Μπορεί οι τάσεις στο λιανεμπόριο να διαμορφώνονται σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως είναι π.χ. το Λονδίνο, το Παρίσι, η Μαδρίτη κ.ά., ωστόσο αρκετές από τις καινοτομίες, δοκιμάζονται για πρώτη φορά σε μικρότερες πόλεις πριν προχωρήσουν σε πλήρη εφαρμογή.

Ειδικότερα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εξελίξεις στον ολοένα αναπτυσσόμενο τομέα του food-to-go, στο οποίο θυμίζουμε ότι δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη χώρα μας η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος με αιχμή του δόρατος τον σεφ Άκη Πετρετζίκη.

100 ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Για παράδειγμα στο Ηνωμένο Βασίλειο, και πιο συγκεκριμένα στο Μάντσεστερ, το οποίο χαρακτηρίζεται ως το… "βρετανικό Πόρτλαντ" ως πόλη που δημιουργεί νέες τάσεις, η Co-op, η πέμπτη μεγαλύτερη βρετανική λιανεμπορική αλυσίδα τροφίμων, δημιούργησε στα τέλη της περασμένης χρονιάς το πρώτο κατάστημα Co-op Food on the go, προσφέροντας στους καταναλωτές τρόφιμα για πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό.

ΒΕΛΓΙΟ: ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΣΤΟ FOODSERVICE

Στο Βέλγιο, μπορεί οι Βρυξέλλες να αποτελούν το κέντρο του λιανεμπορίου στη χώρα, ωστόσο στην Αμβέρσα, την "πόλη των διαμαντιών" μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως είναι η Delhaize και η Colruyt, αποφάσισαν να δημιουργήσουν ορισμένα εξαιρετικά αυτόνομα καταστήματα στον τομέα του foodservice.

ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ CENTRA...

Στην Ιρλανδία, το Κορκ, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, είναι η έδρα της Musgrave, η οποία υποστηρίζει χιλιάδες καινοτόμους ανεξάρτητους λιανοπωλητές σε όλο το νησί. Η μορφή καταστημάτων Centra (ή αλλιώς QuickStop) η οποία έχει ήδη εξαπλωθεί σε 450 σημεία την Ιρλανδία και σε 120 στη Βόρεια Ιρλανδία, αποτελεί το βασικότερο παράδειγμα food-to-go καταστήματος, το οποίο έχει γίνει γνωστό για τον καφέ Frank&Honest, τη ναπολιτάνικη πίτσα Caramico και το ιρλανδικό παγωτό Moo’d. Το Κορκ είναι το "σπίτι" και της αλυσίδας σούπερ μάρκετ SuperValu, τα μεγαλύτερα καταστήματα της οποίας (συμπεριλαμβανομένων και του Merchants Quay) έχουν δώσει έμφαση στο food-to-go.

...ΚΑΙ Η ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

Τέλος στην Πορτογαλία, αρκετές καινοτομίες από τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο τροφίμων της χώρας, Sonae δοκιμάζονται στο Πόρτο. Αλλά και στη Λισαβόνα, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Pingo Doce (με περίπου 400 καταστήματα) αλλά και η Minipreco του Dia Group (με 620) λειτουργούν αρκετά κεντρικά σημεία πώλησης που είναι εστιασμένα σε υπηρεσίες food-to-go, τόσο εντός καταστήματος, όσο και μέσω παραγγελιών για το σπίτι.

 

FnB Daily Τεύχος 781

Πηγή: www.fnbdaily.com