Ανθεκτικές οι επιχειρήσεις που αξιοποιούν την τεχνολογία
- Λεπτομέρειες
Η βιωσιμότητα περνά μέσα από την αξιοποίηση των εργαλείων της πληροφορικής
Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε στην ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων κατά την πανδημία, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά. H βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και οι αναπτυξιακές στρατηγικές απαιτούν την αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων της πληροφορικής. Αυτό, είναι κάτι το οποίο ασπάζεται η πλειοψηφία των επιχειρήσεων του δείγματος (149 επιχειρήσεις), δεδομένου ότι μόνο 2,7% από τους ερωτηθέντες θεωρούν ότι δεν υπάρχει κάποια σκοπιμότητα, τέτοια, που να προκαλεί διέγερση του ενδιαφέροντος της επιχείρησης για αναβάθμιση των τεχνολογικών της υποδομών.
Στον αντίποδα, μία στις τρεις από τις επιχειρήσεις του δείγματος επιδιώκει και καταφέρνει να προκαλεί τεχνολογικές εξελίξεις ή/και να τις υιοθετεί πριν τους περισσότερους ανταγωνιστές της.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4766
Πηγή: www.boussias.com
Η ακτινογραφία των data centers στην Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
Σύμφωνα με έκθεση της NAIReal Act, στην Ελλάδα οι μεγάλες εταιρείες έχουν συνήθως το δικό τους data center. Ωστόσο για μικρότερες εταιρείες, η απόκτηση εγκαταστάσεων, που προορίζονται αποκλειστικά για το κέντρο δεδομένων τους, είναι δύσκολη, αλλά δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο, καθώς υπάρχουν διάφορα κέντρα δεδομένων συντοπισμού που μπορούν να τις εξυπηρετήσουν.
Η αγορά των data centers είναι, επί του παρόντος, πρώιμη, καθώς υπάρχουν λίγες παροχές και κτίρια-υποδομές στην Ελλάδα. Υπάρχει έλλειψη κτιρίων που να πληρούν τις προδιαγραφές και κυρίως, το υπάρχον απόθεμα δεν συγκεντρώνεται και διαχέεται σε ευρύτερες περιοχές.
Ωφέλιμα για τις εταιρείες
Τα κέντρα δεδομένων μπορεί να είναι ωφέλιμα για τις εταιρείες, καθώς αναθέτουν το κέντρο δεδομένων τους σε ειδικούς, μειώνοντας το κόστος της διαχείρισής τους. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 17 κέντρα δεδομένων διάσπαρτα στην Ελλάδα.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #880
Πηγή: www.bnbdaily.com
Φέτα ΠΟΠ: Πως διαμορφώνονται τα μερίδια των παικτών - leader η ΔΩΔΩΝΗ
- Λεπτομέρειες
Ανοδικά κινούνται οι πωλήσεις της φέτα ΠΟΠ στη χώρα μας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της IRI για την πορεία της κατηγορίας στον τομέα των supermarkets για το εντεκάμηνο του 2021 και έχει στη διάθεσή του το FnB Daily.
Δυνατό χαρτί η φέτα
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών, η φέτα παραμένει για την ελληνική αγορά το δυνατό χαρτί, καθώς κατέχει το 1/4 των πωλήσεων των τυριών που γίνονται στα ελληνικά supermarkets. Οι πωλήσεις, το 2020, σημείωσαν ανάπτυξη 6% και η άνοδος προήλθε κυρίως από τα σταθερού barcode προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με 21% λόγω της αλλαγής του τρόπου που ψώνιζαν οι καταναλωτές, συνέπεια της πανδημίας. Μέσα στο 2021, η εικόνα άλλαξε και η φέτα κινήθηκε πτωτικά σε αξία (-4%) με τις πωλήσεις επί ζυγίω να πέφτουν κατά 5,5%, ενώ οι πωλήσεις της συσκευασμένης φέτας διατήρησαν τον ανοδικό τους ρυθμό (+1,5%), χωρίς όμως να μπορούν να αντικαταστήσουν τις χαμένες πωλήσεις από τον πάγκο κοπής.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1372
Πηγή: www.fnbdaily.com
Αλκοόλ: Ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις στην παγκόσμια αγορά το 2022
- Λεπτομέρειες
Τις κυρίαρχες τάσεις που διαμορφώνουν το τοπίο της παγκόσμιας αγοράς αλκοολούχων ποτών, καθώς οι συμπεριφορές των καταναλωτών συνεχίζουν να αλλάζουν, αναφέρει σε ανάλυσή της η IWSR.
Μη παραδοσιακές κατηγορίες πολυτελείας
Αν και τα οινοπνευματώδη ποτά διεθνούς status υπέστησαν πτώση το 2020, η IWSR αναμένει σημαντική ανάκαμψη του κλάδου, στα επίπεδα ανάπτυξης της περιόδου 2014-2019. Η μελλοντική ανάπτυξη της κατηγορίας θα υποστηριχθεί από τα αυξανόμενα επίπεδα πλούτου και από τους νεοεισερχόμενους στην αγορά. Καθώς νέοι καταναλωτές εισέρχονται στην αγορά, καταγράφεται διαφοροποίηση και εμφάνιση εξειδικευμένων κατηγοριών – όπως ποτά με βάση την αγαύη- τα οποία κατέγραψαν σημαντική ανάπτυξη το 2020.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1371
Πηγή: www.fnbdaily.com
Πρώτος ο Σκλαβενίτης στο...μυαλό των καταναλωτών
- Λεπτομέρειες
Πρώτη στο...μυαλό των καταναλωτών (top of mind) εξακολουθεί να έρχεται η αλυσίδα Σκλαβενίτης, η οποία παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη, σύμφωνα με τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η Braincandy τον Δεκέμβριο του 2021, σε δείγμα 800 ατόμων (16-75 ετών) σε όλη την Ελλάδα. Σε αυτό το report επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, η επιστροφή της Lidl στην 4η θέση έπειτα από 5 χρόνια και το γεγονός ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος έχασε την...περίσταση των δείπνων (dinner occasion), με την Σκλαβενίτης να κερδίζει για πρώτη φορά την κορυφή στην κατηγορία "εορταστικό δείπνο" (festive dinner).
Κορυφαίο κριτήριο η...ποιότητα
Στα βασικά κριτήρια, με τα οποία γίνεται η επιλογή του supermarket, το περιβάλλον ξεπέρασε την ποικιλία των προϊόντων κατά την προηγούμενη χρονιά. Με ποιο κριτήριο επιλέγουν supermarket Ποιότητα: 22,7% (-4,5 μονάδες βάσης) Τιμές: 18,9% (+1,7 μονάδες βάσης) Περιβάλλον: 15,9% (+4,2 μονάδες βάσης) Ποικιλία προϊόντων: 15,7% (+3,2 μονάδες βάσης)
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1370
Πηγή: www.fnbdaily.com
Τι φέρνει η επιστροφή της Carrefour - ανακατάταξη μεριδίων στην post covid εποχή
- Λεπτομέρειες
Στο business plan που έχουν εκπονήσει η θυγατρική του ομίλου του Ν. Θ. Βαρδινογιάννη, αλλά και η μητρική Carrefour International Partnership για την επόμενη πενταετία, όπως επίσης και το concept που θα φέρει στην Ελλάδα, μιας και αυτό είναι που θα καθορίσει και την ανταγωνιστικότητά της, εστιάζεται το ενδιαφέρον στον εγχώριο κλάδο των supermarkets, μετά την επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα, όπως αποκάλυψε η προχθεσινή έκτακτη έκδοση του FnB Daily.
“Τα πράγματα έχουν αλλάξει από τότε που ήρθε για πρώτη φορά η Carrefour στην Ελλάδα. Πλέον, το κλειδί εισόδου για κάθε νέο παίκτη δεν θα πρέπει είναι το brand name, ούτε καν οι τιμές των προϊόντων τους, αλλά το concept, με το οποίο εισέρχεται στην αγορά, καθώς αυτό είναι που θα τον διαφοροποιήσει, μιας και όλες σχεδόν οι αλυσίδες διατηρούν πάνω κάτω τα ίδια επίπεδα τιμών”, εξηγεί έμπειρος παράγοντας του κλάδου.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1369
Πηγή: www.fnbdaily.com
Προς υποχρεωτική η σήμανση στα προϊόντα διατροφής στην ΕΕ
- Λεπτομέρειες
Τη λήψη μέτρων για να διορθωθούν στρεβλώσεις που δημιουργούνται από το σύστημα διατροφικής σήμανσης Νutri-Score και αφορούν στη διατροφική αξία σημαντικών προϊόντων της μεσογειακής διατροφής -και δεκάδες ελληνικών τροφίμων, όπως το ελαιόλαδο και το μέλι- ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ευρωβουλευτής, Μαρία Σπυράκη, με σχετική ερώτησή της.
Η επίτροπος Υγείας, Στέλλα Κυριακίδου, απαντώντας στην ερώτηση, αναφέρει ότι η Κομισιόν, "θα εκπονήσει πρόταση για εναρμονισμένη υποχρεωτική διατροφική επισήμανση στο εμπρόσθιο μέρος της συσκευασίας σε επίπεδο ΕΕ έως το τέλος του 2022" και με τον τρόπο αυτό, αφήνει, "σαφώς να εννοηθεί ότι υπάρχουν περιθώρια σοβαρών αλλαγών στο σύστημα διατροφικής επισήμανσης", όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση της ευρωβουλευτή.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1366
Πηγή: www.fnbdaily.com
Στα €14 δισ. η συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2021
- Λεπτομέρειες
Στο επίπεδο-ρεκόρ των €14 δισ. εκτιμάται η συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C (σε προϊόντα και υπηρεσίες) για το 2021, σύμφωνα με την 5η εξαμηνιαία έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
Επιπλέον, τουλάχιστον 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτουν πλέον, οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις άνω των €10 εκατ. Σύμφωνα με την έρευνα, η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών και σε περιόδους που λειτούργησαν κανονικά τα φυσικά καταστήματα.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #872
Πηγή: www.bnbdaily.com
Το 92% των μικρομεσαίων e-shop αύξησαν τις πωλήσεις τους το 2021
- Λεπτομέρειες
Η μεγάλη πλειονότητα των ΜMΕ ηλεκτρονικού εμπορίου έχει δει τον αριθμό των πωλήσεών της να αυξάνεται το 2021. Το 21% των εταιρειών που συμμετείχαν σε έρευνα δήλωσαν πως είχαν αύξηση πωλήσεων τουλάχιστον κατά 40%. Ωστόσο, όλοι δήλωσαν πως αντιμετώπισαν και αρκετές προκλήσεις. Η εταιρεία email και SMS marketing Sendlane προχώρησε στη σχετική έρευνα σε 150 ΜMΕ, για να αποτυπώσει την τρέχουσα εικόνα στην αγορά του e-commerce. Σύμφωνα με τη έκθεση της Sendlane, η μεγάλη πλειονότητα, σε ποσοστό 92% είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται. Το 34% είδε αύξηση πωλήσεων 10-20%, για το 21% οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 40%, ενώ για το 33% που είχε αύξηση από 20 έως 40%.
Εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, είναι ενδιαφέρον ότι αυξήθηκαν επίσης και τα περιθώρια κέρδους. Το 90% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν αύξηση τουλάχιστον 10% στο συνολικό τους κέρδος, ενώ οι περισσότερες εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν ότι οι τάσεις θα συνεχιστούν. Λόγω της αυξημένης ζήτησης, τα e-shop επενδύουν περισσότερο στα τεχνολογικά τους εργαλεία. Έως και το 85% των εμπόρων ξόδεψε περισσότερα χρήματα σε τεχνολογικές υπηρεσίες το 2021 από ό,τι το 2020. Από αυτούς, το 46% ξόδεψε τουλάχιστον 40% περισσότερο από ό,τι το προηγούμενο έτος.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: Smart Press / E-Commerce News
Επιδείνωση για το καταναλωτικό κλίμα φέρνει η ενεργειακή κρίση
- Λεπτομέρειες
Επιφυλακτικοί είναι οι καταναλωτές, όπως καταγράφει έρευνα του ΣΕΛΠΕ, αφού οι επικείμενες αυξήσεις σε πολλά προϊόντα από το 2022 λόγω του αυξημένου κόστους ενέργειας, «φρενάρουν» τη διάθεση για αγορές.
Την πέμπτη μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο ολοκλήρωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σύμφωνα με την οποία το καταναλωτικό κλίμα παρουσιάζει επιδείνωση, ενώ οι προσδοκίες για το α΄ εξάμηνο της νέας χρονιάς είναι χαμηλές. Η έρευνα έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 2021 μέσω πανελλήνιας έρευνας σε δείγμα 859 καταναλωτών και από αυτήν προκύπτουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού από την επίδραση της πανδημίας, καθώς και ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανικής. Να σημειωθεί, ωστόσο, πως τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό το τελευταίο εξάμηνο, η οποία αφορά κυρίως την επίδραση του αυξημένου κόστους ενέργειας και δευτερευόντως της επίδρασης της κρίσης της Covid-19 στο καταναλωτικό κλίμα και στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.
Διαβάστε περισσότερα: Retail Today Τεύχος 4079
Πηγή: Retail Today
Αυξημένο κατά 5% το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού
- Λεπτομέρειες
Αυξημένη κατά 5% ήταν η μέση τιμή για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποίησε το ΙΕΛΚΑ. Σύμφωνα με αυτήν, 1 στους 2 καταναλωτές αποδίδει τις ανατιμήσεις στις αυξήσεις των διεθνών τιμών πρώτων υλών, ενώ τα νοικοκυριά θέλουν να προχωρήσουν σε εξοικονόμηση έως και 21%, με προσφορές και έξυπνες αγορές. Οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα supermarkets, το 2021, είναι αυξημένες 5% κατά μέσο όρο, σε σχέση με το 2020, ενώ είναι αυξημένες κατά 1% σε σχέση με την υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε το 2015. Συγκεκριμένα, το τυπικό καλάθι υπολογίζεται σε €86,18 το 2021 έναντι €81,81 το 2020.
Προσφορές
Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες να εκμεταλλευτεί κανείς τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων supermarket, δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει και εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 13% της αξίας των αγορών του, ενώ με έξυπνες αγορές, η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει και το 21% της αξίας του καλαθιού. Το μεγάλο εύρος τιμών που καταγράφεται, οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος και ειδικά την τελευταία 5ετία, ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές και value for money που καταγράφεται το τελευταίο 6μηνο.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1360
Πηγή: www.fnbdaily.com