Ο κορονοϊός αλλάζει τα δεδομένα στις αγορές
Επτά στους δέκα καταναλωτές δίνουν σημασία στη συσκευασία ενός προϊόντος, ενώ ποσοστό άνω του 30% προτίθεται να δώσει μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον, τόσο στις αναγραφόμενες ετικέτες, όσο και γενικότερα στις συσκευασίες πριν αποφασίσει να αγοράσει κάτι. Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Shorr Packaging σε δείγμα 1.128 καταναλωτών σκιαγραφώντας την κατάσταση στην αγορά εν μέσω του κορονοϊού.
Έξι στους δέκα ένιωσαν εξαπατημένοι από συσκευασίες
Όμως, γιατί οι καταναλωτές δείχνουν διατεθειμένοι να δώσουν τόσο μεγάλη σημασία στις συσκευασίες; Το 64% του δείγματος απάντησε στην έρευνα ότι ένιωσαν εξαπατημένοι από τις συσκευασίες σε είδη που προμηθεύτηκαν. Η έρευνα της Shorr Packaging εμβαθύνει ακόμη περισσότερο στα αίτια αυτής της συμπεριφοράς, αποκαλύπτοντας ότι οι καταναλωτές ψάχνουν στις αναγραφόμενες ετικέτες τα συστατικά, τα logos των brands όπως και οποιαδήποτε άλλη αξιόπιστη πληροφορία. Επίσης, από την έρευνα προέκυψε ότι:
- Το 41% των καταναλωτών αγοράζει ένα προϊόν με γνώμονα αν στη συσκευασία αναγράφεται ο όρος «φυσικό», ο οποίος μπορεί να μην αναφέρεται μόνο στο περιεχόμενο αλλά και στη συσκευασία την ίδια.
- Τα ¾ των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησαν ότι τα προϊόντα που προβάλλονται ως πιο υγιεινά θα πρέπει να έχουν συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον.
- Το 46% δεν έχει αντίρρηση να πληρώσει περισσότερα χρήματα αν γνωρίζει ότι η συσκευασία του προϊόντος είναι ανακυκλώσιμη ή επαναχρησιμοποιούμενη.
- Το 58% είναι «πιθανό» ή «πολύ πιθανό» να αγοράσει ένα προϊόν, στο οποίο αναγράφεται ξεκάθαρα ότι η συσκευασία του είναι από ανακυκλώσιμο υλικό ή επαναχρησιμοποιούμενη.
- Το 90% θα αγόραζε ξανά στο μέλλον το ίδιο προϊόν, το οποίο επέλεξε με βάση τη συσκευασία.
- Το 28% θα αγόραζε ξανά ένα προϊόν το οποίο προηγουμένως του ήταν άγνωστο μόνο και μόνο επειδή διαθέτει άψογο design.
- Το 51% που έκανε χρήση εφαρμογών προϊόντων delivery και αγόρασε online τους προηγούμενους τρεις μήνες διαπίστωσε ότι ο παράγοντας «συσκευασία» εξελίσσεται σε εξαιρετικής σημασίας.
Ψηλά στην ατζέντα των εταιρειών το θέμα της συσκευασίας
Τα παραπάνω στοιχεία της Shorr Packaging δείχνουν ότι η συσκευασία θα συνεχίσει να είναι ένας σημαντικός παράγοντας επηρεασμού των αγοραστικών συνηθειών των καταναλωτών. Πάντως, το θέμα των συσκευασιών παραμένει υψηλά στην ατζέντα μεγάλων εταιρειών. Για παράδειγμα η Nestle πρόκειται να διαθέσει 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε εναλλακτικές λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον, ενώ κολοσσοί της βιομηχανίας συσκευασίας τροφίμων όπως η Tetra Pak λανσάρουν καινοτόμες προτάσεις για να ενθαρρύνουν το νέο design με οικολογικές επιλογές.
Διαβάστε περισσότερα: FOODReporter Τεύχος 354
Πηγή: www.boussias.com