Τα δέκα trends, που θα κυριαρχήσουν στον κλάδο των γλυκών και των snacks, παρουσίασε η Innova Market Insights, στο πλαίσιο της φετινής ISM.

1) DISCOVERY: THE ADVENTUROUS CONSUMER

Οι καταναλωτές βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση ολοκληρωμένων γευστικών εμπειριών κι εντονότερων γεύσεων. Οι βιομηχανίες τροφίμων επιδιώκουν το δέσιμο με τον καταναλωτή, μέσω προϊόντων, που έχουν να αναδείξουν μία ιστορία. Το στοιχείο της έκπληξης θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ έμπνευση αντλείται από εξωτικές και ethnic γεύσεις της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας.

2) THE PLANT KINGDOM

Η αγορά των φυτικών προϊόντων δε δείχνει σημάδια ύφεσης, κάτι που αντιλαμβάνονται οι εταιρείες, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό τους με πράσινες επιλογές, για να έλξουν ακόμα και τον παραδοσιακό πελάτη. Οι καταναλωτές αυξάνουν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ενώ δημοφιλής είναι η στροφή σε υβριδικά προϊόντα, που αφορούν σε συνδυασμούς κρέατος με φυτικά συστατικά, καθώς και η αυξημένη προτίμηση σε βότανα και μπαχαρικά.

3) ALTERNATIVES FOR ALL

Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα, αναζητώντας καινοτομία στα συστατικά. Έπειτα από τις healthy επιλογές, αναζητούν προϊόντα, που καλύπτουν όλες τις διατροφικές ιδιαιτερότητες. Αυξανόμενες εμφανίζονται οι εναλλακτικές του κρέατος και των γαλακτοκομικών, με την παλέτα της πρωτεϊνης διευρύνεται από ξηρούς καρπούς και έντομα.

4) GREEN APPEAL

Έμφαση δίνεται στις εταιρικές δράσεις, που καλύπτουν την ανάγκη για βιωσιμότητα. Στις φετινές τάσεις συγκαταλέγονται οι προσπάθειες για καταπολέμηση της κατασπατάλησης φαγητού με την ανακύκλωση συστατικών, ενώ τον καταναλωτή κερδίζει η ανακυκλώσιμη και βιοδιασπώμενη συσκευασία.

5) SNACKING: THE DEFINITIVE OCCASION

Η τάση αυτή σχετίζεται με την εξέλιξη των προσδοκιών. Το snack παύει να αποτελεί προαιρετικό γεύμα, καθώς το παραδοσιακό ωράριο των γευμάτων και οι περιστάσεις διαφοροποιούνται. Οι καταναλωτές αναζητούν τη χρυσή τομή, κάτι ευέλικτο, που ταιριάζει στο πολυάσχολο lifestyle. Αυτό παρακινεί τις εταιρείες να προσθέσουν στο χαρτοφυλάκιό τους snacks, βασισμένα σε ήδη λανσαρισμένα προϊόντα.

6) EATING FOR ME

Το 2019 προωθούνται προσωποποιημένες επιλογές, προσαρμοσμένες στις ιατρικές ανάγκες και στα δημογραφικά χαρακτηριστικά κάθε καταναλωτή, με χρήση του Artificial Intelligence. Οι τάσεις απαιτούν επιλογές, που προσαρμόζονται διαρκώς στο προφίλ του πελάτη.

7) A FRESH LOOK AT FIBER

Αυξάνεται το ενδιαφέρον για τις φυτικές ίνες και τα οφέλη τους στον οργανισμό, το ευχάριστο αίσθημα, που δημιουργεί η κατανάλωση τροφίμων και η διευκόλυνση της πέψης. Τις εταιρείες απασχολεί η υψηλότερη περιεκτικότητα φυτικών ινών σε δημητριακά και αρτοποιήματα, ενώ διεξάγονται έρευνες για περαιτέρω οφέλη των φυτικών ινών στον οργανισμό.

8) I FEEL GOOD

Ενδιαφέρον δείχνουν, όμως, οι καταναλωτές και για το ρόλο, που παίζει η διατροφή στη σωματική και πνευματική υγεία. Από την πλευρά των βιομηχανιών, παρατηρείται έμφαση των brands στην ανάγκη για συναισθηματική και ηθική ανάταση.

9) SMALL PLAYER MINDSET

Η τάση θέλει τις start ups να ανταγωνίζονται μεγάλους παίκτες. Οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση σε τοπικά προϊόντα και υπολογίζουν το κοινωνικό αποτύπωμα των κολοσσών της βιομηχανίας τροφίμων, ενώ εκτιμούν έξυπνες επενδύσεις μεγάλων παικτών μέσω προγραμμάτων χρηματοδότησης.

10) CONNECTED TO THE PLATE

Οι καταναλωτές έρχονται πιο κοντά σε προϊόντα, που παρασκευάστηκαν με διαφάνεια και διαθέτουν ξεκάθαρες και έξυπνες ετικέτες διατροφικής αξίας, που ικανοποιούν την περιέργειά τους. Επίσης, προωθείται η συνεργασία των βιομηχανιών με τους καταναλωτές μέσω social media και μελετάται η εξέλιξη στην ιχνηλασιμότητα και την αλυσίδα διανομής.

 

FnB Daily Τεύχος 712

Πηγή: www.fnbdaily.com