Μεγάλη δυναμική, ειδικά για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) στον κλάδο του τσαγιού καταγράφει η μελέτη «The Next Wave In Tea» που δημοσιεύεται ενόψει της παγκόσμιας έκθεσης 2019 Tea World EXPO που διοργανώνεται στο Λας Βέγκας από 10 έως 14 Ιουνίου.

Τα στοιχεία της μελέτης δείχνουν ότι: Το 80% των αγορών προϊόντων τσαγιού σε Ευρώπη και ΗΠΑ γίνονται στα σουπερμάρκετ Το 40% (σε αξία) των αγορών στις χώρες της Ευρώπης είναι private label προϊόντα

Γιατί οι καταναλωτές προτιμούν τα PL στο τσάι:

  • Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη των καταναλωτών έναντι των εθνικών μαρκών   
  • Καλύτερη ανταπόκριση σε αυτά που ζητούν οι καταναλωτές από το τσάι και ροφήματα τσαγιού
  • Υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυσικά και organic συστατικά
  • Καλύτερη γεύση
  • Πιο λειτουργικά τρόφιμα/ροφήματα
  • Ευαισθητοποίηση σε θέματα βιώσιμων εμπορικών πρακτικών και περιβάλλοντος

Η μελέτη σημειώνει ότι «τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βρίσκουν τη δική τους θέση αγοράς (niche) ισορροπώντας μεταξύ τιμής και premium προϊόντων».

Επιπλέον, εντοπίζει ευκαιρίες για τις μάρκες εκείνες που θα καταφέρουν να προσφέρουν στους καταναλωτές:

  • Καλύτερη γνώση για την προέλευση του τσαγιού
  • Προτάσεις συνολικής εμπειρίας κατανάλωσης/εμπειρίας
  • Βιώσιμες πρακτικές
  • Περιβαλλοντικά φιλικές συσκευασίες
  • Υψηλότερη ποιότητα, βελτιωμένη γεύση κλπ
  • Ευκολότερη πρόσβαση και περισσότερα σημεία διάθεσης/πώλησης

Τι ζητούν οι καταναλωτές και από τη HoReCa

Ακόμη ένας κλάδος που επηρεάζεται από τις νέες τάσεις στο τσάι είναι τα καφεκοπτεία που πωλούν μείγματα τσαγιού αλλά και οι καφετέριες και τα καταστήματα εστίασης. Οι καταναλωτές ζητούν όλο και περισσότερο από τα καταστήματα HoReCa να ανταγωνιστούν, ακόμη και να ξεπεράσουν τα προϊόντα τσαγιού που μπορούν να βρουν στα σημεία λιανικής και να παρασκευάσουν ή να καταναλώσουν στο σπίτι.

Convenience και πρόσθετη αξία οδηγούν την καινοτομία

Το ζήτημα της ευκολίας (convenience) αναδεικνύεται - όπως και σε όλη τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών - καταλυτικός παράγοντας επιλογής για τους καταναλωτές. Ο σχεδιασμός προϊόντων και ροφημάτων τσαγιού που είναι εύκολα να καταναλώσει κάποιος, κρύα ή ζεστά και ανά πάσα στιγμή μέσα στη μέρα είναι το μεγάλο στοίχημα καινοτομίας. Σκόνη για στιγμιαία παραγωγή ροφημάτων, σε βαζάκι ή στικς είναι το βασικό ζητούμενο της έρευνας καινοτομίας για τα συγκεκριμένα προϊόντα. Επιπλέον πρόσθετη αξία η διαφοροποίηση των προϊόντων για λειτουργικούς σκοπούς όπως τσάι για τόνωση ενέργειας, για διαχείριση του στρες, με αναλγητικές ή αδυνατιστικές ιδιότητες κ.ά.

 

FOODReporter Τεύχος 50

Πηγή: www.boussias.com