Ενημερωτική Εκδήλωση ΕΒΕΑ: Βοηθήστε τους πελάτες σας μέσα στην κρίση.
- Λεπτομέρειες
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών σε συνεργασία με την ΕΛΑΝΕΤ διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση στις 09/11/2020, ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00, με θέμα την παρουσίαση της Δράσης «Ενίσχυση ΠΜΜΕ που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 στην Αττική» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020».
Την παρουσίαση θα κάνει η Υπεύθυνη του Ε.Π. «Αττική 2014-2020» κα Δήμητρα Παπαδοπούλου, στέλεχος της ΕΛΑΝΕΤ, η οποία θα παρουσιάσει τους βασικούς άξονες της Δράσης και θα παράσχει διευκρινίσεις και απαντήσεις σε ερωτήματα των ενδιαφερομένων.
Στο πλαίσιο της εν λόγω Δράσης ενισχύονται μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Περιφέρειας Αττικής που επλήγησαν από την πανδημία COVID-19. Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης το 2019 με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης 5.000,00 € και μέγιστο 50.000,00 €.
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι η 20/11/2020 και ώρα 15:00.
Σε περίπτωση ενδιαφέροντος συμμετοχής, καλείσθε να συμπληρώσετε της Αίτηση Συμμετοχής, προκειμένου να σας αποσταλεί ο σχετικός σύνδεσμος, μέσω του οποίου θα λάβετε μέρος στην ενημερωτική τηλεδιάσκεψη.
Αίτηση Συμμετοχής εδώ: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScOtn4C78F7oonc4fH-vlbjYVFij6J5PF5KJL_tds6CuU5_9A/viewform
Περισσότερες πληροφορίες: Τμήμα Προγραμμάτων και Κατάρτισης ΕΒΕΑ, τηλ.:210-3626236 / 210-3382245, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πηγή: https://www.acci.gr
ΙΕΛΚΑ: Αυξάνεται η κατανάλωση στα τρόφιμα - Παίρνει μερίδιο της εστίασης
- Λεπτομέρειες
Οι καταναλωτές δαπανούν περισσότερο σε τρόφιμα, καθώς έχουν μεγαλύτερο χρόνο στο σπίτι. Αυτό που παρατηρείται είναι πως το κενό, που αφήνει η εστίαση, καλύπτεται από την δαπάνη για τρόφιμα.
"Δηλαδή οι καταναλωτές δεν ξοδεύουν χρήματα στο εστιατόριο όπως παλαιότερα, αλλά στο καλάθι", δηλώνει στο FnB Daily ο Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ.
ΜΕΙΩΣΗ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ
Συνολικά την τελευταία 10ετία (2009- 2019), η δαπάνη των νοικοκυρών σε ήδη παντοπωλείου έχει μειωθεί κατά 21,70%, ενώ συγκεκριμένα η δαπάνη σε τρόφιμα κατά 17,11%. Το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε μηνιαία σε είδη παντοπωλείου €5,578 χιλ., ενώ το 2019 €4,3 χιλ.
Την τελευταία 4ετία (2016-2019) η δαπάνη των νοικοκυριών σε τρόφιμα παρουσιάζει αύξηση, μεταβολή 3,83%, η οποία αν και δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις μειώσεις των προηγούμενων ετών, εμφανίζεται σε ένα περιβάλλον σταθερών τιμών, καθώς ο δείκτης τιμών καταναλωτή από το 2016 ως το 2019, παρέμεινε πρακτικά αμετάβλητος με αύξηση μόλις 0,61% σε βάθος 4ετίας.
ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ
Η μείωση στη δαπάνη, που καταγράφεται στα είδη παντοπωλείου, πέρα από τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του καταναλωτικού κοινού την δεκαετία του 2010, οφείλεται, μεταξύ άλλων:
• στις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες
• στην υιοθέτηση έξυπνων αγορών
• στις προσφορές
• στη φορολογία
Ένα μεγάλο ποσοστό της μείωσης της δαπάνης, που παρατηρείται, αντιστοιχεί στην επίδραση στην δαπάνη των προσφορών και εκπτώσεων.
Οι 9 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν χρήματα μέσω προσφορών και 7 στους 10 τουλάχιστον 5% της αξίας των αγορών τους. Η μεσοσταθμική εξοικονόμηση, που καταγράφεται στις ετήσιες έρευνες του ΙΕΛΚΑ, κυμαίνεται από 9,5% έως 12.8%.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1100
Πηγή: www.fnbdaily.com
Η παγκόσμια πανδημία επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό
- Λεπτομέρειες
Άλλη μια έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι η συνεχιζόμενη παγκόσμια πανδημία επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.
Πιο συγκεκριμένα η μελέτη Digital Transformation Index (DT Index) που δημοσιεύεται ανά διετία από την Dell Technologies περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις επιταχύνουν τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού εν μέσω μιας άνευ προηγουμένου αβεβαιότητας, καταφέρνοντας να επιτύχουν μέσα σε λίγους μήνες αυτό που κανονικά θα απαιτούσε χρόνια.
Η μελέτη DT Index 2020 της Dell διαπίστωσε ότι οκτώ στις 10 επιχειρήσεις έχουν επιταχύνει ορισμένα προγράμματα ψηφιακού μετασχηματισμού φέτος και το 79% επανεφευρίσκουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο.
Μια νέα καμπύλη ψηφιακού μετασχηματισμού
Τα φετινά αποτελέσματα της μελέτης καταγράφουν την πρώτη αύξηση του αριθμού των λεγόμενων Digital Leaders (κατηγορία που περιλαμβάνει τις πλέον ψηφιακά ώριμες επιχειρήσεις) στο 6%. Οι εταιρείες που υιοθετούν την τεχνολογία – Digital Adopters (η δεύτερη πιο ψηφιακά ώριμη ομάδα) αυξήθηκε από 23% το 2018 σε 39% το 2020 – μια αύξηση 16 ποσοστιαίων μονάδων.
Η μελέτη καταγράφει επίσης μικρή πτώση από το 2018 στον αριθμό των εταιρειών που υστερούν ψηφιακά – Digital Laggars (της λιγότερο ψηφιακά ώριμης ομάδας) κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, καθώς και απότομη πτώση στην προτελευταία ομάδα, όσων ακολουθούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό – Digital Followers κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες. Οι επιχειρήσεις αυτές προοδεύουν, εισερχόμενες στις ομάδες των Digital Adopters και Digital Evaluators, οι οποίες έχουν επεκταθεί αντίστοιχα.
Εμπόδια στο μετασχηματισμό
Η πανδημία μπορεί να έχει αποτελέσει τον καταλύτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε όλο τον κόσμο, αλλά ο συνεχής μετασχηματισμός είναι δύσκολος: το 94% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν παγιωμένα εμπόδια στον μετασχηματισμό. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα κορυφαία 3 εμπόδια για την επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι:
- Ανησυχίες για την προστασία του απορρήτου των δεδομένων και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο (από την 5η θέση το 2016)
- Έλλειψη προϋπολογισμού και πόρων (#1 το 2016, #2 το 2018)
- Αδυναμία εξαγωγής συμπερασμάτων από τα δεδομένα ή/και εξαιτίας υπερβολικού όγκου πληροφορίας (άλμα οκτώ θέσεων από το 2016)
Ανταποκρινόμενοι σε έναν αβέβαιο κόσμο
Πριν από την πανδημία, οι επενδύσεις των επιχειρήσεων επικεντρώθηκαν έντονα στις θεμελιώδεις τεχνολογίες και όχι στις αναδυόμενες τεχνολογίες. Η συντριπτική πλειοψηφία, 89% αναγνωρίζουν ότι, ως αποτέλεσμα της διαταραχής του τρέχοντος έτους, χρειάζονται μια πιο ευέλικτη και επεκτάσιμη υποδομή πληροφορικής για να καταστεί δυνατή η αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.
Οι κορυφαίες τεχνολογικές επενδύσεις για τα επόμενα ένα έως τρία χρόνια είναι:
- Κυβερνο-ασφάλεια
- Εργαλεία διαχείρισης δεδομένων
- Υποδομή 5G
- Λογισμικό προστασίας προσωπικών δεδομένων
- Περιβάλλοντα multi-cloud
Αναγνωρίζοντας τη σημασία των αναδυόμενων τεχνολογιών, το 82% των ερωτηθέντων οραματίζονται αυξημένη χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας για να μάθουν πώς να εκτελούν ενέργειες ή να αντιμετωπίζουν ζητήματα, άμεσα.
Το 85% προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις θα χρησιμοποιήσουν τις τεχνολογίες της Τεχνητής Νοημοσύνης και μοντέλα δεδομένων για την πρόβλεψη πιθανών διαταραχών και το 78% προβλέπει ότι τεχνολογίες distributed ledgers – όπως το Blockchain – θα καταστήσουν την οικονομία συμβάσεων έργου (Gig economy) πιο δίκαιη (αποκόπτοντας τα ενδιάμεσα μέρη).
Παρά τα ευρήματα αυτά, μόνο το 16% σχεδιάζουν να επενδύσουν σε Εικονική / Επαυξημένη Πραγματικότητα, μόλις το 32% προτίθενται να επενδύσουν στην Τεχνητή Νοημοσύνη και μόλις 15% σχεδιάζουν να επενδύσουν σε distributed ledgers τεχνολογίες στα επόμενα ένα έως τρία χρόνια.
Η μελέτη DT Index 2020 της Dell αποτελεί παγκόσμιο σημείο αναφοράς που περιγράφει την κατάσταση του ψηφιακού μετασχηματισμού και τις επιδόσεις του σε όλο τον κόσμο. Περιλαμβάνει 4.300 επιχειρηματικούς ηγέτες (από το επίπεδο C-suite μέχρι τα διευθυντικά στελέχη) σε εταιρείες μέσου ή μεγάλου μεγέθους σε 18 χώρες.
Διαβάστε περισσότερα: BizTech Update Τεύχος 630
Πηγή: https://bit.ly/3jBLVW9
7 στις 10 εταιρείες αντιμετωπίζουν τον COVID-19 χάρη στην τεχνολογία
- Λεπτομέρειες
Ως ανάχωμα στις καταστροφικές συνέπειες της κρίσης του COVID-19 λειτουργεί και για τις ελληνικές επιχειρήσεις η τεχνολογία και η ψηφιακή ωριμότητα.
Οι εταιρείες, που είχαν ήδη υιοθετήσει ψηφιακά εργαλεία πριν την από την επέλαση του COVID-19, κατάφεραν να ανακάμψουν πιο εύκολα και σε μεγαλύτερο βαθμό.
Η πλειονότητα των ελληνικών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και ειδικότερα οι 7 στις 10 δηλώνουν ότι αξιοποίησαν περισσότερο τις ψηφιακές τεχνολογίες, προκειμένου να επιστρέψουν στην κανονικότητα. Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι αύξησαν τις τηλεφωνικές παραγγελίες (48%) και τις διαδικτυακές πωλήσεις (48%), ενώ ενίσχυσαν το καθεστώς της τηλεργασίας (50%).
Μάλιστα, όπως διαπιστώνει έρευνα του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την COSMOTE, σήμερα σχεδόν μία στις δέκα ΜμΕ (8%) δηλώνει ότι βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από πριν την έναρξη της κρίσης. Πάντως, οι ελληνικές επιχειρήσεις, που αξιοποίησαν αποτελεσματικά τα ψηφιακά εργαλεία, δεν είναι η πλειοψηφία, αφού μόλις οι μισές ΜμΕ βρίσκονται στα πρώτα στάδια της ψηφιακής ανάπτυξης.
Ψηφιακή ωριμότητα
Για την ακρίβεια, με βάση την κατάταξη στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, μόνο το 50% των ελληνικών ΜμΕ βρίσκεται σήμερα στα πρώτα στάδια ωριμότητας (Elementary, Basic). Μόνο μία στις οκτώ κατατάσσεται σε προχωρημένο στάδιο (Advanced) και - δυστυχώς - καμία στο ιδεατό (Ideal). Ωστόσο, η έρευνα καταγράφει μικρή άνοδο το 2020 σε σχέση με το 2019.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται ότι η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται από το μέγεθος, αλλά και τον κλάδο των επιχειρήσεων. Οι μεγαλύτερες εταιρείες (με 6-10 αλλά και πάνω από 10 εργαζόμενους), καθώς και οι κλάδοι των επαγγελματιών - επιστημόνων, της μεταποίησης, καθώς και οι τεχνικές εταιρείες “σκοράρουν” υψηλότερα στον δείκτη.
Χρήση των ψηφιακών μέσων
Βελτιωμένη εμφανίζεται η χρήση των ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις ΜμΕ το 2020. Να σημειωθεί ότι το ELTRUN κατατάσσει τις μικρομεσαίες εταιρείες στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας με βάση την υιοθέτηση και χρήση δέκα ψηφιακών εφαρμογών και υποδομών: website, e-shop, social media, ψηφιακές καμπάνιες, cloud υποδομές, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας, ERP, CRM και IoT συστήματα.
Η εικόνα, λοιπόν, το 2020 είναι βελτιωμένη, κυρίως, όσον αφορά στα e-shops (+18%), τις digital καμπάνιες (+18%), τα εργαλεία τηλεδιάσκεψης (+20%), τα συστήματα CRM (+26%) και IoT (+70%). Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις έχουν επιλέξει ερασιτεχνικές λύσεις, κυρίως λόγω έλλειψης πόρων.
Για παράδειγμα, το 70% των ελληνικών ΜμΕ διαθέτει εταιρικό website, ωστόσο μία στις τρεις το έχει στήσει ερασιτεχνικά. Επίσης, ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει το 17% των επιχειρήσεων, με το 48% εξ αυτών να καταγράφει σημαντική αύξηση στη χρήση το 2020.
Στο μεταξύ, το 36% των ΜμΕ έχει “τρέξει” ψηφιακή καμπάνια προώθησης, όμως, μόλις το 17% με τη βοήθεια επαγγελματία. Επιπλέον, τα social media είναι σημαντικό μέσο προώθησης και επικοινωνίας για δύο στις τρεις επιχειρήσεις.
Περαιτέρω, το τηλεφωνικό κέντρο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας για μία στις δύο επιχειρήσεις, ενώ εμφανίζεται μια μικρή τάση για χρήση cloud based κέντρων (στο 10% των χρηστών).
Η έρευνα
Η σχετική έρευνα διεξήχθη πανελλαδικά το 2019 και στη συνέχεια, το 2020, σε συνολικά ~1.500 επιχειρήσεις όλων των κλάδων. Καταγράφει δε τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης στις ελληνικές επιχειρήσεις, αποκαλύπτοντας ότι 8 στις 10 ΜμΕ αναγκάστηκαν να κάνουν σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία τους και μάλιστα, 1 στις 3 ανέστειλε πλήρως τη λειτουργία της.
Η έρευνα του ELTRUN για πρώτη φορά εστιάζει στις ελληνικές επιχειρήσεις με 1-50 εργαζόμενους και δημιουργεί τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, προκειμένου να καταγράψει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ.
Διαβάστε περισσότερα: https://bit.ly/3n2O1l5
Πηγή: http://www.sepe.gr
COVID-19: Τι ψάχνουν πάνω στις συσκευασίες οι καταναλωτές
- Λεπτομέρειες
Ο κορονοϊός αλλάζει τα δεδομένα στις αγορές
Επτά στους δέκα καταναλωτές δίνουν σημασία στη συσκευασία ενός προϊόντος, ενώ ποσοστό άνω του 30% προτίθεται να δώσει μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον, τόσο στις αναγραφόμενες ετικέτες, όσο και γενικότερα στις συσκευασίες πριν αποφασίσει να αγοράσει κάτι. Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Shorr Packaging σε δείγμα 1.128 καταναλωτών σκιαγραφώντας την κατάσταση στην αγορά εν μέσω του κορονοϊού.
Έξι στους δέκα ένιωσαν εξαπατημένοι από συσκευασίες
Όμως, γιατί οι καταναλωτές δείχνουν διατεθειμένοι να δώσουν τόσο μεγάλη σημασία στις συσκευασίες; Το 64% του δείγματος απάντησε στην έρευνα ότι ένιωσαν εξαπατημένοι από τις συσκευασίες σε είδη που προμηθεύτηκαν. Η έρευνα της Shorr Packaging εμβαθύνει ακόμη περισσότερο στα αίτια αυτής της συμπεριφοράς, αποκαλύπτοντας ότι οι καταναλωτές ψάχνουν στις αναγραφόμενες ετικέτες τα συστατικά, τα logos των brands όπως και οποιαδήποτε άλλη αξιόπιστη πληροφορία. Επίσης, από την έρευνα προέκυψε ότι:
- Το 41% των καταναλωτών αγοράζει ένα προϊόν με γνώμονα αν στη συσκευασία αναγράφεται ο όρος «φυσικό», ο οποίος μπορεί να μην αναφέρεται μόνο στο περιεχόμενο αλλά και στη συσκευασία την ίδια.
- Τα ¾ των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησαν ότι τα προϊόντα που προβάλλονται ως πιο υγιεινά θα πρέπει να έχουν συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον.
- Το 46% δεν έχει αντίρρηση να πληρώσει περισσότερα χρήματα αν γνωρίζει ότι η συσκευασία του προϊόντος είναι ανακυκλώσιμη ή επαναχρησιμοποιούμενη.
- Το 58% είναι «πιθανό» ή «πολύ πιθανό» να αγοράσει ένα προϊόν, στο οποίο αναγράφεται ξεκάθαρα ότι η συσκευασία του είναι από ανακυκλώσιμο υλικό ή επαναχρησιμοποιούμενη.
- Το 90% θα αγόραζε ξανά στο μέλλον το ίδιο προϊόν, το οποίο επέλεξε με βάση τη συσκευασία.
- Το 28% θα αγόραζε ξανά ένα προϊόν το οποίο προηγουμένως του ήταν άγνωστο μόνο και μόνο επειδή διαθέτει άψογο design.
- Το 51% που έκανε χρήση εφαρμογών προϊόντων delivery και αγόρασε online τους προηγούμενους τρεις μήνες διαπίστωσε ότι ο παράγοντας «συσκευασία» εξελίσσεται σε εξαιρετικής σημασίας.
Ψηλά στην ατζέντα των εταιρειών το θέμα της συσκευασίας
Τα παραπάνω στοιχεία της Shorr Packaging δείχνουν ότι η συσκευασία θα συνεχίσει να είναι ένας σημαντικός παράγοντας επηρεασμού των αγοραστικών συνηθειών των καταναλωτών. Πάντως, το θέμα των συσκευασιών παραμένει υψηλά στην ατζέντα μεγάλων εταιρειών. Για παράδειγμα η Nestle πρόκειται να διαθέσει 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε εναλλακτικές λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον, ενώ κολοσσοί της βιομηχανίας συσκευασίας τροφίμων όπως η Tetra Pak λανσάρουν καινοτόμες προτάσεις για να ενθαρρύνουν το νέο design με οικολογικές επιλογές.
Διαβάστε περισσότερα: FOODReporter Τεύχος 354
Πηγή: www.boussias.com
ΙRI: Στο +7% οι πωλήσεις του 2020, στο -5,8% η πρόβλεψη για το 2021
- Λεπτομέρειες
Στο +7% θα κινηθούν οι πωλήσεις των FMCG στην Ελλάδα για το 2020 όπως προκύπτει από την πρόβλεψη της IRI.
Ταυτόχρονα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της IRI στην Ελλάδα στο πλαίσιο παρουσίασης στο Food Retail CEO Forum, με βάση την πρόβλεψη για το 2021 τα FMCG αναμένεται να καταγράψουν αρνητική τάση κινούμενα με -5,8%.
Eξετάζοντας την πορεία των σούπερ μάρκετ σε αξία για το χρονικό διάστημα έως και τις 30 Αυγούστου, όπως φαίνεται στον πίνακα η πορεία της αγοράς είναι ανοδική στο σύνολό της κατά 9,8%. Σε ό,τι αφορά την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 30 Αυγούστου η πορεία της αγοράς εμφάνισε έντονα σημάδια διόρθωσης, κινούμενη ανοδικά με μόλις 0,8% σε αξία.
Υψηλές πτήσεις για τα hypermarkets
Tην ίδια στιγμή υψηλές πτήσεις πραγματοποιούν τα hypermarkets, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, ενώ η Ελλάδα κινείται πολύ χαμηλά στον τομέα του convenience σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων.
Υψηλότερη ανάπτυξη σε ποτά και αλκοολούχα
Σε κατηγορίες προϊόντων η Ελλάδα, με εξαίρεση τις βρεφικές τροφές, σκοράρει αρκετά ψηλά σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης, εξετάζοντας το χρονικό διάστημα από τις 26 Ιουλίου έως και τις 2 Αυγούστου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ταυτόχρονα, τα ποτά αλλά και τα αλκοολούχα ποτά καταγράφουν την μεγαλύτερη άνοδο στην ίδια περίοδο. Στα στοιχεία παρατίθενται και δεδομένα από άλλες χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η IRI όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Διαβάστε περισσότερα: FOODReporter Τεύχος 350
Πηγή: www.boussias.com
Ρήγμα στον ΕΛΟΜΑΣ με αποχώρηση Κρητικού και BAZAAR
- Λεπτομέρειες
Νέα δεδομένα φέρνει η κίνηση των δύο μεγαλύτερων αλυσίδων του ομίλου
Διπλό χτύπημα σήμανε για τον ΕΛΟΜΑΣ, με την ανακοίνωση αποχώρησης τόσο της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, όσο και της BAZAAR. Σε ό,τι αφορά την περίπτωση της Κρητικός, επρόκειτο για μία προδιαγεγραμμένη από καιρό εξέλιξη, η οποία ολοκληρώνεται και τυπικά με την γνωστοποίηση της πρόθεσης της εταιρείας να αποχωρήσει από τον ελληνικό όμιλο αγορών σούπερ μάρκετ. Σε ό,τι αφορά την BAZAAR, πρόκειται για ένα γεγονός το οποίο ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης του ΕΛΟΜΑΣ την Πέμπτη 10/09/20.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη ανοίγει το δρόμο για τη διαμόρφωση νέων ισορροπιών στον όμιλο, όπου πιθανότατα στην επόμενη μέρα θα διαδραματίσει ρόλο στη διοίκηση ο Δημήτρης Αλεξάκης, επικεφαλής του ΣΥΝΚΑ.
Χώρος στους μικρότερους αλλά και άνοιγμα για διαρκείς εξελίξεις στην αγορά
Η κίνηση των δύο μεγάλων αφενός θα δώσει χώρο σε μικρότερες αλυσίδες να κινηθούν αποκτώντας μεγαλύτερα και περισσότερα δικαιώματα εντός του ομίλου. Ταυτόχρονα, όμως, θα καταστήσει εκ των πραγμάτων πιο ευάλωτο τον ΕΛΟΜΑΣ, ο οποίος πλέον θα έχει μικρότερη συγκεντρωμένη δύναμη, αφήνοντας ουσιαστικά ανυπεράσπιστες τις μικρότερες αλυσίδες.
Δεν είναι μάλιστα λίγοι εκείνοι που προδικάζουν πιθανότατη αποσύνθεση του σχηματισμού κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, γεγονός που θα δώσει χώρο σε αρκετές κινήσεις απορροφήσεων – εξαγορών κάποιων από τους μικρότερους παίκτες του ΕΛΟΜΑΣ από μεγαλύτερες αλυσίδες.
Προδιαγεγραμμένες κινήσεις
Σε ό,τι αφορά τους αποχωρήσαντες, στην περίπτωση του Κρητικού, η εταιρεία είχε κάνει κίνηση συνεργασίας με τον όμιλο ΕΛΕΤΑ - και όχι μόνο - κίνηση που προανήγγειλε τη διάθεση ανεξαρτητοποίησής της. Από την άλλη και η BAZAAR, μετά το θάνατο του Δήμου Βερούκα, κλήθηκε να αλλάξει σημαντικά τις ισορροπίες, με τη χρησιμότητα παραμονής της εταιρείας στον ΕΛΟΜΑΣ να αμφισβητείται συχνά από τη διάδοχη διοίκηση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει όμως και κατά πόσο οι δύο αλυσίδες Κρητικός και BAZAAR θα έχουν τη δυνατότητα να πορευθούν αυτόνομα στο εξής ή εάν και κατά πόσο θα υπάρξουν κινήσεις που θα τις φέρουν πιο κοντά στις μεγαλύτερες αλυσίδες, σε ενδεχόμενες κινήσεις ενδυνάμωσης που θα επιχειρήσουν οι δεύτερες.
Πηγές πάντως με γνώση των δεδομένων αναφέρουν ότι πλέον ο μεσαίος χώρος έχει την ευκαιρία να ισχυροποιηθεί περαιτέρω με τους δύο μεγάλους παίκτες της συγκεκριμένης κατηγορίας - ιδίως στην περίπτωση του Κρητικού - να διεκδικούν τη διαρκή ισχυροποίησή τους και την είσοδο στο κλαμπ των «μεγάλων» αλυσίδων.
Διαβάστε περισσότερα: FOODReporter Τεύχος 346
Πηγή: www.boussias.com
Super market: Προς νέο κύκλο εξαγορών ο κλάδος - Τι δηλώνουν οι leaders
- Λεπτομέρειες
Ενδιαφέρον για την απόκτηση μικρών και μεσαίων αλυσίδων supermarket φαίνεται πως έχουν μεγάλοι retailers.
Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, "υπάρχει κινητικότητα και συζητήσεις, καθώς οι μικρότεροι παίκτες του κλάδου αναζητούν να προσδεθούν σε μεγαλύτερα σχήματα και οι μεγαλύτεροι να αυξήσουν τα σημεία πώλησης σε τοπικό επίπεδο".
ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: "ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ"
Πηγές της ΑΒ Βασιλόπουλος αναφέρουν πως "υπάρχει ενδιαφέρον για απόκτηση μικρότερων αλυσίδων super market" και προσθέτουν πως "στο μέλλον θα υπάρξει εξαγορά", ενώ διέψευσαν τις πληροφορίες που φέρουν τη γνωστή αλυσίδα supermarket να έχει καταθέσει πρόταση εξαγοράς της ίδιας αλυσίδας, που φαίνεται πως "χτυπάει" ο Γαλαξίας.
METRO: "ΚΟΙΤΑΜΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 300 Τ.Μ."
Η Metro (My Market) από την πλευρά της δηλώνει παρούσα στην αναζήτηση ευκαιριών. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το ενδιαφέρον για πιθανές εξαγορές εντοπίζεται εκτός Αθηνών και "με αυστηρά οικονομικά κριτήρια". Επίσης σημειώνεται ότι, δεν υπάρχει ιδιαίτερος περιορισμός για το αν θα πρόκειται για μικρή ή μεγαλύτερη αλυσίδα, αλλά ο περιορισμός έγκειται στο μέγεθος των καταστημάτων, καθώς "δεν μας ενδιαφέρουν καταστήματα μικρότερα από 300 τ.μ".
ΜΑΣΟΥΤΗΣ: "ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ"
Πληροφορίες από την Μασούτης αναφέρουν πως και η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα supermarket ενδιαφέρεται για την απόκτηση μικρότερων αλυσίδων retailers. Πηγές αναφέρουν ότι "υπάρχουν επενδυτικοί στόχοι, οι οποίοι όμως προς στιγμήν δεν γίνεται να αποκαλυφθούν". Η εταιρεία συζητά με αλυσίδες, όχι μόνο στη Β.Ελλάδα, αλλά "και σε επαρχιακές πόλεις".
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Στελέχη της αγοράς τροφίμων σχολιάζουν πως "τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συγκέντρωση στην αγορά" και προσθέτουν πως "οι κινήσεις που γίνονται από μεγάλους παίκτες για εξαγορές μικρότερων αλυσίδων, εντάσσονται στην προσπάθεια εισόδου των παικτών στην επαρχία και σε περιφέρειες, που μέχρι σήμερα δεν έχουν δυνατή παρουσία".
"ΠΕΦΤΕΙ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ"
"Η αγορά φαίνεται να αλλάζει ριζικά", αναφέρουν τα ίδια στελέχη. Μπορεί ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να ήταν από τους μεγάλους κερδισμένους από το lockdown, ωστόσο υπάρχει πλέον εμφανής πτώση στην κατανάλωση προϊόντων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αυτό οφείλεται στο γεγονός πως ο φόβος για νέα καραντίνα υποχωρεί, ωστόσο τη θέση του παίρνει η οικονομική ανασφάλεια, καθώς πολλοί που δραστηριοποιούνταν στον τουρισμό έχουν χάσει τη δουλειά τους και άλλοι περιμένουν μεγάλη πτώση του τζίρου τους, εξαιτίας της μείωσης του τουρισμού".
Τέλος, το "καλάθι της νοικοκυράς εμφανίζει ελαφρά πτώση, καθώς οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί είναι πιο σφιχτοί, εξαιτίας της οικονομικής αβεβαιότητας, που συνεπάγεται η κρίση του κορονοϊού".
ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΤΟ ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ - ΠΛΗΓΜΑ ΓΙΑ CASH & CARRY
Δεν είναι τυχαίο ότι, όπως υποστηρίζει έμπειρο στέλεχος της αγοράς, "από τους διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, που κατέγραφε ο κλάδος από το ξέσπασμα της πανδημίας, μέχρι και σήμερα, το κλείσιμο της φετινής χρονιάς, έστω και με ένα οριακά θετικό πρόσημο, θα είναι ευτυχής κατάληξη για μία χρονιά με μεγάλη ύφεση στη χώρα."
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στον κλάδου του cash & carry, καθώς η υγειονομική κρίση επηρέασε τον τουρισμό και τη λειτουργία της εστίασης με αποτέλεσμα να ανακοπεί κάθε δυναμική στις πωλήσεις της αλυσίδας.
Πολλά ξενοδοχεία δεν άνοιξαν καθόλου, αλλά και όσα άνοιξαν ήταν για μικρό χρονικό διάστημα. Το μέτρο που όριζε τη λειτουργία εστιατορίων και μπαρ έως τα μεσάνυχτα, επίσης επηρέασε πολύ τις πωλήσεις του συγκεκριμένου τομέα.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1064
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΕΛ.ΣΤΑΤ.: Πτώση κατά 7,3% του όγκου πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Ιούνιο
- Λεπτομέρειες
Πτώση 7,3% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Ιούνιο εφέτος, καθώς μόνον σε δύο από τις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων ο τζίρος είχε θετικό πρόσημο.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε:
- Καύσιμα & λιπαντικά αυτοκινήτων (19,3%)
- Τρόφιμα - ποτά - καπνό (16,5%)
- Πολυκαταστήματα (9%)
- Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (6,6%)
- Ένδυση - υπόδηση (2,4%)
- Φαρμακευτικά - καλλυντικά (0,7%)
Αντίθετα, ο τζίρος αυξήθηκε σε:
- Έπιπλα - ηλεκτρικά είδη - οικιακό εξοπλισμό (28,8%) και
- Βιβλία - χαρτικά - λοιπά είδη (1,2%)
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου παρουσίασε μείωση 7,3% τον Ιούνιο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2020 σημείωσε αύξηση 7,1%.
Διαβάστε περισσότερα: https://www.statistics.gr/documents/20181/2ecca553-926f-e257-fd4d-4d8385fa9b55
Πηγή: https://www.statistics.gr/
Από Τρίτη 1/9 δεκτές οι αιτήσεις για το πρόγραμμα στήριξης των «μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων»
- Λεπτομέρειες
α. για μικρές επιχειρήσεις το ποσό των 150.000 €
β. για πολύ μικρές επιχειρήσεις, το ποσό των 100.000 €.
Πηγή: http://www.mindev.gov.gr/
Το μάρκετινγκ στηv μετά κορωνοϊό εποχή
- Λεπτομέρειες
Η ραγδαία ανάπτυξη των e-πωλήσεων καθιστά «προαπαιτούμενο» την πολυκαναλική ψηφιακή προσέγγιση
Οι μεγάλοι παίχτες της αγοράς έχουν ήδη προσαρμόσει τη στρατηγική τους στα νέα δεδομένα, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την πολυκαναλική προσέγγιση, με έμφαση στα ψηφιακά κανάλια.
Εταιρείες τεχνολογίας που αναπτύσσουν υπηρεσίες business messaging & mobile marketing, αναλαμβάνουν τον συγχρονισμό της βάσης δεδομένων των πελατών με το περιεχόμενο των προσφορών της εταιρείας λειτουργώντας ως «κόμβος επικοινωνίας». Έτσι η εταιρεία μπορεί να εκτελεί με συνέπεια εκστρατείες σε πολλά κανάλια (Email, Viber / SMS) στους ενεργούς πελάτες της, παρέχοντας εξατομικευμένο περιεχόμενο όπως προσφορές, συνταγές, προωθητικές εκστρατείες κ.ά.
Η ανάλυση δεδομένων είναι πολύτιμο εργαλείο και για τον ασφαλιστικό κλάδο, έχοντας πρόσβαση σε άμεσο feedback των ενεργειών τους από τους καταναλωτές και επικαιροποίηση των βάσεών τους, ώστε να αποφεύγουν περιττά κόστη σε αποστολές, σε αριθμούς και email διευθύνσεις που δεν υπάρχουν, αλλά και στη βελτίωση των ταμειακών τους ροών, με δυνατότητα real time πληρωμών.
Τα μέτρα διαχείρισης της πανδημίας, παράλληλα με την αύξηση της χρήσης των τεχνολογιών επικοινωνίας, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στις καταναλωτικές συμπεριφορές, νέες τάσεις στον χώρο της λιανικής, αλλά και στον τρόπο λειτουργίας των εφοδιαστικών αλυσίδων. Η κρίση επιτάχυνε δραματικά την ανάγκη για τη δημιουργία γρήγορων και ευέλικτων λύσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και την ανάγκη κερδοφορίας στη νέα εποχή λιανικής μετά την πανδημία. Η ανάλυση δεδομένων, η παρακολούθηση και η βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων γίνεται πράξη και οι εταιρείες διαθέτουν πλέον επιλογές, ώστε να ψηφιοποιούν την πελατειακή τους επικοινωνία και να «χτίσουν» το brand loyalty, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα και μείωση του κόστους τους.
Παρότι το λιανεμπόριο έχει αντιμετωπίσει επιτυχώς μεγάλες κρίσεις και στο παρελθόν, η ειδοποιός διαφορά με την τρέχουσα συγκυρία είναι ότι τα καταναλωτικά πρότυπα και συμπεριφορές δεν είχαν αλλάξει ποτέ τόσο γρήγορα. Στη νέα εποχή η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα, οι συνέργειες και οι επενδύσεις των εταιρειών σε όλα τα απαραίτητα ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας με τους πελάτες τους, θα κρίνουν και τους νικητές της επόμενης μέρας.
Πηγή: https://m.naftemporiki.gr