Στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο περσινό επίπεδο διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις των αναψυκτικών στα σούπερ μάρκετ, κατά τη διάρκεια του δεκαμήνου. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις του τομέα από τις αρχές του 2020 μέχρι τις 25 Οκτωβρίου ανήλθαν σε 136,53 εκατ. ευρώ, δηλαδή χωρίς μεταβολή σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ οριακά υψηλότεροι ήταν οι όγκοι.
ΔΙΨΗΦΙΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Οριακά υψηλότερα διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις στις περισσότερες γεωγραφικές περιοχές της χώρας. Αντίθετα, αρνητικό πρόσημο εμφάνιζε η Βόρεια Ελλάδα, με την Κρήτη να είναι ο αρνητικός πρωταγωνιστής και σε αυτή την κατηγορία, λόγω της καθίζησης της τουριστικής κίνησης, που οδήγησε τον τζίρο στο -10,6%.
ΠΤΩΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΠΑΝΤΟΥ ΠΛΗΝ… ΥΠΕΡ-ΜΑΡΚΕΤ
Σε επίπεδο καταστημάτων, οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες σε όλα τα καταστήματα κάτω των 2.500 τ.μ., σε αντίθεση με τα υπερ-καταστήματα, τα οποία εμφάνισαν αύξηση τζίρου στα αναψυκτικά κατά 11,5%, καθώς οι καταναλωτές προτίμησαν μεγαλύτερους χώρους για αποφυγή συνωστισμού, αλλά και για μεγαλύτερη ποικιλία στις επιλογές τους.
TOP 5 PLAYERS
Σύμφωνα με την IRI, στα σούπερ μάρκετ, 5 εταιρείες ελέγχουν το 88,1% των πωλήσεων:
• The Coca-Cola Company
• Pepsico
• Λουξ
• Βίκος
• Green Cola
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
Παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν στο FnB Daily ότι, η εικόνα στο retail δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική πορεία του κλάδου των αναψυκτικών φέτος, καθώς η κάθετη πτώση του τουρισμού σε συνδυασμό με τα lockdown, αλλά και γενικότερα η πτώση της κατανάλωσης στο κανάλι του HoReCa, θα αποτυπωθεί με σημαντικές απώλειες στα μεγέθη του 2020. Δεν είναι τυχαίο ότι με βάση τα στοιχεία της μοναδικής εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρείας, της Coca Cola HBC, το γ’ τρίμηνο του 2020 έκλεισε για την ελληνική αγορά στο -20%.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1122
Πηγή: www.fnbdaily.com