ΙΕΛΚΑ: Τσουχτερές οι τιμές στο φετινό πασχαλινό τραπέζι
- Λεπτομέρειες
Στα €45,35 υπολογίζεται το μέσο τυπικό καλάθι για το πασχαλινό τραπέζι του 2022 για δύο άτομα, στις μεγάλες αλυσίδες supermarket, μη συμπεριλαμβανομένων αμνοεριφίων, αυξημένο κατά 9% σε σχέση με το 2021 (€41,70). Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλες αλυσίδες supermarket) στην Ελλάδα, που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Η αύξηση του καλαθιού κατά 9% το 2022 σε σχέση με το 2021 είναι αναμενόμενη με βάση την εικόνα των πληθωριστικών πιέσεων τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ. Παράλληλα, το μέσο εύρος τιμών (διαφορά μικρότερης με μέγιστης τιμής τυπικού καλαθιού) εντός των εξεταζόμενων κατηγοριών παραμένει υψηλό με 35%, καταδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές, για άλλη μία χρονιά, έχουν πρόσβαση σε μεγάλο εύρος εναλλακτικών επιλογών (διαφορετικές ποικιλίες, ποιότητες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αξιοποίηση προσφορών και εκπτώσεων.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1434
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ο Ευρωπαϊκός τουρισμός αντέχει Αλλά οι επιπτώσεις του πολέμου δημιουργούν ανησυχίες
- Λεπτομέρειες
Οι άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας στον ευρωπαϊκό τουρισμό γίνονται σαφέστερες, ενώ είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για το μέλλον. Η ανάκαμψη του ευρωπαϊκού τουρισμού έχει επιβραδυνθεί, αλλά δεν έχει σταματήσει εντελώς, όπως όταν πρωτοχτύπησε η πανδημία. Οι καταναλωτές προσαρμόζονται στην αβεβαιότητα και εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι για ταξίδια στη δυτική Ευρώπη. Η ζήτηση για ενδοευρωπαϊκά ταξίδια παραμένει σταθερή, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα του κλάδου ενόψει του Πάσχα και του καλοκαιριού και η ανάκαμψη των υπερατλαντικών ταξιδιών συνεχίζει να παραμένει σταθερή.
Αυτά ήταν τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε το European Travel Commission την προηγούμενη εβδομάδα στην πρώτη επίσημη αξιολόγηση από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, αναλύοντας πώς προχωρά η ανάκαμψη του τουρισμού της Ευρώπης εν μέσω πολέμου, γεωπολιτικών αλλαγών, πληθωρισμού και διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας που αυξάνουν το κόστος των ταξιδιών.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Daily Τεύχος #798
Πηγή: www.boussias.com
Ουκρανία: Οι 5 κύριες επιπτώσεις του πολέμου στο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων
- Λεπτομέρειες
Ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας έχει ήδη, εκτοξεύσει τις τιμές στα δημητριακά, όπως το σιτάρι, με τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να προσπαθούν να σταθεροποιήσουν τις αγορές. Όπως αναφέρει το Politico, οι Ευρωπαίοι αγρότες προετοιμάζονται για ακόμη υψηλότερη κόστη, όπως στα λιπάσματα και τις ζωοτροφές, αλλά οι καταναλωτές δύσκολα θα δουν άδεια ράφια στα supermarkets. Ακολουθούν οι πέντε κορυφαίες επιπτώσεις της κρίσης στο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων.
Αυξήσεις τιμών
Η Ουκρανία είναι ένας πολύ σημαντικός εξαγωγέας εμπορευμάτων, όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι και το ηλιέλαιο, τα οποία μεταφέρονται με πλοία σε όλο τον κόσμο από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, τα οποία τώρα είναι κλειστά. Αυτό έχει ήδη, σημαντικό αντίκτυπο στην τιμή των σιτηρών και των ελαίων, που ανέρχονται σε υψηλά ρεκόρ, καθώς οι έμποροι ανησυχούν για το πόσο θα διαρκέσει αυτή η διαταραχή.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1416
Πηγή: www.fnbdaily.com
Έρευνα: 7 στις 10 εταιρείες αυξάνουν τις επενδύσεις στην πληροφορική το 2022
- Λεπτομέρειες
Σταθερά υψηλά στην επενδυτική ατζέντα των εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται η Πληροφορική, με τον ψηφιακό προσανατολισμό στον τομέα των επενδύσεων να μην αφορά μόνο στις μεγάλες εταιρείες, αλλά και - αν όχι κυρίως - στις μικρομεσαίες.
Δεν είναι τυχαίο ότι, για το 2022, το 70% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, παγκοσμίως, σκοπεύει να προχωρήσει σε αύξηση του προϋπολογισμού για την Πληροφορική. Η έναρξη της πανδημίας ανάγκασε πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να επενδύσουν στο ΙΤ, παραμένοντας λειτουργικές κάτω από τις ειδικές συνθήκες, που προκαλεί η υγειονομική κρίση.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #921
Πηγή: www.bnbdaily.com
H SoftOne παρουσιάζει τη νέα σειρά λογισμικού Soft1 Series 6
- Λεπτομέρειες
Πρόκειται για μία πραγματικά καινοτόμο πλατφόρμα λογισμικού, που συνδυάζει τη δύναμη του cloud με τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες αυτοματοποίησης διαδικασιών, επιτρέποντάς την πλήρη μετάβαση μιας επιχείρησης στη νέα ψηφιακή εποχή ανεξαρτήτως μεγέθους ή κλάδου δραστηριοποίησης. Με νέο, 50% πιο γρήγορο και 100% πιο φιλικό UI που προσαρμόζεται εύκολα στις ανάγκες και στο ρόλο κάθε χρήστη, το Soft1 Series 6 βοηθάει κάθε επιχείρηση να αξιοποιήσει σωστά και γρήγορα τις πληροφορίες και τα δεδομένα ενισχύοντας την ανθρώπινη αποτελεσματικότητα και δίνοντας άμεσα υψηλή προστιθέμενη αξία στην καθημερινή της λειτουργία.
Η νέα σειρά λογισμικού της SoftOne αξιοποιεί σύγχρονα εργαλεία Business Intelligence, βοηθώντας την επιχείρηση να βλέπει εύκολα την πραγματική εικόνα που κρύβεται πίσω από πληροφορίες, δεδομένα και διαδικασίες. Στη νέας έκδοση παρέχονται και οι πλήρως ανασχεδιασμένες λύσεις μισθοδοσίας και HRMS, οι οποίες σε συνδυασμό με τη νέα, πρωτοποριακή web πλατφόρμα αλληλεπίδρασης εργαζομένων και επιχείρησης myWorkplace, αλλάζουν δραστικά τον τρόπο διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.
Το Soft1 Series 6 μέσα από απεριόριστες δυνατότητες διασυνδεσιμότητας & συνεργασίας είναι έτοιμο για την εποχή του Internet of Things (ΙοΤ). Ενσωματώνει τη λύση FinTech 2.0 η οποία διασφαλίζει τη διασύνδεση της επιχείρησης με όλες τις συστημικές τράπεζες αλλά και τo διεθνή χρηματοπιστωτικό οργανισμό Wise, καθώς και την αξιοποίηση της καινοτόμου υπηρεσίας αυτοματοποίησης εισπράξεων OnePay.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Κρασί: Λιγότεροι οι νέοι καταναλωτές από τις νεότερες ηλικίες
- Λεπτομέρειες
Στις δημογραφικές αλλαγές στην κατηγορία του κρασιού επικεντρώνονται το τελευταίο διάστημα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Όπως προκύπτει από έρευνες, λιγότεροι νέοι καταναλωτές εισέρχονται στην κατηγορία του κρασιού, ιδιαίτερα από τις νεότερες ηλικιακές ομάδες LDA (Ανάλυση Γραμμικής Διάκρισης). Τα δεδομένα έρευνας καταναλωτών από το Wine Intelligence, τμήμα της IWSR Group, δείχνουν ότι τα ποσοστά συμμετοχής στο κρασί (που ορίζονται ως το % μιας δεδομένης ηλικιακής ομάδας, που δηλώνει ότι πίνει κρασί τουλάχιστον μία φορά τον μήνα) μεταξύ της ηλικιακής ομάδας LDA-34, παρουσίασαν σταθερή πτώση κατά τη 10ετία 2010-2020. Αυτό ίσχυε σε διάφορες αγορές, ιδίως στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Σουηδία και την Ιαπωνία, ενώ υπήρχαν και ορισμένες εξαιρέσεις, όπου τα ποσοστά συμμετοχής αυξήθηκαν ή παρέμειναν σταθερά, όπως στην Ν. Κορέα και τον Καναδά.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1414
Πηγή: www.fnbdaily.com
Π. Μπορέτος: Πτωτικά κινήθηκε ο κλάδος καλλυντικών στα supermarkets το 2021
- Λεπτομέρειες
Οριακή αύξηση 0,6% κατέγραψαν το 2021 οι συνολικές πωλήσεις των καταναλωτικών αγαθών ταχείας κυκλοφορίας (FMCG) στα ελληνικά supermarkets, με τον κλάδο προσωπικής υγιεινής και φροντίδας να καταγράφει πτώση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Παναγιώτης Μπορέτος, Διευθύνων Σύμβουλος της IRI, κατά την Ημερίδα της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ). Η αύξηση στις συνολικές πωλήσεις προήλθε σχεδόν αποκλειστικά από τα προϊόντα σταθερού barcode (+0,8%).
Συγκριτικά, το 2020 ήταν πολύ καλύτερο για τα supermarkets, έχοντας καταγράψει συνολική αύξηση 8,3% (με +9,5% στα σταθερού barcode). “Μετά από 10 χρόνια, βρισκόμαστε οριακά πιο πάνω από τα επίπεδα που είχαμε στο ξεκίνημα της κρίσης”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μπορέτος.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #909
Πηγή: www.bnbdaily.com
Εμφιαλωμένο Νερό: Έτρεξε με +9% το 2021 στα supermarkets
- Λεπτομέρειες
Συνεχίστηκε και το 2021 η ανάπτυξη του τομέα εμφιαλωμένου νερού στα supermarkets, επιστρέφοντας στους υψηλούς ρυθμούς που μας είχε συνηθίσει στα προ πανδημίας χρόνια. Έτσι, μετά το +3,5% του 2020 και το +7,74% του 2019, η περυσινή χρονιά έκλεισε με άνοδο τζίρου κατά 9% στο οργανωμένο λιανεμπόριο που εξετάζει η IRI (δηλαδή supermarkets σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη), καθώς ανήλθε σε €81,19 εκατ.
Σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε και σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, αφού αυτή διαμορφώθηκε σε 7% περίπου.
Πτώση 3,5% σε αξία και όγκους - Πιο χαμηλά τα μερίδια αγοράς
Στον αντίποδα, συνεχίστηκε η πτωτική τάση των PL εμφιαλωμένων νερών, τα οποία υπέστησαν πτώση 3,5% σε όγκους και αξία, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν τη σαφή προτίμησή τους σε επώνυμα προϊόντα.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1399
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ρύζι (IRI): Μετά το +14% του 2020 επανήλθε στην κανονικότητα - στο 3,8% ο τζίρος του 2021
- Λεπτομέρειες
Μετά το εντυπωσιακό +14% που εμφάνισε στα supermarkets η ανάπτυξη στην κατηγορία του ρυζιού το 2020 ελέω πανδημίας και... αποθεματοποίησης, το 2021 οι καταναλωτές επανήλθαν σε ρυθμούς... κανονικότητας. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, που έχει στη διάθεσή του το FnB Daily, ο τζίρος για τα ρύζια στα καταστήματα που εξετάζει η εταιρεία ερευνών (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη) υποχώρησε πέρυσι κατά 3,8% συγκριτικά με το 2020. Ελαφρώς μεγαλύτερη ήταν η υποχώρησε σε επίπεδο όγκων, καθώς καταγράφηκε πτώση που άγγιξε το 5%.
Στην κορυφή η Κρήτη
Η πτώση αφορούσε κατά βάση τα μεγάλα αστικά κέντρα, με ορισμένες περιφέρειες (Κρήτη, Κεντρική Ελλάδα, Πελοπόννησος) να ενισχύονται μάλιστα, έστω και οριακά. Εξετάζοντας ωστόσο την εικόνα της κατηγορίας ανά όγκους πωλήσεων, διαπιστώνουμε ότι όλες οι περιοχές κατέγραψαν πτώση.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1397
Πηγή: www.fnbdaily.com
IRI: Ανάπτυξη 3,1% για αναψυκτικά και χυμούς το 2021 στα supermarkets
- Λεπτομέρειες
Με ήπια ανάπτυξη κινήθηκαν αναψυκτικά και χυμοί στα supermarkets το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της IRI. Ειδικότερα, με βάση τα δεδομένα της εταιρείας ερευνών από το οργανωμένο λιανεμπόριο σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, οι πωλήσεις αναψυκτικών και χυμών διαμορφώθηκαν πέρυσι σε €281,1 εκατ., καταγράφοντας άνοδο 3,1% σε σχέση με το 2020. Ελαφρώς χαμηλότερη ήταν η άνοδος σε όρους όγκου πωλήσεων (+2,7%), καθώς ανήλθε σε 219 εκατ. λίτρα, από 213,32 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Αναψυκτικά
Ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή των αναψυκτικών, ο τζίρος τους στα supermarkets κατέγραψε το 2021 άνοδο 2,6%, αγγίζοντας τα €173 εκατ. ενώ σε όρους όγκων πωλήσεων η αύξηση διαμορφώθηκε σε 3,3% περίπου. Σε διψήφιους ρυθμούς κινήθηκε η κατανάλωση στα hypermarkets (άνω των 2.500 τ.μ.) με ποσοστά 10,9% σε αξία και 12,3% σε όγκο, ενώ τα υπόλοιπα καταστήματα, είτε εμφάνισαν σταθεροποίηση (400-1.000 τ.μ.), είτε αναπτύχθηκαν με ρυθμούς 1,7-2,7%.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1395
Πηγή: www.fnbdaily.com
Retail wars: Οι κόντρες λιανεμπόρων και προμηθευτών οδηγούν σε άδεια ράφια
- Λεπτομέρειες
Οι κόντρες μεταξύ retailers και προμηθευτών σε αρκετές χώρες της Ευρώπης με επίκεντρο τις τιμές των προϊόντων στα ράφια κλιμακώνονται, καθώς οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις δημιουργούν ασφυκτικές πιέσεις, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στα νοικοκυριά. Πρόσφατα, στην Γαλλία, η Jacobs Douwe Egberts σταμάτησε τις παραδόσεις προϊόντων στην Intermarché, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, η σειρά, Colgate Palmolive, εξαφανίστηκε από τα ράφια της Tesco.
Intermarché vs JDE
Ειδικότερα, στην Γαλλία, μαίνεται η σύγκρουση μεταξύ της αλυσίδας Intermarché και του παραγωγού καφέ, Jacobs Douwe Egberts: η τελευταία σταμάτησε τις παραδόσεις, αφού ο retailer αρνήθηκε να δεχτεί αυξήσεις τιμών. Η JDE χαρακτήρισε ανακριβή όσα βγήκαν στη δημοσιότητα και θέλουν την εταιρεία να αρνήθηκε τις διαπραγματεύσεις με την Intermarché, σταματώντας παράλληλα, τις παραδόσεις προϊόντων. Παραδέχτηκε σε σχετική επιστολή ότι, "πράγματι, εδώ και αρκετούς μήνες βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια άνευ προηγουμένου αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, των συσκευασιών, των μεταφορών και της ενέργειας. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να περιορίσουμε τις επιπτώσεις".
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1390
Πηγή: www.fnbdaily.com