Σημαντικές αλλαγές καταγράφει η μελέτη της Tetra Pak στη συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς είναι ξεκάθαρο ότι σήμερα δίνουν μεγάλη σημασία στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων, πολύ περισσότερο από τις γενιές που προηγήθηκαν.

Η έρευνα καταγράφει ότι οι καταναλωτές συνειδητοποιούν ότι είναι άμεσα υπεύθυνοι για τον κόσμο γύρω τους και για την υγεία τους. Σχεδόν το 60% των καταναλωτών πιστεύει ότι η υγεία και η ευημερία τους επηρεάζονται έντονα από περιβαλλοντικά προβλήματα. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η έρευνα της Tetra Pak για το 2019 αποκαλύπτει ότι το επίπεδο ωριμότητας ποικίλλει μεταξύ των χωρών.

Στη Βραζιλία, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για τα οικολογικά και φυσικά προϊόντα, για υγεία, ομορφιά και βιώσιμα οφέλη. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι νεότεροι καταναλωτές είναι, κυρίως, αυτοί οι οποίοι συνδέουν τα τρόφιμα με την υγεία και το περιβάλλον, ενώ πολλοί επιδιώκουν να διερευνήσουν διαφορετικές δίαιτες.

ΠΩΣ ΑΛΛΑΖΕΙ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, οι καταναλωτές είναι ενημερωμένοι και επιλέγουν προσεκτικά τη συσκευασία, ενώ αναζητούν περιβαλλοντικές πληροφορίες και αγοράζουν προϊόντα που δεν βλάπτουν το περιβάλλον, ακόμη και αν κοστίζουν περισσότερο. Τα τρόφιμα και τα ποτά αποτελούν βασικό καταλύτη εδώ και αναλύονται στο FnB Daily. Οι καταναλωτές θεωρούν πλέον ότι είναι οι πλέον υπεύθυνοι για το περιβάλλον:

71% υιοθετούν δέσμευση για περιβαλλοντική βιωσιμότητα, μπορούν να επηρεάσουν τις αποφάσεις αγοράς, τουλάχιστον για το 45% των καταναλωτών.

#1 CASE STUDY: WOODLANDS DAIRY

Αυτό που σημειώνει η μελέτη είναι πως, είναι αναμφισβήτητα προς το συμφέρον των εταιρειών να παράγουν τα προϊόντα τους με βιώσιμο τρόπο, καθώς περισσότεροι καταναλωτές εκτιμούν το χαρακτηριστικό αυτό, όταν αποφασίζουν ποια προϊόντα θα αγοράσουν. Το παράδειγμα της Woodlands, στη Νότια Αφρική, είναι χαρακτηριστικό. Η εταιρεία ξεκίνησε καταρχήν μια εκστρατεία με τίτλο "It’s All Good", δίνοντας έμφαση σε τρεις πυλώνες:

• Ποιότητα και επιχειρηματική ακεραιότητα

• Πλανήτης

• Άνθρωποι (όλοι οι άνθρωποι είναι σημαντικοί)

Τον Ιούνιο του 2019, λάνσαρε το γάλα σε συσκευασία που περιέχει περισσότερο από 80% ανακυκλώσιμα υλικά και έδωσε μεγάλη έμφαση στο marketing μέσα στα καταστήματα και σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα με το #GoodStartsSmall.

#2 CASE STUDY: WALDORF ASTORIA

Το ξενοδοχείο άνοιξε το 2018 στη Μπανγκόκ και καταλαμβάνει τους 3 τελευταίους ορόφους σε ένα εμπορικό κέντρο 60 ορόφων. Δίνει έμφαση στο περιβάλλον και παρέχει επισκέπτες στα δωμάτιά τους νερό σε χάρτινες συσκευασίες των 500ml, και όχι στο συνηθισμένο πλαστικό μπουκάλι, μαζί με καλαμάκια φτιαγμένα από φλοιό καλαμποκιού.

#3 CASE STUDY: JUST WATER

Η JUST Water, είναι μια καινοτόμος εταιρεία παραγωγής νερού στις Ηνωμένες Πολιτείες και χρησιμοποιεί τη χάρτινη συσκευασία σε σχήμα μπουκαλιού Tetra Top®. Το 82% της συσκευασίας Tetra Top αποτελείται από υλικά που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές, κυρίως από χαρτί με πιστοποίηση FSC™ και βιολογικό πλαστικό από ζαχαροκάλαμο.

#4 CASE STUDY: VALIO

Η Valio είναι η μεγαλύτερη γαλακτοκομική επιχείρηση στη Φινλανδία και διαθέτει περισσότερα από 300 διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε 50 χώρες. Πλέον επικεντρώνεται σε μια νέα σειρά με φυτικά γαλακτοκομικά προϊόντα με βρώμη και σε πρωτεΐνη, εναλλακτική σε σχέση με το κρέας. Ταυτόχρονα, έχει μια έξυπνη προσέγγιση της συσκευασίας και προτιμά τα ανακυκλώσιμα υλικά και τη χρήση ανακυκλωμένων πρώτων υλών.

FnB Daily Τεύχος 881

Πηγή: www.fnbdaily.com