Ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ οι πωλήσεις FMCGs σε διάστημα ενάμιση μήνα

Εξισορρόπηση ανάμεσα στις υπερκατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (είδη οικιακής χρήσης, είδη προσωπικής υγιεινής και τρόφιμα), σε επίπεδο πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, καταγράφει η τελευταία έρευνα αγοράς της IRI με εβδομάδα αναφοράς αυτήν που έληξε στις 12 Απριλίου, δηλαδή το διάστημα πριν την Μεγάλη Εβδομάδα.
 
Οι πωλήσεις FMCGs αναπτύχθηκαν συνολικά κατά 35,2% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019, που έληξε στις 14 Απριλίου 2019, με την αξία της αγοράς να φτάνει τα 152,1 δισ. ευρώ. Όπως φαίνεται στον Πίνακα 1, όμως, οι διαφορές ανάμεσα στις υπερκατηγορίες εξομαλύνθηκαν, καθώς τις προηγούμενες εβδομάδες ο κλάδος των ειδών σπιτιού ερχόταν πρώτος με διαφορά. Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 12 Απριλίου ξεπέρασαν τα 1,03 δισ. ευρώ, έναντι 790 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
 
Η ίδια εικόνα της παρεμφερούς ανάπτυξης πωλήσεων – τουλάχιστον σε ποσοστά – παρουσιάζεται αν εξετάσει κανείς την εικόνα της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών και ανά περιοχή. Η μεγαλύτερη αύξηση ήρθε από την Βόρεια Ελλάδα και την Κρήτη, ενώ μειωμένη είναι μόνο η συνεισφορά των καταστημάτων της Αττικής στις συνολικές πωλήσεις.
 
 
 
 
 
 
Στο top 10 αθλητικά, γραφική ύλη και παιχνίδια
 
Αν εξαιρεθούν τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή γλυκών, μόνο οι βάσεις για πίτσα και τα κατεψυγμένα ψάρια εκπροσωπούν τον κλάδο των τροφίμων στην πρώτη 15άδα των κορυφαίων σε πωλήσεις FMCGs.
 
Την εβδομάδα που έληξε στις 12 Απριλίου, οι Έλληνες εξακολούθησαν να προτιμούν φαρμακευτικά προϊόντα, οινόπνευμα και μαντιλάκια, αλλά τη θέση των καθαριστικών και των ειδών πρώτης ανάγκης πήραν αθλητικά και σχολικά είδη, γραφική ύλη και παιχνίδια. Σε ό,τι αφορά το τρόφιμα, πριν το Πάσχα, εκτοξεύτηκαν οι πωλήσεις διακοσμητικών για γλυκά, αλευριού, βούτυρου, σαβαγιάρ, σιμιγδαλιού και ζαχαρούχου γάλακτος.
 
 
 
 
 
FOODReporter Τεύχος 264