Αξιοσημείωτη η πορεία των ελληνικών επιχειρήσεων
Απώλεια μεριδίων καταγράφουν οι μεγάλοι προμηθευτές των FMCGs, καθότι σημειώνουν οριακή αύξηση στο σύνολο των ταχυκίνητων, όπως προκύπτει από στοιχεία της Nielsen για το 2018.
Οι μεγάλοι προμηθευτές χάνουν μερίδιο
Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τη δυναμική που εμφανίζουν οι πρώτοι πέντε μεγάλοι κατασκευαστές, που αντιπροσωπεύουν το 1/5 των FMCGs, εμφανίζουν τάση πωλήσεων +1,7% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων, γεγονός που σημαίνει ότι χάνουν μερίδιο, ενώ διευκρινίζεται πως στο σύνολό τους πρόκειται για πολυεθνικές εταιρείες.
Καθοδηγούν μεγάλες ελληνικές εταιρείες
Δυναμική παρουσιάζουν στις πωλήσεις οι κατασκευαστές που βρίσκονται από πλευράς τζίρου στις θέσεις 6-10 με ανάπτυξη +3,5%, με δύο πολυεθνικές να βρίσκονται ανάμεσά τους. Ωστόσο η συγκεκριμένη κατηγορία του 6-10, καθοδηγείται από δύο πολύ μεγάλες εταιρείες ελληνικού ενδιαφέροντος στον κλάδο τροφίμων και ποτών.
Στο +0,8% η τάση για τις θέσεις 11-30
Για την κατάταξη 11-30 η τάση είναι στο +0,8% με τους 14 να δραστηριοποιούνται στα τρόφιμα και ποτά, ενώ οι μικροί παίκτες από το 31 και κάτω - σε όρους τζίρου - παρουσιάζουν δυναμική ανάπτυξης +2,1%. Πρόκειται για μικρούς παίκτες που δραστηριοποιούνται κυρίως στο τρόφιμο και συγκεκριμένα ελληνικές εταιρείες που έχουν καταφέρει να κερδίσουν τον καταναλωτή, ενώ ταυτόχρονα υφίστανται πίεση οι πολυεθνικοί παίκτες .
Οι τρεις πρώτοι λιανέμποροι καθοδηγούν την ανάπτυξη
Στον αντίποδα, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο κινούνται οι τρεις πρώτοι παίκτες στην αγορά του retail, συμμετέχουν στο οργανωμένο λιανεμπόριο με το σύνολο των πωλήσεών τους, κατά 62,7%, έχοντας αυξήσει τη συμμετοχή τους κατά +1,8% το 2018 σε σχέση με το 2017, γεγονός που καταδεικνεύει την αυξημένη συγκέντρωση στον κλάδο.
Οι πρώτοι τρεις έχουν καταφέρει να αυξήσουν τον αριθμό τον καταστημάτων τους και το τζίρο που πραγματοποιούν ανά τετραγωνικό μέτρο. Αντίστοιχα οι λιανέμποροι στις θέσεις 4-6 κινούνται πτωτικά σε αξία ανά τ.μ. με ποσοστό -6,8%.
Oι retailers και οι πωλήσεις
Retailers ανά θέση στην αγορά – συμμετοχή σε πωλήσεις (σύνολο προϊόντων)
• 1-3: 62,7% (+5,7% αξία/τ.μ.)
• 4-6: 21,8% (-6,8% αξία/τ.μ.)
• Υπόλοιποι retailers: 15,5% πωλήσεις με μεταβολή -0,8% το 2018vs2017
FOODReporter Τεύχος 37
Πηγή: www.boussias.com