Πότε σταματούν να αγοράζουν οι καταναλωτές
- Λεπτομέρειες
Καθώς οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται, έρευνα που ανατέθηκε από την Ingredient Communications και διενεργήθηκε από την SurveyGoo, μεταξύ περισσότερων από 1.000 καταναλωτών σε ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο, εντοπίζει τα όρια, στα οποία οι καταναλωτές σταματούν να αγοράζουν:
- Οι καταναλωτές σταματούν να αγοράζουν ένα τρόφιμο, ένα ποτό ή ένα είδος διατροφής όταν η τιμή του αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 40%
Κατηγορίες
Όπως αναφέρει report του FoodDive, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να δεχτούν υψηλότερη αύξηση της τιμής για το γάλα: θα μπορούσε να αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 52,4%, προτού οι Αμερικανοί καταναλωτές δηλώσουν ότι θα σταματήσουν να το αγοράζουν.
Ακολουθούν άλλα βασικά προϊόντα, όπως:
- Ψωμί (51,8%)
- Κρέας (50,6%)
- Καφές (48,3%)
- Εμφιαλωμένο νερό (46,7%)
- Φρέσκα λαχανικά (47,2%)
- Φρέσκα φρούτα (45,3%)
Οι κατηγορίες γλυκών και σνακ παρουσίασαν μεγαλύτερη ευαισθησία ως προς τις τιμές συνολικά - η σοκολάτα θα μπορούσε να αυξηθεί κατά μέσο όρο μόνο κατά 31,3% και τα πατατάκια κατά 32,8%, προτού σταματήσουν να τα αγοράζουν οι καταναλωτές στις ΗΠΑ.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1357
Πηγή: www.fnbdaily.com
4 στους 10 Έλληνες θα κάνουν συνδυασμό online και offline shopping τις γιορτές
- Λεπτομέρειες
Έναν συνδυασμό online και offline shopping θα επιλέξουν φέτος οι Έλληνες για τα ψώνια των εορτών. Το 41% των καταναλωτών στην Ελλάδα, που σκοπεύουν να ψωνίσουν τις φετινές γιορτές, απαντά ότι σκοπεύει να συνδυάσει αγορές τόσο από φυσικά, όσο και από ηλεκτρονικά καταστήματα. Στο μεταξύ, οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές δείχνουν ελαφρώς μεγαλύτερη προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές (45%).
Κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, δεν θα αγοράσουμε online αποκλειστικά και μόνο δώρα για τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PayPal, το 57% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα κάνει χρήση του Διαδικτύου ακόμα και για αγορές τροφίμων και λοιπών ειδών παντοπωλείου για τις ανάγκες του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.
Το ποσοστό αυτό υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που διαπιστώθηκε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου περίπου το 40% των πολιτών σκοπεύει να αγοράσει online τα απαραίτητα - για τις γιορτές - είδη παντοπωλείου. “Οι τάσεις αυτές απεικονίζουν το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές τα Χριστούγεννα γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς σε όλες τις ομάδες καταναλωτών, καθώς ο αυξανόμενος αριθμός κρουσμάτων κορωνοϊού ωθεί σταδιακά τη θέσπιση νέων αυστηρών περιορισμών σε πολλές χώρες”, αναφέρει η PayPal.
Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ.
Πηγή www.sepe.gr
Τα 10 macro-trends του λιανικού εμπορίου τροφίμων για το 2022
- Λεπτομέρειες
Η KeHE Foods, εταιρεία διανομής τροφίμων, παρουσίασε την Δευτέρα, τα 10 macro-trends του κλάδου λιανικού εμπορίου τροφίμων για το 2022, με βάση τις εξελίξεις του περασμένου έτους, καθώς και τις παρατηρήσεις της γύρω από την καινοτομία των προϊόντων, τις τάσεις των καταναλωτών και τις αλλαγές στον κλάδο.
Οι τάσεις περιλαμβάνουν συνεχείς μετατοπίσεις προς τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, τα πιο λειτουργικά, βιώσιμα και τοπικά τρόφιμα, καθώς και τα τρόφιμα από την αφρικανική και μεσογειακή κουζίνα, τα μη αλκοολούχα ποτά, καθώς και τις έτοιμες λύσεις για γεύματα και snacks.
Τα 10 macro-trends, που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι retailers το επόμενο έτος, σύμφωνα με την KeHE, είναι τα εξής:
Γευστικές περιπέτειες
“Η εξερεύνηση νέων κουζινών βρίσκεται σε άνοδο, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν να ταξιδέψουν στον κόσμο, επεκτείνoντας τους γευστικούς τους ορίζοντες με νεότερες γεύσεις, όπως το yuzu, ο ιβίσκος, το ube και το τζατζίκι. Οι νεότεροι καταναλωτές, ειδικά, εξερευνούν γεύσεις από την Αφρική και τις μεσογειακές χώρες”, δήλωσε η KeHE.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1351
Πηγή: www.fnbdaily.com
IRΙ: Οι παράγοντες που καθορίζουν τις εορταστικές αγορές
- Λεπτομέρειες
Καθώς η περίοδος των διακοπών πλησιάζει και οι εκτεταμένες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού εξακολουθούν να επηρεάζουν όλους τους κλάδους της οικονομίας, η IRI παρακολουθεί μια ποικιλία ειδών που σχετίζεται με τις διακοπές, για να μετρήσει τη διαθεσιμότητα, τη ζήτηση, την τιμή και την προώθησή τους για τo Thanksgiving και τα Χριστούγεννα, τις δύο γιορτές που οδηγούν στη μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ.
Εισόδημα και ηλικία οι βασικές παράμετροι
“Περισσότερο από ποτέ άλλοτε, οι καταναλωτές προγραμματίζουν το Thanksgiving, κάνοντας νωρίς τις αγορές τους για τα βασικά είδη, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων κατά 4% σε ολόκληρη την κατηγορία των προϊόντων για την εβδομάδα που λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2021”, δήλωσε ο Dr. Krishnakumar S. Davey, President, Client Engagement της IRI. “Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν επίσης, ότι, οι συνήθειες των καταναλωτών διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των διαφορετικών δημογραφικών χαρακτηριστικών, κυρίως μεταξύ των ηλικιακών ομάδων και των επιπέδων εισοδήματος των νοικοκυριών. Τα ξεχωριστά πρότυπα συμπεριφοράς κάθε δημογραφικής ομάδας αγοραστών προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για τους παραγωγούς και τους έμπορους, καθώς βελτιστοποιούν τις στρατηγικές διαφήμισης και προώθησης τις τελευταίες εβδομάδες πριν από το Thanksgiving”. Τα είδη που εξετάζονται περιλαμβάνουν τις 25 κορυφαίες κατηγορίες ειδών supermarket που σχετίζονται με το Thanksgiving, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 81% της αύξησης των πωλήσεων, κατά $2,2 δισ., που παρατηρείται συνήθως, κατά τις τέσσερις εβδομάδες πριν από τις γιορτές. Οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται από αυτή την πρωτοβουλία επιτρέπουν στους έμπορους και τους παραγωγούς να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις σχετικά με την εμπορική προώθηση, των προϊόντων τους.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1346
Πηγή: www.fnbdaily.com
Καφές: Σε υψηλό επτά ετών οι τιμές λόγω της εφοδιαστικής κρίσης
- Λεπτομέρειες
Σε υψηλό επτά ετών έστειλαν τις τιμές του καφέ τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα -από την Βραζιλία έως το Βιετνάμ καθώς οι κακές καιρικές συνθήκες, οι καθυστερήσεις στις μεταφορές και το υψηλότερο κόστος λιπασμάτων, απειλούν να περιορίσουν την προσφορά. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Arabica για παράδοση Μαρτίου αυξήθηκαν έως και 2,6% την Παρασκευή, στα $2.189 ανά λίβρα στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης -πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τις 16 Οκτωβρίου του 2014. Οι τιμές έχουν αυξηθεί πάνω από 90% την περασμένη χρονιά.
Καιρικές συνθήκες
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Βραζιλία, η κορυφαία χώρα στην καλλιέργεια καφέ, είναι αντιμέτωπη με βουτιά της παραγωγής, μετά από ξηρασία και παγετό που προκάλεσαν καταστροφές, ενώ η δεύτερη στην κατάταξη προμηθεύτρια Arabica, η Κολομβία, παλεύει με τις πολλές βροχοπτώσεις, που απειλούν να προκαλέσουν ασθένειες στα φυτά. Οι αυξημένες τιμές των λιπασμάτων εντείνουν τα προβλήματα, ενώ το αυξημένο κόστος μεταφοράς και η έλλειψη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εμποδίζουν τις προσπάθειες εξαγωγών.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1336
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΕΕΤ: Εκστρατεία ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής απάτης
- Λεπτομέρειες
Σε εξέλιξη βρίσκεται εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Στο πλαίσιο αυτό η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ) έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της ενημερωτικά βίντεο και infographics με οδηγίες αναγνώρισης και προστασίας από διάφορους τύπους ηλεκτρονικής απάτης (phishing, smishing και vishing). Οι συναλλασσόμενοι μπορούν να δουν όλες τις σχετικές πληροφορίες και το ενημερωτικό υλικό στο link https://www.hba.gr/News/Details/2061
Στο +27% οι αγορές στα e-pharmacies στο γ' τρίμηνο του 2021
- Λεπτομέρειες
Ανάπτυξη 27% σε αξία καταγράφουν οι αγορές στο κανάλι του Online Φαρμακείου στην Ελλάδα, το γ' τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, με βάση το report της Convert Group. Συγκεκριμένα, στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, αναδεικνύονται οι εξής:
- +37% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες
- +31% σε βρεφικά και παιδικά είδη
- +23% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας
- +20% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.
Υπενθυμίζεται ότι, στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗ ΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #840
Πηγή: www.bnbdaily.com
No/Low-Alcohol ποτά - Πώς εξελίσσονται οι στρατηγικές πωλήσεων μετά τα lockdowns
- Λεπτομέρειες
Η κυκλοφορία brands ποτών χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ (no/low) κατά τη διάρκεια των lockdowns στόχευσε επιτυχώς στην κατανάλωση στο σπίτι, ενώ η αυξανόμενη παρουσία τους στα κανάλια direct-to-consumer (D2C) και e-commerce αναμένεται να συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Ωστόσο οι ιδιοκτήτες brands αναμένεται πλέον να επικεντρωθούν όλο και περισσότερο στην επαναλειτουργία των χώρων εστίασης.
Σύμφωνα με την IWSR, το 2020 και το 2021, ο κλάδος γνώρισε έκρηξη στην εμφάνιση νέων brands no/low προϊόντων από επώνυμες μάρκες οινοπνευματωδών ποτών, συμπεριλαμβανομένων των Gordon's, Ballantine's και Sipsmith, καθώς και επεκτάσεις από RTD προϊόντα, στοχεύοντας στην εκθετική αύξηση των περιπτώσεων κατανάλωσης αλκοόλ σε εξωτερικούς χώρους.
“Εκδημοκρατισμός” ευκαιριών
Το επιβεβλημένο κλείσιμο και οι περιορισμοί οδήγησαν επίσης, σε έναν “εκδημοκρατισμό” των ευκαιριών, καθώς μεγάλες και μικρές μάρκες χρησιμοποίησαν τις ίδιες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ψηφιακές στρατηγικές για να στοχεύσουν καταναλωτές και να αποκτήσουν περισσότερες πληροφορίες και δεδομένα για τους πελάτες τους. Οι μικρότερες μάρκες μπόρεσαν μάλιστα, να απολαύσουν το πλεονέκτημα ότι, αντιδρούν πιο γρήγορα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1333
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ποιες τάσεις έρχονται στο e-Commerce το 2022;
- Λεπτομέρειες
Διαδικτυακές διαβουλεύσεις μέσω βίντεο από τα σημεία πώλησης.
Φωνητικά chatbots
Αυτή η επιλογή είναι πολύ άνετη, κάνει επίσης τα έξοδα χαμηλότερα. Το ρομπότ μπορεί να κάνει εξερχόμενες κλήσεις, να προσφέρει διάφορα προϊόντα για τους πελάτες σύμφωνα με ένα προετοιμασμένο σενάριο.
Χρήση φωνητικού βοηθού
Πολλές διαδικτυακές επιχειρήσεις ακολουθούν την τάση του βοηθού φωνής. Για παράδειγμα, μια υπηρεσία όπως η Yandex Alice. Στο Amazon οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Amazon Echo και να αγοράσουν αγαθά.
Η άνεση και η απλότητα της αγοράς
Οι χρήστες θα χρησιμοποιούν τον ιστότοπο μόνο εάν είναι άνετος και εύκολος στην πλοήγηση.
Περιβαλλοντικά αγαθά
Οι σύγχρονοι πελάτες ενδιαφέρονται να υποστηρίξουν τα αγαθά, τα οποία έχουν κατασκευαστεί, επανεπεξεργαστεί ή προστατεύσει το περιβάλλον.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: Smart Press / E-Commerce News
Social media (IWSR): Πως επηρεάζουν τις επιλογές στην κατανάλωση αλκοόλ
- Λεπτομέρειες
Διαφοροποιημένες τάσεις δείχνουν έρευνες σχετικά με το κατά πόσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλες διαδικτυακές πηγές θα επηρεάζουν στο μέλλον τις προτιμήσεις των καταναλωτών αλκοόλ.
Σύμφωνα με ανάλυση του IWSR, καθώς η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εκτινάχθηκε κατά τη διάρκεια των lockdowns που εφαρμόστηκαν σε όλο τον κόσμο, το TikTok απογειώθηκε σε αγορές, όπως η Βραζιλία, η Ιαπωνία και η Ισπανία, ενώ συνεχίζει να αναπτύσσεται στην εγχώρια αγορά της, την Κίνα, και έχει αρχίσει να προσελκύει περισσότερους mainstream καταναλωτές αλκοόλ νόμιμης ηλικίας κατανάλωσης (LDA).
ΠΙΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΠΗΓΕΣ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ
Ωστόσο ενώ ολοένα και αυξανόμενοι αριθμοί LDA καταναλωτών αλκοολούχων ποτών προσελκύονται από το TikTok και άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πολλοί εξακολουθούν να βασίζονται στους φίλους και την οικογένειά τους –και όχι σε influencers ή TikTokers– ως αξιόπιστες πηγές πληροφοριών και συστάσεων.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1326
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΙΕΛΚΑ: Σημαντικό shopping factor το convenience
- Λεπτομέρειες
Τρίτος κατά σειρά πιο σημαντικό shopping factor είναι η άνεση και η ευκολία, με ποσοστό 13%, σύμφωνα με τον Λευτέρη Κιοσέ, Υπεύθυνο ερευνών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.
"Το πρώτο κριτήριο είναι τα χρήματα και το δεύτερο είναι η υγεία και ασφάλεια, με ποσοστό 34% και 13%, αντίστοιχα", ανέφερε. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία, φαίνεται ότι η πανδημία επέδρασε δραστικά στη διαμόρφωση των κριτηρίων επιλογής για αγορές, καθώς τον Απρίλιο του 2020 τα χρήματα ήταν στο 17% και η υγιεινή και ασφάλεια στο 31%, ενώ ο χρόνος και η άνεση / ευκολία ήταν στο 23%.
Σε ό,τι αφορά και την εμπειρία αγορών σε supermarkets, ο παράγοντας άνεση και ευκολία είναι στις πρώτες θέσεις επιλογών, όπως
επίσης και το πόσο κοντά είναι το κατάστημα.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1328
Πηγή: www.fnbdaily.com