Την προσαρμογή των εταιρειών στις νέες καταναλωτικές συνήθειες, που προκύπτουν από την κρίση του Covid-19 μέσα από παραδείγματα, υπογραμμίζει η Nielsen στο Webinar «Life beyond Covid-19: The New Normal».

ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

Ένας βασικός παράγοντας διαμόρφωσης των καταναλωτικών συνηθειών στη νέα πραγματικότητα, που αναδύεται μετά την κρίση του Covid-19, είναι η συμπίεση του εισοδήματος. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το πως έχουν αντιδράσει οι εταιρείες μέσα στην κρίση σε δύο μοντέλα καταναλωτών:

Insulated Spenders

Βελτίωση εμπειρίας in home dining. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του retailer ποτών, Dan Murphy’s, που αυξάνει το engagement με τους μεμονωμένους καταναλωτές, παρουσιάζοντας εναλλακτικούς τρόπους διαβίωσης μέσα από ψηφιακές εμπειρίες.

Προετοιμασία γευμάτων εύκολα και γρήγορα.  Αν και τα meal kit έχουν αποκτήσει δημοφιλία την περίοδο της κρίσης όσο μειώνεται το εισόδημα των καταναλωτών, τόσο θα μειώνεται κι η ζήτηση. Μια από αυτές τις εταιρείες είναι και η Ready To Chef, που προσφέρει meal kits για εύκολο και γρήγορο φαγητό. Απόλαυση στα μέτρα των καταναλωτών μέσα από κλιμακούμενες premium προσφορές, που δίνουν εναλλακτικές λύσεις σε καταναλωτές.

Constrained Spenders

Έμφαση στην αλληλεγγύη. Σε ότι αφορά τους καταναλωτές, που ξοδεύουν συγκρατημένα, αυτοί δίνουν περισσότερη βάση στο loyalty των επιχειρήσεων, που προκύπτει από τη στήριξη κοινωνικών αξιών, όπως η αλληλεγγύη, που αναδύεται μέσα από την κρίση.

Η Coles στην Αυστραλία δωρίζει $1 δισ την εβδομάδα για αγορά τροφίμων για κέντρα σίτισης, ενώ η StarHub στην Σιγκαπούρη ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει σε μαθητές οικογενειών χαμηλού εισοδήματος, το ποσό που θα διέθετε για την επέτειο των 20 ετών της.

Στην Ινδία η εταιρεία χονδρικής φρέσκων φρούτων και λαχανικών, Ninjacart, διαθέτει ποσότητες σε ορφανοτροφεία και γηροκομεία, άσυλα ανιάτων.


ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΚΑΙ LOYALTY

Ενίσχυση ιδιωτικών ετικετών. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα γίνουν περισσότερο ελκυστικά, όσο περνάει ο καιρός και συμπιέζεται το εισόδημα με τους καταναλωτές να χρειάζονται πιο απλές on- offline αγοραστικές εμπειρίες.

Οι εταιρείες θα προωθούν ανάλογα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας,  η αγορά των οποίων θα είναι πιο εύκολη και απενοχοποιημένη υπόθεση.

Εξατομικευμένες προσφορές για loyalty πελάτες. Η υιοθέτηση direct - to - consumer business models δίνουν στις εταιρείες τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν και να επιβραβεύσουν προσωπικά τους καταναλωτές.

Στήριξη στις ευπαθείς ομάδες. Η κυβερνητική ενίσχυση θα είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της επάρκειας φαγητού στις ευπαθείς ομάδες. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για παράδειγμα, δουλεύει πάνω σε ένα project, που αφορά γονείς 1,6 εκατ παιδιών, οι οποίοι πριν τον κορονοϊό είχαν δωρεάν σχολικά γεύματα με κουπόνια, τα οποία μπορούν να ανταλλάξουν στα super market.


ΕΜΦΑΣΗ ΣΕ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Στη διατήρηση της υγείας στοχεύουν όλο και περισσότερο οι καταναλωτές, οι οποίοι φαίνονται διατεθειμένοι να επενδύσουν σε προϊόντα, που τη διασφαλίζουν.

Το αμερικανικό brand, Niche έχει επικεντρωθεί σε αυτό, λανσάροντας νέα προϊόντα σε αυτή την κατεύθυνση. Τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας είναι προαπαιτούμενα πλέον και οι καταναλωτές απαιτούν συνεχή διασφάλιση υγιεινής πριν βγουν από το σπίτι.

Τo contactless delivery ενισχύει την υγιεινή και ασφάλεια και σε αυτό το επίπεδο η τεχνολογία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Στην Κίνα η Meituan εξαιτίας της έλλειψης ανθρωπίνου δυναμικού, λόγω κορονοιού, ανέπτυξε αυτοκινούμενα οχήματα.


ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΠΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Η αγορά τοπικών προϊόντων θα είναι πιο συμφέρουσα επιλογή και από οικονομικής άποψης, αλλά και από πλευράς επανεκκίνησης της οικονομίας.

Στην Αυστραλία οι online app / platform ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να στηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες, παραγγέλνοντας ηλεκτρονικά ή αγοράζοντας κουπόνια για μελλοντική εξαργύρωση.

Οι μεγάλοι retailers βασίζονται σε τοπικούς προμηθευτές, κυρίως λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και των μεταφορών. Για παράδειγμα η Spar στην Κροατία “τρέχει” την καμπάνια «Yes Local», με βάση την οποία στηρίζει την τοπική αγορά και τους προμηθευτές. Στην Αυστραλία, η media company JCDecaux δημιούργησε ένα κεντρικό σημείο προβολής διαφημίσεων, που προωθούν την τοπική αγορά, μέσα από το οποίο οι καταναλωτές μπορούν να μάθουν λεπτομέρειες για το πως μπορούν να στηρίξουν τα τοπικά καταστήματα.

 

FnB Daily Τεύχος 1011
Πηγή: www.fnbdaily.com