IRΙ: Οι παράγοντες που καθορίζουν τις εορταστικές αγορές
- Λεπτομέρειες
Καθώς η περίοδος των διακοπών πλησιάζει και οι εκτεταμένες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού εξακολουθούν να επηρεάζουν όλους τους κλάδους της οικονομίας, η IRI παρακολουθεί μια ποικιλία ειδών που σχετίζεται με τις διακοπές, για να μετρήσει τη διαθεσιμότητα, τη ζήτηση, την τιμή και την προώθησή τους για τo Thanksgiving και τα Χριστούγεννα, τις δύο γιορτές που οδηγούν στη μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ.
Εισόδημα και ηλικία οι βασικές παράμετροι
“Περισσότερο από ποτέ άλλοτε, οι καταναλωτές προγραμματίζουν το Thanksgiving, κάνοντας νωρίς τις αγορές τους για τα βασικά είδη, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων κατά 4% σε ολόκληρη την κατηγορία των προϊόντων για την εβδομάδα που λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2021”, δήλωσε ο Dr. Krishnakumar S. Davey, President, Client Engagement της IRI. “Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν επίσης, ότι, οι συνήθειες των καταναλωτών διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των διαφορετικών δημογραφικών χαρακτηριστικών, κυρίως μεταξύ των ηλικιακών ομάδων και των επιπέδων εισοδήματος των νοικοκυριών. Τα ξεχωριστά πρότυπα συμπεριφοράς κάθε δημογραφικής ομάδας αγοραστών προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για τους παραγωγούς και τους έμπορους, καθώς βελτιστοποιούν τις στρατηγικές διαφήμισης και προώθησης τις τελευταίες εβδομάδες πριν από το Thanksgiving”. Τα είδη που εξετάζονται περιλαμβάνουν τις 25 κορυφαίες κατηγορίες ειδών supermarket που σχετίζονται με το Thanksgiving, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 81% της αύξησης των πωλήσεων, κατά $2,2 δισ., που παρατηρείται συνήθως, κατά τις τέσσερις εβδομάδες πριν από τις γιορτές. Οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται από αυτή την πρωτοβουλία επιτρέπουν στους έμπορους και τους παραγωγούς να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις σχετικά με την εμπορική προώθηση, των προϊόντων τους.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1346
Πηγή: www.fnbdaily.com
Καφές: Σε υψηλό επτά ετών οι τιμές λόγω της εφοδιαστικής κρίσης
- Λεπτομέρειες
Σε υψηλό επτά ετών έστειλαν τις τιμές του καφέ τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα -από την Βραζιλία έως το Βιετνάμ καθώς οι κακές καιρικές συνθήκες, οι καθυστερήσεις στις μεταφορές και το υψηλότερο κόστος λιπασμάτων, απειλούν να περιορίσουν την προσφορά. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Arabica για παράδοση Μαρτίου αυξήθηκαν έως και 2,6% την Παρασκευή, στα $2.189 ανά λίβρα στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης -πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τις 16 Οκτωβρίου του 2014. Οι τιμές έχουν αυξηθεί πάνω από 90% την περασμένη χρονιά.
Καιρικές συνθήκες
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Βραζιλία, η κορυφαία χώρα στην καλλιέργεια καφέ, είναι αντιμέτωπη με βουτιά της παραγωγής, μετά από ξηρασία και παγετό που προκάλεσαν καταστροφές, ενώ η δεύτερη στην κατάταξη προμηθεύτρια Arabica, η Κολομβία, παλεύει με τις πολλές βροχοπτώσεις, που απειλούν να προκαλέσουν ασθένειες στα φυτά. Οι αυξημένες τιμές των λιπασμάτων εντείνουν τα προβλήματα, ενώ το αυξημένο κόστος μεταφοράς και η έλλειψη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εμποδίζουν τις προσπάθειες εξαγωγών.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1336
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΕΕΤ: Εκστρατεία ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής απάτης
- Λεπτομέρειες
Σε εξέλιξη βρίσκεται εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Στο πλαίσιο αυτό η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ) έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της ενημερωτικά βίντεο και infographics με οδηγίες αναγνώρισης και προστασίας από διάφορους τύπους ηλεκτρονικής απάτης (phishing, smishing και vishing). Οι συναλλασσόμενοι μπορούν να δουν όλες τις σχετικές πληροφορίες και το ενημερωτικό υλικό στο link https://www.hba.gr/News/Details/2061
Στο +27% οι αγορές στα e-pharmacies στο γ' τρίμηνο του 2021
- Λεπτομέρειες
Ανάπτυξη 27% σε αξία καταγράφουν οι αγορές στο κανάλι του Online Φαρμακείου στην Ελλάδα, το γ' τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, με βάση το report της Convert Group. Συγκεκριμένα, στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, αναδεικνύονται οι εξής:
- +37% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες
- +31% σε βρεφικά και παιδικά είδη
- +23% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας
- +20% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.
Υπενθυμίζεται ότι, στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗ ΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #840
Πηγή: www.bnbdaily.com
No/Low-Alcohol ποτά - Πώς εξελίσσονται οι στρατηγικές πωλήσεων μετά τα lockdowns
- Λεπτομέρειες
Η κυκλοφορία brands ποτών χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ (no/low) κατά τη διάρκεια των lockdowns στόχευσε επιτυχώς στην κατανάλωση στο σπίτι, ενώ η αυξανόμενη παρουσία τους στα κανάλια direct-to-consumer (D2C) και e-commerce αναμένεται να συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Ωστόσο οι ιδιοκτήτες brands αναμένεται πλέον να επικεντρωθούν όλο και περισσότερο στην επαναλειτουργία των χώρων εστίασης.
Σύμφωνα με την IWSR, το 2020 και το 2021, ο κλάδος γνώρισε έκρηξη στην εμφάνιση νέων brands no/low προϊόντων από επώνυμες μάρκες οινοπνευματωδών ποτών, συμπεριλαμβανομένων των Gordon's, Ballantine's και Sipsmith, καθώς και επεκτάσεις από RTD προϊόντα, στοχεύοντας στην εκθετική αύξηση των περιπτώσεων κατανάλωσης αλκοόλ σε εξωτερικούς χώρους.
“Εκδημοκρατισμός” ευκαιριών
Το επιβεβλημένο κλείσιμο και οι περιορισμοί οδήγησαν επίσης, σε έναν “εκδημοκρατισμό” των ευκαιριών, καθώς μεγάλες και μικρές μάρκες χρησιμοποίησαν τις ίδιες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ψηφιακές στρατηγικές για να στοχεύσουν καταναλωτές και να αποκτήσουν περισσότερες πληροφορίες και δεδομένα για τους πελάτες τους. Οι μικρότερες μάρκες μπόρεσαν μάλιστα, να απολαύσουν το πλεονέκτημα ότι, αντιδρούν πιο γρήγορα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1333
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ποιες τάσεις έρχονται στο e-Commerce το 2022;
- Λεπτομέρειες
Διαδικτυακές διαβουλεύσεις μέσω βίντεο από τα σημεία πώλησης.
Φωνητικά chatbots
Αυτή η επιλογή είναι πολύ άνετη, κάνει επίσης τα έξοδα χαμηλότερα. Το ρομπότ μπορεί να κάνει εξερχόμενες κλήσεις, να προσφέρει διάφορα προϊόντα για τους πελάτες σύμφωνα με ένα προετοιμασμένο σενάριο.
Χρήση φωνητικού βοηθού
Πολλές διαδικτυακές επιχειρήσεις ακολουθούν την τάση του βοηθού φωνής. Για παράδειγμα, μια υπηρεσία όπως η Yandex Alice. Στο Amazon οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Amazon Echo και να αγοράσουν αγαθά.
Η άνεση και η απλότητα της αγοράς
Οι χρήστες θα χρησιμοποιούν τον ιστότοπο μόνο εάν είναι άνετος και εύκολος στην πλοήγηση.
Περιβαλλοντικά αγαθά
Οι σύγχρονοι πελάτες ενδιαφέρονται να υποστηρίξουν τα αγαθά, τα οποία έχουν κατασκευαστεί, επανεπεξεργαστεί ή προστατεύσει το περιβάλλον.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: Smart Press / E-Commerce News
Social media (IWSR): Πως επηρεάζουν τις επιλογές στην κατανάλωση αλκοόλ
- Λεπτομέρειες
Διαφοροποιημένες τάσεις δείχνουν έρευνες σχετικά με το κατά πόσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλες διαδικτυακές πηγές θα επηρεάζουν στο μέλλον τις προτιμήσεις των καταναλωτών αλκοόλ.
Σύμφωνα με ανάλυση του IWSR, καθώς η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εκτινάχθηκε κατά τη διάρκεια των lockdowns που εφαρμόστηκαν σε όλο τον κόσμο, το TikTok απογειώθηκε σε αγορές, όπως η Βραζιλία, η Ιαπωνία και η Ισπανία, ενώ συνεχίζει να αναπτύσσεται στην εγχώρια αγορά της, την Κίνα, και έχει αρχίσει να προσελκύει περισσότερους mainstream καταναλωτές αλκοόλ νόμιμης ηλικίας κατανάλωσης (LDA).
ΠΙΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΠΗΓΕΣ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ
Ωστόσο ενώ ολοένα και αυξανόμενοι αριθμοί LDA καταναλωτών αλκοολούχων ποτών προσελκύονται από το TikTok και άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πολλοί εξακολουθούν να βασίζονται στους φίλους και την οικογένειά τους –και όχι σε influencers ή TikTokers– ως αξιόπιστες πηγές πληροφοριών και συστάσεων.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1326
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΙΕΛΚΑ: Σημαντικό shopping factor το convenience
- Λεπτομέρειες
Τρίτος κατά σειρά πιο σημαντικό shopping factor είναι η άνεση και η ευκολία, με ποσοστό 13%, σύμφωνα με τον Λευτέρη Κιοσέ, Υπεύθυνο ερευνών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.
"Το πρώτο κριτήριο είναι τα χρήματα και το δεύτερο είναι η υγεία και ασφάλεια, με ποσοστό 34% και 13%, αντίστοιχα", ανέφερε. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία, φαίνεται ότι η πανδημία επέδρασε δραστικά στη διαμόρφωση των κριτηρίων επιλογής για αγορές, καθώς τον Απρίλιο του 2020 τα χρήματα ήταν στο 17% και η υγιεινή και ασφάλεια στο 31%, ενώ ο χρόνος και η άνεση / ευκολία ήταν στο 23%.
Σε ό,τι αφορά και την εμπειρία αγορών σε supermarkets, ο παράγοντας άνεση και ευκολία είναι στις πρώτες θέσεις επιλογών, όπως
επίσης και το πόσο κοντά είναι το κατάστημα.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1328
Πηγή: www.fnbdaily.com
Επιτάχυνση των ψηφιακών επενδύσεων ζητά το 82% των Ελλήνων CEOs
- Λεπτομέρειες
Το 80% των Ελλήνων CEOs δηλώνουν αισιόδοξοι για την προοπτική ανάπτυξης της εταιρείας τους και θεωρούν τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές κρίσιμες για την απόκτηση ψηφιακών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας 2021 CEO Outlook της KPMG.
Στην έρευνα συμμετείχαν 1.325 CEOs από 11 χώρες σε όλο τον κόσμο, καθώς και 50 CEOs από την Ελλάδα. Η ώθηση της ψηφιακής καινοτομίας και η απόκτηση ψηφιακών ικανοτήτων αποτελούν βασικές προτεραιότητες, με το 82% των CEOs στην Ελλάδα να δηλώνουν πως πρέπει να στρέψουν ταχύτερα τις επενδύσεις σε ψηφιακές ευκαιρίες και να εκποιήσουν επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να καταστούν ψηφιακά παρωχημένες.
Σύμφωνα με την έρευνα για τη εξασφάλιση της ψηφιακής ευελιξίας:
- Το 34% των Ελλήνων CEOs δηλώνει πως θα πρέπει να αυξηθούν οι επενδύσεις σε διαδικασίες εντοπισμού της καινοτομίας.
- Το 50% προτάσσουν τη συμμετοχή σε κοινοπραξίες του κλάδου με στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών.
- Το 40% δηλώνουν ως σημαντική τη συνεργασία με τρίτους παρόχους δεδομένων.
- Το 50% αναφέρουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτυακού παρόχου πλατφόρμας.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4701
Πηγή: www.boussias.com
Με ανάπτυξη 77% τρέχει η Ελλάδα ως πρωταθλήτρια στο ευρωπαϊκό e-commerce
- Λεπτομέρειες
Τα πρόσφατα στοιχεία του European eCommerce Report σχολιάστηκαν σε webinar του GR.E.C.A
Η είδηση δεν είναι καινούρια - ήδη, στα τέλη του περασμένου μήνα τα στοιχεία του European eCommerce Report ανέδειξαν τη χώρα μας πρωταθλήτρια της γηραιάς ηπείρου, όσον αφορά το ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020, όμως το Σάββατο έγινε επίσημη αποτίμηση αυτού του ιδιαίτερα ενθαρρυντικού στοιχείου από τα πλέον αρμόδια χείλη, αυτά της προέδρου του GR.E.C.A., του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Κατερίνας Φραϊδάκη.
Αν κοιτάξουμε πρώτα τις πέντε μεγάλες περιοχές στις οποίες έχει διαιρεθεί η Ευρώπη, για τους σκοπούς της έρευνας, τη μερίδα του λέοντος στο ηλεκτρονικό εμπόριο κατέχει, προφανώς, η Δυτική Ευρώπη με 64%, όμως την ακολουθεί ο Νότος με 16% και προοπτικές για μεγαλύτερη αύξηση φέτος.
Η διείσδυση του eCommerce, άλλωστε, πρέπει να αντιπαραβληθεί και με εκείνη του Διαδικτύου - στη νοτιοανατολική Ευρώπη φτάνει το 85% έναντι 95% της δυτικής. Ο ρυθμός ανάπτυξης που μας ενδιαφέρει, για την Ελλάδα αυξήθηκε μέσα σε έναν χρόνο, από το 59% (με αποδέκτη κυρίως τους καταναλωτές, δηλ. B2C) στο 77% (και αρκετό πια, B2B), μακράν από τη δεύτερη Μολδαβία (49%).
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4712
Πηγή: www.boussias.com
Εφοδιαστική κρίση: Χριστούγεννα χωρίς...παιχνίδια; Ποιες οι εκτιμήσεις του κλάδου
- Λεπτομέρειες
Αντιμέτωποι με... εμπόδια αναμένεται να βρεθούν και φέτος τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές, καθώς τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχουν προκαλέσει τεράστιες καθυστερήσεις και ακραίες αυξήσεις στα μεταφορικά, ιδίως από την Κίνα, που αποτελεί βασική παραγωγό παιχνιδιών διεθνώς.
Μεγάλη αστάθεια στην αγορά
Για πολύ μεγάλη αστάθεια στην αγορά κάνει λόγο ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ). Μιλώντας στο BnB Daily, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε πως ο κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα στο κομμάτι, τόσο των εισαγωγών, με την εκτίναξη των μεταφορικών, όσο και της κατασκευής, με μεγάλη αύξηση και στις πρώτες ύλες.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #829
Πηγή: www.bnbdaily.com