Τις νέες τάσεις, που ανέδειξε η πανδημία στις καταναλωτικές συνήθειες και το παγκόσμιο εμπόριο θα πρέπει να ακολουθήσουν οι ελληνικές εταιρείες, που επιθυμούν να εξάγουν τα προϊόντα τους στις ΗΠΑ, όπως ανέφερε στο 5ο ExportUSA E-Forum που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ο σύμβουλος διεθνούς εμπορίου του Επιμελητηρίου και CEO της DK Marketing, κος Δημήτρης Καραβασίλης.

Στο Forum, όπου χορηγός επικοινωνίας ήταν το FnB Daily, μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι για να μπορέσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις να μπορέσουν να ανταποκριθούν στη νέα κανονικότητα θα πρέπει να:
• δημιουργήσουν ανθεκτικότητα στο supply chain
• επιταχύνουν την τεχνολογική τους μεταρρύθμιση και να προσαρμοστούν πάνω σε νέα τεχνικά ζητήματα (π.χ. analytics)
• επανατοποθετήσουν το brand στην αμερικανική αγορά
• υιοθετήσουν διάφορες ενέργειες ΕΚΕ για να ενισχύσουν το brand
• αναδιαμορφώσουν τις συνεργασίες τους, ακόμη και με ανταγωνιστές τους, αφού το ζητούμενο είναι η ένωση δυνάμεων

ΤΟΜΕΙΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
Για να μπορέσουν δε οι επιχειρήσεις να διαχειριστούν όλες τις αλλαγές, που συντελούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, θα πρέπει να εστιάσουν κατά σειρά σε:
• Προτεραιοποίηση
• Ανταπόκριση
• Ανάκαμψη
• Ανάπτυξη

Ειδικότερα θα πρέπει να:
• αποκωδικοποιήσουν τις σχέσεις και τα κανάλια διανομής
• αναπτύξουν την τεχνολογική βάση στα κανάλια διανομής, να αναδιαμορφώσουν το supply capacity
• αναπτύξουν νέους οδικούς χάρτες για ενίσχυση των μεταφορών και των logistics, αλλά και για τη καλύτερη διαχείριση των κινδύνων
• προχωρήσουν σε μόχλευση καναλιών, τα οποία θα οδηγούν απευθείας στους καταναλωτές (BC)

"ΤΟ E-COMMERCE ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ"
Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, ο κ. Καραβασίλης σημείωσε ότι αυτές "ήρθαν για να μείνουν". Ειδικότερα για την αμερικανική αγορά, στάθηκε στην τάση που έχει γιγαντωθεί εν μέσω της πανδημίας και αφορά στη διασκέδαση μέσα στο σπίτι. Στάθηκε, μεταξύ άλλων, στην εκτόξευση του cooking, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αντικατέστησε το foodservice, αφού πλέον πολύς κόσμος τρώει μέσα.

ΠΟΙΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΕΥΝΟΟΥΝ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Αυτή η εξέλιξη δημιουργεί ευκαιρίες για κατηγορίες προϊόντων, τα οποία περιλαμβάνουν π.χ. ημιέτοιμα προϊόντα, συσκευές για κουζίνα, όργανα γυμναστικής, προϊόντα υγιεινής διατροφής κ.ά.

Υπογράμμισε ακόμη ότι, πλέον οι επιχειρήσεις περνούν από την multichannel στρατηγική στην omnichannel. Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι “τα δίκτυα επικοινωνούν πλέον μέσα από ένα ενιαίο κανάλι. Η φυσική απόσταση αναγκάζει περισσότερους retailers, μικρούς ή μεγάλους, να επιταχύνουν τις διαδικασίες για omni channel κινήσεις¨.

 

Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1123
Πηγή: www.fnbdaily.com