Φορολογικά κίνητρα στις επιχειρήσεις, οι οποίες θα ξεκινήσουν από τις 20 Ιουλίου να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα δεδομένα των λογιστικών τους βιβλίων στην ΑΑΔΕ, δίνει το Υπουργείο Οικονομικών. Τα σχετικά φορολογικά κίνητρα προβλέπονται σε τροπολογία-προσθήκη του Υπουργείου Οικονομικών στο Σχέδιο Νόμου “Πλαίσιο Χορήγησης Μικροχρηματοδοτήσεων, Ρυθμίσεις Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Άλλες Διατάξεις”.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο 2 της σχετικής τροπολογίας, τα φορολογικά κίνητρα παρέχονται στο πλαίσιο των δράσεων για την προώθηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και αφορούν τόσο τις επιχειρήσεις που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση, όσο και για εκείνες που την αποδέχονται. Ειδικότερα, η εν λόγω τροπολογία προβλέπει ότι, για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων, προβλέπεται μείωση του χρόνου παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων κατά 1 ή 2 χρόνια.

Επίσης, προβλέπονται “εξπρές” επιστροφές φόρων, αλλά και μεγαλύτερες εκπτώσεις από τα ακαθάριστα έσοδα. Τα κίνητρα παρέχονται για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουάριου 2020 και μετά. Χορηγούνται δε από το πρώτο έτος, στο οποίο εφαρμόζεται η ηλεκτρονική τιμολόγηση, μέχρι και το φορολογικό έτος 2022.

Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, για τις επιχειρήσεις που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω οποιουδήποτε Παρόχου για τα φορολογικά έτη μέχρι και το έτος 2022, μειώνεται ο χρόνος παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων από 5 χρόνια σε τρία για τον εκδότη του τιμολογίου και σε τέσσερα για τον λήπτη. Επίσης, μειώνεται από 90 σε 45 ημέρες ο χρόνος εντός του οποίου η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση.

Αποσβέσεις
Εξάλλου, αποσβένεται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό 100%, η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού, που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Το μέτρο ισχύει για τους εκδότες.
Επιπλέον, προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

Η πλατφόρμα myDATA
Η ανάπτυξη του έργου της διαβίβασης δεδομένων στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων - myDATA θα γίνει σε στάδια, ώστε να δοθεί αναγκαίος χρόνος προσαρμογής στην ηλεκτρονική επικοινωνία των επιχειρήσεων με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ.

Για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου, η δυνατότητα ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει την 20η Ιουλίου 2020.

Για τις επιχειρήσεις που δεν θα επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου και εκδίδουν τα παραστατικά τους, είτε χειρόγραφα, είτε ηλεκτρονικά με χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογιστικό, ERP), η υποχρέωση διαβίβασης των δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει από την 1η Οκτωβρίου 2020.
Από την 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκινάει η διαβίβαση των στοιχείων λιανικής.

 

SEPE Newsletter: https://bit.ly/2VU1jEl 
 
Oι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τη Regate για την ηλεκτρονική τιμολόγηση: https://www.regate.gr/el/products/e-invoicing-archiving