Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Το 55% έχει μειώσει τις αγορές σε είδη τροφίμων και παντοπωλείου
- Λεπτομέρειες
Σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών καταγράφει η τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Μεταξύ άλλων όπως φαίνεται από την έρευνα η συνεχιζόμενη πληθωριστική κρίση επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών με 8 στους 10 καταναλωτές να ακυρώνουν δαπάνες διασκέδασης, 2 στους 3 να έχουν μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος και να αναβάλουν εργασίες συντήρησης-επισκευής, ενώ 1 στους 2 μειώνουν τις αγορές τους για βασικά καταναλωτικά είδη π.χ. διατροφή, καθώς όπως σημειώνουν η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων (για 2 στους 3 καταναλωτές).
Καταρχάς είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων. Όπως φαίνεται μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά. Συγκεκριμένα:
- Το 80% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά.
- Το 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος.
- Το 62% του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
- Το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
- Το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
- Το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
- Το 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
- Το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: www.epixeiro.gr
B2B vs B2C eshops: Μήπως η επιλογή είναι πιο δύσκολη τελικά;
- Λεπτομέρειες
Όταν ξεκινάει η συζήτηση με έναν επιχειρηματία αν θα πρέπει να φτιάξει e-shop, το πρώτο ερώτημα είναι γιατί να φτιάξει Β2Β και να μην απευθυνθεί σε μεγαλύτερο κοινό με ένα e-shop λιανικής (B2C). Οι πλατφόρμες για B2C είναι εκατοντάδες, το κόστος εκκίνησης είναι χαμηλό έως μηδενικό, ενώ η κοινότητα των developers που δημιουργούν e-shops λιανικής είναι τεράστια. Φαίνεται εύκολη απόφαση, ωστόσο δεν είναι τόσο απλή.
Σε αυτό το άρθρο, θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τα οφέλη ενός online B2B συστήματος (aka B2B eshop).
Για έναν επιχειρηματία που παραδοσιακά λειτουργεί με μια ομάδα πωλήσεων, ένα Β2Β είναι απλώς ένας ψηφιακός πωλητής που γνωρίζει κάθε πτυχή του πελάτη και μπορεί να τον εξυπηρετήσει 24/7. Γενικά, ένα Β2Β eshop αποτελεί έναν προσωποποιημένο χώρο πάνω στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης, στον οποίο ο πελάτης εισάγεται με username/password που έχει δώσει ο προμηθευτής.
Σε αυτό το προσωποποιημένο περιβάλλον λαμβάνει πληροφορίες για τη σχέση του με τον προμηθευτή, τη συναλλακτική τους εικόνα και συνήθως μπορεί να κάνει μια παραγγελιοληψία. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια web εφαρμογή που διαβάζει το ERP της επιχείρησης και διαθέτει όλη την πληροφορία με δομημένο τρόπο.
Ένα B2B eshop έχει πολλαπλά οφέλη ακόμα και σε μια παραδοσιακή επιχείρηση. Δίνει έναν αέρα εκσυγχρονισμού, λειτουργεί 24/7 και παρέχει πληροφορίες ακριβείας χωρίς να παρεμβάλλεται ο ανθρώπινος παράγοντας. Τα σημαντικότερα οφέλη είναι τα εξής:
- Βοηθάει την επαναληψιμότητα στην παραγγελιοληψία.
- Μειώνει τα backorders, ενώ διευκολύνει τις διαδικασίες stock replenishment.
- Mειώνει αποδεδειγμένα τα κόστη λειτουργίας ενός τηλεφωνικού κέντρου λήψης παραγγελιών.
- Βελτιώνει τους χρόνους παράδοσης και το tracking των παραγγελιών.
- Ενσωματώνει εύκολα ηλεκτρονικές πληρωμές και τις συνδέει με την εκτέλεση ή μη μιας παραγγελίας.
Σύμφωνα με τη Gartner, ένας πελάτης που λειτουργεί με ένα σύστημα Β2Β, κάνει >57% του δρόμου μιας αγοράς στο Β2Β πριν συμβουλευτεί τον πωλητή του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώνονται οι διαδικασίες του τμήματος πωλήσεων και των πωλητών, που πλέον ασχολούνται με business development και όχι με μια τυπική παραγγελιοληψία. Η Gartner επιπλέον αναφέρει ότι ένα σύστημα Β2Β βελτιώνει το customer loyalty κατά 53% εφόσον υπάρχει ένα βέλτιστο purchase experience. Εν ολίγοις, ένα Β2Β ενισχύει τις μακροπρόθεσμες σχέσεις μεταξύ προμηθευτή και πελάτη.
Συστημικά, το Β2Β είναι κοντά στο CRM που πλέον κάθε επιχείρηση με οργανωμένο τμήμα πωλήσεων διαθέτει - σε αντίθεση με το B2C eshop, όπου εκεί η λογική είναι πιο κοντά σε συστήματα για online campaigns, SEO και marketing. Ως εκ τούτου, μια επιχείρηση είναι πιο προετοιμασμένη για την υιοθέτηση μιας Β2Β λύσης.
Έχοντας υλοποιήσει πάνω από 100 Β2Β eshops την τελευταία δεκαετία στη Regate, έχουν γίνει εμφανή ορισμένα δεδομένα που μια επιχείρηση πρέπει να λάβει υπόψιν της στο δίλημμα B2B ή B2C. Πρώτον, ο δρόμος για το Β2C περνάει από ένα επιτυχημένο Β2Β. Το Β2Β είναι πιο εύκολο να υλοποιηθεί και να φέρει έσοδα, διότι γνωρίζουμε ήδη τους πελάτες μας. Αν κάτι πάει στραβά θα μας το πουν και θα το διορθώσουμε. Αντιθέτως, ένα κακοσχεδιασμένο eshop λιανικής μπορεί να προκαλέσει σημαντική ζημιά όσον αφορά την εικόνα της εταιρείας στο μυαλό του καταναλωτή, χωρίς εμείς καν να το καταλάβουμε.
Το eshop λιανικής θέλει συνεχή εξέταση πολλών δεδομένων (λ.χ. bounce rate, conversions, pageviews, average time on site, exit pages, κ.ο.κ.), ώστε να αναγνωρίσουμε τους λόγους για τους οποίους δεν έρχονται οι πωλήσεις που επιθυμούμε. Ουσιαστικά απαιτεί συνεχή παρατήρηση και ανάλυση από εξειδικευμένους επαγγελματίες για να καταστεί επιτυχές.
Η ουσιαστική διαφορά πάνω στην οποία βασίζονται οι επιχειρήσεις και τελικά επιλέγουν να επενδύσουν αρχικά σε ένα Β2Β σύστημα είναι ότι στα B2B eshops έχουμε λίγους πελάτες με πολλά transactions (παραγγελίες). Αντίθετα, στα eshops λιανικής έχουμε πολλούς πελάτες με ένα έως λίγα transactions. Αντίστοιχα, η αξία του καλαθιού ενός Β2Β eshop είναι πολύ μεγαλύτερη όταν συγκρίνεται με ένα καλάθι online λιανικής. Ως εκ τούτου, η επένδυση σε ένα Β2Β είναι εύκολα μετρήσιμη και υπολογίσιμη στα πλάνα μιας εταιρείας. Στη θεωρία, το δίλημμα είναι αν επιλέγουμε ένα continuous buying cycle έναντι ενός single buying cycle.
Εν κατακλείδι, ένα σύστημα Β2Β αποτελεί το πρώτο βήμα στο web marketing μιας εταιρείας. Η φυσική συνέχειά του είναι ένα eshop λιανικής, έχοντας κατακτήσει το πρώτο προπύργιο του Ίντερνετ. Σε αυτά τα βήματα, η Softone έρχεται να πρωτοπορήσει με το Shopranos, ένα γρήγορο, ευέλικτο και οικονομικό Β2Β σύστημα που προσαρμόζεται σε οποιαδήποτε επιχείρηση. Συνδέεται με όλα τα ERPs της ελληνικής αγοράς, ενώ παρέχει το σύνολο των interfaces για υλοποίηση eshop λιανικής με οποιαδήποτε πλατφόρμα επιλέξει ο ενδιαφερόμενος.
Γιώργος Μαρκατάτος
Οι ψηφιακές αγορές διχάζουν τους καταναλωτές τη φετινή εορταστική περίοδο
- Λεπτομέρειες
Μπορεί το ψηφιακό κανάλι αγορών να είχε την τιμητική του στην περίοδο της έξαρσης της πανδημίας και των lockdowns, ωστόσο, η σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα έρχεται να θέσει υπό αμφισβήτηση την κυριαρχία του. Είναι ενδεικτικό ότι οι ψηφιακές αγορές διχάζουν τους καταναλωτές τη φετινή εορταστική περίοδο που ξεκινά.
"Το 36% των πολιτών, που κάνουν αγορές με κριτήριο το κόστος, θα προτιμήσουν να ψωνίσουν από φυσικά καταστήματα."
Οι καταναλωτές έχουν πλέον στη διάθεσή τους μια πληθώρα καναλιών και προορισμών για τα ψώνια τους, ωστόσο δεν ψωνίζουν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Ενώ η σημασία των ψηφιακών μέσων συνεχίζει να ενισχύεται, εξακολουθούν να προβληματίζουν τους καταναλωτές ζητήματα εμπιστοσύνης και κόστους, ενώ αρκετοί συνεχίζουν να προτιμούν τα φυσικά καταστήματα.
Το 36% των καταναλωτών, που ψωνίζουν με κριτήριο το κόστος, που προτάσσουν το κόστος (Affordability first) θα προτιμήσουν να ψωνίσουν από φυσικά καταστήματα για την περίοδο των εορτών. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές αυτής της ομάδας (το 52%) απαντούν ότι δεν έχουν αγοράσει ποτέ είδη παντοπωλείου στο Διαδίκτυο. Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί (48%) δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν προσωπικά τους δεδομένα για να λάβουν εξατομικευμένες συστάσεις για φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις.
Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ.
Πηγή www.sepe.gr
Μελέτη PWC: Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις έχει υποστεί παραβίαση δεδομένων τα τελευταία 3 χρόνια
- Λεπτομέρειες
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του δικτύου της PwC “ Global Digital Trust Insights”, τέσσερις στους πέντε οργανισμούς θεωρούν αναγκαία τη δημοσίευση με έναν ομοιόμορφο, τυποποιημένο κι αξιόπιστο τρόπο, των περιστατικών κυβερνοασφάλειας που αντιμετωπίζουν.
- Μόλις το 14% αναφέρει ότι δεν αντιμετώπισαν κανένα περιστατικό παραβίασης δεδομένων την τελευταία τριετία
- Μόλις τα τελευταία τρία χρόνια, μια στις τέσσερις (27%) επιχειρήσεις παγκοσμίως έχουν υποστεί συμβάντα παραβίασης δεδομένων, με κόστος για τον οργανισμό $1 εκατ. - $20 εκατ.
Περιορισμός κινδύνου
Εντούτοις, λιγότερα από τέσσερα στα δέκα στελέχη δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει πλήρως τον κίνδυνο έκθεσης σε θέματα κυβερνοασφάλειας σε μια σειρά από τομείς υψίστης σημασίας:
- δυνατότητα εξ αποστάσεως ή υβριδικής εργασίας (38% δηλώνει ότι οι κίνδυνοι έχουν περιοριστεί πλήρως)
- επιτάχυνση υιοθέτησης υπηρεσιών cloud (35%)
- αυξημένη χρήση του Internet of Things (34%)
- αυξημένη ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας (32%)
- λειτουργίες back office (31%)
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #1069
Πηγή: www.bnbdaily.com
Με 18% ανάπτυξη «τρέχουν» οι Πωλήσεις στα Online Φαρμακεία
- Λεπτομέρειες
Ρυθμό ανάπτυξης 18% στην αξία των online πωλήσεων κατέγραψαν τα Online Φαρμακεία, το γ’ τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Μάλιστα, τα 3 πρώτα τρίμηνα του 2022 οι Έλληνες καταναλωτές, έχουν πραγματοποιήσει αγορές αξίας €201 εκ. με ΦΠΑ, σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group. Ο μέσος όρος των εκπτώσεων που βρίσκουν οι καταναλωτές στο ψηφιακό ράφι των φαρμακείων κυμαίνεται στο 39%, αυξημένη μάλιστα κατά 1% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε τη σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η πρόσφατη ΚΥΑ της 20/4 καθορίζει ότι απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: Smart Press / E-Commerce News
Γιατί η κυβερνοασφάλεια είναι τόσο σημαντική για την ΕΕ;
- Λεπτομέρειες
Από κλεμμένα δεδομένα έως μπλοκαρισμένα συστήματα νοσοκομείων : οι κυβερνοεπιθέσεις έχουν επικίνδυνες συνέπειες. Μάθετε περισσότερα για την κυβερνοασφάλεια και τη σημασία της.
O ψηφιακός μετασχηματισμός της οικονομίας και της κοινωνίας έχει φέρει νέες ευκαιρίες στο προσκήνιο, αλλά και προκλήσεις, όπως η κυβερνοασφάλεια. Με τις ζωές μας να εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τις ψηφιακές τεχνολογίες, οι κυβερνοεπιθέσεις έχουν γίνει όλο και πιο επιζήμιες. Η κυβερνοασφάλεια έχει γίνει ένα αναγκαίο και κρίσιμο συστατικό της σημερινής κοινωνίας, καθώς και βασική προτεραιότητα της ΕΕ.
Υπολογίζεται ότι περίπου 125 δισεκατομμύρια συσκευές θα έχουν συνδεθεί στο διαδίκτυο μέχρι το 2030, από 27 δισεκατομμύρια το 2021, και το 90% των ανθρώπων άνω των 6 ετών εκτιμάται ότι θα έχει διαδικτυακή παρουσία. Ο κυβερνοχώρος από την φύση του βασίζεται στη διασύνδεση των κοινοτήτων κάθε μορφής και καθώς ο ψηφιακός και φυσικός κόσμος είναι όλο και πιο αλληλένδετοι, προκύπτουν νέοι κίνδυνοι.
Διαβάστε περισσότερα: http://bit.ly/3AB5OYU
Πηγή: europarl.europa.eu
Αγροτική παραγωγή: Θεμελιώδεις οι ψηφιακές τεχνολογίες
- Λεπτομέρειες
Οι αγρότες εκτιμούν ότι απαιτείται άμεση ενίσχυση της χρήσης ψηφιακών εργαλείων, μπροστά στις αυξανόμενες περιβαλλοντικές και οικονομικές πιέσεις που αντιμετωπίζει η αγροτική βιομηχανία της Ευρώπης και της Αφρικής. Αυτό καταδεικνύει μια νέα ανεξάρτητη έρευνα με τίτλο “Farmers and Digitalisation”, που διεξήγαγε η Savanta ComRes κατόπιν ανάθεσης από τον όμιλο Vodafone.
ΠΡΩΤΗ ΑΠΕΙΛΗ Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
Όπως ήταν αναμενόμενο, η κλιματική αλλαγή βρίσκεται στην κορυφή του καταλόγου των απειλών που αντιμετωπίζουν οι αγρότες στην Ευρώπη και την Αφρική. Σχεδόν όλοι οι αγρότες που ερωτήθηκαν στην Ελλάδα (96%) θεωρούν ότι η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την οικονομική βιωσιμότητα των αγροκτημάτων τους σε κάποιο βαθμό. Άλλες απειλές που αναφέρουν οι αγρότες, περιλαμβάνουν:
- το κόστος των καυσίμων και της ενέργειας
- οι χαμηλές τιμές της αγοράς για καλλιέργειες και ζώα
- η έλλειψη υποστήριξης από τον δημόσιο τομέα
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1553
Πηγή: www.fnbdaily.com
ICAP CRIF - 2022: Ενδεχόμενη αύξηση 2% στην αγορά μπισκότων, κρουασάν και σνακ.
- Λεπτομέρειες
Η εγχώρια κατανάλωση των τυποποιημένων μπισκότων, κρουασάν και αλμυρών σνακ εκτιμάται πως θα σημειώσει άνοδο της τάξης του 2% το 2022, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ICAP CRIF.
Η εταιρεία θεωρεί μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο, κυρίως την τρέχουσα περίοδο, τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις, τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και των μεταφορών, οι οποίες σε συνδυασμό με το αυξημένο ενεργειακό κόστος έχουν ήδη οδηγήσει σε ανατιμήσεις αρκετά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων και των τυποποιημένων ειδών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εμφάνιση της πανδημίας Covid-19 η οποία έπληξε και την Ελλάδα από τον Μάρτιο του 2020, δεν επηρέασε αρνητικά την εγχώρια αγορά των τυποποιημένων μπισκότων και αλμυρών σνακ, σε αντίθεση με την αγορά των κρουασάν η οποία εμφάνισε πτώση.
Μπισκότα
Αναφορικά με την πορεία του εξεταζόμενου κλάδου τα τελευταία χρόνια, η Ελένη Δεμερτζή, Senior Manager της Διεύθυνσης Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, επισημαίνει ότι ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης μπισκότων εμφάνισε ελαφρά άνοδο την τριετία 2018-2020, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3%, ενώ το 2021 κατέγραψε μείωση της τάξης του 3% περίπου. Σημειώνεται ότι η ζήτηση για τυποποιημένα μπισκότα καλύπτεται κυρίως από τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα. Η εισαγωγική διείσδυση του κλάδου διαμορφώθηκε τη διετία 2020-2021 σε 16% περίπου, ενώ η εξαγωγική επίδοση υπολογίζεται στο 28%, περίπου, το 2021.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1551
Πηγή: www.fnbdaily.com
To Proof-of-Delivery είναι πολλά παραπάνω από μια υπογραφή πάνω στο tablet
- Λεπτομέρειες
Το Proof-of-Delivery (PoD) αποτελεί μια διαδικασία στο last mile, με την οποία ο παραλήπτης επιβεβαιώνει το έγκαιρο και έγκυρο της παράδοσης των αγαθών που αναμένει από κάποιον προμηθευτή. Όλοι μας έχουμε συναντήσει μια εταιρεία courier που με την παράδοση του δέματος ζητάει ονοματεπώνυμο και μια υπογραφή, η οποία ενημερώνει κάποιο online site ώστε ο αποστολέας να ξέρει ποιος παρέλαβε και πότε.
Όμως το Proof-of-Delivery είναι πολλά παραπάνω από μια απλή υπογραφή. Είναι η προστασία του προμηθευτή (αποστολέα) αλλά και του τελικού πελάτη. Συνήθως και ανάλογα πάντα με το business του προμηθευτή, έχει επιπλέον παραμέτρους που διασφαλίζουν τη σωστή και ταχύτατη παράδοση. Αυτό επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους, με αφετηρία την αποχώρηση του οχήματος από την αποθήκη του προμηθευτή. Μερικά από αυτά αναφέρονται παρακάτω.
Αρχικά η σωστή παράδοση ξεκινάει με τη σωστή δρομολόγηση. Ο οδηγός που παραδίδει πρέπει να ξέρει πού θα πάει και με ποια σειρά, ώστε να βελτιώσει το δρομολόγιό του. Με συστήματα που βασίζονται πάνω σε GPS δεδομένα και χάρτες (π.χ. Google Maps, Waze) μπορεί να βελτιώσει τους χρόνους, να αποφύγει κακοτοπιές (έργα, λαϊκές, κλπ) και να παραδώσει on time.
Το GPS έχει και ένα ακόμη πλεονέκτημα: Δείχνει στον προμηθευτή πότε έφτασε το όχημα στον πελάτη και πόση ώρα έμεινε, κάτι που αποτελεί σημαντικό στοιχείο αν στο μέλλον προκύψει θέμα αναζήτησης ενός πακέτου/κιβωτίου.
Στον χώρο του πελάτη τώρα, ξεκινάει μια διαδικασία που καταλήγει σε ένα ονοματεπώνυμο και μια υπογραφή. Αυτή η διαδικασία, ανάλογα με το business αλλάζει, αλλά η γενική φιλοσοφία έχει ως εξής:
- Ανοίγεται το παραστατικό του πελάτη ηλεκτρονικά πάνω στο tablet του οδηγού, ή σκανάρεται με κάποιο Barcode/QR Code που μπορεί να έχει το παραστατικό. Ο σκοπός είναι να γνωρίζει ο οδηγός σε ποιο τιμολόγιο αναφέρεται η παράδοση που πρόκειται να εκτελέσει. Υπάρχει και η περίπτωση να είναι παραπάνω από ένα τιμολόγιο στην ίδια παράδοση, οπότε πρέπει να υπάρχει μέριμνα και σε αυτό.
- Ανάλογα με τα είδη προς παράδοση, ενδέχεται η επόμενη οθόνη να συμπεριλαμβάνει πληροφορίες όπως ποια κιβώτια πρέπει να «κατέβουν» από το φορτηγό, και να αναγκάζει τον οδηγό να τα σκανάρει, ώστε να μη γίνει λάθος κατά την παράδοση. Η διαδικασία αυτή εξασφαλίζει το έγκαιρο και έγκυρο της παράδοσης, διότι πολλές φορές ένας πελάτης υπογράφει χωρίς όμως να εξασφαλίζει ότι έχει λάβει όλη την παράδοση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται επιπλέον έξοδα στον προμηθευτή.
- Τρίτο βήμα είναι η φωτογράφιση της παράδοσης, ειδικά σε φορτία που είναι ευαίσθητα ή εύθραυστα. Η φωτογράφιση εξασφαλίζει την πλευρά του προμηθευτή, διότι αποδεικνύει ότι κατά την παράδοση το εμπόρευμα ήταν στην κατάσταση εργοστασίου. Η φωτογραφία όμως μπορεί να γίνει και λόγος απόρριψης μιας παράδοσης όπως θα δούμε παρακάτω.
- Τέταρτο βήμα είναι η απόρριψη (μερική ή ολική) μιας παράδοσης λόγω προβλήματος. Τα προβλήματα αυτά στην εφαρμογή Proof-of-Delivery καλύπτονται με drop-down λίστες και φωτογραφία, ώστε να ξέρει ο προμηθευτής γιατί δεν παρέλαβε ο πελάτης. Συνήθως συναντάμε λόγους όπως Λάθος Παραγγελία, Πρόβλημα Συσκευασίας, Κοντόληκτο προϊόν, Σπασμένο είδος, κοκ.
- Ως επιπλέον προαιρετικό βήμα έρχεται η διαδικασία επιστροφών, για εταιρείες που παίρνουν επιστροφές ή εγγυοδοσία (άδεια μπουκάλια, άδειες συσκευασίες, παλέτες). Σε αυτές τις περιπτώσεις το σύστημα PoD πρέπει να μπορεί να εκδώσει ένα Δελτίο Ποσοτικής Παραλαβής ή αν το επιθυμεί ο προμηθευτής, να εκδώσει και ένα πιστωτικό τιμολόγιο, το οποίο θα επιστρέψει αυτόματα στο ERP του. Με λίγα λόγια η λύση Proof-of-Delivery κληρονομεί αρκετά στοιχεία μιας κλασικής λύσης τιμολόγησης επί αυτοκινήτου (exvan).
Το τελευταίο βήμα – που όπως φαίνεται δεν αποτελεί τελικά και το μόνο – είναι να υπάρξει μια ηλεκτρονική υπογραφή, η οποία μαζί με το GPS, timestamps και το φωτογραφικό υλικό, δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης της σωστής παράδοσης αγαθών στον τελικό παραλήπτη.
Στην ελληνική αγορά σήμερα υπάρχουν συστήματα που υλοποιούν Proof-of-Delivery με ενσωμάτωση γεωγραφικών δεδομένων ή με απλή επισύναψη υπογραφής. Συνολική λύση η οποία να ενσωματώνει όλη τη δυνητική λειτουργικότητα όπως αναλύθηκε παραπάνω, προσφέρουν μόνο συστήματα της διεθνούς αγοράς, ενώ στην Ελλάδα διατίθεται το Regate Effective, λύση του ομίλου εταιρειών SOFTONE.
George Markatatos
CEO @ Regate S.A. Chairman @ ΣΕΚΕΕ
Ανοιχτή πρόσβαση σε δεδομένα από τα online σούπερ μάρκετ
- Λεπτομέρειες
Πρόσβαση στα συναλλακτικά δεδομένα των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους αποφάσισαν να δώσουν στους προμηθευτές τους οι ΑΒ Βασιλόπουλος και My market, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλία ενίσχυσης της εμπιστοσύνης μέσω μεγαλύτερης διαφάνειας, με στόχο τη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές και τον κλάδο. Την τεχνολογική υποδομή, επεξεργασία, οπτικοποίηση και εμπορική διάθεση των δεδομένων έχει αναλάβει η Convert Group.
Συγκεκριμένα οι προμηθευτές θα έχουν πλέον πρόσβαση στις παρακάτω πληροφορίες:
- Πωλήσεις: τεμαχιακά, αξιακά, μερίδια αγοράς
- Μετρικές Ηλεκτρονικού Εμπορίου: όπως Δείκτης Μετατροπής Ενδιαφέροντος (pageview) σε Αγορά (add-to-basket).
- Μετρικές Ηλεκτρονικού Καλαθιού: δηλαδή ποιοι κωδικοί προϊόντων μπαίνουν συνήθως στα ίδια ηλεκτρονικά καλάθια ή -πιο σημαντικά- ποια ηλεκτρονικά καλάθια χάνονται.
- Στατιστικά Ημέρας / Ώρας: δηλαδή ποιες μέρες και ώρες επακριβώς αγοράζουν οι καταναλωτές online ανά κατηγορία και κωδικό.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4932
Πηγή: www.boussias.com
SIAL: Ξεπέρασε τα επίπεδα του 2018 η φετινή διοργάνωση
- Λεπτομέρειες
Ως μια ιδιαιτέρως επιτυχημένη διοργάνωση χαρακτηρίζει την SIAL Paris 2022 η Director της SIAL Paris, Audrey Ashworth, μιλώντας στο FnB Daily, λέγοντας ότι μετά από μια δύσκολη περίοδο τεσσάρων ετών - θυμίζουμε ότι η SIA 2020 ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας - η έκθεση επέστρεψε με 7.000 εκθέτες από 127 χώρες.
“Φέτος, καλύψαμε 250.000 τμ εκθεσιακού κέντρου, έκταση, που είναι ανάλογη με 40 γήπεδα ποδοσφαίρου, παρουσιάζοντας πάνω από 4.000 προϊόντα”.
Συνέντευξη στον Νεκτάριο Β. Νώτη
Κατά την διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετά, αρχίσαμε να μιλάμε για ένα ενδεχόμενο νέο μοντέλο εκθέσεων, hybrid, in person, remote ή digital. Ποια είναι η γνώμη σας;
Όσο αναπτύσσεται το digital, τόσο περισσότερο αναγκαία είναι event, όπως η SIAL Paris, μια έκθεση που γίνεται με φυσική παρουσία. Αυτό είναι κάτι, που βλέπουμε να αναπτύσσεται πολύ. Πιστεύω ότι το μέλλον θα είναι τα in person events με hybrid content και digital application, που θα δίνουν την δυνατότητα σε buyers και suppliers να διατηρούν την επικοινωνία τους όλο τον χρόνο, με podcasts, webcast, webinars και άλλα.
Στο πλαίσιο αυτό, λανσάραμε και εμείς φέτος, για πρώτη φορά, την ψηφιακή πλατφόρμα Marketplace, που προσφέρει αυτό ακριβώς στους buyers και στους supliers.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1538
Πηγή: www.fnbdaily.com