Οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές δημιουργούν νέα δεδομένα

Στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των λιανεμπορίου λόγω της μεταβολής των καταναλωτικών συμπεριφορών, ως αποτέλεσμα της επίδρασης του κορονοϊού, αναφέρθηκε ο Αλέξανδρος Φλώρος, Retail Vertical Leader, Mediterranean Cluster της Nielsen, στη διάρκεια παρουσίασης που έκανε στο webinar «Ακολουθώντας τον καταναλωτή στη νέα πραγματικότητα» που διοργάνωσαν την Τρίτη τo ECR Hellas και το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι η τάση προς τα τοπικά προϊόντα, μία τάση που προϋπήρχε, όμως πλέον επιταχύνεται ακόμα περισσότερο, καθώς οι καταναλωτές θέλουν περισσότερη σιγουριά και ασφάλεια για την προέλευση των προϊόντων που καταναλώνουν. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen για το 2019, ένας στους δέκα Έλληνες καταναλωτές αγοράζει μόνο ελληνικά προϊόντα, ενώ έξι στους δέκα αγοράζουν κυρίως ελληνικά προϊόντα. Ο κ. Φλώρος επεσήμανε ότι λόγω των περιορισμών που έχουν τεθεί σε ισχύ λόγω του κορονοϊού, είναι πιθανό οι λιανέμποροι να αναγκαστούν να αυξήσουν την εξάρτησή τους από τοπικά προϊόντα, ενώ ανέφερε πως η τάση αυτή αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία και για τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες μπορούν να προσαρμόσουν το μέγεθός τους και την τεχνογνωσία τους στην τοπική παραγωγή και τυποποίηση.

Πιστοποιήσεις ποιότητας και ασφάλειας

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 46% των Ελλήνων καταναλωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για προϊόντα με πιστοποιήσεις ποιότητας και ασφάλειας. Με αυτό το δεδομένο, οι εταιρείες του λιανεμπορίου θα πρέπει να προσπαθήσουν να προωθήσουν τις ανάλογες πιστοποιήσεις που έχουν, ώστε να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ειδικά σε προϊόντα που θεωρούνται πιο ευαίσθητα στη μόλυνση από την Covid-19, όπως τα φρέσκα τρόφιμα.

Η ευκαιρία της τεχνολογίας

Ένας άλλος τομέας που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον είναι αυτός της τεχνολογίας, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε θεαματική ανάπτυξη στις μέρες του κορονοϊού, μία τάση που εκτιμάται ότι θα κρατήσει για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Εν προκειμένω, τόνισε ο κ. Φλώρος, υπάρχει μία μεγάλη ευκαιρία για τους μικρούς προμηθευτές, που μπορούν να επαναπροσδιορίσουν την πλατφόρμα και τα κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές, καθώς πολλοί είναι πιθανό να προτιμήσουν να απευθυνθούν απευθείας στους προμηθευτές.

Παράλληλα, απρόσμενα μεγάλο (46%) είναι το ποσοστό των Ελλήνων που είναι πρόθυμοι να κάνουν χρήση της επαυξημένης ή εικονικής πραγματικότητας για να φέρουν την εμπειρία του καταστήματος μέσα στο σπίτι τους. Πρόκειται για μία ευκαιρία για τις εταιρείες ώστε να προσφέρουν τέτοιες λύσεις και να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούν με τους πελάτες τους.

 

FOODReporter Τεύχος 286
Πηγή: www.boussias.com