Εντυπωσιακή είναι η αλλαγή της πορείας και των τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου λόγω της επίδρασης του κορονοϊού, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της Nielsen για τις πωλήσεις από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την 11η εβδομάδα του 2020 (9 έως 15 Μαρτίου), σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων, o οποίος περιλαμβάνει τα FMCGs, τα φρέσκα, αλλά και τα διαρκή προϊόντα, παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του +9,8%. Στην εν λόγω αύξηση η συνεισφορά της περιόδου από 24 Φεβρουαρίου έως 15 Μαρτίου υπολογίζεται στο 80,1%.

Πιο συγκεκριμένα, στην προ Covid-19 περίοδο (έως τις 23 Φεβρουαρίου) τα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Προϊόντα παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση +1,8%, ενώ από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο + 24,1%.

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, με +18,9% και 13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα Τρόφιμα & Ποτά στο +8,9%. Στις επιμέρους κατηγορίες των Τροφίμων & Ποτών, οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, είναι, μεταξύ άλλων, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά.

FOODReporter Τεύχος 249
Πηγή: www.boussias.com