Π. Μπορέτος: Πτωτικά κινήθηκε ο κλάδος καλλυντικών στα supermarkets το 2021
- Λεπτομέρειες
Οριακή αύξηση 0,6% κατέγραψαν το 2021 οι συνολικές πωλήσεις των καταναλωτικών αγαθών ταχείας κυκλοφορίας (FMCG) στα ελληνικά supermarkets, με τον κλάδο προσωπικής υγιεινής και φροντίδας να καταγράφει πτώση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Παναγιώτης Μπορέτος, Διευθύνων Σύμβουλος της IRI, κατά την Ημερίδα της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ). Η αύξηση στις συνολικές πωλήσεις προήλθε σχεδόν αποκλειστικά από τα προϊόντα σταθερού barcode (+0,8%).
Συγκριτικά, το 2020 ήταν πολύ καλύτερο για τα supermarkets, έχοντας καταγράψει συνολική αύξηση 8,3% (με +9,5% στα σταθερού barcode). “Μετά από 10 χρόνια, βρισκόμαστε οριακά πιο πάνω από τα επίπεδα που είχαμε στο ξεκίνημα της κρίσης”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μπορέτος.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #909
Πηγή: www.bnbdaily.com
Εμφιαλωμένο Νερό: Έτρεξε με +9% το 2021 στα supermarkets
- Λεπτομέρειες
Συνεχίστηκε και το 2021 η ανάπτυξη του τομέα εμφιαλωμένου νερού στα supermarkets, επιστρέφοντας στους υψηλούς ρυθμούς που μας είχε συνηθίσει στα προ πανδημίας χρόνια. Έτσι, μετά το +3,5% του 2020 και το +7,74% του 2019, η περυσινή χρονιά έκλεισε με άνοδο τζίρου κατά 9% στο οργανωμένο λιανεμπόριο που εξετάζει η IRI (δηλαδή supermarkets σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη), καθώς ανήλθε σε €81,19 εκατ.
Σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε και σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, αφού αυτή διαμορφώθηκε σε 7% περίπου.
Πτώση 3,5% σε αξία και όγκους - Πιο χαμηλά τα μερίδια αγοράς
Στον αντίποδα, συνεχίστηκε η πτωτική τάση των PL εμφιαλωμένων νερών, τα οποία υπέστησαν πτώση 3,5% σε όγκους και αξία, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν τη σαφή προτίμησή τους σε επώνυμα προϊόντα.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1399
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ρύζι (IRI): Μετά το +14% του 2020 επανήλθε στην κανονικότητα - στο 3,8% ο τζίρος του 2021
- Λεπτομέρειες
Μετά το εντυπωσιακό +14% που εμφάνισε στα supermarkets η ανάπτυξη στην κατηγορία του ρυζιού το 2020 ελέω πανδημίας και... αποθεματοποίησης, το 2021 οι καταναλωτές επανήλθαν σε ρυθμούς... κανονικότητας. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, που έχει στη διάθεσή του το FnB Daily, ο τζίρος για τα ρύζια στα καταστήματα που εξετάζει η εταιρεία ερευνών (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη) υποχώρησε πέρυσι κατά 3,8% συγκριτικά με το 2020. Ελαφρώς μεγαλύτερη ήταν η υποχώρησε σε επίπεδο όγκων, καθώς καταγράφηκε πτώση που άγγιξε το 5%.
Στην κορυφή η Κρήτη
Η πτώση αφορούσε κατά βάση τα μεγάλα αστικά κέντρα, με ορισμένες περιφέρειες (Κρήτη, Κεντρική Ελλάδα, Πελοπόννησος) να ενισχύονται μάλιστα, έστω και οριακά. Εξετάζοντας ωστόσο την εικόνα της κατηγορίας ανά όγκους πωλήσεων, διαπιστώνουμε ότι όλες οι περιοχές κατέγραψαν πτώση.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1397
Πηγή: www.fnbdaily.com
IRI: Ανάπτυξη 3,1% για αναψυκτικά και χυμούς το 2021 στα supermarkets
- Λεπτομέρειες
Με ήπια ανάπτυξη κινήθηκαν αναψυκτικά και χυμοί στα supermarkets το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της IRI. Ειδικότερα, με βάση τα δεδομένα της εταιρείας ερευνών από το οργανωμένο λιανεμπόριο σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, οι πωλήσεις αναψυκτικών και χυμών διαμορφώθηκαν πέρυσι σε €281,1 εκατ., καταγράφοντας άνοδο 3,1% σε σχέση με το 2020. Ελαφρώς χαμηλότερη ήταν η άνοδος σε όρους όγκου πωλήσεων (+2,7%), καθώς ανήλθε σε 219 εκατ. λίτρα, από 213,32 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Αναψυκτικά
Ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή των αναψυκτικών, ο τζίρος τους στα supermarkets κατέγραψε το 2021 άνοδο 2,6%, αγγίζοντας τα €173 εκατ. ενώ σε όρους όγκων πωλήσεων η αύξηση διαμορφώθηκε σε 3,3% περίπου. Σε διψήφιους ρυθμούς κινήθηκε η κατανάλωση στα hypermarkets (άνω των 2.500 τ.μ.) με ποσοστά 10,9% σε αξία και 12,3% σε όγκο, ενώ τα υπόλοιπα καταστήματα, είτε εμφάνισαν σταθεροποίηση (400-1.000 τ.μ.), είτε αναπτύχθηκαν με ρυθμούς 1,7-2,7%.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1395
Πηγή: www.fnbdaily.com
Retail wars: Οι κόντρες λιανεμπόρων και προμηθευτών οδηγούν σε άδεια ράφια
- Λεπτομέρειες
Οι κόντρες μεταξύ retailers και προμηθευτών σε αρκετές χώρες της Ευρώπης με επίκεντρο τις τιμές των προϊόντων στα ράφια κλιμακώνονται, καθώς οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις δημιουργούν ασφυκτικές πιέσεις, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στα νοικοκυριά. Πρόσφατα, στην Γαλλία, η Jacobs Douwe Egberts σταμάτησε τις παραδόσεις προϊόντων στην Intermarché, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, η σειρά, Colgate Palmolive, εξαφανίστηκε από τα ράφια της Tesco.
Intermarché vs JDE
Ειδικότερα, στην Γαλλία, μαίνεται η σύγκρουση μεταξύ της αλυσίδας Intermarché και του παραγωγού καφέ, Jacobs Douwe Egberts: η τελευταία σταμάτησε τις παραδόσεις, αφού ο retailer αρνήθηκε να δεχτεί αυξήσεις τιμών. Η JDE χαρακτήρισε ανακριβή όσα βγήκαν στη δημοσιότητα και θέλουν την εταιρεία να αρνήθηκε τις διαπραγματεύσεις με την Intermarché, σταματώντας παράλληλα, τις παραδόσεις προϊόντων. Παραδέχτηκε σε σχετική επιστολή ότι, "πράγματι, εδώ και αρκετούς μήνες βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια άνευ προηγουμένου αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, των συσκευασιών, των μεταφορών και της ενέργειας. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να περιορίσουμε τις επιπτώσεις".
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1390
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ανθεκτικές οι επιχειρήσεις που αξιοποιούν την τεχνολογία
- Λεπτομέρειες
Η βιωσιμότητα περνά μέσα από την αξιοποίηση των εργαλείων της πληροφορικής
Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε στην ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων κατά την πανδημία, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά. H βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και οι αναπτυξιακές στρατηγικές απαιτούν την αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων της πληροφορικής. Αυτό, είναι κάτι το οποίο ασπάζεται η πλειοψηφία των επιχειρήσεων του δείγματος (149 επιχειρήσεις), δεδομένου ότι μόνο 2,7% από τους ερωτηθέντες θεωρούν ότι δεν υπάρχει κάποια σκοπιμότητα, τέτοια, που να προκαλεί διέγερση του ενδιαφέροντος της επιχείρησης για αναβάθμιση των τεχνολογικών της υποδομών.
Στον αντίποδα, μία στις τρεις από τις επιχειρήσεις του δείγματος επιδιώκει και καταφέρνει να προκαλεί τεχνολογικές εξελίξεις ή/και να τις υιοθετεί πριν τους περισσότερους ανταγωνιστές της.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4766
Πηγή: www.boussias.com
Η ακτινογραφία των data centers στην Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
Σύμφωνα με έκθεση της NAIReal Act, στην Ελλάδα οι μεγάλες εταιρείες έχουν συνήθως το δικό τους data center. Ωστόσο για μικρότερες εταιρείες, η απόκτηση εγκαταστάσεων, που προορίζονται αποκλειστικά για το κέντρο δεδομένων τους, είναι δύσκολη, αλλά δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο, καθώς υπάρχουν διάφορα κέντρα δεδομένων συντοπισμού που μπορούν να τις εξυπηρετήσουν.
Η αγορά των data centers είναι, επί του παρόντος, πρώιμη, καθώς υπάρχουν λίγες παροχές και κτίρια-υποδομές στην Ελλάδα. Υπάρχει έλλειψη κτιρίων που να πληρούν τις προδιαγραφές και κυρίως, το υπάρχον απόθεμα δεν συγκεντρώνεται και διαχέεται σε ευρύτερες περιοχές.
Ωφέλιμα για τις εταιρείες
Τα κέντρα δεδομένων μπορεί να είναι ωφέλιμα για τις εταιρείες, καθώς αναθέτουν το κέντρο δεδομένων τους σε ειδικούς, μειώνοντας το κόστος της διαχείρισής τους. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 17 κέντρα δεδομένων διάσπαρτα στην Ελλάδα.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #880
Πηγή: www.bnbdaily.com
Φέτα ΠΟΠ: Πως διαμορφώνονται τα μερίδια των παικτών - leader η ΔΩΔΩΝΗ
- Λεπτομέρειες
Ανοδικά κινούνται οι πωλήσεις της φέτα ΠΟΠ στη χώρα μας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της IRI για την πορεία της κατηγορίας στον τομέα των supermarkets για το εντεκάμηνο του 2021 και έχει στη διάθεσή του το FnB Daily.
Δυνατό χαρτί η φέτα
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών, η φέτα παραμένει για την ελληνική αγορά το δυνατό χαρτί, καθώς κατέχει το 1/4 των πωλήσεων των τυριών που γίνονται στα ελληνικά supermarkets. Οι πωλήσεις, το 2020, σημείωσαν ανάπτυξη 6% και η άνοδος προήλθε κυρίως από τα σταθερού barcode προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με 21% λόγω της αλλαγής του τρόπου που ψώνιζαν οι καταναλωτές, συνέπεια της πανδημίας. Μέσα στο 2021, η εικόνα άλλαξε και η φέτα κινήθηκε πτωτικά σε αξία (-4%) με τις πωλήσεις επί ζυγίω να πέφτουν κατά 5,5%, ενώ οι πωλήσεις της συσκευασμένης φέτας διατήρησαν τον ανοδικό τους ρυθμό (+1,5%), χωρίς όμως να μπορούν να αντικαταστήσουν τις χαμένες πωλήσεις από τον πάγκο κοπής.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1372
Πηγή: www.fnbdaily.com
Αλκοόλ: Ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις στην παγκόσμια αγορά το 2022
- Λεπτομέρειες
Τις κυρίαρχες τάσεις που διαμορφώνουν το τοπίο της παγκόσμιας αγοράς αλκοολούχων ποτών, καθώς οι συμπεριφορές των καταναλωτών συνεχίζουν να αλλάζουν, αναφέρει σε ανάλυσή της η IWSR.
Μη παραδοσιακές κατηγορίες πολυτελείας
Αν και τα οινοπνευματώδη ποτά διεθνούς status υπέστησαν πτώση το 2020, η IWSR αναμένει σημαντική ανάκαμψη του κλάδου, στα επίπεδα ανάπτυξης της περιόδου 2014-2019. Η μελλοντική ανάπτυξη της κατηγορίας θα υποστηριχθεί από τα αυξανόμενα επίπεδα πλούτου και από τους νεοεισερχόμενους στην αγορά. Καθώς νέοι καταναλωτές εισέρχονται στην αγορά, καταγράφεται διαφοροποίηση και εμφάνιση εξειδικευμένων κατηγοριών – όπως ποτά με βάση την αγαύη- τα οποία κατέγραψαν σημαντική ανάπτυξη το 2020.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1371
Πηγή: www.fnbdaily.com
Πρώτος ο Σκλαβενίτης στο...μυαλό των καταναλωτών
- Λεπτομέρειες
Πρώτη στο...μυαλό των καταναλωτών (top of mind) εξακολουθεί να έρχεται η αλυσίδα Σκλαβενίτης, η οποία παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη, σύμφωνα με τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η Braincandy τον Δεκέμβριο του 2021, σε δείγμα 800 ατόμων (16-75 ετών) σε όλη την Ελλάδα. Σε αυτό το report επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, η επιστροφή της Lidl στην 4η θέση έπειτα από 5 χρόνια και το γεγονός ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος έχασε την...περίσταση των δείπνων (dinner occasion), με την Σκλαβενίτης να κερδίζει για πρώτη φορά την κορυφή στην κατηγορία "εορταστικό δείπνο" (festive dinner).
Κορυφαίο κριτήριο η...ποιότητα
Στα βασικά κριτήρια, με τα οποία γίνεται η επιλογή του supermarket, το περιβάλλον ξεπέρασε την ποικιλία των προϊόντων κατά την προηγούμενη χρονιά. Με ποιο κριτήριο επιλέγουν supermarket Ποιότητα: 22,7% (-4,5 μονάδες βάσης) Τιμές: 18,9% (+1,7 μονάδες βάσης) Περιβάλλον: 15,9% (+4,2 μονάδες βάσης) Ποικιλία προϊόντων: 15,7% (+3,2 μονάδες βάσης)
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1370
Πηγή: www.fnbdaily.com
Τι φέρνει η επιστροφή της Carrefour - ανακατάταξη μεριδίων στην post covid εποχή
- Λεπτομέρειες
Στο business plan που έχουν εκπονήσει η θυγατρική του ομίλου του Ν. Θ. Βαρδινογιάννη, αλλά και η μητρική Carrefour International Partnership για την επόμενη πενταετία, όπως επίσης και το concept που θα φέρει στην Ελλάδα, μιας και αυτό είναι που θα καθορίσει και την ανταγωνιστικότητά της, εστιάζεται το ενδιαφέρον στον εγχώριο κλάδο των supermarkets, μετά την επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα, όπως αποκάλυψε η προχθεσινή έκτακτη έκδοση του FnB Daily.
“Τα πράγματα έχουν αλλάξει από τότε που ήρθε για πρώτη φορά η Carrefour στην Ελλάδα. Πλέον, το κλειδί εισόδου για κάθε νέο παίκτη δεν θα πρέπει είναι το brand name, ούτε καν οι τιμές των προϊόντων τους, αλλά το concept, με το οποίο εισέρχεται στην αγορά, καθώς αυτό είναι που θα τον διαφοροποιήσει, μιας και όλες σχεδόν οι αλυσίδες διατηρούν πάνω κάτω τα ίδια επίπεδα τιμών”, εξηγεί έμπειρος παράγοντας του κλάδου.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1369
Πηγή: www.fnbdaily.com