Τετραπλασιάστηκε το μερίδιο των online supermarkets το 2020
- Λεπτομέρειες
Το online κανάλι των supermarkets επιλέγουν, πλέον, όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές. Το μερίδιο των αγορών, που πραγματοποίησαν οι Έλληνες το 2020, στα online αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 σε αξία στο 1,8%.
Δηλαδή, τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019. Το ποσοστό παραμένει μικρό για τα διεθνή και τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ωστόσο, στελέχη της Convert Group, που δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία, εκτιμούν ότι το ποσοστό αυτό θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16%, που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020. Συνολικά, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarkets στη χώρα μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία το 2020, καταγράφοντας αύξηση 262%. Σε απόλυτα μεγέθη διαμορφώθηκε σε €163 εκατ. (σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ).Οι πωλήσεις αυτές ξεπερνούν τις αρχικές εκτιμήσεις της Convert Group, που τοποθετούσαν - τον Ιούλιο του 2020 - τον ετήσιο τζίρο του κλάδου του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου στα €100εκατ.Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ο ασυγκράτητος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarkets στην Ελλάδα κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι πλατφόρμες delivery, που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες supermarket, οι οποίες συνετέλεσαν εν μέρει και στην μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς.
Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ.
Πηγή: www.sepe.gr
Τουρισμός: Αισιόδοξες οι προβλέψεις για την Ευρώπη
- Λεπτομέρειες
Εκτιμήσεις της ETC για τα επόμενα χρόνια
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (ETC) συνεχίζει να παρακολουθεί τον αντίκτυπο της πανδημίας στον τουρισμό, προχωρώντας παράλληλα σε προβλέψεις για την επόμενη μέρα. Η πρόσφατη έκδοση της τριμηνιαίας έκθεσης «European Tourism Trends & Prospects» εκτιμά ότι οι διεθνείς αφίξεις τουριστών στη Νότια Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας θα αυξηθούν κατά μέσο όρο 90% το 2021 σε σύγκριση με το 2020. Αντιστοίχως, αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις και για την υπόλοιπη Ευρώπη. Η εκτίμηση για το 2022 κάνει λόγο για αύξηση των επισκεπτών κατά 34% στη Νότια Ευρώπη, ενώ για το 2023 προβλέπεται μία επιπλέον αύξηση περίπου 18%. Ανατρέχοντας στα στοιχεία του 2020, οι διεθνείς αφίξεις στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά μέσο όρο 70% σε σύγκριση με το 2019. Η ETC χαρακτηρίζει το 2020 ως το χειρότερο έτος ως προς τις διεθνείς αφίξεις στην Ευρώπη τα τελευταία 30 χρόνια.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Τεύχος #0550
Πηγή: www.boussias.com
Η τεχνολογία πόλος έλξης για επιχειρηματικές συμφωνίες το 2021
- Λεπτομέρειες
Στο επίκεντρο της παγκόσμιας κινητικότητας για συγχωνεύσεις και εξαγορές θα βρεθεί - και - το 2021 ο κλάδος της τεχνολογίας. Ειδικά οι αναδυόμενες τεχνολογίες θα τεθούν μεταξύ των πιο πιθανών επενδυτικών στόχων την επόμενη διετία.
Το Internet of Things, η Τεχνητή Νοημοσύνη και το cloud βρίσκονται μεταξύ των πιο πιθανών επενδύσεων τα επόμενα δύο χρόνια (67%, 64% και 61%, αντίστοιχα). Υπέρ αυτής της τάσης συνηγορεί η ταχεία μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την απομακρυσμένη εργασία, καθώς και ο επανασχεδιασμός των αλυσίδων εφοδιασμού. Άλλωστε και το 2020, ο κλάδος της τεχνολογίας πρωταγωνίστησε σε επιχειρηματικές συμφωνίες, που αφορούσαν συγχωνεύσεις και εξαγορές (Σ&Ε). Στο πεδίο των Σ&Ε, ο πιο ενεργός κλάδος το 2020 ήταν αυτός της τεχνολογίας, των ΜΜΕ και των τηλεπικοινωνιών με 5.755 συμφωνίες αξίας $973 δισ., που συνιστά αύξηση 6% σε ετήσια βάση έναντι του 2019.
Ακολούθησε ο κλάδος των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών με 901 συμφωνίες αξίας $352 δισ. (αύξηση 8%) και αυτός της ενέργειας και των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας με 525 συμφωνίες, αξίας $142 δισ. (αύξηση 34%). Στον αντίποδα, οι κλάδοι που έχουν εκτεθεί περισσότερο στην πανδημία του COVID-19 σημείωσαν έντονη επιβράδυνση σε Σ&Ε το 2020, ως αποτέλεσμα των lockdowns και της επιδείνωσης της οικονομίας.
Ο βιομηχανικός κλάδος (πτώση 18%, σε σύγκριση με το 2019, στα $262 δισ.) και ο κλάδος των καταναλωτικών προϊόντων (πτώση 16%, στα $156 δισ.), βρέθηκαν ιδιαίτερα εκτεθειμένοι στις επιπτώσεις.
Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ.
Πηγή: www.sepe.gr
Τουρισμός: Η ανάκαμψη αναμένεται το β΄ εξάμηνο του 2021
- Λεπτομέρειες
Η αβεβαιότητα για το μέλλον συνεχίζει να χαρακτηρίζει τον τουριστικό τομέα. Η GBR Consulting χρησιμοποιώντας επίσημα στοιχεία σε μία προσπάθεια να αποτυπώσει την κατάσταση για το 4ο τρίμηνο του 2020 επισημαίνει ότι τον Δεκέμβριο του 2020 τα καθαρά έσοδα των ξενοδοχείων ανά δωμάτιο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν μειωμένα κατά 77% και τα συνολικά έσοδα των resorts κατά 78% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Την ίδια στιγμή, οι διεθνείς αφίξεις σε 39 ελληνικά αεροδρόμια το 4ο τρίμηνο του 2020 ήταν μειωμένες κατά 73%, ενώ οι εσωτερικές κατά 60% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.
Μείωση 64% στα αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη τον Ιανουάριο του 2021.
Σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol, τα οποία επικαλείται η GBR Consulting στην παρουσίασή της, τα αεροπορικά ταξίδια τον Ιανουάριο του 2021 στην Ευρώπη ήταν μειωμένα κατά 64% σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρυσι με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για χειροτέρευση της κατάστασης τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο. Ακόμα και η εικόνα του Απριλίου δεν θα είναι καλή, σύμφωνα με το Eurocontrol με εξαίρεση την περίοδο του Πάσχα που αναμένεται μία περιορισμένη αύξηση των μετακινήσεων με αεροπλάνο. Η έρευνα εστιάζει στην Ελλάδα αναφέροντας ότι οι υπεύθυνοι της αγοράς αναμένουν σημαντική ανάκαμψη της ταξιδιωτικής δραστηριότητας το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Τεύχος #0543
Πηγή: www.boussias.com
Ανεβαίνουν οι ηλεκτρονικές αγορές στο λιανεμπόριο τροφίμων. 1 στους 4 χρήστες του διαδικτύου παραγγέλνει τρόφιμα από απόσταση
- Λεπτομέρειες
Δωρεάν παράδοση προϊόντων όταν αγοράζει online, ποιότητα φρέσκων προϊόντων, ταχύτητα παράδοσης και τιμές, οι βασικοί παράγοντες επιλογής ηλεκτρονικού καταστήματος σούπερ μάρκετ.
Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), στο πλαίσιο κυλιόμενης έρευνας καταναλωτών που πραγματοποιεί, με δείγμα 850 ατόμων (συλλογή τέλος 2020) με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού Covid-19 στην Ελλάδα, κατέγραψε ενδιαφέρουσες απόψεις των καταναλωτών σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορών προϊόντων σούπερ μάρκετ.
Άλλωστε, οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ έχουν ξεπεράσει το 2020, σύμφωνα με την Convert Group, τα 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή ήταν υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 46,7 εκατ. ευρώ. Η συνολική αξία της online αγοράς είναι σημαντικά μεγαλύτερη, αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα κ.λπ. Παράλληλα, ή έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σούπερ μάρκετ online, έχει φτάσει πλέον στο 25% έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019 (σχήμα 1). Επίσης, 4 στους 10 χρήστες διαδικτύου παραγγέλνουν online στην κατηγορία fooddelivery, η οποία έχει ξεπεράσει συνολικά ως αγορά τα 500 εκατ. ευρώ το 2020.
Διαβάστε περισσότερα: RetailToday Τεύχος #3873
Virtual Events: Πώς μπορούν οι εταιρείες να επιτύχουν αύξηση εσόδων
- Λεπτομέρειες
Τέσσερις παράμετροι- «κλειδιά»
Τα virtual events είναι προς το παρόν η μοναδική επιλογή των εταιρειών προκειμένου να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους και να έχουν έσοδα. Με το πέρασμα του χρόνου η συγκεκριμένη αγορά ωριμάζει όλο και περισσότερο και οργανώνεται καλύτερα επιτυγχάνοντας τους στόχους της. Η νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η πανδημία οδήγησε τις εταιρείες στο να εξετάζουν πλέον διαφορετικά τα virtual events. Αυτό επιβεβαιώνεται μέσα από τις δηλώσεις της Carina Bauer, Διευθύνουσας Συμβούλου της IMEX, μιας μεγάλης εμπορικής έκθεσης. Μια μέρα μετά την ανακοίνωση της ακύρωσης της επερχόμενης διοργάνωσης του Μαΐου στη Φρανκφούρτη, η Bauer έκανε λόγο για μια αλλαγή στην εικονική εμπειρία - επικεντρωμένη στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Η Bauer εστίασε στη δύσκολη θέση που βρίσκονται πολλές μεγάλες εταιρείες σχεδιασμού εκδηλώσεων. Τα virtual events αποδείχθηκαν σανίδα σωτηρίας για να κρατήσουν ζωντανά τα brands στους πιο καταστροφικούς μήνες που έχει βιώσει ποτέ η βιομηχανία εκδηλώσεων, αλλά καθώς η κρίση εξελίσσεται, προκύπτουν νέες ανάγκες. Αυτές οι δυναμικές καθιστούν επιτακτική και πιο πολύπλοκη μια νέα στροφή των virtual events.
Events με εισιτήριο
Η ιδέα ότι οι εταιρείες μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν δωρεάν virtual events δεν είναι ρεαλιστική καθώς λίγα κατάφεραν να προσελκύσουν αρκετό κοινό ώστε να «τρέξουν» μόνο με χορηγία. Η πραγματικότητα των επόμενων μηνών καθιστά αναγκαία την καταβολή τιμήματος για τη συμμετοχή ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν οι διοργανωτές.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Τεύχος #0535
Πηγή: www.boussias.com
Στρατηγική συνεργασία Google Ελλάδος με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών για τη στήριξη του λιανεμπορίου
- Λεπτομέρειες
Τη σύμπραξή τους με στόχο να στηριχθεί όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται ο κλάδος του λιανεμπορίου, ανακοίνωσαν η Google Ελλάδος και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, σε διαδικτυακή εκδήλωση του Συλλόγου.
Η Google, μέσω της συνεργασίας της με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών θα στηρίξει τα χιλιάδες μέλη του Συλλόγου προσφέροντας δωρεάν ατομικές διαδικτυακές συναντήσεις με συμβούλους της εταιρείας, οι οποίοι μεταξύ άλλων:
- Θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ένα προφίλ μέσω του οποίου θα προβάλλεται η επιχείρησή τους δωρεάν στην Αναζήτηση και στους Χάρτες της Google μέσα από την υπηρεσία Google My Business. Οι επιχειρήσεις θα έχουν την δυνατότητα να προβάλλουν σημαντικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών εξυπηρέτησης όπως π.χ.παράδοση χωρίς επαφή και παραλαβή έξω από το κατάστημα.
- Θα τους εξηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αξιοποιούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για να δημιουργούν έσοδα.
- Θα τους καθοδηγήσουν στις σωστές κινήσεις για να καταρτίσουν ένα ολοκληρωμένο Πλάνο Ψηφιακού Μάρκετινγκ με εργαλεία όχι μόνο της Google αλλά και άλλων εταιρειών του χώρου, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής τους.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: infocom.gr
Έρευνα EY: Μόλις το 2% των επιχειρήσεων ήταν προετοιμασμένες για τις επιπτώσεις της πανδημίας στις εφοδιαστικές αλυσίδες
- Λεπτομέρειες
Η πανδημία έπληξε τρεις στις τέσσερις εφοδιαστικές αλυσίδες (72%), με μόλις 11% των επιχειρήσεων να δηλώνουν ότι παρατήρησαν θετικά αποτελέσματα, σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της EY. Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις 200 ανωτάτων στελεχών από επιχειρήσεις με έσοδα άνω του $1 δις., στους κλάδους των καταναλωτικών προϊόντων, της λιανικής, των βιοεπιστημών, των βιομηχανικών προϊόντων, της αυτοκινητοβιομηχανίας και της προηγμένης τεχνολογίας, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Ο COVID-19 είχε ουσιαστικό αντίκτυπο στις εφοδιαστικές αλυσίδες
Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από τις μισές επιχειρήσεις (57%) αντιμετώπισαν λειτουργικές διαταραχές κατά μήκος της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, με κυρίως πληττόμενους, τους κλάδους της λιανικής (74%), των βιομηχανικών προϊόντων (82%), αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου και οι 23 εταιρείες του κλάδου που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι η εφοδιαστική τους αλυσίδα επηρεάστηκε αρνητικά. Μεταξύ των αρνητικών επιπτώσεων, περιλαμβάνονται η μείωση της παραγωγικότητας (69%), η αδυναμία επίτευξης αναπτυξιακών στόχων (64%) και η μείωση των εσόδων (61%). Παρόλα αυτά, ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί το εύρημα ότι οι εταιρείες που βίωσαν αρνητικές επιπτώσεις, παρέμειναν προσηλωμένες στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, με 92% να συνεχίζουν απρόσκοπτα τις τεχνολογικές τους επενδύσεις.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Πηγή: www.supply-chain.gr
7+1 mega deals που ξεχώρισαν 2020
- Λεπτομέρειες
Δεν έλειψαν ούτε την χρονιά της πανδημίας σημαντικά επιχειρηματικά deals στον κλάδο των τροφίμων-ποτών. Ας δούμε οκτώ από αυτά που ξεχώρισαν το 2020.
Η CCEP πρόσφερε $6,6 δισ. για την εξαγορά της COCA-COLA AMATIL
Προς τα τέλη Οκτωβρίου, η European CocaCola European Partners (CCEP) συμφώνησε να αγοράσει την αυστραλιανή Coca-Cola Amatil, έναντι περίπου 6,62 δισ.δολαρίων Ο αυστραλιανός εμφιαλωτής υποστηρίζει την πρόταση εξαγοράς λόγω της αβεβαιότητας, που προκλήθηκε από την διακοπή δραστηριοτήτων στον τομέα της φιλοξενίας εν μέσω της κρίσης του κορονοϊού. Ενώνοντας δύο εταιρείες, που εμφιαλώνουν και διανέμουν προϊόντα της Coca-Cola, η συμφωνία αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερη γεωγραφική εξάπλωση. Σύμφωνα με την CCEP, η προτεινόμενη συναλλαγή θα διπλασιάσει σχεδόν την εμβέλεια του καταναλωτικού της κοινού.
Η MARS εξαγόρασε την KIND NORTH AMERICA
Σε πλήρη εξαγορά της Kind North America προχώρησε τον περασμένο Νοέμβριο η Mars Incorporated. Οι όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, αλλά σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η αξία της Kind εκτιμάται στα $5 δισ.. Kind, που ιδρύθηκε το 2005 από τον Daniel Lubetzky, θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα healthy snack brands, καθώς τα προϊόντα της παράγονται από απλά και φυσικά συστατικά, στα οποία κυριαρχούν οι ξηροί καρποί και οι σπόροι. Το brand portfolio αρχικά περιελάμβανε snack bars, ενώ αργότερα εμπλουτίστηκε με μπάρες δημητριακών, smoothie bowls και πρωτεϊνικές μπάρες ψυγείου. Θυμίζουμε ότι η Mars είχε εξαγοράσει μειοψηφικό πακέτο μετοχών στην Kind το 2017 και έκτοτε τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα σε 35 χώρες.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1145
Πηγή: www.fnbdaily.com
Supermarkets: Με διψήφια άνοδο τζίρου έκλεισε το 2020
- Λεπτομέρειες
Με διψήφια επίπεδα ανόδου εκτιμάται ότι έκλεισε το 2020 ο τζίρος για την αγορά των supermarket, αφού η εικόνα της σταδιακής υποχώρησης, που εμφάνιζε ο κλάδος από την άρση του πρώτου lockdown την περασμένη άνοιξη μέχρι και στο ξεκίνημα του Νοεμβρίου, άλλαξε άρδην το τελευταίο δίμηνο του προηγούμενου έτους. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI, που αφορούν μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 2020, ο κλάδος κατέγραφε άνοδο 10%, ποσοστό το οποίο, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ενισχύθηκε περαιτέρω τις εβδομάδες που ακολούθησαν πριν αλλά και τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Δεν είναι τυχαίο ότι από το ξεκίνημα του δεύτερου lockdown, η εβδομαδιαία μεταβολή – συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο – ήταν σταθερά διψήφια. Ειδικότερα, για την τελευταία εξεταζόμενη εβδομάδα (έως 6/12), ο τζίρος στα supermarket εμφάνιζε αύξηση 15,9%.
Στην κορυφή τα τρόφιμα Το ενδιαφέρον του κόσμου υπήρξε μεγαλύτερο για τα τρόφιμα, τα οποία ενισχύθηκαν κατά 20,7%, ενώ σε επίπεδα 12,2%- 13,3% κινήθηκε η αύξηση του τζίρου στα είδη σπιτιού και προσωπικής φροντίδας/ υγιεινής.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις Από γεωγραφικής πλευράς, αύξηση πωλήσεων άνω του 20% εμφάνισαν η Βόρεια Ελλάδα (23,1%), η Κεντρική Ελλάδα (21,7% και η Κρήτη (20,1%).
Προτίμησαν τα υπερμάρκετ Με βάση τις κατηγορίες των καταστημάτων, στην κορυφή παρέμειναν οι πολύ μεγάλοι χώροι (άνω των 2.500 τ.μ.), καθώς την περίοδο της πανδημίας πολλοί καταναλωτές προτίμησαν τα υπερ-μάρκετ, αισθανόμενοι μεγαλύτερη ασφάλεια, ωστόσο, διόλου ευκαταφρόνητη ήταν η κίνηση και οι τζίροι (12,4%-17,9%) και στα μικρότερα καταστήματα.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1146
Πηγή: www.fnbdaily.com
Συρρίκνωση παραγωγής στην ελληνική μεταποίηση, στις 46.9 μονάδες ο δείκτης PMI
- Λεπτομέρειες
Τα δεδομένα της τελευταίας έρευνας PMI υπέδειξαν ακόμα μία μηνιαία επιδείνωση της υγείας του ελληνικού μεταποιητικού τομέα τον Δεκέμβριο, μολονότι λιγότερο σοβαρή από ό,τι παρατηρήθηκε τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την έρευνα της Markit.
Η βραδύτερη, σε γενικές γραμμές, συρρίκνωση συνδέθηκε με την ηπιότερη, ωστόσο σφοδρή, μείωση της παραγωγής και των νέων παραγγελιών, καθώς οι σημαντικές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού συνέτειναν εν μέρει στην υψηλότερη τιμή του κύριου δείκτη. Ως αποτέλεσμα των σοβαρών ελλείψεων και των καθυστερήσεων από την πλευρά των προμηθευτών, η επιβάρυνση κόστους αυξήθηκε με τον δριμύτερο ρυθμό από τον Μάρτιο του 2011. Εν των μεταξύ, τα επίπεδα απασχόλησης μειώθηκαν με βραδύτερο ρυθμό παρά την περαιτέρω μείωση των πιέσεων στο εργατικό δυναμικό.
Ο κύριος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της IHS Markit για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers’ Index -PMI) είναι ένας σύνθετος δείκτης της απόδοσης της μεταποιητικής οικονομίας. Προέρχεται από δείκτες σχετικά με τις νέες παραγγελίες, την παραγωγή, την απασχόληση, τον χρόνο παράδοσης προμηθειών και τα αποθέματα προμηθειών. Οποιαδήποτε τιμή πάνω από το σημείο μηδενικής μεταβολής των 50.0 μονάδων υποδεικνύει συνολική βελτίωση των συνθηκών του τομέα.
Ο κύριος δείκτης PMI έκλεισε στις 46.9 μονάδες τον Δεκέμβριο, τιμή υψηλότερη από τις 42.3 μονάδες του Νοεμβρίου υποδεικνύοντας σταθερή, ωστόσο ασθενέστερη, επιδείνωση των λειτουργικών συνθηκών του ελληνικού μεταποιητικού τομέα. Η παραγωγή εξακολούθησε να μειώνεται με δριμύ ρυθμό τον Δεκέμβριο, καθώς οι ασθενείς συνθήκες ζήτησης και τα μέτρα περιορισμού είχαν αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία των εταιρειών παραγωγής αγαθών. Παρότι ο ρυθμός συρρίκνωσης εξασθένησε σε σύγκριση με τον αντίστοιχο που παρατηρήθηκε τον Νοέμβριο, ήταν παρ' όλ’ αυτά ο δεύτερος ταχύτερος από τον Μάιο.
Συγχρόνως, η ζήτηση των πελατών μειώθηκε περαιτέρω καθώς τα εκτεταμένα περιοριστικά μέτρα επηρέασαν τη ροή των εισερχόμενων νέων παραγγελιών. Ο ρυθμός μείωσης ήταν ο δεύτερος δριμύτερος σε διάστημα επτά μηνών, παρότι εξασθένησε σε σύγκριση με τον ρυθμό μείωσης που παρατηρήθηκε τον Νοέμβριο. Αντίστοιχα, οι νέες παραγγελίες εξαγωγών μειώθηκαν σημαντικά, λόγω της ασθενούς ζήτησης των πελατών από το εξωτερικό.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Πηγή: Euro2day