Ενδιαφέρον για την απόκτηση μικρών και μεσαίων αλυσίδων supermarket φαίνεται πως έχουν μεγάλοι retailers.

Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, "υπάρχει κινητικότητα και συζητήσεις, καθώς οι μικρότεροι παίκτες του κλάδου αναζητούν να προσδεθούν σε μεγαλύτερα σχήματα και οι μεγαλύτεροι να αυξήσουν τα σημεία πώλησης σε τοπικό επίπεδο". 

ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: "ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ"

Πηγές της ΑΒ Βασιλόπουλος αναφέρουν πως "υπάρχει ενδιαφέρον για απόκτηση μικρότερων αλυσίδων super market" και προσθέτουν πως "στο μέλλον θα υπάρξει εξαγορά", ενώ διέψευσαν τις πληροφορίες που φέρουν τη γνωστή αλυσίδα supermarket να έχει καταθέσει πρόταση εξαγοράς της ίδιας αλυσίδας, που φαίνεται πως "χτυπάει" ο Γαλαξίας.

METRO: "ΚΟΙΤΑΜΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 300 Τ.Μ."

Η Metro (My Market) από την πλευρά της δηλώνει παρούσα στην αναζήτηση ευκαιριών. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το ενδιαφέρον για πιθανές εξαγορές εντοπίζεται εκτός Αθηνών και "με αυστηρά οικονομικά κριτήρια". Επίσης σημειώνεται ότι, δεν υπάρχει ιδιαίτερος περιορισμός για το αν θα πρόκειται για μικρή ή μεγαλύτερη αλυσίδα, αλλά ο περιορισμός έγκειται στο μέγεθος των καταστημάτων, καθώς "δεν μας ενδιαφέρουν καταστήματα μικρότερα από 300 τ.μ".

ΜΑΣΟΥΤΗΣ: "ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ"

Πληροφορίες από την Μασούτης αναφέρουν πως και η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα supermarket ενδιαφέρεται για την απόκτηση μικρότερων αλυσίδων retailers. Πηγές αναφέρουν ότι  "υπάρχουν επενδυτικοί στόχοι, οι οποίοι όμως προς στιγμήν δεν γίνεται να αποκαλυφθούν". Η εταιρεία συζητά με αλυσίδες, όχι μόνο στη Β.Ελλάδα, αλλά "και σε επαρχιακές πόλεις".

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Στελέχη της αγοράς τροφίμων σχολιάζουν πως "τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συγκέντρωση στην αγορά" και προσθέτουν πως "οι κινήσεις που γίνονται από μεγάλους παίκτες για εξαγορές μικρότερων αλυσίδων, εντάσσονται στην προσπάθεια εισόδου των παικτών στην επαρχία και σε περιφέρειες, που μέχρι σήμερα δεν έχουν δυνατή παρουσία".

"ΠΕΦΤΕΙ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ"

"Η αγορά φαίνεται να αλλάζει ριζικά", αναφέρουν τα ίδια στελέχη. Μπορεί ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να ήταν από τους μεγάλους κερδισμένους από το lockdown, ωστόσο υπάρχει πλέον εμφανής πτώση στην κατανάλωση προϊόντων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αυτό οφείλεται στο γεγονός πως ο φόβος για νέα καραντίνα υποχωρεί, ωστόσο τη θέση του παίρνει η οικονομική ανασφάλεια, καθώς πολλοί που δραστηριοποιούνταν στον τουρισμό έχουν χάσει τη δουλειά τους και άλλοι περιμένουν μεγάλη πτώση του τζίρου τους, εξαιτίας της μείωσης του τουρισμού".

Τέλος, το "καλάθι της νοικοκυράς εμφανίζει ελαφρά πτώση, καθώς οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί είναι πιο σφιχτοί, εξαιτίας της οικονομικής αβεβαιότητας, που συνεπάγεται η κρίση του κορονοϊού".

ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΤΟ ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ - ΠΛΗΓΜΑ ΓΙΑ CASH & CARRY

Δεν είναι τυχαίο ότι, όπως υποστηρίζει έμπειρο στέλεχος της αγοράς, "από τους διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, που κατέγραφε ο κλάδος από το ξέσπασμα της πανδημίας, μέχρι και σήμερα, το κλείσιμο της φετινής χρονιάς, έστω και με ένα οριακά θετικό πρόσημο, θα είναι ευτυχής κατάληξη για μία χρονιά με μεγάλη ύφεση στη χώρα."

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στον κλάδου του cash & carry, καθώς η υγειονομική κρίση επηρέασε τον τουρισμό και τη λειτουργία της εστίασης με αποτέλεσμα να ανακοπεί κάθε δυναμική στις πωλήσεις της αλυσίδας.

Πολλά ξενοδοχεία δεν άνοιξαν καθόλου, αλλά και όσα άνοιξαν ήταν για μικρό χρονικό διάστημα. Το μέτρο που όριζε τη λειτουργία εστιατορίων και μπαρ έως τα μεσάνυχτα, επίσης επηρέασε πολύ τις πωλήσεις του συγκεκριμένου τομέα.

 

Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1064
Πηγή: www.fnbdaily.com