Πώς διαμορφώνονται τα δεδομένα της αγοράς στη συμπρωτεύουσα
 
Ισχυρός είναι ο ανταγωνισμός που αναπτύσσεται το τελευταίο χρονικό διάστημα σε επίπεδο λιανεμπορίου στη Θεσσαλονίκη. Η επέκταση του δικτύου της ΑΒ Βασιλόπουλος σε συνδυασμό με τη δραστηριοποίηση της Σκλαβενίτης στη μετά Μαρινόπουλου εποχή, την αναζήτηση νέων σημείων από το Γαλαξία, ο οποίος επίσης επιδιώκει να καταλάβει κομμάτι της πίτας και η δραστηριοποίηση παικτών όπως η Κρητικός και Market In, έχουν δημιουργήσει συνθήκες πίεσης, τόσο για τους υπάρχοντες παραδοσιακούς παίκτες όπως η Μασούτης - η οποία πλέον βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης στην Αττική , αλλά και για παίκτες όπως οι Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες αλλά και οι μικρότερες αλυσίδες καταστημάτων.  Το δικό της ρόλο στο τοπίο διαδραματίζει επίσης η discount αλυσίδα Εγνατία Α.Ε., η οποία δραστηριοποιείται με το εμπορικό σήμα Discount Markt.
 
Οι μικρότεροι παίκτες
 
Εξετάζοντας το ενδεχόμενο πώλησης μικρότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε μεγαλύτερες οι προσεγγίσεις γίνονται. Ένα παράδειγμα αποτελεί η Αφροδίτη, με τρεις βασικούς μετόχους. Το ενδεχόμενο πώλησης θα ήταν κατά πληροφορίες μία απαιτητική διαδικασία, δεδομένου ότι η εξασφάλιση και των τριών πλευρών, ανεβάζει την τιμή πώλησης. Η εξαγορά της συγκεκριμένης εταιρείας παρά την προσέγγιση που δέχτηκε παλαιότερα από την ΑΝΕΔΗΚ και τα My Market, δεν ευοδώθηκε. 
 
Συν τοις άλλοις, η περιορισμένη επιφάνεια των καταστημάτων είναι ικανή να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα στο ενδιαφέρον των υπολοίπων παικτών για να μπουν στο μετοχικό σχήμα της Αφροδίτης, η οποία διαθέτει 20 καταστήματα. Ο κύκλος εργασιών για την Αφροδίτη κινείται σε περίπου 20-21 εκατ. ευρώ. Εταιρείες όπως η Family, η οποία είναι εύρωστη οικονομικά και φέρεται διατεθειμένη να γυρίσει σελίδα, δεν πιέζεται από το χρόνο αυτή τη στιγμή, με τη διοίκησή της να τηρεί στάση αναμονής.
 
Ο τζίρος της στον τελευταίο ισολογισμό του 2017 καταγράφεται στα 15,9 εκατ. ευρώ. Για πρώτη φορά ωστόσο κατέγραψε ζημίες το 2017 ανερχόμενες σε 4 χιλ. ευρώ. Ταυτόχρονα εταιρείες όπως η OLLA με πέντε καταστήματα στο δίκτυό της, βρέθηκε σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους Κρητικό, Market In και Συνεργαζόμενους Παντοπώλες, χωρίς ωστόσο να καταλήξει σε συμφωνία. Από την πλευρά της η αγορά Ναταλί, φέρεται να είναι μία από τις μικρού βεληνεκούς αλυσίδες, οι οποίες θα μπορούσαν να προσελκύσουν μεγαλύτερους παίκτες για την απόκτησή της, με 12 καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα. Η εν λόγω επιχείρηση με κύρια δραστηριότητα την εμπορία λαχανικών θυμίζουμε ότι είχε αποκτήσει ορισμένα σημεία πώλησης, από αυτά που είχε στην κατοχή του ο Βασίλαγας πριν αποχωρήσει εν μία νυκτί, βάζοντας λουκέτο στην επιχείρησή του.
 
Τα σημεία πώλησης στο νομό Θεσσαλονίκης
 
Στη συνέχεια παραθέτουμε τα σημεία πώλησης που διέθεταν αλυσίδες στο νομό Θεσσαλονίκης, έως και το τέλος του 2018, με βάση τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας ενόψει της έκδοσης Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ.
 
• Eγνατία Α.Ε. (Discount Markt):  36 καταστήματα
• Πέντε Α.Ε. (Γαλαξίας): 8 καταστήματα
• Market In: 10 καταστήματα
• ΑΝΕΔΗΚ: 2 καταστήματα
• Μασούτης: 116 καταστήματα
• Μy Market: 10 καταστήματα
 
 
FOODReporter Τεύχος 98
Πηγή: www.boussias.com