To Shopping Reinvented, δηλαδή το πώς αγοράζουμε προϊόντα και υπηρεσίες με τις οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις να αλλάζουν καθημερινά για επιχειρήσεις και καταναλωτές, είναι ένα από τα 8 megatrends του μέλλοντος, σύμφωνα με το Euromonitor.
MEGATRENDS
- Shopping Reinvented
- Μεγαλύτερη Εμπειρία
- Αλλαγή συνόρων στις αγορές
- Υγιεινή Ζωή
- Υποχώρηση μεσαίας τάξης
- Ηθική Διαβίωση
- Ζήτηση για πιο Premium προϊόντα (Premiumization)
- Συνδεδεμένοι καταναλωτές
Οι υπηρεσίες εγγραφής (subscriptions) οδηγούν σε παθητικό εμπόριο. Αφορούν σε συστήματα αυτόματων εντολών που αποστέλλονται στους καταναλωτές σε επαναλαμβανόμενη βάση. Χρησιμοποιώντας σε μεγάλο βαθμό καινοτόμα εργαλεία, τα subscriptions eξελίσσονται σε μια παθητική μορφή αγοράς προϊόντων για το σπίτι. Η χρήση τους είναι υψηλότερη στις αναδυόμενες αγορές με ποσοστό των online ανταποκρινόμενων άνω του 20%.
Παραδείγματα εταιρειών
Η Chewy είναι ένας e-commerce παίκτης στις ΗΠΑ, που επικεντρώνεται σε προϊόντα κατοικίδιων ζώων. Σύμφωνα με την εταιρεία, το 70% των πωλήσεων της Chewy προέρχεται από αυτοματοποιημένα subscriptions.
Η Acure είναι μία ιαπωνική εταιρεία μηχανών αυτόματης πώλησης, η οποία το 2019 ξεκίνησε πιλοτικά την συνδρομητική υπηρεσία. Μέσω της συνδρομής Acure Every Pass, οι καταναλωτές πληρώνουν ένα μηνιαίο τέλος για να λαμβάνουν καθημερινά ποτά από μια μηχανή Acure.
Η HP λάνσαρε την Instant Ink, μια συνδρομητική υπηρεσία που παρακολουθεί τη χρήση μελάνης και στέλνει μελανοδοχεία στους καταναλωτές πριν τελειώσουν. Εκτός από μια σταθερή ροή εσόδων, η υπηρεσία δίνει επίσης στην HP ακριβέστερες προβλέψεις.
Η μίσθωση επαναπροσδιορίζει την ιδιοκτησία Μέσω υπηρεσιών ενοικίασης, οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε προϊόντα για μικρό χρονικό διάστημα με μειωμένο κόστος. Πολύ δημοφιλής, ήδη για μεγάλες καταναλωτικές αγορές, όπως είναι τα αυτοκίνητα, η μίσθωση εμφανίζεται ως ένας ολοένα και πιο δημοφιλής τρόπος πρόσβασης σε διαρκή και ημι-διαρκή αγαθά.
Η μίσθωση είναι πιο διαδεδομένη μεταξύ των πιο μυημένων στην ψηφιακή εποχή καταναλωτών στις αναδυόμενες αγορές:
- Φιλιππίνες
- Η.Α.Ε.
- Ινδία
- Νιγηρία
- Κίνα
- Βραζιλία
Παραδείγματα εταιρειών
Η Furlenco είναι μια ινδική πλατφόρμα ενοικίασης επίπλων, που από το 2019 είχε επιπλώσει πάνω από 90.000 σπίτια. Τα αποθέματα Furlenco έχουν σχεδιαστεί ειδικά για ενοικιαστές.
Η νοτιοκορεάτικη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Gmarket προήλθε από έναν ιστότοπο μεταπώλησης, αλλά τώρα βλέπει σημαντικά έσοδα από την εκμίσθωση στοιχείων. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πωλήσεις από μισθώσεις αυξήθηκαν κατά 450% από το 2014.
Το Village Luxe είναι ένας ιστότοπος ενοικίασης peer-to-peer στις Η.Π.Α και επικεντρώνεται στην ενοικίαση πολυτελών ρούχων και αξεσουάρ. Το site διαθέτει μάρκες όπως Bulgari, Miu Miu και Saint Laurent. Οι ενοικιαστές πληρώνουν για την
ενοικίαση αντικειμένων σε εβδομαδιαία βάση, συν ένα τέλος καθαρισμού (dry cleaning).
Η μεταπώληση επεκτείνει τον κύκλο ζωής των προϊόντων
Η μεταπώληση αποτελεί σημαντικό κανάλι για τους καταναλωτές σε πολλά μέρη του κόσμου, λόγω της ποιότητας και της τιμής, τόσο σε αναπτυγμένες, όσο και σε αναδυόμενες αγορές. Οι χώρες με την μεγαλύτερη συχνότητα αγορών second hand προϊόντων (15%-30%):
- Σουηδία
- Μ. Βρετανία
- Νιγηρία
- Αυστραλία
- ΗΠΑ
- Ινδία
- Μεξικό
Παραδείγματα εταιρειών
Η αμερικανική Rebag είναι μια ιστοσελίδα μεταπώλησης με τσάντες πολυτελείας, που διαθέτει επτά καταστήματα στις ΗΠΑ.
Το 2018, η Ikea ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα αγοράς και επαναπώλησης σε ένα κατάστημα στην Αυστραλία. Στα τέλη του 2019, η Ikea επέκτεινε το πρόγραμμα σε εθνικό επίπεδο. Μέσω του προγράμματος, οι αγοραστές μπορούν να πουλήσουν τα χρησιμοποιημένα προϊόντα Ikea στην εταιρεία με αντάλλαγμα κάρτες δώρων Ikea.
Η ReTuna άνοιξε το 2015 στην Eskilstuna της Σουηδίας, ως το πρώτο παγκοσμίως εμπορικό κέντρο secondhand. Η ReTuna διαθέτει μια αποθήκη, όπου το προσωπικό δέχεται εισφορές, ταξινομεί είδη και, σε ορισμένες περιπτώσεις, επισκευάζει ή ανακυκλώνει εμπορεύματα.
BNB DAILY Τεύχος 458
Πηγή: www.bnbdaily.gr