Πτώση για τα κατεψυγμένα, ισχυρή ανάπτυξη για αλκοολούχα - σνακ
Με θετικούς ρυθμούς κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο με ποσοστιαία μεταβολή στα επίπεδα του +6,1%, στο πρώτο δίμηνο του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2018, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Market View της IRI, που έχει στη διάθεσή του το FOODReporter.
Κυριαρχούν τα υπερμάρκετ
Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον έχει το εύρημα της έκθεσης, βάσει του οποίου όλες οι κατηγορίες σούπερ μάρκετ, από τα μικρότερα σημεία των 0-400 τ.μ. έως και τα υπερμάρκετ των 2.500 τετραγωνικών και άνω, κινούνται θετικά. Στην περίπτωση των υπερμάρκετ μάλιστα καταγράφεται διψήφιο ποσοστό αύξησης των πωλήσεων, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πορεία των μεγάλων καταστημάτων του δικτύου των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτη.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει σε επίπεδο πωλήσεων, το γεγονός ότι η κατηγορία με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων είναι τα τρόφιμα (+6,0%) με σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, όπως είναι τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού (+2,7%) αλλά και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (+3,8%). Εάν εξετάσουμε επιμέρους κατηγορίες FMCGs τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο αυτό που θα δούμε είναι ότι με εξαίρεση τα κατεψυγμένα, τα οποία κατέγραψαν πτώση της τάξεως του -1,8% (+7,3% το 2018), ανοδικά κινήθηκαν όλοι οι υπόλοιποι τομείς. Αντίστροφη πορεία είχαν και τα μπαχαρικά – σάλτσες, από το -4,7% πέρυσι στο +3,9 φέτος. Επίσης, τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού κινήθηκαν με +2,4%, τα υπόλοιπα προϊόντα οικιακής χρήσεως με +8,4%, αλλά και τα είδη ομορφιάς με +2,5%. Επιπλέον, η κατηγορία προσωπικής υγιεινής ήταν ανοδική με +3%, τα συσκευασμένα τρόφιμα με +5,9%, τα σνακ με +12,5%, τα γαλακτοκομικά με +6,9%, τα μη αλκοολούχα με +6,4% και τα αλκοολούχα με +12,9% (-0,2% το 2018).
FOODReporter Τεύχος 29
Πηγή: www.boussias.com