Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας retailers και προμηθευτών στοχεύει το Smartstore της Nielsen. Πρόκειται για ένα εργαλείο βασισμένο στην εικονική πραγματικότητα, που απευθύνεται στους καταναλωτές. Αφορά στην αγοραστική τους διαδρομή, από το στάδιο της αρχικής επίσκεψης σε ένα εικονικό κατάστημα, μέχρι την τελική επιλογή των προϊόντων, που στηρίζεται σε πραγματικά κριτήρια, όπως είναι:

• Η τιμή

• Οι διατροφικές προτιμήσεις και συνήθειες

• Η τοποθέτηση προϊόντων σε συγκεκριμένες θέσεις και διαδρόμους  

TA ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Στόχος του Smartstore είναι να μετατρέψει τις μεθόδους, με τις οποίες η βιομηχανία και το λιανεμπόριο μετρούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών, δίνοντας την ευκαιρία να εξεταστούν πολλαπλά σενάρια μέσα σε εικονικό κατάστημα, που δε διαφέρει σε ευελιξία από ένα φυσικό, καθώς η έρευνα διεξάγεται σε 3D περιβάλλον, 360 μοιρών. Το πλεονέκτημα των χρηστών, που θα επιλέξουν το εργαλείο, έγκειται στο ότι τα στοιχεία, που θα λάβουν - συνοδευμένα από ακριβή στατιστικά, δεν είναι διαθέσιμα στους ανταγωνιστές. Όπως εξηγεί στο FnB Daily η Shopper Leader της Nielsen για την αραβική χερσόνησο και το Πακιστάν, Clarissa Tagliari, οι retailers μπορούν να συμβουλευτούν τι είναι συμφέρον να τοποθετήσουν στο δίκτυό τους, σε προϊοντικό επίπεδο, ενώ οι προμηθευτές από την πλευρά τους είναι σε θέση να γνωρίζουν αν τα προϊόντα τους είναι τοποθετημένα σε προνομιούχο θέση στο ράφι, να δημιουργήσουν νέα brands - ορόσημα των σειρών τους και να μελετήσουν τη σχέση τους με τους συνεργαζόμενους λιανεμπόρους.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Η εμπειρία της Nielsen βασίζεται στα 3 As:

• Την προσοχή (attention), που δίνουν οι καταναλωτές σε κάθε προϊόν

• Την ανταπόκριση (appeal) των καταναλωτών σε κάθε κωδικό και

• Την τελική απόφαση (action), στην οποία καταλήγουν οι καταναλωτές, που θα δεχτούν να κάνουν μία βόλτα στο Smartstore

Το τελικό "συμπέρασμα" της έρευνας είναι διαθέσιμο στους πελάτες της Nielsen μέσω video και ηχητικών αρχείων, σε τρεις μορφές: Από την οπτική του καταναλωτή τη στιγμή, που ψωνίζει Ως avatar, που παρακολουθεί τον καταναλωτή την ώρα των αγορών και Ως πανοραμική εικόνα του εικονικού καταστήματος. Σημειώνεται ότι το Smartstore έχει ήδη κυκλοφορήσει ως εργαλείο έρευνας σε Καναδά, Βρετανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Δείτε εδώ πώς λειτουργεί.

FnB Daily Τεύχος 731

Πηγή: www.fnbdaily.com