Διπλασιάστηκε η διείσδυση του cloud στις ελληνικές επιχειρήσεις την τελευταία πενταετία
- Λεπτομέρειες
Σημαντικά βήματα προς την ψηφιοποίησή τους κάνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια, γεγονός που πιστοποιεί η αύξηση της χρήσης του cloud computing από τον εγχώριο επιχειρηματικό κόσμο. Στη χώρα μας, μέσα σε μια πενταετία (2017-2021), διπλασιάστηκε το ποσοστό των εταιρειών, που έχουν ενσωματώσει το cloud στην καθημερινότητά τους: από 11% το 2017, οι εταιρείες που κάνουν χρήση του cloud αντιπροσωπεύουν πλέον ποσοστό 22% του συνόλου. Η πορεία προσέγγισης των ελληνικών εταιρειών προς το cloud είναι σταθερά επιταχυνόμενη, σύμφωνα με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας, αφού το 2014 μόλις το 8% των ελληνικών εταιρειών χρησιμοποιούσε το cloud. Το ποσοστό αυτό έμεινε σχεδόν σταθερό τη διετία 2015-2016 (8% και 9% αντίστοιχα).
Το 2018 οι εταιρείες στην Ελλάδα, που έκαναν χρήση cloud υπηρεσιών, αντιπροσώπευαν το 13%, ποσοστό που αυξήθηκε σε 17% κατά την πρώτη πανδημική χρονιά το 2020. Το ποσοστό του 22% μπορεί για την Ελλάδα να συνιστά διπλασιασμό της διείσδυσης του cloud στις ελληνικές επιχειρήσεις, ωστόσο, αποτελεί έναν δείκτη που τοποθετεί τη χώρα μόλις στην τρίτη, από το τέλος, θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης. Είναι δε σχεδόν το μισό από τον αντίστοιχο μέσο όρο της ΕΕ-27, που για το 2021 φτάνει στο 42%. Χειρότερες επιδόσεις από την Ελλάδα έχουν μόνο οι επιχειρήσεις στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, όπου μόνο το 13% και το 14% αντίστοιχα των εταιρειών χρησιμοποιεί τεχνολογία cloud
Διαβάστε περισσότερα: Industry Τεύχος #159
Πηγή: www.boussias.com
Δωρεάν πρόγραμμα κατάρτισης εργαζόμενων του Ιδιωτικού τομέα σε mobile τεχνολογίες από τον ΣΕΚΕΕ
- Λεπτομέρειες
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), του οποίου πρόεδρος είναι ο Γιώργος Μαρκατάτος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας μας, έχει προκηρύξει ένα εθνικό πρόγραμμα κατάρτισης στελεχών του ιδιωτικού τομέα πάνω σε «Κλαδικές και Λειτουργικές εφαρμογές κινητών και ο τρόπος αξιοποίησης τους από τις επιχειρήσεις».
Ο πρώτος κύκλος αιτήσεων έχει ημερομηνία λήξης την 18η Φεβρουαρίου 2022 και απευθύνεται σε όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που θέλουν να διευρύνουν τις γνώσεις τους πάνω σε mobile τεχνολογίες και να τις εφαρμόζουν στην καθημερινή τους εργασία.
Συνολικά υπάρχουν 1250 θέσεις που θα καλυφθούν από όλη την Ελλάδα. Καθώς το πρόγραμμα εφαρμόζεται εκτός ωραρίου εργασίας του εργαζόμενου, αυτός αποζημιώνεται με 5 Ευρώ μικτά ανά ώρα μαθήματος. Ο κύκλος μαθημάτων είναι συνολικά 80 ώρες , εκ των οποίων οι περισσότερες (64) είναι μέσω e-learning πλατφόρμας.
Η επιτυχής συμμετοχή στο πρόγραμμα οδηγεί στην επιδότηση 5€ (μικτά) ανά ώρα κατάρτισης σε κάθε ωφελούμενο, στην απόκτηση σχετικής βεβαίωσης παρακολούθησης προγράμματος κατάρτισης και σε διαδικασίες πιστοποίησης προσόντων και δεξιοτήτων. Η θεματολογία του κύκλου εκπαίδευσης περιλαμβάνει:
- Τεχνολογικές εξελίξεις στις κινητές εφαρμογές και γενική παρουσίαση βέλτιστων πρακτικών
- Κλαδικές και λειτουργικές εφαρμογές κινητών και τρόπος αξιοποίησης από τις επιχειρήσεις.
- Σχεδίαση καινοτόμων mobile υπηρεσιών
- Στρατηγική χρήση της πληροφορικής στην επιχείρηση
Ο Γιώργος Μαρκατάτος, Πρόεδρος του ΣΕΚΕΕ, δήλωσε σχετικά στο myMobility News: «Αυτό το ιδιαίτερο πρόγραμμα κατάρτισης βοηθάει τους εργαζομένους να καταλάβουν τη σημασία των mobile τεχνολογιών και να τις ενσωματώσουν στην καθημερινή τους εργασία, είτε με κάποια εταιρεία μέλος του ΣΕΚΕΕ, είτε με τις δικές τους δυνατότητες και δεξιότητες που θα αποκτήσουν μέσα από αυτό».
Κάντε αίτηση σήμερα στο www.sekeetraining.gr
Πώς η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο
- Λεπτομέρειες
Το 85,1% των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτουν πλέον πρόσβαση στο Διαδίκτυο, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας στη χώρα μας που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα. Το ποσοστό αυτό συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά, καθώς το 2011 ήταν στο 50,2%, το 2014 στο 65,6% και το 2018 στο 76,5%.
Ακολουθούν τα σημαντικότερα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα:
- Το 54% των χρηστών του Διαδικτύου πραγματοποίησε στο α’ τρίμηνο 2021 τραπεζικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου. Το ποσοστό αυτό ήταν 46,8% στο α’ τρίμηνο 2020 και 40,3% στο α’ τρίμηνο 2019.
- Σημαντικά αυξήθηκαν και οι βιντεο-κλήσεις και τηλεφωνικές κλήσεις μέσω εφαρμογών, λόγω των υγειονομικών συνθηκών: 83,2% στο α’ τρίμηνο 2021 72,3% στο α’ τρίμηνο 2020, 66,8% στο α’ τρίμηνο 2019.
- Αύξηση καταγράφεται το α’ τρίμηνο του 2021 για τις δραστηριότητες εκμάθησης. Συγκεκριμένα, αύξηση 81,3% στους χρήστες του διαδικτύου που παρακολούθησαν online σεμινάριο ή μάθημα και 104,1% σε όσους χρησιμοποίησαν online εκπαιδευτικό υλικό πέραν του υλικού που αφορούσε στο online πρόγραμμα που παρακολούθησαν.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4747
Πηγή: www.boussias.com
Πότε σταματούν να αγοράζουν οι καταναλωτές
- Λεπτομέρειες
Καθώς οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται, έρευνα που ανατέθηκε από την Ingredient Communications και διενεργήθηκε από την SurveyGoo, μεταξύ περισσότερων από 1.000 καταναλωτών σε ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο, εντοπίζει τα όρια, στα οποία οι καταναλωτές σταματούν να αγοράζουν:
- Οι καταναλωτές σταματούν να αγοράζουν ένα τρόφιμο, ένα ποτό ή ένα είδος διατροφής όταν η τιμή του αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 40%
Κατηγορίες
Όπως αναφέρει report του FoodDive, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να δεχτούν υψηλότερη αύξηση της τιμής για το γάλα: θα μπορούσε να αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 52,4%, προτού οι Αμερικανοί καταναλωτές δηλώσουν ότι θα σταματήσουν να το αγοράζουν.
Ακολουθούν άλλα βασικά προϊόντα, όπως:
- Ψωμί (51,8%)
- Κρέας (50,6%)
- Καφές (48,3%)
- Εμφιαλωμένο νερό (46,7%)
- Φρέσκα λαχανικά (47,2%)
- Φρέσκα φρούτα (45,3%)
Οι κατηγορίες γλυκών και σνακ παρουσίασαν μεγαλύτερη ευαισθησία ως προς τις τιμές συνολικά - η σοκολάτα θα μπορούσε να αυξηθεί κατά μέσο όρο μόνο κατά 31,3% και τα πατατάκια κατά 32,8%, προτού σταματήσουν να τα αγοράζουν οι καταναλωτές στις ΗΠΑ.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1357
Πηγή: www.fnbdaily.com
4 στους 10 Έλληνες θα κάνουν συνδυασμό online και offline shopping τις γιορτές
- Λεπτομέρειες
Έναν συνδυασμό online και offline shopping θα επιλέξουν φέτος οι Έλληνες για τα ψώνια των εορτών. Το 41% των καταναλωτών στην Ελλάδα, που σκοπεύουν να ψωνίσουν τις φετινές γιορτές, απαντά ότι σκοπεύει να συνδυάσει αγορές τόσο από φυσικά, όσο και από ηλεκτρονικά καταστήματα. Στο μεταξύ, οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές δείχνουν ελαφρώς μεγαλύτερη προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές (45%).
Κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, δεν θα αγοράσουμε online αποκλειστικά και μόνο δώρα για τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PayPal, το 57% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα κάνει χρήση του Διαδικτύου ακόμα και για αγορές τροφίμων και λοιπών ειδών παντοπωλείου για τις ανάγκες του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.
Το ποσοστό αυτό υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που διαπιστώθηκε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου περίπου το 40% των πολιτών σκοπεύει να αγοράσει online τα απαραίτητα - για τις γιορτές - είδη παντοπωλείου. “Οι τάσεις αυτές απεικονίζουν το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές τα Χριστούγεννα γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς σε όλες τις ομάδες καταναλωτών, καθώς ο αυξανόμενος αριθμός κρουσμάτων κορωνοϊού ωθεί σταδιακά τη θέσπιση νέων αυστηρών περιορισμών σε πολλές χώρες”, αναφέρει η PayPal.
Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ.
Πηγή www.sepe.gr
Τα 10 macro-trends του λιανικού εμπορίου τροφίμων για το 2022
- Λεπτομέρειες
Η KeHE Foods, εταιρεία διανομής τροφίμων, παρουσίασε την Δευτέρα, τα 10 macro-trends του κλάδου λιανικού εμπορίου τροφίμων για το 2022, με βάση τις εξελίξεις του περασμένου έτους, καθώς και τις παρατηρήσεις της γύρω από την καινοτομία των προϊόντων, τις τάσεις των καταναλωτών και τις αλλαγές στον κλάδο.
Οι τάσεις περιλαμβάνουν συνεχείς μετατοπίσεις προς τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, τα πιο λειτουργικά, βιώσιμα και τοπικά τρόφιμα, καθώς και τα τρόφιμα από την αφρικανική και μεσογειακή κουζίνα, τα μη αλκοολούχα ποτά, καθώς και τις έτοιμες λύσεις για γεύματα και snacks.
Τα 10 macro-trends, που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι retailers το επόμενο έτος, σύμφωνα με την KeHE, είναι τα εξής:
Γευστικές περιπέτειες
“Η εξερεύνηση νέων κουζινών βρίσκεται σε άνοδο, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν να ταξιδέψουν στον κόσμο, επεκτείνoντας τους γευστικούς τους ορίζοντες με νεότερες γεύσεις, όπως το yuzu, ο ιβίσκος, το ube και το τζατζίκι. Οι νεότεροι καταναλωτές, ειδικά, εξερευνούν γεύσεις από την Αφρική και τις μεσογειακές χώρες”, δήλωσε η KeHE.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1351
Πηγή: www.fnbdaily.com
IRΙ: Οι παράγοντες που καθορίζουν τις εορταστικές αγορές
- Λεπτομέρειες
Καθώς η περίοδος των διακοπών πλησιάζει και οι εκτεταμένες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού εξακολουθούν να επηρεάζουν όλους τους κλάδους της οικονομίας, η IRI παρακολουθεί μια ποικιλία ειδών που σχετίζεται με τις διακοπές, για να μετρήσει τη διαθεσιμότητα, τη ζήτηση, την τιμή και την προώθησή τους για τo Thanksgiving και τα Χριστούγεννα, τις δύο γιορτές που οδηγούν στη μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ.
Εισόδημα και ηλικία οι βασικές παράμετροι
“Περισσότερο από ποτέ άλλοτε, οι καταναλωτές προγραμματίζουν το Thanksgiving, κάνοντας νωρίς τις αγορές τους για τα βασικά είδη, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων κατά 4% σε ολόκληρη την κατηγορία των προϊόντων για την εβδομάδα που λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2021”, δήλωσε ο Dr. Krishnakumar S. Davey, President, Client Engagement της IRI. “Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν επίσης, ότι, οι συνήθειες των καταναλωτών διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των διαφορετικών δημογραφικών χαρακτηριστικών, κυρίως μεταξύ των ηλικιακών ομάδων και των επιπέδων εισοδήματος των νοικοκυριών. Τα ξεχωριστά πρότυπα συμπεριφοράς κάθε δημογραφικής ομάδας αγοραστών προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για τους παραγωγούς και τους έμπορους, καθώς βελτιστοποιούν τις στρατηγικές διαφήμισης και προώθησης τις τελευταίες εβδομάδες πριν από το Thanksgiving”. Τα είδη που εξετάζονται περιλαμβάνουν τις 25 κορυφαίες κατηγορίες ειδών supermarket που σχετίζονται με το Thanksgiving, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 81% της αύξησης των πωλήσεων, κατά $2,2 δισ., που παρατηρείται συνήθως, κατά τις τέσσερις εβδομάδες πριν από τις γιορτές. Οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται από αυτή την πρωτοβουλία επιτρέπουν στους έμπορους και τους παραγωγούς να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις σχετικά με την εμπορική προώθηση, των προϊόντων τους.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1346
Πηγή: www.fnbdaily.com
Καφές: Σε υψηλό επτά ετών οι τιμές λόγω της εφοδιαστικής κρίσης
- Λεπτομέρειες
Σε υψηλό επτά ετών έστειλαν τις τιμές του καφέ τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα -από την Βραζιλία έως το Βιετνάμ καθώς οι κακές καιρικές συνθήκες, οι καθυστερήσεις στις μεταφορές και το υψηλότερο κόστος λιπασμάτων, απειλούν να περιορίσουν την προσφορά. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Arabica για παράδοση Μαρτίου αυξήθηκαν έως και 2,6% την Παρασκευή, στα $2.189 ανά λίβρα στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης -πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τις 16 Οκτωβρίου του 2014. Οι τιμές έχουν αυξηθεί πάνω από 90% την περασμένη χρονιά.
Καιρικές συνθήκες
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Βραζιλία, η κορυφαία χώρα στην καλλιέργεια καφέ, είναι αντιμέτωπη με βουτιά της παραγωγής, μετά από ξηρασία και παγετό που προκάλεσαν καταστροφές, ενώ η δεύτερη στην κατάταξη προμηθεύτρια Arabica, η Κολομβία, παλεύει με τις πολλές βροχοπτώσεις, που απειλούν να προκαλέσουν ασθένειες στα φυτά. Οι αυξημένες τιμές των λιπασμάτων εντείνουν τα προβλήματα, ενώ το αυξημένο κόστος μεταφοράς και η έλλειψη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εμποδίζουν τις προσπάθειες εξαγωγών.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1336
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΕΕΤ: Εκστρατεία ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής απάτης
- Λεπτομέρειες
Σε εξέλιξη βρίσκεται εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Στο πλαίσιο αυτό η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ) έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της ενημερωτικά βίντεο και infographics με οδηγίες αναγνώρισης και προστασίας από διάφορους τύπους ηλεκτρονικής απάτης (phishing, smishing και vishing). Οι συναλλασσόμενοι μπορούν να δουν όλες τις σχετικές πληροφορίες και το ενημερωτικό υλικό στο link https://www.hba.gr/News/Details/2061
Στο +27% οι αγορές στα e-pharmacies στο γ' τρίμηνο του 2021
- Λεπτομέρειες
Ανάπτυξη 27% σε αξία καταγράφουν οι αγορές στο κανάλι του Online Φαρμακείου στην Ελλάδα, το γ' τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, με βάση το report της Convert Group. Συγκεκριμένα, στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, αναδεικνύονται οι εξής:
- +37% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες
- +31% σε βρεφικά και παιδικά είδη
- +23% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας
- +20% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.
Υπενθυμίζεται ότι, στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗ ΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #840
Πηγή: www.bnbdaily.com
No/Low-Alcohol ποτά - Πώς εξελίσσονται οι στρατηγικές πωλήσεων μετά τα lockdowns
- Λεπτομέρειες
Η κυκλοφορία brands ποτών χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ (no/low) κατά τη διάρκεια των lockdowns στόχευσε επιτυχώς στην κατανάλωση στο σπίτι, ενώ η αυξανόμενη παρουσία τους στα κανάλια direct-to-consumer (D2C) και e-commerce αναμένεται να συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Ωστόσο οι ιδιοκτήτες brands αναμένεται πλέον να επικεντρωθούν όλο και περισσότερο στην επαναλειτουργία των χώρων εστίασης.
Σύμφωνα με την IWSR, το 2020 και το 2021, ο κλάδος γνώρισε έκρηξη στην εμφάνιση νέων brands no/low προϊόντων από επώνυμες μάρκες οινοπνευματωδών ποτών, συμπεριλαμβανομένων των Gordon's, Ballantine's και Sipsmith, καθώς και επεκτάσεις από RTD προϊόντα, στοχεύοντας στην εκθετική αύξηση των περιπτώσεων κατανάλωσης αλκοόλ σε εξωτερικούς χώρους.
“Εκδημοκρατισμός” ευκαιριών
Το επιβεβλημένο κλείσιμο και οι περιορισμοί οδήγησαν επίσης, σε έναν “εκδημοκρατισμό” των ευκαιριών, καθώς μεγάλες και μικρές μάρκες χρησιμοποίησαν τις ίδιες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ψηφιακές στρατηγικές για να στοχεύσουν καταναλωτές και να αποκτήσουν περισσότερες πληροφορίες και δεδομένα για τους πελάτες τους. Οι μικρότερες μάρκες μπόρεσαν μάλιστα, να απολαύσουν το πλεονέκτημα ότι, αντιδρούν πιο γρήγορα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1333
Πηγή: www.fnbdaily.com