Nielsen IQ: Πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες τον μήνα στο super market - Το προφίλ του καταναλωτή
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
Το προφίλ του Έλληνα αγοραστή στα super market αναδείχθηκε μέσα από το ετήσιο Shopper Trends συνέδριο της NielsenIQ. Πιο αναλυτικά, ο μέσος αγοραστής, είναι ουσιαστικά αγοράστρια, δηλαδή γυναίκα 39 ετών και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό. Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.
Αυξημένη κατά 5% η μηνιαία δαπάνη
Ένα ακόμη εύρημα της έρευνας των Shopper Trends της NielsenIQ είναι το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο super market, το οποίο υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα €329, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1866
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ο τζίρος της αγοράς B2B στην Ευρώπη θα φτάσει τα 1,7 τρισ. ευρώ το 2025
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
Η συνολική ευρωπαϊκή αξία των προϊόντων B2B που πωλούνται online εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 1,7 τρισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025. Ωστόσο, οι πωλητές B2B στην Ευρώπη δεν αξιοποιούν ακόμη όλες τις διαθέσιμες ευκαιρίες, αφού τα περισσότερα B2B e-shop επιτρέπουν μόνο σε ντόπιους πελάτες να αγοράζουν τα προϊόντα τους.
Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από μια έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Billie, μια λύση BNPL για εμπόρους B2B. Σύμφωνα με την ανάλυση, η παγκόσμια αξία των online πωλήσεων B2B ανερχόταν σε 6,5 τρισεκατομμύρια ευρώ το 2022, ενώ μια αύξηση 18% εκτιμάται μεταξύ 2023 και 2030. Η ευρωπαϊκή αγορά είναι ακόμα αρκετά μικρή, καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 1,7 τρισ. ευρώ έως το 2025. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο παίζει κυρίαρχο ρόλο στο B2C, δεν έχει διεισδύσει ακόμα τόσο πολύ στην αγορά B2B. Σύμφωνα με την Billie, μόνο το 50% των B2B αγοραστών χρησιμοποιούν πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.
To προφίλ του Ευρωπαίου καταναλωτή: Οι μεταβαλλόμενες τάσεις συναισθημάτων και συμπεριφοράς
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
Η αγορά λιανικής στην Ευρώπη βρίσκεται σε μια περίοδο ρευστότητας που διαμορφώνεται από πολλούς παράγοντες, όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι πληθωριστικές πιέσεις και οι ευρύτερες μακροοικονομικές προκλήσεις. Σε αυτό το περιβάλλον, η κατανόηση της εξελισσόμενης συμπεριφοράς και του συναισθήματος των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι απαραίτητη, προκειμένου οι επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους και να αναπτυχθούν.
Αντλώντας πληροφορίες από την πρόσφατη, σχετική έκθεση της McKinsey, αυτό το άρθρο στοχεύει να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς και τη μεταβαλλόμενη στάση των καταναλωτών. Εξετάζοντας αυτές τις πληροφορίες, οι επιχειρήσεις μπορούν να γνωρίσουν την πολυπλοκότητα της Ευρωπαϊκής αγοράς λιανικής και να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για να παραμείνουν μπροστά. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε μερικά από τα βασικά ευρήματα που παραθέτει το Parcel Monitor.
Ηλεκτρονικό εμπόριο: οι τάσεις, οι φυλές και τα μέσα στην Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
Τις τάσεις και προοπτικές, την απόδοση και τις προβλέψεις για τα μεγάλα verticals του Ηλεκτρονικού Εμπορίου που περιλαμβάνουν τη μόδα, την τεχνολογία, τα φαρμακεία, τα είδη σπιτιού, τα είδη σπορ και τα καλλυντικά με στοιχεία από το τελευταίο τρίμηνο του 2023 κατέγραψε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A).
Σύμφωνα με τον GRECA, πέραν των ανοδικών τάσεων των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην κατηγορία των οικιακών ειδών, των ειδών τεχνολογίας και των καλλυντικών, ειδικά κατά την εκπτωτική εβδομάδα πριν το τέλος του χρόνου, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός παρουσίας στα keywords καινούργιων trends που αφορούν σε τρόπους αποστολής και παράδοσης όπως επίσης και πλατφόρμες από διεθνές Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Επίσης το κανάλι του κινητού τηλεφώνου δείχνει υπεροχή σε σύγκριση με το σταθερό υπολογιστή, γεγονός που καθιστά ισχυρή την τάση του m-commerce.
Διαβάστε περισσότερα: E-Commerce News
Super Markets (NIQ): Διψήφια ανάπτυξη στα νησιά - Η παρουσία των μεγάλων παικτών
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
Διψήφια ανάπτυξη συνεχίζουν να εμφανίζουν τα super markets (οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων) και κυρίως οι νησιωτικές περιοχές ελέω τουρισμού και… πληθωρισμού, όπως αποτυπώνεται σε πρόσφατη έρευνα της NielsenIQ.
Σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι ενώ τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνουν τον κύριο όγκο και τζίρο της κατανάλωσης, άνω του 50%, η περιφέρεια είναι αυτή που σταθερά εξακολουθεί να παρουσιάζει την πιο έντονη ανάπτυξη, με τις νησιωτικές περιοχές ειδικότερα, να αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς. Συγκεκριμένα, ενώ το 2023 ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, το αντίστοιχο ποσοστό για την Κρήτη και τα Νησιά του Ιονίου & Αιγαίου διαμορφώθηκε στο +12,9% και +14% αντίστοιχα.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΙΟΝΙΟΥ & ΑΙΓΑΙΟΥ
Εστιάζοντας περαιτέρω στα νησιά του Ιονίου & του Αιγαίου, τα οποία η NielsenIQ συμπεριλαμβάνει πλέον στην επίσημη συνολική εικόνα της αγοράς που αναλύει, αυτά συνεισέφεραν στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων κατά 8,4%, το οποίο αποτελεί έναν μέσο όρο για το σύνολο των διαφορετικών μηνών της περασμένης χρονιάς.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1853
Πηγή: www.fnbdaily.com