Παρά το θετικό ρυθμό εξέλιξης του τζίρου στο α’ εξάμηνο
 
Σε χαμηλό δεκαετίας παραμένει η συμμετοχή που καταγράφουν οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο σύνολο των εσόδων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, παρά το γεγονός ότι φέτος στο α΄ εξάμηνο ο ρυθμός εξέλιξης του τζίρου τους κινείται ανοδικά κατά 2,6%.
 
Ανάπτυξη με χαμηλότερο ρυθμό από το σύνολο της αγοράς
 
Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι τα ιδιωτικά σήματα των σούπερ μάρκετ αναπτύσσονται με ρυθμό χαμηλότερο του συνόλου της αγοράς, με αποτέλεσμα το συνολικό τους μερίδιο (15,8%) στο τζίρο της οργανωμένης λιανικής να παραμένει στα επίπεδα που καταγράφηκαν κατά το περυσινό 12μηνο (15,7%). Αν και η σύγκριση των στοιχείων μεταξύ του 2019 (εξάμηνο) και του 2018 (έτος) δεν γίνεται στην ίδια βάση, όπως σημειώνουν κύκλοι της αγοράς, η τάση ήδη προδιαγράφεται για το φετινό 12μηνο.
 
Προηγούμενη χαμηλότερη επίδοση το 2010
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι επίδοση χαμηλότερη του 15,8% που καταγράφεται φέτος στο εξάμηνο και πέρυσι στο 12μηνο (15,7%), σημειώθηκε το 2010, χρονιά κατά την οποία οι πωλήσεις των ιδιωτικών σημάτων των σούπερ μάρκετ συμμετείχαν στο συνολικό τζίρο του κλάδου κατά περίπου 12% και μάλιστα τη χρονιά εκείνη –από τις πρώτες της κρίσης- ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων της κατηγορίας ήταν ιστορικά ο υψηλότερος για τα σούπερ μάρκετ (35,9% έναντι του 2009). 
Το 2011 η συνεισφορά των PL στο συνολικό τζίρο του κλάδου ήταν 16,1%, το 2012 διαμορφώθηκε στο 17,8%, το 2013 στο 18,3%, το 2014 ήταν 19% (ιστορικά η υψηλότερη συμμετοχή), το 2015 18%, το 2016 16,5%, το 2017 16,3% και πέρυσι 15,7%.
 
Πού οφείλεται η διατήρηση της συμμετοχής στο τζίρο σε μόλις 15,8%
 
Παράγοντες της αγοράς, σχολιάζοντας τη διατήρηση της συμμετοχής των PL στο σύνολο του τζίρου στα επίπεδα του 15,8%, σημειώνουν ότι σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται:
  • αφενός στο γεγονός ότι η Ελλάδα έχει εξέλθει το μνημονίων οπότε το κλίμα και η ψυχολογία στην αγορά έχουν βελτιωθεί αισθητά,
  • αφετέρου στο ότι οι προμηθευτές των επωνύμων προϊόντων, όταν αντιλήφθηκαν ότι θα έχαναν την κατανάλωση από τα ιδιωτικά σήματα, «επιτέθηκαν» τιμολογιακά και με διάρκεια στα ιδιωτικά σήματα, φέρνοντας εκ νέου κοντά τους μεγάλο μέρος των καταναλωτών που μέχρι και το 2014 επέμενε ιδιαίτερα στις ιδιωτικές «συλλογές».
 
FOODReporter Τεύχος 107
Πηγή: https://www.boussias.com/