Πόσο ανθεκτική και ευαίσθητη είναι η αλυσίδα εφοδιασμού;

Έχουν υπάρξει πολλές συζητήσεις για τη διαχείριση κινδύνων, όσον αφορά το Brexit, αλλά τώρα πολλά κράτη σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν την πανδημία COVID-19, γεγονός που, σε αντίθεση με το Brexit, δεν μπορεί να προβλεφθεί ή να σχεδιαστεί σωστά.

ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΦΙΛ

Στην Κίνα, οι έμποροι λιανικής πώλησης ανέφεραν αλλαγές στο προφίλ ζήτησης συγκεκριμένων προϊόντων, καθώς η συμπεριφορά των αγοραστών άλλαξε, ως απάντηση στο ξέσπασμα του COVID-19. Ο Sidney Huang, Chief Financial Officer της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com, δήλωσε: «Οι κατηγορίες βασικών προϊόντων, όπως τα είδη παντοπωλείου, τα νωπά προϊόντα, τα προϊόντα οικιακής χρήσης, βρίσκονται σε μεγαλύτερη ζήτηση στο διαδίκτυο, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 εβδομάδων».

Από την άλλη, η ευρωπαϊκή εταιρεία παραγωγής αλκοολούχων ποτών, Diageo, η οποία κατέχει σήματα όπως οι Guinness, Smirnoff και Johnnie Walker, έχει αναφέρει μειώσεις στην κατανάλωση στη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Kantar ανέφερε ότι τον Φεβρουάριο οι λιανικές πωλήσεις απολυμαντικών σημείωσαν αύξηση κατά 255%.

ΟΙ ON LINE ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Μια τάση, που παρατηρήθηκε στην Κίνα από την εμφάνιση της πανδημίας, ήταν η αύξηση των online πωλήσεων. Αυτό είναι αποτέλεσμα των ανθρώπων που ανταποκρίνονται στις κυβερνητικές συμβουλές για αυτοαπομόνωση. Η Alibaba ανέφερε ότι το μέσο μέγεθος καλαθιού «αυξήθηκε σημαντικά ως αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε ηλεκτρονικές αγορές φρέσκων τροφίμων, ειδών παντοπωλείου και ευρύτερης επιλογής καθημερινών αναγκών».

Το βρετανικό σούπερ μάρκετ Ocado έχει αναφέρει «εξαιρετικά υψηλή ζήτηση», με περισσότερους πελάτες και μεγαλύτερες παραγγελίες από ό, τι συνήθως.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ

KFC και Pizza Hut άρχισαν να δοκιμάζουν τις υπηρεσίες μεταφοράς χωρίς επαφή στην Κίνα, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη μετάδοση. Οι μεταφορείς περιμένουν τον πελάτη να εμφανιστεί στο σημείο παράδοσης, προτού αφαιρέσουν το φαγητό από τη θήκη μεταφοράς και το τοποθετήσουν σε σημείο παράδοσης, που συμφωνήθηκε εκ των προτέρων από τα δύο μέρη. Στη συνέχεια, οι courier στέκονται σε απόσταση λίγων μέτρων, καθώς ο πελάτης παίρνει το φαγητό.

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ

Ο σχεδιασμός της ζήτησης και της προσφοράς καθίσταται δύσκολος όταν αλλάζουν τα πρότυπα ζήτησης. Στην περίπτωση του COVID-19, δεν υπάρχει ένα αρκετά συγκρίσιμο ιστορικό γεγονός, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Για προϊόντα, που βρίσκονται σε ζήτηση, ως αποτέλεσμα της επιδημίας, η εφοδιαστική αλυσίδα θα έχει πρόβλημα και οι χρόνοι παράδοσης θα αυξηθούν. Αυτό θα επηρεάσει τη διαθεσιμότητα στο ράφι.

Οι έμποροι λιανικής πώλησης θα πρέπει να εξετάσουν και το σενάριο, στο οποίο οι καταναλωτές θα βγουν λιγότερο και θα απαιτήσουν περισσότερες παραδόσεις κατ ‘οίκον. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, οι έμποροι λιανικής πώλησης μπορεί να χρειαστεί να ενισχύσουν την ικανότητα παράδοσης, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση στο διαδίκτυο.

FnB Daily Τεύχος 962
Πηγή: www.fnbdaily.com