Με διψήφια επίπεδα ανόδου εκτιμάται ότι έκλεισε το 2020 ο τζίρος για την αγορά των supermarket, αφού η εικόνα της σταδιακής υποχώρησης, που εμφάνιζε ο κλάδος από την άρση του πρώτου lockdown την περασμένη άνοιξη μέχρι και στο ξεκίνημα του Νοεμβρίου, άλλαξε άρδην το τελευταίο δίμηνο του προηγούμενου έτους. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI, που αφορούν μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 2020, ο κλάδος κατέγραφε άνοδο 10%, ποσοστό το οποίο, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ενισχύθηκε περαιτέρω τις εβδομάδες που ακολούθησαν πριν αλλά και τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Δεν είναι τυχαίο ότι από το ξεκίνημα του δεύτερου lockdown, η εβδομαδιαία μεταβολή – συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο – ήταν σταθερά διψήφια. Ειδικότερα, για την τελευταία εξεταζόμενη εβδομάδα (έως 6/12), ο τζίρος στα supermarket εμφάνιζε αύξηση 15,9%.

 

Στην κορυφή τα τρόφιμα Το ενδιαφέρον του κόσμου υπήρξε μεγαλύτερο για τα τρόφιμα, τα οποία ενισχύθηκαν κατά 20,7%, ενώ σε επίπεδα 12,2%- 13,3% κινήθηκε η αύξηση του τζίρου στα είδη σπιτιού και προσωπικής φροντίδας/ υγιεινής.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις Από γεωγραφικής πλευράς, αύξηση πωλήσεων άνω του 20% εμφάνισαν η Βόρεια Ελλάδα (23,1%), η Κεντρική Ελλάδα (21,7% και η Κρήτη (20,1%).

Προτίμησαν τα υπερμάρκετ Με βάση τις κατηγορίες των καταστημάτων, στην κορυφή παρέμειναν οι πολύ μεγάλοι χώροι (άνω των 2.500 τ.μ.), καθώς την περίοδο της πανδημίας πολλοί καταναλωτές προτίμησαν τα υπερ-μάρκετ, αισθανόμενοι μεγαλύτερη ασφάλεια, ωστόσο, διόλου ευκαταφρόνητη ήταν η κίνηση και οι τζίροι (12,4%-17,9%) και στα μικρότερα καταστήματα.

 

Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1146

Πηγή: www.fnbdaily.com