Νέα ωράρια, υπερωρίες, και ψηφιακή κάρτα μπαίνουν στη ζωή μας
- Λεπτομέρειες
Νέο τοπίο διαμορφώνουν στην αγορά εργασίας οι αλλαγές του εργασιακού νόμου 4808/2021 που ψηφίστηκε από τη Βουλή, και η πρακτική εφαρμογή του στην καθημερινότητα των εργαζομένων και των επιχειρήσεων είναι αυτή που θα δείξει κατά πόσο θα πιάσουν τόπο οι θετικές του ρυθμίσεις και κατά πόσο θα αποκατασταθούν στρεβλώσεις και καταστρατηγήσεις της εργατικής νομοθεσίας, οι οποίες νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό στον χώρο των επιχειρήσεων και της οικονομίας γενικότερα.
Οι ρυθμίσεις του νέου νόμου εισάγουν νέους κανόνες ευελιξίας στην απασχόληση, όπως η ατομική διευθέτηση του χρόνου εργασίας, χωρίς όμως να μεταβάλλεται η πάγια αρχή του οκταώρου ημερησίως και των 40 ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης. Οι βασικότερες ρυθμίσεις ανά τομέα είναι:
1. Ωράριο-οκτάωρο.
Το οκτάωρο θα παραμείνει νομοθετικά κατοχυρωμένο λέει το υπουργείο, παραθέτοντας το άρθρο 55 του νέου νόμου για την καθιέρωση του χρόνου εργασίας σε 40 ώρες εβδομαδιαίως, κατανεμημένων σε 8 ώρες ημερησίως για πενθήμερη και 6 ώρες και 40 λεπτά για εξαήμερη εργασία. Το βασικό πρόβλημα, όπως παραδέχεται το υπουργείο, είναι ότι το οκτάωρο στην πράξη παραβιάζεται πολύ συχνά. Και το ίδιο συμβαίνει με τις υπερωρίες και την υπερεργασία, που πολύ συχνά δεν πληρώνονται στον εργαζόμενο. Ο νέος νόμος αποσκοπεί στην περαιτέρω θωράκιση του οκταώρου, του σαραντάωρου και του πενθήμερου, με βασικά εργαλεία την ψηφιακή κάρτα εργασίας και την ανεξάρτητη Επιθεώρηση Εργασίας, η οποία θα ελέγχει πιο αποτελεσματικά την τήρηση της εργασιακής νομοθεσίας.
2. Ψηφιακή κάρτα εργασίας.
Η ψηφιακή κάρτα θα υλοποιηθεί σε τρία στάδια. Εντός του 2021 οι εργαζόμενοι θα αποκτήσουν ηλεκτρονικά πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που καταχωρίζονται στο σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» σχετικά με τον εργασιακό τους βίο. Ως τις αρχές του 2022 θα καταχωρούν πληροφορίες και στοιχεία απασχόλησης. Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας πρώτα σε τράπεζες, σουπερ- μάρκετ και μεγάλες εταιρείες, και σταδιακά σε όλες τις επιχειρήσεις. Μέσω της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα παρακολουθείται και θα αμείβεται η πραγματική υπερωριακή απασχόληση, η οποία μέχρι τώρα έμενε αδήλωτη και απλήρωτη, θα ελέγχονται τα ωράρια από το Σ.ΕΠ.Ε., και δεν θα μπορεί να παρασχεθεί εργασία χωρίς αμοιβή, επί ποινή υψηλών προστίμων.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Πηγή: Ε.Β.Ε.Α - Περιοδικό Ανάπτυξη
FnPackaging Brands και Supermarkets δοκιμάζουν το eco labelling
- Λεπτομέρειες
Παγκόσμια brands τροφίμων και μια ομάδα ευρωπαϊκών supermarkets συνεργάστηκαν με κορυφαίους επιστήμονες τροφίμων και περιβάλλοντος, για να δοκιμάσουν τις περιβαλλοντικές βαθμολογίες σε συσκευασίες προϊόντων τροφίμων από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ποιοι συμμετέχουν
Brands
Nestlé
Tyson Foods
Mash Direct
Supermarkets
Sainsbury's
Co-op
M&S
Eroski
Πώς θα βγαίνει η βαθμολογία
Οι βαθμολογίες θα βασίζονται σε τέσσερα κριτήρια - εκπομπές άνθρακα, χρήση νερού, ρύπανση των υδάτων και επιπτώσεις στη βιοποικιλότητα – και περιλαμβάνει αξιολόγηση σε κάθε στάδιο της παραγωγής τροφίμων, από τον πρωτογενή τομέα και τη μεταποίηση έως τη συσκευασία και τη μεταφορά. Ο άνθρακας θα έχει το σημαντικότερο βάρος στη συνολική βαθμολογία (49%) ενώ τα άλλα τρία κριτήρια θα έχουν από 17%. Αυτή η βαθμολογία θα κοινοποιηθεί στους καταναλωτές με ένα γράμμα (A + έως G) και με ένα φωτεινό σηματοδότη.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1262
Πηγή: www.fnbdaily.com
Βουτιά για το e-Commerce μετά το lockdown
- Λεπτομέρειες
Με πτώση -6% έκλεισε ο Μάιος για το εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό όπως σημείωσε ο γενικός διευθυντής της IRI, Παναγιώτης Μπορέτος, αναφέροντας ότι ο επίμαχος μήνας του 2021 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί φυσιολογικός καθώς συγκρινόμενος με τον αντίστοιχο του 2019, διαμορφώνεται λίγο χαμηλότερα.
«Κατά τη διάρκεια της πανδημίας διπλασιάστηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο, ωστόσο πλέον έχει αρχίσει να χάνει περίπου ένα ποσοστό της τάξεως του 30%-40% που είχε πάρει το προηγούμενο διάστημα ενώ παρόμοια εικόνα εμφανίζουν οι μετρήσεις και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες», εξήγησε ο κ. Μπορέτος ο οποίος αναφέρθηκε και στις εκτιμήσεις της IRI για το σύνολο της φετινής χρονιάς λέγοντας ότι η εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα προβλέπεται ότι θα κλείσει με πτώση κοντά στο -2% καθώς αναμένεται να υπάρξει τόσο εξομάλυνση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε σχέση με πέρυσι όσο και αρνητικός αντίκτυπος κατά τους δύο τελευταίους μήνες του έτους. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών βρίσκεται πλέον, το διαθέσιμο εισόδημα καθώς και το θέμα των ανατιμήσεων.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: Smart Press / E-Commerce News
Προεγγραφή στην ψηφιακή υπηρεσία μιας στάσης ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
- Λεπτομέρειες
Μέσα από την πλατφόρμα oss.aade.gov.gr, η ΑΑΔΕ δημιούργησε την ψηφιακή Υπηρεσία Μίας Στάσης ΦΠΑ (VAT One Stop Shop, VAT OSS) με σκοπό την άμεση και καλύτερη δυνατή διευκόλυνση των επιχειρήσεων, που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τους νέους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον ΦΠΑ στις εισαγωγές και τις ενδοενωσιακές λιανικές συναλλαγές (Business to Consumers), μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η ΑΑΔΕ, η ψηφιακή Υπηρεσία Μίας Στάσης ΦΠΑ (VAT OSS) επιτρέπει στις επιχειρήσεις προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών να εγγραφούν για σκοπούς ΦΠΑ σε ένα μόνο κράτος- μέλος της ΕΕ, στο οποίο αποδίδουν και τον ΦΠΑ, που αφορά τα άλλα κράτη μέλη, καθώς και τον ΦΠΑ στις εισαγωγές από τρίτες χώρες, για αποστολές αξίας μέχρι 150 ευρώ.
Διεθνές εμπόριο: Πιέσεις στις επιχειρήσεις από τις αυξήσεις τιμών σε πρώτες ύλες και ναύλα
- Λεπτομέρειες
Η σημαντική αύξηση που καταγράφεται τους τελευταίους μήνες – ειδικά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού- σε μια σειρά από πρώτες ύλες, σε συνδυασμό με ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις στα ναυτιλιακά ναύλα, δημιουργούν μεγάλες πιέσεις στο διεθνές εμπόριο, με τις ελληνικές επιχειρήσεις να μην αποτελούν εξαιρέσεις.
Όπως ανέφερε πριν από λίγες ημέρες, ο Πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, το κόστος του ναυτιλιακού ναύλου για τις μεταφορές κοντέινερ έχει αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο, περισσότερο από 500%, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες στον κλάδο αυτό, "δρώντας καιροσκοπικά και ολιγοπωλιακά, όπως ανέφερε, ανεβάζουν τις τιμές ανεξέλεγκτα", ενώ παράλληλα, έθεσε και το ερώτημα της κρατικής παρέμβασης από μέρους της Κίνας, για χειραγώγηση της προσφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Διψήφιες ανατιμήσεις
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με σχετική έρευνα του ΕΒΕΑ, έχουν αυξηθεί, μεταξύ άλλων, οι διεθνείς τιμές σε:
Βενζίνη: 52,14%
Σόγια: 17,10%
Καφέ: 26,59%
Γάλα: 20,06%
Καλαμπόκι: 35,64%
Πουλερικά: 16,64%
Χαλκό: 33,19%
Αλουμίνιο: 26,54%
Διαβάστε περισσότερα: ΒnB Daily Τεύχος #761
Πηγή: www.bnbdaily.gr
Supermarkets: Πώς αντιδρούν στην ΚΥΑ για την αποπληρωμή των προμηθευτών
- Λεπτομέρειες
Σε αναμονή είναι οι μεγάλες αλυσίδες supermarket για την εφαρμογή του νόμου 4492/2021 του Αγροτικής Ανάπτυξης, που προβλέπει ότι η εξόφληση των παραγωγών και προμηθευτών αλλοιώσιμων γεωργικών προϊόντων και τροφίμων πρέπει να γίνεται εντός 30 ημερών και των λοιπών γεωργικών προϊόντων εντός 60 ημερών, διότι μέχρι σήμερα, διαπιστώνονται αργοπορίες στην εξόφληση προϊόντων, που φθάνουν και τους 10 με 12 μήνες.
Ο νόμος ψηφίσθηκε τον περασμένο Απρίλιο και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τον Νοέμβριο, ενώ πηγές με γνώση αναφέρουν στο FnB Daily ότι οι αλυσίδες ενδέχεται να χρειαστούν εκατοντάδες εκατομμύρια, προκειμένου να φέρουν πιο μπροστά τις πληρωμές της συγκεκριμένης ομάδας παραγωγών - προμηθευτών.
"Σίγουρα όλοι έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους, αλλά το ακριβές κεφάλαιο θα οριστικοποιηθεί, αφού γίνει σαφές το ποια προϊόντα εντάσσονται σε αυτό, ενώ ενδέχεται ορισμένες εξ αυτών να αποκτήσουν την απαιτούμενη ρευστότητα με το να μεταχρονολογήσουν πληρωμή προμηθευτών άλλων κατηγοριών".
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1251
Πηγή: www.fnbdaily.com
Google: Στους ελληνικούς δρόμους επιστρέφει το Street View
- Λεπτομέρειες
Στους ελληνικούς δρόμους επιστρέφουν τα αυτοκίνητα του Google Street View για να φωτογραφίσουν εκ νέου τις διαδρομές, ώστε να ανανεωθούν τα δεδομένα για τις πόλεις, τους δρόμους και τις εθνικές οδούς στην πλατφόρμα της Google. Το Street View προσφέρει οπτική 360 μοιρών των δρόμων καθώς και των φυσικών και πολιτιστικών μνημείων. Στη χώρα μας, το Street View είναι διαθέσιμο από τον Ιούνιο του 2014 ενώ έκτοτε οι εικόνες του ανανεώνονται. Εκτός από τους δρόμους και τις οδούς, η Google έχει απαθανατίσει και τους πεζόδρομους των ελληνικών πόλεων καθώς και άλλα σημεία που δεν είναι προσβάσιμα με αυτοκίνητο. Όπως αναφέρει η εταιρεία, δεσμεύεται για την προστασία της ιδιωτικότητας. Πριν δημοσιευτούν οι εικόνες υφίστανται επεξεργασία με εξειδικευμένη τεχνολογία η οποία θολώνει τα πρόσωπα των ανθρώπων καθώς και τις πινακίδες οχημάτων ώστε να μην είναι αναγνωρίσιμα, διατηρώντας έτσι την ιδιωτικότητά τους. Το Street View παρέχει στους χρήστες την επιπλέον δυνατότητα να θολώσουν εικόνες (οχημάτων, οικιών, προσώπων, κλπ.) πατώντας το κουμπί «Report a problem» (δηλώστε ένα πρόβλημα) στη κάτω δεξιά γωνία κάθε εικόνας. To Street View λειτουργεί σε όλες τις ηπείρους του πλανήτη και παρέχει απεικόνιση των δρόμων σε 87 χώρες του κόσμου. Είναι διαθέσιμο σε υπολογιστές και φορητές συσκευές, καθώς και στο Google Earth.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4636
Πηγή: www.boussias.com
Οργανωμένο retail: Ο.. "πόλεμος" για μια θέση στα ράφια των αλυσίδων.
- Λεπτομέρειες
Για τον... "πόλεμο" των προμηθευτών για μία θέση στο ράφι, μίλησαν εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου.
"ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΑΙΤΗΜΑ"
Ο Δημήτρης Παράβαλος, Διευθυντής Αγορών της The MART, παραδέχτηκε ότι, "στην καθημερινότητά μας, με την αναζήτηση των τιμών και τα ραντεβού, πολλές φορές είναι δύσκολο να απαντήσουμε αμέσως στα αιτήματα προμηθευτών", ωστόσο υπογράμμισε πως, "οτιδήποτε φθάνει στο γραφείο μου, θα εξεταστεί και σίγουρα θα επανέλθουμε αν αυτό που μας προτείνεται, ενδιαφέρει την αλυσίδα".
Αναφορικά με τις προϋποθέσεις που χρειάζεται ένα προϊόν για να μπει στα ράφια της The MART, ο κ. Παράβαλος ανέφερε ότι, "υπάρχουν κάποιες διαδικασίες στην εταιρεία. Υπάρχουν κάποια τυπικά που ζητάμε, δηλαδή το ΑΦΜ του προμηθευτή, να συμπληρώσει κάποιες φόρμες και στη συνέχεια να ελεγχθούν αυτές από το νομικό τμήμα, ώστε να δούμε αν ισχύουν αυτά που αναφέρονται. Στη συνέχεια μπαίνουμε στην ουσία του πράγματος, αν μας ενδιαφέρει το προϊόν, αν είναι κάτι που χρειάζεται να προσθέσουμε στη γκάμα μας και μπορεί να δώσει προστιθέμενη αξία στην κατηγορία. Ζητάμε παράλληλα, αν υπάρχουν και τα απαραίτητα εχέγγυα για την ποιότητα, π.χ. ISO, HACCP κλπ". Υπογράμμισε πάντως, με έμφαση ότι, "τα ράφια μας δεν είναι ατελείωτα. Προχωρούμε σε τακτικές αναθεωρήσεις των matrix ανά κατηγορία".
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1249
Πηγή: www.fnbdaily.com
Εργαλεία e-Commerce στο ετήσιο συνέδριο F8 του Facebook
- Λεπτομέρειες
Νέα εργαλεία που βελτιώνουν την επικοινωνία επιχειρήσεων με τους πελάτες ανακοίνωσε το Facebook στο διαδικτυακό συνέδριο F8. Δυνατότητα αυτοματοποιημένων μηνυμάτων στο Instagram: το Facebook ανακοίνωσε ότι μπορούν πλέον να αυτοματοποιήσουν και να διαχειριστούν την άμεση επικοινωνία με τους πελάτες τουςμέσω Instagram. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να δημιουργήσουν αυτόματες απαντήσεις για κοινές ερωτήσεις ή αιτήματα καταναλωτών, όπως “Ποια είναι η πολιτική επιστροφής σας;” ή “Παρακολουθήστε την παραγγελία μου” πριν ξεκινήσει μια συνομιλία με έναν εκπρόσωπο της εταιρείας. Αυτοί οι τύποι εργαλείων υπάρχουν για τις επιχειρήσεις στο WhatsApp και Messenger, αλλά τώρα, επεκτείνονται και στο Instagram.
Νέες επιλογές στο WhatsApp: όσον αφορά στο WhatsApp, το Facebook ανακοίνωσε ότι οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να στέλνουν μηνύματα σε μορφή λίστας, που θα περιλαμβάνουν έως και 10 επιλογές (πχ προϊόντα), ενώ η πλατφόρμα θα ενεργοποιήσει και “κουμπιά απάντησης” τα οποία θα επιτρέπουν στους χρήστες να επιλέξουν έτοιμες απαντήσεις κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας τους με μια επιχείρηση. Επίσης, το Facebook ανακοίνωσε ταχύτερη ενσωμάτωση για το WhatsApp Business API, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις που εγγράφονται στην πλατφόρμα να μπορούν να ξεκινήσουν να επικοινωνούν με τους πελάτες τους σε λίγα λεπτά. Μέχρι τώρα η διαδικασία έπαιρνε εβδομάδες
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: Smart Press / E-Commerce News
Agrologistics: Τα οφέλη που προκύπτουν για τον αγροδιατροφικό τομέα
- Λεπτομέρειες
Η δημιουργία κέντρων agrologistics σε περιοχές κομβικής σημασίας μπορεί να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία στην αγροδιατροφική παραγωγή και συνέργειες ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, τόνισε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπήλιος Λιβανός, σε χαιρετισμό του στη διαδικτυακή ημερίδα για τα Agrologistics του Οργανισμού "Νέα Γεωργία – Νέα Γενιά". Η εκτίμηση αυτή του κ. Λιβανού στηρίζεται στο ότι η Ελλάδα έχει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για ολοκληρωμένη ανάπτυξη υποδομών agrologistics με ευρωπαϊκό και διεθνή προσανατολισμό και οι δυνατότητες αυτές, όπως είπε, δεν πρέπει να μείνουν ανεκμετάλλευτες.
Πεποίθηση του ΥΠΑΑΤ είναι ότι, "μέσω της ανάπτυξης τέτοιων υποδομών δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις ανάπτυξης οικονομιών κλίμακας, γόνιμων συνεργασιών και επιμερισμού του κόστους των υποδομών".
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1244
Πηγή: www.fnbdaily.com
CSR-School 2021 15 Iουνίου - 22 Ιουλίου 2021
- Λεπτομέρειες
Το ΕΒΕΑ στηρίζει και φέτος το CSR-School, το πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαίδευσης του CSR HELLAS για την εταιρική υπευθυνότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη που επιστρέφει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά με ανανεωμένη δομή και εμπλουτισμένο περιεχόμενο. Το πρόγραμμα - αποτέλεσμα συνεργασίας του CSR HELLAS με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το ALBA Graduate Business School, The American College of Greece και με την υποστήριξη του ACG Center of Excellence for Sustainability του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος - αποτελείται από 12 Webinars –4ωρης διάρκειας το καθένα– τα οποία θα διεξαχθούν μεταξύ 15 Ιουνίου και 22 Ιουλίου 2021, στην Αγγλική γλώσσα. Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφή στο πρόγραμμα επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.csr-school.eu.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Πηγή: Ε.Β.Ε.Α