ΙΕΛΚΑ: ΤI φέρνει μείωση πωλήσεων στον κλάδο FMCG
- Λεπτομέρειες
"Η αύξηση του πληθωρισμού φαίνεται πως αρχίζει να επηρεάζει τον κλάδο των ταχέως διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs). Και αυτό γιατί το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών μειώνεται και επομένως, κάνουν λιγότερες αγορές. Έτσι λοιπόν, το δεύτερο εξάμηνο αναμένεται πτώση των πωλήσεων 1,8% στον κλάδο των FMCGs, όπως και στο σύνολο του έτους", δηλώνει στο FnB Daily ο Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ.
Τί δείχνει η έρευνα
Ειδικότερα, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει μείωση των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο του 2022 (-1,8%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021, αλλά και συνολικά το 2022 (-1,8%). Αυτό αναμένουν τα στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1457
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ποια νησιά άφησαν ήδη πίσω τους το 2019
- Λεπτομέρειες
Νότιο Αιγαίο «ψηφίζουν» Βρετανοί, Γερμανοί και Ιταλοί
Εξαιρετικά προχωράει η τουριστική περίοδος για το Νότιο Αιγαίο και τον μήνα Μάιο, αφού το πρώτο δεκαπενθήμερο έκλεισε, όπως και ο Απρίλιος, με περισσότερες διεθνείς απευθείας αφίξεις, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της χρονιάς ρεκόρ του 2019.
Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου, στα τέσσερα κύρια διεθνή αεροδρόμια των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω και Ρόδου, αφίχθησαν 240.909 επιβάτες το διάστημα 1-15 Μαΐου έναντι 230.201 το 2019, ενώ μαζί με τις αφίξεις στον διεθνή αερολιμένα Καρπάθου, οι επισκέπτες στο Νότιο Αιγαίο μέσω διεθνών απευθείας πτήσεων μέσα στις πρώτες δεκαπέντε ημέρες του φετινού Μαΐου ανέρχονται σε 242.344.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Daily Τεύχος #832
Πηγή: www.boussias.com
Ο πόλεμος στην Ουκρανία καθυστερεί την τουριστική ανάκαμψη
- Λεπτομέρειες
Στο 68% των προ-πανδημικών επιπέδων θα φθάσει φέτος ο αριθμός των διεθνών αναχωρήσεων παγκοσμίως, για να ανακάμψει πλήρως μέχρι το 2025, σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων GlobalData. Ωστόσο, στην περιοχή της Ευρώπης και της Ασίας η ανάκαμψη παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης.
Οι αριθμοί αναμένεται να βελτιωθούν στο 82% των επιπέδων πριν από την εμφάνιση του κορωνοϊού το 2023, και στο 97% το 2024, προτού ανακάμψουν πλήρως μέχρι το 2025 στο 101% των επιπέδων του 2019, με προβλεπόμενες διεθνείς αναχωρήσεις 1,5 δισεκατομμυρίου. Ωστόσο, η ανάκαμψη θα είναι άνιση, με την Ευρώπη και την Ασία να υστερούν σε σχέση με άλλες περιοχές, σύμφωνα με την GlobalData.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Daily Τεύχος #827
Πηγή: www.boussias.com
Έρευνα EY: Στροφή σε φθηνότερες εναλλακτικές για φρέσκα & συσκευασμένα τρόφιμα
- Λεπτομέρειες
Η αυξανόμενη οικονομική αβεβαιότητα έχει πλήξει την αισιοδοξία για μια πιο θετική μετά-πανδημική κανονικότητα, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να κλονίζεται για άλλη μια φορά, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής έρευνας της EY, Future Consumer Index. Η έρευνα διαπιστώνει ότι το αυξανόμενο κόστος αγαθών και υπηρεσιών επηρεάζει τις αγοραστικές δυνατότητες και αποφάσεις του 52% των ερωτηθέντων σε όλον τον κόσμο. Υπό το πρίσμα των σημαντικών πληθωριστικών πιέσεων στις τιμές και την ανησυχία για νέες παραλλαγές της COVID-19, η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να περιορίζουν την καταναλωτική δαπάνη τους, θα στρέφονται σε φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις και θα περιορίζουν τις αγορές μη απαραίτητων αγαθών.
Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί αναζητούν ήδη φθηνότερες εναλλακτικές για φρέσκα (20%) και συσκευασμένα τρόφιμα (19%), ενώ ξοδεύουν λιγότερα στο αλκοόλ (30%).
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1447
Πηγή: www.fnbdaily.com
• IMEDD Ιστορικό υψηλό για τις παγκόσμιες τιμές τροφίμων δείχνει ο οργανισμός τροφίμων και γεωργίας
- Λεπτομέρειες
Σε ιστορικό υψηλό 60 ετών βρίσκονται οι διεθνείς τιμές τροφίμων το 2022, με τη μεγαλύτερη, μάλιστα, μηνιαία αύξηση των τιμών να σημειώνεται μεταξύ Φεβρουαρίου - Μαρτίου 2022, ως αποτέλεσμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από έρευνα - ανάλυση του iMEdD (Incubator for Media Education and Development), που λαμβάνει υπόψη την τελευταία μηνιαία έκθεση του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών.
Ελαφρά μείωση τον Απρίλιο
Όπως προκύπτει από αυτήν, ο γενικός δείκτης παγκόσμιων τιμών τροφίμων σημείωσε ελαφρά μείωση 0,8% τον Απρίλιο 2022 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, αλλά αύξηση 30% σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2021.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1441
Πηγή: www.fnbdaily.com
Αθλητικός τουρισμός: Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στην Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
150.000 € ο ελάχιστος οικονομικός αντίκτυπος μιας διοργάνωσης
Δυναμική ανάπτυξη αναμένεται να γνωρίσει ο αθλητικός τουρισμός στην Ελλάδα μέχρι το 2030, ξεπερνώντας τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ακόμα και της Ευρώπης, που αυτή τη στιγμή αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αθλητικού τουρισμού στον κόσμο, με μερίδιο αγοράς 36,8%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε για πρώτη φορά για τον αθλητικό τουρισμό στην Ελλάδα το Centre of Excellence in Food, Tourism & Leisure of Deree - The American College of Greece με την ActiveMedia Group, και παρουσιάζει αποκλειστικά το H&R, η Ελλάδα αναμένεται να δει τον αθλητικό τουρισμό να αναπτύσσεται με ρυθμό 41-45%. Η μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του Front Runners in Sports Management 4.0 από τη Δρ. Στέλλα Λειβάδη και τη Δρ. Ευγενία Τζουμάκα του Deree - The American College of Greece, στάθηκε ιδιαίτερα στον θετικό αντίκτυπο που έχουν για την τοπική οικονομία και την κοινωνία οι μικρότερες αθλητικές διοργανώσεις.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Daily Τεύχος #826
Πηγή: www.boussias.com
EY: Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες των Ελλήνων CEOs
- Λεπτομέρειες
Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των ελληνικών επιχειρήσεων προσαρμόζουν το στρατηγικό επενδυτικό τους πρόγραμμα, για να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο της πανδημίας, καθώς και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές και κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις, όπως προκύπτει από την παγκόσμια έρευνα της ΕΥ, CEO Outlook 2022, που κατέγραψε, μεταξύ άλλων, και τις απόψεις Ελλήνων CEOs από 12 κλάδους της οικονομίας. Στο περιβάλλον αυτό, βασικές τους προτεραιότητες αναδεικνύονται:
- Ο ψηφιακός μετασχηματισμός
- Τα νέα κανάλια ανάπτυξης
- Οι στρατηγικές ESG
Νέο κοινωνικοοικονομικό τοπίο
Τα ανώτατα διευθυντικά στελέχη στην Ελλάδα προσπαθούν να κατανοήσουν και να προσαρμοστούν στο νέο κοινωνικοοικονομικό τοπίο: Το 54% αναφέρει ότι η πανδημία προκάλεσε βραχυπρόθεσμη αναστάτωση στον κλάδο του Το 16% εκτιμά ότι η πανδημία προκάλεσε θεμελιώδεις αλλαγές προς το καλύτερο και το 12% προς το χειρότερο Το 12% θεωρεί ότι οι αλλαγές απλώς επιτάχυναν τις υφιστάμενες τάσεις στον κλάδο του Το 62% δηλώνει ότι προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους επενδύσεις για να διαχειριστούν τους κινδύνους που σχετίζονται με τις γεωπολιτικές εντάσεις
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #944
Πηγή: www.bnbdaily.com
Προοπτικές «εκτόξευσης» της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας
- Λεπτομέρειες
Την εντυπωσιακή πορεία της ελληνικής βιομηχανίας φαρμάκου τα τελευταία χρόνια αλλά και τις αναπτυξιακές προοπτικές που «κουβαλά» αυτή η δυναμική καταγράφει η Εθνική Τράπεζα σε κλαδική της ανάλυση. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία έχει σημειώσει αύξηση πωλήσεων της τάξης του 80% την περίοδο 2017-2021, η οποία στηρίχθηκε κυρίως σε εξαγωγές, αυξάνοντας την εξωστρέφεια του κλάδου στο 45% των πωλήσεων (από 30% το 2017).
Η παραπάνω άνοδος αντικατοπτρίζεται σε σχεδόν ισοδύναμη αύξηση του όγκου παραγωγής για την ίδια περίοδο (σωρευτική άνοδος 81% έναντι 43% στην ΕΕ και 7% στη λοιπή ελληνική βιομηχανία). Η άνοδος αυτή συνοδεύτηκε από διπλασιασμό των πάγιων επενδύσεων οι οποίες έφθασαν το 10% των πωλήσεων στο διάστημα 2018-2021, από 7% το 2010-2017, ωστόσο παραμένουν χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (14%). Βάσει των εκτιμήσεων της ΕΤΕ, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία διαθέτει τη «δύναμη πυρός» να διπλασιάσει τις πωλήσεις της την επόμενη πενταετία (από €3,4 δισ. το 2021 σε €7,2 το 2026), με βασικούς οδηγούς τόσο την αυξημένη εξωστρέφεια (από 45% της παραγωγής σήμερα, στον ΕΕ μέσο όρο του 60%), όσο και την άνοδο της διείσδυσης των γενοσήμων στην ελληνική αγορά (από 34% του συνολικού όγκου κατανάλωσης σήμερα, στον ΕΕ μέσο όρο του 62%).
Διαβάστε περισσότερα: Industry Daily Τεύχος #239
Πηγή: www.boussias.com
ΙΕΛΚΑ: Τσουχτερές οι τιμές στο φετινό πασχαλινό τραπέζι
- Λεπτομέρειες
Στα €45,35 υπολογίζεται το μέσο τυπικό καλάθι για το πασχαλινό τραπέζι του 2022 για δύο άτομα, στις μεγάλες αλυσίδες supermarket, μη συμπεριλαμβανομένων αμνοεριφίων, αυξημένο κατά 9% σε σχέση με το 2021 (€41,70). Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλες αλυσίδες supermarket) στην Ελλάδα, που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Η αύξηση του καλαθιού κατά 9% το 2022 σε σχέση με το 2021 είναι αναμενόμενη με βάση την εικόνα των πληθωριστικών πιέσεων τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ. Παράλληλα, το μέσο εύρος τιμών (διαφορά μικρότερης με μέγιστης τιμής τυπικού καλαθιού) εντός των εξεταζόμενων κατηγοριών παραμένει υψηλό με 35%, καταδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές, για άλλη μία χρονιά, έχουν πρόσβαση σε μεγάλο εύρος εναλλακτικών επιλογών (διαφορετικές ποικιλίες, ποιότητες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αξιοποίηση προσφορών και εκπτώσεων.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1434
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ο Ευρωπαϊκός τουρισμός αντέχει Αλλά οι επιπτώσεις του πολέμου δημιουργούν ανησυχίες
- Λεπτομέρειες
Οι άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας στον ευρωπαϊκό τουρισμό γίνονται σαφέστερες, ενώ είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για το μέλλον. Η ανάκαμψη του ευρωπαϊκού τουρισμού έχει επιβραδυνθεί, αλλά δεν έχει σταματήσει εντελώς, όπως όταν πρωτοχτύπησε η πανδημία. Οι καταναλωτές προσαρμόζονται στην αβεβαιότητα και εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι για ταξίδια στη δυτική Ευρώπη. Η ζήτηση για ενδοευρωπαϊκά ταξίδια παραμένει σταθερή, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα του κλάδου ενόψει του Πάσχα και του καλοκαιριού και η ανάκαμψη των υπερατλαντικών ταξιδιών συνεχίζει να παραμένει σταθερή.
Αυτά ήταν τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε το European Travel Commission την προηγούμενη εβδομάδα στην πρώτη επίσημη αξιολόγηση από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, αναλύοντας πώς προχωρά η ανάκαμψη του τουρισμού της Ευρώπης εν μέσω πολέμου, γεωπολιτικών αλλαγών, πληθωρισμού και διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας που αυξάνουν το κόστος των ταξιδιών.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Daily Τεύχος #798
Πηγή: www.boussias.com
Ουκρανία: Οι 5 κύριες επιπτώσεις του πολέμου στο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων
- Λεπτομέρειες
Ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας έχει ήδη, εκτοξεύσει τις τιμές στα δημητριακά, όπως το σιτάρι, με τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να προσπαθούν να σταθεροποιήσουν τις αγορές. Όπως αναφέρει το Politico, οι Ευρωπαίοι αγρότες προετοιμάζονται για ακόμη υψηλότερη κόστη, όπως στα λιπάσματα και τις ζωοτροφές, αλλά οι καταναλωτές δύσκολα θα δουν άδεια ράφια στα supermarkets. Ακολουθούν οι πέντε κορυφαίες επιπτώσεις της κρίσης στο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων.
Αυξήσεις τιμών
Η Ουκρανία είναι ένας πολύ σημαντικός εξαγωγέας εμπορευμάτων, όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι και το ηλιέλαιο, τα οποία μεταφέρονται με πλοία σε όλο τον κόσμο από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, τα οποία τώρα είναι κλειστά. Αυτό έχει ήδη, σημαντικό αντίκτυπο στην τιμή των σιτηρών και των ελαίων, που ανέρχονται σε υψηλά ρεκόρ, καθώς οι έμποροι ανησυχούν για το πόσο θα διαρκέσει αυτή η διαταραχή.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1416
Πηγή: www.fnbdaily.com