Επιτάχυνση των ψηφιακών επενδύσεων ζητά το 82% των Ελλήνων CEOs
- Λεπτομέρειες
Το 80% των Ελλήνων CEOs δηλώνουν αισιόδοξοι για την προοπτική ανάπτυξης της εταιρείας τους και θεωρούν τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές κρίσιμες για την απόκτηση ψηφιακών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας 2021 CEO Outlook της KPMG.
Στην έρευνα συμμετείχαν 1.325 CEOs από 11 χώρες σε όλο τον κόσμο, καθώς και 50 CEOs από την Ελλάδα. Η ώθηση της ψηφιακής καινοτομίας και η απόκτηση ψηφιακών ικανοτήτων αποτελούν βασικές προτεραιότητες, με το 82% των CEOs στην Ελλάδα να δηλώνουν πως πρέπει να στρέψουν ταχύτερα τις επενδύσεις σε ψηφιακές ευκαιρίες και να εκποιήσουν επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να καταστούν ψηφιακά παρωχημένες.
Σύμφωνα με την έρευνα για τη εξασφάλιση της ψηφιακής ευελιξίας:
- Το 34% των Ελλήνων CEOs δηλώνει πως θα πρέπει να αυξηθούν οι επενδύσεις σε διαδικασίες εντοπισμού της καινοτομίας.
- Το 50% προτάσσουν τη συμμετοχή σε κοινοπραξίες του κλάδου με στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών.
- Το 40% δηλώνουν ως σημαντική τη συνεργασία με τρίτους παρόχους δεδομένων.
- Το 50% αναφέρουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτυακού παρόχου πλατφόρμας.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4701
Πηγή: www.boussias.com
Με ανάπτυξη 77% τρέχει η Ελλάδα ως πρωταθλήτρια στο ευρωπαϊκό e-commerce
- Λεπτομέρειες
Τα πρόσφατα στοιχεία του European eCommerce Report σχολιάστηκαν σε webinar του GR.E.C.A
Η είδηση δεν είναι καινούρια - ήδη, στα τέλη του περασμένου μήνα τα στοιχεία του European eCommerce Report ανέδειξαν τη χώρα μας πρωταθλήτρια της γηραιάς ηπείρου, όσον αφορά το ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020, όμως το Σάββατο έγινε επίσημη αποτίμηση αυτού του ιδιαίτερα ενθαρρυντικού στοιχείου από τα πλέον αρμόδια χείλη, αυτά της προέδρου του GR.E.C.A., του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Κατερίνας Φραϊδάκη.
Αν κοιτάξουμε πρώτα τις πέντε μεγάλες περιοχές στις οποίες έχει διαιρεθεί η Ευρώπη, για τους σκοπούς της έρευνας, τη μερίδα του λέοντος στο ηλεκτρονικό εμπόριο κατέχει, προφανώς, η Δυτική Ευρώπη με 64%, όμως την ακολουθεί ο Νότος με 16% και προοπτικές για μεγαλύτερη αύξηση φέτος.
Η διείσδυση του eCommerce, άλλωστε, πρέπει να αντιπαραβληθεί και με εκείνη του Διαδικτύου - στη νοτιοανατολική Ευρώπη φτάνει το 85% έναντι 95% της δυτικής. Ο ρυθμός ανάπτυξης που μας ενδιαφέρει, για την Ελλάδα αυξήθηκε μέσα σε έναν χρόνο, από το 59% (με αποδέκτη κυρίως τους καταναλωτές, δηλ. B2C) στο 77% (και αρκετό πια, B2B), μακράν από τη δεύτερη Μολδαβία (49%).
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4712
Πηγή: www.boussias.com
Εφοδιαστική κρίση: Χριστούγεννα χωρίς...παιχνίδια; Ποιες οι εκτιμήσεις του κλάδου
- Λεπτομέρειες
Αντιμέτωποι με... εμπόδια αναμένεται να βρεθούν και φέτος τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές, καθώς τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχουν προκαλέσει τεράστιες καθυστερήσεις και ακραίες αυξήσεις στα μεταφορικά, ιδίως από την Κίνα, που αποτελεί βασική παραγωγό παιχνιδιών διεθνώς.
Μεγάλη αστάθεια στην αγορά
Για πολύ μεγάλη αστάθεια στην αγορά κάνει λόγο ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ). Μιλώντας στο BnB Daily, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε πως ο κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα στο κομμάτι, τόσο των εισαγωγών, με την εκτίναξη των μεταφορικών, όσο και της κατασκευής, με μεγάλη αύξηση και στις πρώτες ύλες.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #829
Πηγή: www.bnbdaily.com
Tιμές τροφίμων: Aνησυχία για τα υψηλά 10ετίας - περαιτέρω προβλήματα από την ενεργειακή κρίση
- Λεπτομέρειες
Σε ολοένα και πιο... τσουχτερούς λογαριασμούς τροφίμων στα supermarkets, αναμένεται να οδηγήσει η άνοδος των παγκόσμιων τιμών των τροφίμων σε υψηλό δεκαετίας, ενώ η ενεργειακή κρίση απειλεί να επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κατάσταση, προειδοποιούν οι αναλυτές.“Οι αποτυχίες στη συγκομιδή, η μεγάλη ζήτηση και οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, αύξησαν τον δείκτη τιμών τροφίμων του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO) κατά 1/3 κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους. Η τελευταία αύξηση, τον περασμένο μήνα, ήρθε, καθώς αυξήθηκαν οι τιμές για σχεδόν όλα τα είδη τροφίμων, εντείνοντας τους πονοκεφάλους για τους καταναλωτές και τις κεντρικές τράπεζες”, ανέφερε η Megan Durisin, δημοσιογράφος του Bloomberg με εξειδίκευση σε θέματα γεωργίας και εμπορευμάτων.
Η αύξηση των τιμών του ρεύματος εντείνει το πρόβλημα
Οι αυξανόμενοι λογαριασμοί ρεύματος εντείνουν το πρόβλημα, κλιμακώνοντας το κόστος της παραγωγής λιπασμάτων και της μεταφοράς αγαθών σε όλο τον κόσμο, ενώ η κατάσταση θυμίζει τις αυξήσεις των τιμών που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια των επισιτιστικών κρίσεων το 2008 και το 2011. Επιπλέον, ο ΟΗΕ προειδοποιεί ότι το ενεργειακό ράλι θα μπορούσε επίσης, να οδηγήσει σε περαιτέρω εκτροπή των καλλιεργειών από τα τρόφιμα στην παραγωγή βιοκαυσίμων.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1318
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΙΕΛΚΑ: Αύξηση 0,8% στις πωλήσεις στο λιανεμπόριο το 2021
- Λεπτομέρειες
Αύξηση 0,7% των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020 αλλά και συνολικά το 2021 (+0,8%) αναμένουν στελέχη του κλάδου λιανεμπορίου και βιομηχανίας Ταχέως Διακινούμενων Καταναλωτικών Προϊόντων (FMCG), σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Ειδικότερα, στην έρευνα καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 43% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχων εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν μείωση 21%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,7% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2021-Δεκέμβριος 2021 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2020, ενώ για το σύνολο του έτους 2021 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 0,8% μεσοσταθμικά.
«Ωρολογιακή βόμβα» για την παραβίαση του εταιρικού δικτύου η αύξηση της τηλεργασίας
- Λεπτομέρειες
Το 91% των τμημάτων πληροφορικής αισθάνονται πίεση ως προς την ασφάλεια
Τα τμήματα πληροφορικής αναγκάστηκαν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια για τη λειτουργία των επιχειρήσεων σε μια περίοδο αυξανόμενων απειλών, σύμφωνα με νέα έκθεση της HP (HP Wolf Security Rebellions & Rejections) για την κυβερνοασφάλεια, η οποία αποκαλύπτει ότι το 91% των τμημάτων αισθάνονται πίεση ως προς την ασφάλεια. Τα βασικά ευρήματα της έρευνας:
- Το 76% των τμημάτων πληροφορικής παραδέχεται ότι η ασφάλεια πέρασε σε δεύτερη μοίρα προκειμένου η επιχείρηση να λειτουργεί απρόσκοπτα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
- Σχεδόν οι μισοί (48%) των νεότερων υπαλλήλων (18-24 ετών) που συμμετείχαν στην έρευνα θεώρησαν τα εργαλεία ασφαλείας ως εμπόδιο, με αποτέλεσμα σχεδόν το ένα τρίτο (31%) να προσπαθεί να παρακάμψει τις εταιρικές πολιτικές ασφαλείας για να ολοκληρώσει την εργασία του.
- Το 48% των εργαζομένων που ερωτήθηκαν συμφώνησαν ότι τα προφανή σημαντικά μέτρα ασφαλείας οδηγούν σε πολύ χαμένο χρόνο - το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 64% μεταξύ των ηλικιών 18-24 ετών.
- Πάνω από τους μισούς (54%) των ηλικιών 18-24 ετών ανησυχούσαν περισσότερο για την τήρηση των προθεσμιών παρά για την έκθεση του οργανισμού σε παραβίαση δεδομένων. Το 39% δεν γνώριζε τι λένε οι πολιτικές ασφαλείας της εταιρίας ή ακόμα και εάν υπήρχαν - υποδηλώνοντας ένα αυξανόμενο επίπεδο απάθειας μεταξύ των νεότερων εργαζομένων.
- Ως αποτέλεσμα, το 83% των τμημάτων πληροφορικής πιστεύουν ότι η αύξηση της εργασίας από το σπίτι έχει δημιουργήσει μια «ωρολογιακή βόμβα» για την παραβίαση του εταιρικού δικτύου.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4698
Πηγή: www.boussias.com
e-φαρμακεία: ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου
- Λεπτομέρειες
Σύμφωνα με εκτιμήσεις διεθνών ερευνών, οι online αγορές από ψηφιακά φαρμακεία αναμένεται να ξεπεράσουν σε αξία τα 177 δις δολ. το 2026 σε συνταγογραφούμενα, μη-συνταγογραφούμενα φάρμακα, παραφάρμακα και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Ο κλάδος των ηλεκτρονικών φαρμακείων - σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group - θεωρείται ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος από όλους τους κλάδους του παγκόσμιου e-Commerce. Αυτή η τάση αποδίδεται, κυρίως, στην καθιέρωση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο.
Η αλλαγή των αγοραστικών συνηθειών ως αποτέλεσμα της πανδημίας της COVID-19 έχει διαδραματίσει μείζονα ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη. Δεν είναι τυχαίο ότι το α’ τρίμηνο του 2021, οι επισκέψεις στα online φαρμακεία παγκοσμίως άγγιξαν τα 2,7 δισ. σε ένα σύνολο 96 χωρών. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 43% σε παγκόσμιο επίπεδο, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. “Η διείσδυση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης μαζί με τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών παράδοσης στο “last mile” (κούριερ) αποτελούν επιταχυντές στο διεθνές περιβάλλον για την ψηφιοποίηση της προμήθειας φαρμάκων από τους ασθενείς και τους καταναλωτές, εύκολα, γρήγορα και με τη μέγιστη ασφάλεια”, αναφέρει η Convert Group.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: Smart Press / E-Commerce News
Γερμανία: Τα "ελληνικού τύπου" γιαούρτια κλέβουν τζίρο από τα ελληνικά προϊόντα
- Λεπτομέρειες
Το ελληνικό γιαούρτι είναι ένα από τα σημαντικότερα γαλακτοκομικά προϊόντα, τόσο από πλευράς αύξησης πωλήσεων, όσο και καταναλωτικών προτιμήσεων, στην Γερμανία, τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με μελέτη του γραφείου ΟΕΥ του γενικού προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο, "πολλοί είναι οι παράγοντες που συντελούν στην ανωτέρω εξέλιξη, όπως η ολοένα και αυξανόμενη τάση για υγιεινή διατροφή, η κατανάλωση τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τις διατροφικές διαταραχές του πεπτικού συστήματος και η αύξηση της ζήτησης για προϊόντα χωρίς γλουτένη". Σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας, Mordor Intelligence, η ευρωπαϊκή αγορά του ελληνικού ή "ελληνικού τύπου" γιαουρτιού εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται έως το 2024 με ετήσιο ρυθμό 8%.
Δεσπόζουσα θέση από τους κολοσσούς
Η γερμανική αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων κυριαρχείται από επιχειρηματικούς κολοσσούς του κλάδου της γαλακτοβιομηχανίας, οι οποίοι κατέχουν δεσπόζουσα θέση. Οι μεγάλες αυτές, παραγωγικές επιχειρήσεις έχουν διαμορφώσει ένα έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον για τα ελληνικά προϊόντα γιαουρτιού, τουλάχιστον σε όρους τιμής προϊόντος. Αυτό οφείλεται πρωτίστως στις φθηνότερες πρώτες ύλες (γάλα), στις μεγάλες παραγωγικές τους δυνατότητες και στην αξιοποίηση των υφιστάμενων επιχειρηματικών τους συνεργασιών με τις μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου τροφίμων και σε άλλα προϊόντα γάλακτος (γάλα, τυροκομικά κ.λπ.)
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1297
Πηγή: www.fnbdaily.com
Επτάμηνο 2021: Μέτρια μονοψήφια ανάπτυξη στα s/m για αναψυκτικά και χυμούς
- Λεπτομέρειες
Μέτρια μονοψήφια ανάπτυξη κατέγραφαν στο επτάμηνο οι τζίροι των αναψυκτικών και των χυμών στα supermarkets, σύμφωνα με στοιχεία της IRI. Ειδικότερα, για την περίοδο από το ξεκίνημα του έτους μέχρι την 1η Αυγούστου, οι πωλήσεις αναψυκτικών και χυμών διαμορφώθηκαν σε €161,43 εκατ., καταγράφοντας άνοδο 4,62%. Ελαφρώς υψηλότερη ήταν η άνοδος σε όγκο πωλήσεων (+5,2%), καθώς αυτός ανερχόταν σε 125,4 εκατ. λίτρα, από 119,19 εκατ. λίτρα το επτάμηνο του 2020.
Αναψυκτικά
Ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή των αναψυκτικών, ο τζίρος τους στα supermarkets κατέγραψε άνοδο 5% στο επτάμηνο, αγγίζοντας τα €100 εκατ. ευρώ, ενώ σε όγκο πωλήσεων η αύξηση διαμορφώθηκε στοε 7% περίπου. Σε διψήφιους ρυθμούς κινήθηκε η κατανάλωση στα hypermarkets (άνω των 2.500 τ.μ.) με ποσοστό 14,6% σε αξία και 17,3% σε όγκο. Ανά γεωγραφική περιοχή, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στην Κρήτη, ακολουθούμενη από την Βόρεια και την Κεντρική Ελλάδα. Στον αντίποδα, τη χαμηλότερη ανάπτυξη σημείωσαν Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1293
Πηγή: www.fnbdaily.com
Εκρηκτική αύξηση των καταγγελιών για online αγορές στην Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
Υπό σοβαρή αμφισβήτηση έθεσε την αξιοπιστία του online εμπορίου - και - στην Ελλάδα η εκτίναξη των ηλεκτρονικών αγορών, που ήρθε ως συνέπεια της πανδημικής κρίσης. Δεν είναι τυχαίο ότι περίπου το 1/4 (24,9%) των συνολικών αναφορών, που δέχτηκε το 2020 ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ), σχετίζονταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το 1/4 (24,9%) των συνολικών αναφορών, που δέχεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή, αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριοΤα στοιχεία της ανεξάρτητης Αρχής, που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση, που υπέβαλε στη Βουλή χθες ο ΣτΚ, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, δείχνουν ότι το 2020 υπήρξε αύξηση των αναφορών - υποθέσεων ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 113,5% σε σχέση με το 2019.
“Το συγκεκριμένο εύρημα είναι σίγουρα συμβατό με την κατάσταση της τρέχουσας υγειονομικής κρίσης και των περιορισμών, που έχουν επιβληθεί στις μετακινήσεις των πολιτών και στη λειτουργία των καταστημάτων λιανεμπορίου”, αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Πηγή: kerdos.gr/
Αυξήθηκε κατά 10,8% ο όγκος των πωλήσεων του λιανικού εμπορίου της χώραςτον Ιούνιο του 2021.
- Λεπτομέρειες
Αύξηση 10,8% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Ιούνιο εφέτος, καθώς κινήθηκε ανοδικά σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων και μόνο στα πολυκαταστήματα παρέμεινε αμετάβλητος. Ειδικότερα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε: Φαρμακευτικά- καλλυντικά (24,1%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισμό (15,3%), Ένδυση- υπόδηση (13,4%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (11,4%), Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,2%), Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (6,8%) και Τρόφιμα- ποτά- καπνό (4,3%). Αμετάβλητος παρέμεινε ο τζίρος στα πολυκαταστήματα.