Ένας στους δύο Έλληνες θεωρεί ότι η πανδημία του Covid-19 άλλαξε σημαντικά τη συμπεριφορά του, με τη συντριπτική πλειονότητα να δίνει έμφαση στο κόστος των προϊόντων, αλλά και στην υγεία τη δική του και των οικείων του, όπως αναφέρει η πρόσφατη μελέτη της Ira Media, με τίτλο “Back to Hope: Positive Outcomes in the New Normal”.

ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΤΟ E-COMMERCE

Ως προς το e-commerce, η μελέτη καταδεικνύει πως οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν, παρά το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δεν είναι ικανοποιημένοι από την εμπειρία και εξέφρασαν προβληματισμούς για την ασφάλεια.

ΑΥΞΗΣΗ ΕΩΣ 8,1% ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ FMCG

Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες, σταθερές αναμένεται να παραμείνουν οι δαπάνες για σούπερ μάρκετ, οικιακή ψυχαγωγία και φάρμακα.

Ψηλά στις προτεραιότητες των καταναλωτών είναι η προστασία της υγείας, ο περιορισμός του κόστους, το καλό του πλανήτη αλλά και της κοινωνίας.

Οι κλάδοι που έχουν πληγεί περισσότερο είναι η εστίαση, η ένδυση, ο τουρισμός και η ψυχαγωγία σε θέατρο και σινεμά, με τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών να δηλώνει ότι θα μειώσει τις δαπάνες της. Επιπλέον, μακροπρόθεσμα κερδισμένα βγαίνουν τα brands, που συνεχίζουν να επενδύουν, αφουγκραζόμενα τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών.

ΔΙΣΤΑΚΤΙΚΟΙ ΣΕ ΑΓΟΡΕΣ ΠΑΡΑ ΤΑ ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ

Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, τα αισιόδοξα μηνύματα από το μέτωπο των εμβολίων επηρεάζουν θετικά την ψυχολογία, καθώς υπάρχει η προοπτική "λύσης" για την πανδημία και μάλιστα μόλις 11 μήνες από την εμφάνιση της ασθένειας.

Εντούτοις, η ανησυχία για την οικονομική κατάσταση της χώρας παραμένει, με τους καταναλωτές να εμφανίζονται διστακτικοί να πραγματοποιήσουν αγορές στην τρέχουσα συγκυρία.

ΗΠΙΟΤΕΡΗ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ LOCKDOWN

Το δεύτερο Lockdown έφερε ηπιότερη επιδείνωση της οικονομίας, καθώς υπήρξε συσσωρευμένη γνώση για την αντιμετώπισή του, αλλά και μπαράζ νέων μέτρων στήριξης της οικονομίας και των εργαζομένων. "Το δεύτερο κύμα της πανδημίας, αλλά και οι αισιόδοξες προοπτικές που φέρνουν οι ανακοινώσεις για τα εμβόλια φέρνουν νέα δεδομένα και προκλήσεις για τα brands.

Οι καταναλωτικές συνήθειες αναδιαμορφώνονται και η νέα κανονικότητα απαιτεί διαφορετικό χειρισμό από την πλευρά των επιχειρήσεων", αναφέρει μεταξύ άλλων ο Χάρης Λαούδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Ira Media. 

 

Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1135
Πηγή: www.fnbdaily.com