Πρέπει να σπάσει η... "αδράνεια" η οποία επικράτησε την μακρά περίοδο της κρίσης στη χώρα μας, τόσο από τους λιανέμπορους, όσο και από τους προμηθευτές και κατέστησε τις προωθητικές ενέργειες ως προαπαιτούμενο για σχεδόν 2 στα 3 προϊόντα που πωλούνται στα ράφια των super market. Αυτό είναι το κεντρικό συμπέρασμα του... debate μεταξύ του Αριστοτέλη Παντελιάδη, διευθύνοντος συμβούλου της Metro ΑΕΒΕ και της Ερμιόνης Γεωργουλάκη, country leader της Procter & Gamble Ελλάδας στο χθεσινό συνέδριο του ECR Hellas. Οι εκπρόσωποι των δυο "στρατοπέδων" διασταύρωσαν τα "ξίφη" τους για το ποιος ευθύνεται περισσότερο για την γιγάντωση του φαινομένου, ωστόσο αμφότεροι συμφώνησαν ότι πρέπει να περιοριστεί.
 
ΕΞΑΡΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ

Η κα Γεωργουλάκη ανέφερε ότι "σε μια περίοδο μακράς κρίσης στη χώρα, εστιάσαμε στο να διατηρήσουμε με κάθε κόστος τα μερίδιά μας, με αποτέλεσμα να σημειωθεί έξαρση των προωθητικών ενεργειών". Παραδέχτηκε ότι από τις προσφορές αυτές ευνοήθηκε ο καταναλωτής και το κυριότερο στηρίχθηκε σε μια δύσκολη περίοδο, ενώ παράλληλα βοήθησαν και τα επώνυμα προϊόντα σε σχέση με τα private label. Ωστόσο θεωρεί ότι "πήραν ακραία μορφή επηρεάζοντας την κερδοφορία, κάτι που δημιουργεί προβλήματα σε μακροχρόνιο ορίζοντα, καθώς δεν προωθείται η καινοτομία και παράλληλα απαξιώνεται η αγορά".
 
ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΞΙΑ

Υπογράμμισε δε πως, "σήμερα, που το μακροοικονομικό περιβάλλον στη χώρα μας είναι καλύτερο, πρέπει να εστιάσουμε στην αξία πολυδιάστατα και όχι μόνο στην τιμή και τις προσφορές". Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του κ. Παντελιάδη ο οποίος επισήμανε ότι "οι προωθητικές ενέργειες έκαναν τη δουλειά τους στην κρίση και βοήθησαν τους πάντες. Πήραν όμως τεράστια έκταση. Είναι υπερβολή να πωλούνται με προωθητικές ενέργειες  2 στα 3 προϊόντα". Ο επικεφαλής της Metro ΑΕΒΕ πρόσθεσε ότι "δεν πρόκειται να σταματήσουν οι προωθητικές ενέργειες, αλλά πρέπει να περιοριστούν. Πρέπει να ξαναμιλήσουμε για καινοτομία, για value for money".
 
ΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΚΕΡΔΟΥΣ....

Σε ό,τι αφορά στις κατά καιρούς καταγγελίες για μεγάλες πιέσεις στους προμηθευτές από την πλευρά των super market, ο κ. Παντελιάδης υποστήριξε ότι "και οι δυο... ματώνουμε από τις προωθητικές ενέργειες αλλά και οι δυο τις έχουμε ανάγκη"υπογραμμίζοντας ότι "δεν ασκήθηκαν υπερβολικές πιέσεις από το λιανεμπόριο . Οι προμηθευτές ενδεχομένως πληρώνουν περισσότερα για τις προωθητικές ενέργειες αλλά έχουν και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους". 

...ΚΑΙ Η ΕΝΤΟΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ

Η εκπρόσωπος της Procter & Gamble αντέδρασε τονίζοντας ότι "δεν μπορεί να συγκρίνονται ανόμοια επιχειρησιακά μοντέλα. Οι προμηθευτές πληρώνουν δυσανάλογα μεγαλύτερο μερίδιο σε σχέση με το λιανεμπόριο. Η ουσία είναι πως σήμερα η βιομηχανία ματώνει πολύ και αυτό αποτελεί πρόβλημα για την καινοτομία και την ανάπτυξη των τζίρων". Σε κάθε περίπτωση επανέλαβε ότι "πλέον πρέπει να εστιάσουμε στην αξία, στο όφελος που παίρνει ο καταναλωτής για τα χρήματα που δίνει από τη χρήση ενός προϊόντος. Στο  αποτύπωμα που αφήνει η κάθε εταιρεία στην κοινωνία και στο περιβάλλον, στην ευκολία που προσφέρει στον καταναλωτή".
 
 
FnB Daily Τεύχος 797