Super markets (NielsenIQ): Αποκλειστικά πληθωριστική η ανάπτυξη 8,2% το α' τρίμηνο
- Λεπτομέρειες
Με ανάπτυξη της τάξης του 8,2% ξεκίνησε το α’ τρίμηνο του 2023 για τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ (έως τις 2/4). Η τάση αυτή οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+8,1%), όσο και τα τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά (+8,2%), κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στις πωλήσεις του κλάδου. Επιπλέον, θετικές είναι οι τάσεις για τις μεγάλες κατηγορίες της οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας, οι οποίες αναπτύσσονται με +12,1% και +7,6% αντίστοιχα. Ωστόσο, αυτό που σημειώνει η NielsenIQ είναι πως η ανάπτυξη αυτή συνεχίζει να είναι αποκλειστικά και μόνο πληθωριστική, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν κατά 12,2%, ενώ οι όγκοι αντίστοιχα υποχώρησαν σε ποσοστό 3,5%.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ PL ΚΑΙ PROMOS ΑΠΟ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ
Τονίζεται, δε, για μία ακόμη φορά ότι σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσε σημαντική αύξηση, και από το 23,8%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 25,4%, στην αγορά που συμπεριλαμβάνει και το discount κανάλι, ενώ ταυτόχρονα οι κατασκευαστές επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 66,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 68,2%.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1651
Πηγή: www.fnbdaily.com
Τρόφιμα: Αντί για μειώσεις τιμών... προωθητικές ενέργειες
- Λεπτομέρειες
Πεισματικά υψηλά παραμένει ο πληθωρισμός στα τρόφιμα, παρά την αποκλιμάκωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που διαμορφώθηκε τον Μάρτιο στο 4,6% σε σχέση με τον Μάρτιο 2022 και την πτώση τιμών σε ηλεκτρισμό κατά 25,8% και στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 22,1%.
Ο πληθωρισμός στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» αυξήθηκε κατά 14,3% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2022. Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (17,8%), σε μεταλλικό νερό, αναψυκτικά, χυμούς (9,3%), κατά 13,5% σε καφέ, κακάο και τσάι, κατά 15,6% στο ψωμί και στα δημητριακά, κατά 19,8% στα κρέατα, κατά 17,5% στα έλαια και λίπη και 12,1% στα γαλακτοκομικά και στα αυγά.
Από τα γαλακτοκομικά ξεκίνησε τις τελευταίες ημέρες και η πρώτη δειλή αποκλιμάκωση σε μικρή μερίδα προϊόντων. Όμως, αυτή η αποκλιμάκωση συνδέεται κυρίως με προωθητικές ενέργειες και όχι με μειώσεις επί του τιμοκαταλόγου και σχετίζεται με την πίεση που δέχεται η κατηγορία και συγκεκριμένα τα επώνυμα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Πηγή: www.euro2day.gr
Οι 6 τύποι ηλεκτρονικού εμπορίου
- Λεπτομέρειες
Εκατομμύρια αγοραστές σήμερα επισκέπτονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα για να αγοράσουν ποικίλα αγαθά και υπηρεσίες, συμβαδίζοντας πάντοτε με τις τάσεις της αγοράς. Αυτό σημαίνει αφενός ότι οι σύγχρονες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου φέρνουν σημαντικά κέρδη στους κατόχους τους και αφετέρου ότι για να συνεχίσουν να είναι κερδοφόρες, θα πρέπει να γίνουν ολοένα και πιο ανταγωνιστικές.
Μια από τις βασικές προϋποθέσεις επιτυχίας των eCommerce επιχειρήσεων είναι η επιλογή του σωστού επιχειρηματικού μοντέλου. Με όλους εκείνους τους τύπους επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου που υπάρχουν, πολλές επιλογές είναι διαθέσιμες. Η εξοικείωση με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, βέβαια, είναι κρίσιμη για τη διαμόρφωση μιας επιτυχημένης και μακροχρόνιας επιχείρησης στο διαδίκτυο, ενώ μπορεί να βοηθήσει και στη σωστή διαχείριση των μελλοντικών πωλήσεων της εταιρείας.
Ένα επιχειρηματικό μοντέλο ηλεκτρονικού εμπορίου ουσιαστικά αναφέρεται στον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης για την πώληση αγαθών και υπηρεσιών στο διαδίκτυο.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr
ΙΕΛΚΑ: Crash test σε 6 ευρωπαϊκές χώρες για το καλάθι του νοικοκυριού - Φθηνότερη η Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
Φθηνότερα συνεχίζουν να πληρώνουν οι Έλληνες καταναλωτές τα προϊόντα του τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού στα super markets σε σχέση με τέσσερα μεγάλα ευρωπαϊκά κράτη, σύμφωνα με την επαναλαμβανόμενη έκθεση του (ΙΕΛΚΑ). Ειδικότερα, η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών στα super markets δείχνει ότι τέσσερις χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι (χωρίς ΦΠΑ) από την Ελλάδα - η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, και η Ισπανία - ενώ η Πορτογαλία είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με την Ελλάδα.
ΦΠΑ - ΚΛΕΙΝΕΙ Η... "ΨΑΛΙΔΑ"
Πάντως, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, η χώρα μας εμφανίζεται φθηνότερη, αν και με μικρότερη ψαλίδα. Αυτό είναι αποτέλεσμα της διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά). Στην Ελλάδα αυτός ο ΦΠΑ είναι 13%. Ο ΦΠΑ είναι σημαντικά υψηλότερος από το Ηνωμένο Βασίλειο (0% ή 5%) και την Γαλλία (10% και 5,5%), την Ισπανία (10% και 4%), την Πορτογαλία (13% και 6%), την Ιταλία (5% και 4%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1646
Πηγή: www.fnbdaily.com
Στρατηγική eCommerce: η συνταγή της επιτυχίας
- Λεπτομέρειες
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αυξηθεί εκθετικά τα τελευταία χρόνια, με την πανδημία του COVID-19 να επιταχύνει την υιοθέτησή του σε όλο το φάσμα του λιανικού εμπορίου. Και καθώς πολλές επιχειρήσεις έκλεισαν, οι εταιρείες προσπάθησαν να ξεκινήσουν την παρουσία τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο ή να επεκτείνουν τις δυνατότητές τους για να εξυπηρετήσουν μια εισροή διαδικτυακών αγοραστών.
Σε αυτήν την εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά, φυσικά, παρουσιάστηκε και η επιτακτική ανάγκη για κάθε επιχείρηση να οικοδομήσει μια ισχυρή στρατηγική προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου.
Σας δίνουμε, λοιπόν, μια ολοκληρωμένη επισκόπηση του τι πρέπει να λάβετε υπόψη σας προτού δημιουργήσετε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Η προσαρμογή στο ψηφιακό μέλλον είναι το κλειδί για την ανάπτυξη και τη μακροζωία της επιχείρησής σας και παρόλο που αυτή είναι πιο εύκολη από ό,τι νομίζετε, θα πρέπει να ξέρετε ότι θα απαιτήσει αφοσίωση και σκληρή δουλειά.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr
Online Αγορές: 3 στους 4 Έλληνες ψωνίζουν πλέον διαδικτυακά - Πώς πληρώνουν
- Λεπτομέρειες
Χαρακτηριστικά... καθεστώτος και όχι τάσης, έχει αποκτήσει πλέον το ψηφιακό κανάλι αγορών και στη χώρα μας, καθώς όπως προκύπτει από την έρευνα Focus On Tech Life Tips της Focus Bari, στο εξάμηνο μεταξύ Ιουνίου και Δεκεμβρίου 2022 το 76% των Ελλήνων ψώνισαν διαδικτυακά. Το εύρημα αυτό έχει σημασία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς δείχνει τη νέα παραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο αλλάζει η καταναλωτική συμπεριφορά.
ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΜΕΣΗ ΔΑΠΑΝΗ
Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ότι αυξάνεται η μέση εξαμηνιαία δαπάνη για online αγορές, η οποία πλέον ανέρχεται σε €889 (Ιούνιος - Δεκέμβριος 2022), έναντι €816 το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.
Διαβάστε περισσότερα: SMEs Daily Τεύχος #130
Πηγή: www.smesdaily.com
Ο οδηγός για το πώς να ξεκινήσετε μια online επιχείρηση το 2023
- Λεπτομέρειες
Μόλις πριν από μερικές δεκαετίες, η ιδέα και μόνο της έναρξης μιας νέας επιχείρησης φαινόταν αδύνατη, καθώς απαιτούσε εκτεταμένες επενδύσεις και προγραμματισμό. Με την έλευση του διαδικτύου, όμως, ξαφνικά όλοι απέκτησαν πρόσβαση στους ίδιους υποψήφιους πελάτες και αγοραστές, την ώρα που η διαφήμιση άρχισε να γίνεται πιο προσιτή και αποτελεσματική.
Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η έναρξη μιας διαδικτυακής επιχείρησης είναι ότι απαιτεί ελάχιστο έως καθόλου κόστος εκκίνησης, ενώ είναι δυνατή η πώληση αγαθών και υπηρεσιών σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε στον κόσμο.
Σήμερα, μπορείτε να δημιουργήσετε τον δικό σας ιστότοπο, να τον προωθήσετε διαδικτυακά, καθώς και να διευθύνετε πολλές online επιχειρήσεις ταυτοχρόνως. Από τη στιγμή, λοιπόν, που θα αποκτήσετε ολοκληρωμένη γνώση του ψηφιακού χώρου και των διαδικτυακών εργαλείων που χρειάζεστε για την επιχείρησή σας, θα είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr
Ευρώπη: Συνεχίζεται η...μάχη κυβερνήσεων και retailers με τον πληθωρισμό
- Λεπτομέρειες
Σε όλη την Ευρώπη, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν υψηλό πληθωρισμό και μεγάλες ανατιμήσεις σχεδόν σε όλα τα προϊόντα και κυρίως στις κατηγορίες τροφίμων-ποτών. Σε ορισμένες χώρες, οι κυβερνήσεις προχωρούν σε παρεμβάσεις, ενώ σε άλλες, οι retailers ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να ενισχύσουν την εικόνα τους στους καταναλωτές, με βασικό όπλο τις πιο προσιτές τιμές, όπως αναφέρεται και σε σχετικό report της PLMA International.
ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Tesco έχει προσθέσει περισσότερους PL κωδικούς στην καμπάνια Aldi Price Match, που περιλαμβάνει σχεδόν 700 προϊόντα. Η ανταγωνίστριά της, Sainsbury's, επέκτεινε εξίσου την καμπάνια αντιστοίχισης τιμών κατά σχεδόν ένα τρίτο, καλύπτοντας πλέον πάνω από 300 προϊόντα. Η Waitrose επενδύει φέτος 100 εκατομμύρια λίρες για να μειώσει τις τιμές εκατοντάδων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των φρέσκων λαχανικών, του κρέατος και του τσαγιού. Σύμφωνα με τον retailer, έχουν σχεδιαστεί μειώσεις τιμών-ρεκόρ για να βοηθήσει τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν την κρίση κόστους ζωής.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1631
Πηγή: www.fnbdaily.com
4 λόγοι που οι επισκέπτες εγκαταλείπουν ένα e-shop
- Λεπτομέρειες
Εάν διαθέτετε κάποιον ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι σίγουρο ότι επιθυμείτε να τον επισκέπτονται όλο και περισσότεροι χρήστες και να παραμένουν εκεί για όσο χρειάζεται, ώστε να πετύχουν τον σκοπό τους: να πραγματοποιήσουν μια αγορά, να εγγραφούν σε newsletter ή να συμπληρώσουν κάποια φόρμα.
Είναι πολύ πιθανό, όμως, όπως θα έχετε παρατηρήσει, οι χρήστες να επισκέπτονται το e-shop σας και στη συνέχεια αμέσως να αποχωρούν από αυτό.
Η εγκατάλειψη του καλαθιού (abandoned cart) είναι ένα φαινόμενο που συναντάται στην πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Μάλιστα περίπου το 70% των επισκεπτών εγκαταλείπει ένα e-shop, χωρίς να έχει ολοκληρώσει τις αγορές του.
Σίγουρα, θα αναρωτιέστε τον λόγο για τον οποίο μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Γι’ αυτό, στο παρόν άρθρο, σκοπεύουμε να σας αναλύσουμε τους 4 κορυφαίους λόγους που οδηγούν στην απομάκρυνση των πιθανών πελατών από το ψηφιακό σας κατάστημα, καθώς και τις βελτιώσεις που μπορείτε κάνετε, ώστε να αυξήσετε τις μετατροπές.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr
Σούπερ μάρκετ: Οι κερδισμένοι από τις ανατροπές στην κατανάλωση
- Λεπτομέρειες
Πώς ο πληθωρισμός, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και η κατακόρυφη αύξηση τιμών αλλάζουν το τοπίο της κατανάλωσης. Τι δείχνουν τα στοιχεία, πώς αμύνονται οι προμηθευτές.
Αν υπάρχει μια ομάδα προϊόντων που μπορεί να πει κανείς χωρίς δεύτερη σκέψη ότι κατάφερε να τα βάλει με τον πληθωρισμό και να βγει κερδισμένη, δεν είναι άλλη από τα Private Label (PL). Μέσα σε ένα χρόνο, κατά τη διάρκεια του οποίου ο πληθωρισμός εκτοξεύτηκε, οι ανατιμήσεις συνεχίζουν να βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη και το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώθηκε, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, ενίσχυσαν τη θέση τους.
Το μερίδιό τους ξεπέρασε πέρυσι σε αξία το 22,8% ή πάνω από 2,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, όταν το 2021 ήταν στο 21,4%. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η διείσδυσή τους στο μέσο καλάθι. Οι πωλήσεις τους σε όγκο ξεπερνούν πλέον το 30,5%, όταν το 2021 ήταν στο 29,4% (πηγή: PLMA). Δηλαδή λίγο λιγότερο από 1 στα 3 προϊόντα που πωλούνται αυτή τη στιγμή από τα σούπερ μάρκετ είναι PL.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Πηγή: www.euro2day.gr
Οι σύγχρονες τάσεις του e-commerce
- Λεπτομέρειες
Το e-commerce (ηλεκτρονικό εμπόριο), γνωστό και ως electronic commerce, αποτελεί ένα επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο περιλαμβάνει συναλλαγές που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο. Μέσα σ’ έναν αιώνα περίπου, κατόρθωσε να φέρει την επανάσταση στη λιανική και εξελίχθηκε ιδιαίτερα, προκειμένου να ανταποκριθεί στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών του σήμερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, από το 2016, το μερίδιο των online πωλήσεων λιανικής έναντι του συνόλου των πωλήσεων λιανικής παγκοσμίως κατέγραψε αύξηση από 10,5%, ενώ για το έτος 2019, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου έφτασαν τον εντυπωσιακό αριθμό των 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων!
Η κρίση που προκλήθηκε από την παγκόσμια πανδημία (COVID-19) την τελευταία τριετία, δημιούργησε ένα εμφανώς διαφοροποιημένο εμπορικό περιβάλλον. Η άμεση και αναγκαστική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας (web – internet) άλλαξε τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε βάρος της offline λιανικής, φέρνοντας ένα μεγάλο ποσοστό των παραδοσιακών καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr