Έρευνα του Πανεπιστημίου Πατρών σκιαγραφεί το προφίλ των καταναλωτών την εποχή του κορονοϊού

Μειωμένη εμφανίζεται η αξία του καλαθιού που γεμίζουν οι καταναλωτές στο σούπερ μάρκετ μεσούσης της υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε η εξάπλωση του κορονοϊού, παρότι σε όγκο οι αγορές είναι ίδιες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. 

Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε έρευνα που εκπόνησε το Εργαστήριο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αγροτικού Χώρου του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων του Πανεπιστημίου Πατρών, στο οποίο πήραν μέρος 1.603 συμμετέχοντες.

Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τα χρήματα που φέρεται να ξοδεύουν οι καταναλωτές, συγκριτικά με την εποχή πριν από την υγειονομική κρίση είναι

• 50% λιγότερα,

• 33,3% το ίδιο και

• 16,7% περισσότερα,

ενώ ποσοτικά, τα προϊόντα που αγοράζουν από το σούπερ μάρκετ είναι

• 52,2% το ίδιο,

• 42% περισσότερα και

• 5,8% λιγότερα σε σχέση με το διάστημα πριν την πανδημία.

Οι περισσότεροι ερωτηθέντες (49,3%) επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ μία φορά την εβδομάδα, ενώ επίσης πολλοί (36,1%) πραγματοποιούν επισκέψεις 2 έως 3 φορές εβδομαδιαία. Ωστόσο, οι αγορές είναι πιο αραιές σε σύγκριση με την προ-κορονοϊού εποχή, καθώς

• το 50% προβαίνει σε αγορές λιγότερο συχνά και

• το 16,7% πιο συχνά.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών προχωρά σε αγορές της τάξης των 50 ευρώ περίπου:

• 34,2% ξοδεύει περίπου 50 ευρώ,

• 31% περισσότερα από 50 ευρώ,

• 21,8% λιγότερα από 50 ευρώ και

• 13% περισσότερα από 100 ευρώ. 

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες των τροφίμων που αύξησαν τις πωλήσεις τους σε όγκο κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι κερδισμένοι είναι – σύμφωνα με τον Πίνακα 1 – τα συσκευασμένα, τα νωπά φρούτα και λαχανικά και τα κατεψυγμένα. 

 

FOODReporter Τεύχος 270
Πηγή: www.boussias.com