Το να λες απλά ότι είσαι οινοποιός σε χώρα, που έχει παράδοση στο κρασί, όπως η Ελλάδα, προφανώς δεν αρκεί. Ο ανταγωνισμός, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι τόσο έντονος, ώστε απαιτούνται συγκεκριμένες κινήσεις για να τον αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά. Στο πλαίσιο της Prowein, η Wine Intelligence παρουσίασε τις παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις στο κρασί. Η επικεφαλής της εταιρείας, Lulie Halstead, μίλησε για τους 6 παράγοντες, που κινητοποιούν αυτές τις τάσεις μέσω των καταναλωτών.

 

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ

Οι καταναλωτές ζητούν όλο και περισσότερο τα προίόντα να είναι κομμένα και ραμμένα στις μοναδικές τους ανάγκες και προτιμήσεις. Αυτό είναι προφανές στα εστιατόρια, που επιτρέπουν στους πελάτες τους να επιλέγουν πού θα κάτσουν, όταν κάνουν κράτηση online. "Δε ζητούν όλοι κάτι μοναδικό, αλλά θέλουν να έχουν επιλογές".

ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

Η παροχή πληροφόρησης στους καταναλωτές και η απόλυτη διαφάνεια για τα προϊόντα είναι πολύ σημαντικά σήμερα. Το κοινό θέλει να γνωρίζει την ηθική, κοινωνική και περιβαλλοντική ταυτότητα ενός brand. Ρωτάνε για παράδειγμα, "Πώς εγγυάστε ότι το προϊόν σας είναι αυθεντικό;".

ΕΥΖΩΙΑ

Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για το well being τους, όχι μόνο σωματικά, αλλά και κοινωνικά, σναισθηματικά και πνευματικά. "Δεν έχει να κάνει μόνο με τη συμμετοχή σε μαραθωνίους, αλλά και με τη διασκέδαση και την εξασφάλιση ηρεμίας", υποστηρίζει η Halstead, παραθέτοντας το παράδειγμα της εκρηκτικής αύξησης βιβλίων ζωγραφικής για ενήλικες. Σε ό,τι αφορά τα οινοπνευματώδη, ανέφερε το λανσάρισμα της μπύρας Guinness, με 0% αλκοόλ, στην Ινδονησία, ενώ κυκλοφορούν άλλες μπύρες με πράσινο τσάι.

ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ

Το ενδιαφέρον για μικρότερα μπουκάλια αυξάνεται μαζί με τα νοικοκυριά ενός ατόμου. Σε συνδυασμό με τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, οι παραδοσιακές συσκευασίες και μεγέθη μπουκαλιών δεν αποτελούν πλέον ιδανικές αγορές. Για το κρασί, αυτό καθιστά πιο βιώσιμα οικονομικά τα μισά μπουκάλια, ενώ αύξηση πωλήσεων γνωρίζουν και τα φιαλίδια.

ΓΡΗΓΟΡΗ ΔΙΑΝΟΜΗ 

Καθοδηγούμενη από την τεχνολογία και τις αλλαγές στο αστικό lifestyle στα μητροπολιτικά κέντρα, η γρήγορη διανομή αποτελεί παράγοντα κλειδί για τις αποφάσεις των καταναλωτών.

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ 

Οι καταναλωτές θέλουν μπράντες, που επικεντρώνονται σε ένα προϊόν. Όπως υποστηρίζουν, η εξειδίκευση χτίζει εμπιστοσύνη, και η συνειδητή εμμονή με ένα συγκεκριμένο και μοναδικό προϊόν αποτελεί επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο. Για παράδειγμα, τα εστιατόρια, που εξειδικεύονται σε ένα υλικό, όπως τα αυγά ή το ισπανικό οινοποιείο, Vina Maris, που παράγει μικρές ποσότητες μονοποικιλιακών κρασιών, που παλαιώνονται υποθαλάσσια στη Μεσόγειο.

πηγή: fnbdaily