Πληθωρισμός: Σε ποια τρόφιμα-ποτά τσίμπησαν οι τιμές τον Μάιο
- Λεπτομέρειες
Νέα εκρηκτική άνοδο του πληθωρισμού στο 11,3% τον Μάιο καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ, κάτι το οποίο αποδίδεται κυρίως στις μεγάλες αυξήσεις που έχουν σημειωθεί στις τιμές του φυσικού αερίου, των καυσίμων και των τιμολογίων ρεύματος. Διόλου ευκαταφρόνητες είναι και οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα-ποτά, γεγονός που έχει γίνει αντιληπτό στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, βλέποντας τις τιμές στα ράφια των supermarkets.
Οι μηνιαίες αυξήσεις
Ειδικότερα, τον προηγούμενο μήνα πέρασαν, σε σχέση με τον Απρίλιο, αυξήσεις:
- 6,2% στα παγωτά
- 5,6% στις σάλτσες/καρυκεύματα
- 5,2% στα κρασιά
- 4,9% στο νωπό γάλα με μειωμένα λιπαρά
- 4,7% στα νωπά φρούτα
- 4,0% στα αυγά
- 3,6% σε έλαια και λίπη
- 3,4% σε ψωμί και δημητριακά
- 3,1% σε οινοπνευματώδη ποτά και λικέρ
- 2,8% στο χοιρινό
- 2,7% στα αλλαντικά
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1465
Πηγή: www.fnbdaily.com
Με συναισθηματική προσέγγιση εξασφαλίζεται η ικανοποίηση των πελατών
- Λεπτομέρειες
Την αναγκαιότητα τα ελληνικά brands να αποκτήσουν διαφορετική, περισσότερο συναισθηματική προσέγγιση, προκειμένου να εξασφαλίσουν την ικανοποίηση των πελατών τους, αναδεικνύει η έρευνα, Sitecore Brand Authenticity 2022, που πραγματοποίησε η Sitecore σχετικά με την συμπεριφορά των καταναλωτών στην Ελλάδα και στην οποία συμμετείχαν 1.070 καταναλωτές από την Ελλάδα. Μόνο το 30% των Ελλήνων αγοραστών έχει επιστρέψει σε ένα brand που είχε ορκιστεί να μην ψωνίσει ποτέ ξανά, με το κόστος, την εξυπηρέτηση πελατών και την ευκολία να παίζουν σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις του.
Σημαντική η ενσυναίσθηση
Συνολικά, οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν τα brands να θυμούνται τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις τους, με το 71% να απαιτεί από ένα brand να δείχνει ενσυναίσθηση και κατανόηση, για να χτίσει ισχυρότερη σχέση. Έξι στους δέκα θέλουν να συνδεθούν με ένα brand σε προσωπικό επίπεδο.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #970
Πηγή: www.bnbdaily.com
e-Συζητήσεις ΙΟΒΕ 2022 Η ελληνική οικονομία και το ευρωπαϊκό περιβάλλον: (νέα) κρίση και ευκαιρίες
- Λεπτομέρειες
Στο πλαίσιο της σειράς των e-Συζητήσεων 2022 το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών - IOBE διοργάνωσε την Παρασκευή 1 Απριλίου 2022 και ώρα 16.30 – 18.00 την ένατη δημόσια διαδικτυακή συζήτηση:
«Η επίπτωση του πολέμου στην Ουκρανία στις οικονομίες της Ευρώπης»
Σε συνέχεια της κρίσης χρέους και της πανδημίας, πώς επηρεάζει η νέα κρίση την Ευρώπη;
Θα είναι ο υψηλός πληθωρισμός μόνιμος; Κινδυνεύουν τα χρέη από άνοδο των επιτοκίων ή θα απομειωθούν από τον πληθωρισμό; Θα υποχωρήσει το κόστος ενέργειας και πώς επηρεάζει τις οικονομίες; Η νέα κρίση ενισχύει κοινές πολιτικές στην Ευρώπη ή αυξάνει τους κινδύνους για τις αδύναμες οικονομίες;
Μπορείτε να δείτε το video της συζήτησης εδώ
Πηγή: www.iobe.gr
ΙΕΛΚΑ: ΤI φέρνει μείωση πωλήσεων στον κλάδο FMCG
- Λεπτομέρειες
"Η αύξηση του πληθωρισμού φαίνεται πως αρχίζει να επηρεάζει τον κλάδο των ταχέως διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs). Και αυτό γιατί το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών μειώνεται και επομένως, κάνουν λιγότερες αγορές. Έτσι λοιπόν, το δεύτερο εξάμηνο αναμένεται πτώση των πωλήσεων 1,8% στον κλάδο των FMCGs, όπως και στο σύνολο του έτους", δηλώνει στο FnB Daily ο Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ.
Τί δείχνει η έρευνα
Ειδικότερα, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει μείωση των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο του 2022 (-1,8%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021, αλλά και συνολικά το 2022 (-1,8%). Αυτό αναμένουν τα στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1457
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ποια νησιά άφησαν ήδη πίσω τους το 2019
- Λεπτομέρειες
Νότιο Αιγαίο «ψηφίζουν» Βρετανοί, Γερμανοί και Ιταλοί
Εξαιρετικά προχωράει η τουριστική περίοδος για το Νότιο Αιγαίο και τον μήνα Μάιο, αφού το πρώτο δεκαπενθήμερο έκλεισε, όπως και ο Απρίλιος, με περισσότερες διεθνείς απευθείας αφίξεις, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της χρονιάς ρεκόρ του 2019.
Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου, στα τέσσερα κύρια διεθνή αεροδρόμια των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω και Ρόδου, αφίχθησαν 240.909 επιβάτες το διάστημα 1-15 Μαΐου έναντι 230.201 το 2019, ενώ μαζί με τις αφίξεις στον διεθνή αερολιμένα Καρπάθου, οι επισκέπτες στο Νότιο Αιγαίο μέσω διεθνών απευθείας πτήσεων μέσα στις πρώτες δεκαπέντε ημέρες του φετινού Μαΐου ανέρχονται σε 242.344.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Daily Τεύχος #832
Πηγή: www.boussias.com
Ο πόλεμος στην Ουκρανία καθυστερεί την τουριστική ανάκαμψη
- Λεπτομέρειες
Στο 68% των προ-πανδημικών επιπέδων θα φθάσει φέτος ο αριθμός των διεθνών αναχωρήσεων παγκοσμίως, για να ανακάμψει πλήρως μέχρι το 2025, σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων GlobalData. Ωστόσο, στην περιοχή της Ευρώπης και της Ασίας η ανάκαμψη παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης.
Οι αριθμοί αναμένεται να βελτιωθούν στο 82% των επιπέδων πριν από την εμφάνιση του κορωνοϊού το 2023, και στο 97% το 2024, προτού ανακάμψουν πλήρως μέχρι το 2025 στο 101% των επιπέδων του 2019, με προβλεπόμενες διεθνείς αναχωρήσεις 1,5 δισεκατομμυρίου. Ωστόσο, η ανάκαμψη θα είναι άνιση, με την Ευρώπη και την Ασία να υστερούν σε σχέση με άλλες περιοχές, σύμφωνα με την GlobalData.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Daily Τεύχος #827
Πηγή: www.boussias.com
Έρευνα EY: Στροφή σε φθηνότερες εναλλακτικές για φρέσκα & συσκευασμένα τρόφιμα
- Λεπτομέρειες
Η αυξανόμενη οικονομική αβεβαιότητα έχει πλήξει την αισιοδοξία για μια πιο θετική μετά-πανδημική κανονικότητα, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να κλονίζεται για άλλη μια φορά, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής έρευνας της EY, Future Consumer Index. Η έρευνα διαπιστώνει ότι το αυξανόμενο κόστος αγαθών και υπηρεσιών επηρεάζει τις αγοραστικές δυνατότητες και αποφάσεις του 52% των ερωτηθέντων σε όλον τον κόσμο. Υπό το πρίσμα των σημαντικών πληθωριστικών πιέσεων στις τιμές και την ανησυχία για νέες παραλλαγές της COVID-19, η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να περιορίζουν την καταναλωτική δαπάνη τους, θα στρέφονται σε φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις και θα περιορίζουν τις αγορές μη απαραίτητων αγαθών.
Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί αναζητούν ήδη φθηνότερες εναλλακτικές για φρέσκα (20%) και συσκευασμένα τρόφιμα (19%), ενώ ξοδεύουν λιγότερα στο αλκοόλ (30%).
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1447
Πηγή: www.fnbdaily.com
• IMEDD Ιστορικό υψηλό για τις παγκόσμιες τιμές τροφίμων δείχνει ο οργανισμός τροφίμων και γεωργίας
- Λεπτομέρειες
Σε ιστορικό υψηλό 60 ετών βρίσκονται οι διεθνείς τιμές τροφίμων το 2022, με τη μεγαλύτερη, μάλιστα, μηνιαία αύξηση των τιμών να σημειώνεται μεταξύ Φεβρουαρίου - Μαρτίου 2022, ως αποτέλεσμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από έρευνα - ανάλυση του iMEdD (Incubator for Media Education and Development), που λαμβάνει υπόψη την τελευταία μηνιαία έκθεση του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών.
Ελαφρά μείωση τον Απρίλιο
Όπως προκύπτει από αυτήν, ο γενικός δείκτης παγκόσμιων τιμών τροφίμων σημείωσε ελαφρά μείωση 0,8% τον Απρίλιο 2022 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, αλλά αύξηση 30% σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2021.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1441
Πηγή: www.fnbdaily.com
Αθλητικός τουρισμός: Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στην Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
150.000 € ο ελάχιστος οικονομικός αντίκτυπος μιας διοργάνωσης
Δυναμική ανάπτυξη αναμένεται να γνωρίσει ο αθλητικός τουρισμός στην Ελλάδα μέχρι το 2030, ξεπερνώντας τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ακόμα και της Ευρώπης, που αυτή τη στιγμή αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αθλητικού τουρισμού στον κόσμο, με μερίδιο αγοράς 36,8%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε για πρώτη φορά για τον αθλητικό τουρισμό στην Ελλάδα το Centre of Excellence in Food, Tourism & Leisure of Deree - The American College of Greece με την ActiveMedia Group, και παρουσιάζει αποκλειστικά το H&R, η Ελλάδα αναμένεται να δει τον αθλητικό τουρισμό να αναπτύσσεται με ρυθμό 41-45%. Η μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του Front Runners in Sports Management 4.0 από τη Δρ. Στέλλα Λειβάδη και τη Δρ. Ευγενία Τζουμάκα του Deree - The American College of Greece, στάθηκε ιδιαίτερα στον θετικό αντίκτυπο που έχουν για την τοπική οικονομία και την κοινωνία οι μικρότερες αθλητικές διοργανώσεις.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Daily Τεύχος #826
Πηγή: www.boussias.com
EY: Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες των Ελλήνων CEOs
- Λεπτομέρειες
Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των ελληνικών επιχειρήσεων προσαρμόζουν το στρατηγικό επενδυτικό τους πρόγραμμα, για να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο της πανδημίας, καθώς και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές και κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις, όπως προκύπτει από την παγκόσμια έρευνα της ΕΥ, CEO Outlook 2022, που κατέγραψε, μεταξύ άλλων, και τις απόψεις Ελλήνων CEOs από 12 κλάδους της οικονομίας. Στο περιβάλλον αυτό, βασικές τους προτεραιότητες αναδεικνύονται:
- Ο ψηφιακός μετασχηματισμός
- Τα νέα κανάλια ανάπτυξης
- Οι στρατηγικές ESG
Νέο κοινωνικοοικονομικό τοπίο
Τα ανώτατα διευθυντικά στελέχη στην Ελλάδα προσπαθούν να κατανοήσουν και να προσαρμοστούν στο νέο κοινωνικοοικονομικό τοπίο: Το 54% αναφέρει ότι η πανδημία προκάλεσε βραχυπρόθεσμη αναστάτωση στον κλάδο του Το 16% εκτιμά ότι η πανδημία προκάλεσε θεμελιώδεις αλλαγές προς το καλύτερο και το 12% προς το χειρότερο Το 12% θεωρεί ότι οι αλλαγές απλώς επιτάχυναν τις υφιστάμενες τάσεις στον κλάδο του Το 62% δηλώνει ότι προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους επενδύσεις για να διαχειριστούν τους κινδύνους που σχετίζονται με τις γεωπολιτικές εντάσεις
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #944
Πηγή: www.bnbdaily.com
Προοπτικές «εκτόξευσης» της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας
- Λεπτομέρειες
Την εντυπωσιακή πορεία της ελληνικής βιομηχανίας φαρμάκου τα τελευταία χρόνια αλλά και τις αναπτυξιακές προοπτικές που «κουβαλά» αυτή η δυναμική καταγράφει η Εθνική Τράπεζα σε κλαδική της ανάλυση. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία έχει σημειώσει αύξηση πωλήσεων της τάξης του 80% την περίοδο 2017-2021, η οποία στηρίχθηκε κυρίως σε εξαγωγές, αυξάνοντας την εξωστρέφεια του κλάδου στο 45% των πωλήσεων (από 30% το 2017).
Η παραπάνω άνοδος αντικατοπτρίζεται σε σχεδόν ισοδύναμη αύξηση του όγκου παραγωγής για την ίδια περίοδο (σωρευτική άνοδος 81% έναντι 43% στην ΕΕ και 7% στη λοιπή ελληνική βιομηχανία). Η άνοδος αυτή συνοδεύτηκε από διπλασιασμό των πάγιων επενδύσεων οι οποίες έφθασαν το 10% των πωλήσεων στο διάστημα 2018-2021, από 7% το 2010-2017, ωστόσο παραμένουν χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (14%). Βάσει των εκτιμήσεων της ΕΤΕ, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία διαθέτει τη «δύναμη πυρός» να διπλασιάσει τις πωλήσεις της την επόμενη πενταετία (από €3,4 δισ. το 2021 σε €7,2 το 2026), με βασικούς οδηγούς τόσο την αυξημένη εξωστρέφεια (από 45% της παραγωγής σήμερα, στον ΕΕ μέσο όρο του 60%), όσο και την άνοδο της διείσδυσης των γενοσήμων στην ελληνική αγορά (από 34% του συνολικού όγκου κατανάλωσης σήμερα, στον ΕΕ μέσο όρο του 62%).
Διαβάστε περισσότερα: Industry Daily Τεύχος #239
Πηγή: www.boussias.com