Τι δίνει στην κατηγορία σταθερή ώθηση εδώ και μια δεκαετία
Η τάση για προϊόντα χωρίς γλουτένη (gluten-free) φαίνεται πως ήρθε για να μείνει στη διατροφή και τη βιομηχανία food and drink, όπως δείχνουν οι επιλογές των καταναλωτών και οι έρευνες αγοράς. Σύμφωνα με την έκθεση της Technavio, τα gluten-free προϊόντα διατροφής αναμένεται να καταγράφουν ετήσια αύξηση 12% από το 2018 μέχρι και το 2022. Η μελέτη «Fiber, grains & gluten; understanding shopper attitudes towards carbohydrates around the world» του HealthFocus International, St. Petersburg, Fla., που διεξήχθη στις αγορές 22 χωρών, καταγράφει ότι:
• Το 24% των καταναλωτών (ήτοι 1 στους 4) αποφεύγουν τη γλουτένη πάντα ή συστηματικά
• Το 12% αύξησε τα gluten-free προϊόντα διατροφής που καταναλώνει τα τελευταία 2 χρόνια
• Το 25% ανησυχεί για την μη ανοχή στη γλουτένη και
• Το 4% ότι δεν μπορεί να καταναλώσει γλουτένη
Τι δίνει σταθερή ώθηση στα gluten-free
Υπολογίζεται ότι το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού πάσχει από κοιλιοκάκη και δεν πρέπει να καταναλώνει γλουτένη. Ωστόσο, το ποσοστό των καταναλωτών που θεωρεί τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη εν γένει πιο «υγιεινά» σε σύγκριση με αυτά που περιέχουν αγγίζει το 10% παγκοσμίως (με μικρές διακυμάνσεις αναλόγως χώρας). Όπως σημειώνει η έκθεση, ο κλάδος των βασικών ειδών διατροφής επεκτάθηκε στην αγορά των gluten free για πρώτη φορά το 2011.
Ο παράγοντας, όμως, που φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη που καταγράφουν τα gluten-free προϊόντα διατροφής, σταθερά εδώ και μια δεκαετία, είναι το γεγονός ότι η βιομηχανία παραγωγής των συγκεκριμένων τροφίμων συνεχίζει να εξελίσσεται και να καινοτομεί.
Από τους αρχαίους σπόρους στα καινοτόμα προϊόντα
Η εναλλακτική στα καθιερωμένα άλευρα από σιτάρι ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για την βιομηχανία τροφίμων. Το ρύζι, το κόμμι και κάποια άλλα συστατικά απετέλεσαν την αρχική πρώτη ύλη gluten-free τροφίμων. Με τον καιρό, όμως, προστέθηκαν πολλά νέα συστατικά και συνταγές, από αρχαίους σπόρους και όσπρια, μέχρι τη μανιόκα και το κουνουπίδι. Εκτός από την απουσία γλουτένης εμφανίζουν υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά (ειδικά πρωτεΐνες), προσφέροντας βάση και για άλλες δίαιτες, όπως τις πρωτεϊνικές, «αγκαλιάζοντας» και άλλα διατροφικά trends.
Επιπλέον, προσφέρουν δυνατότητες στους chefs και δημιουργούς της γαστρονομίας λόγω των διαφορετικών ιδιοτήτων. Αλμυρά και γλυκά σνακς, τορτίγιες, πίτσες, ζυμαρικά, αρτοπαρασκευάσματα είναι μερικές μόνο από τις κατηγορίες προϊόντων που εμφανίζουν νέα και καινοτόμα προϊόντα gluten-free, με τα στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας f&b να βλέπουν διαρκώς νέες ευκαιρίες.
FOODReporter Τεύχος 111
Πηγή: https://www.boussias.com/
Πηγή: https://www.boussias.com/