We love My Market: Tο στοίχημα Παντελιάδη στο ηλεκτρονικό εμπόριο
- Λεπτομέρειες
Οι τρεις μεγάλες πόλεις, Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, τροφοδοτούνται από τα καταστήματα, που δραστηριοποιούνται εκεί. Στις συγκεκριμένες περιοχές, η παραγγελία οδηγείται μέσα από το e-shop, σε επιλεγμένα καταστήματα των τριών πόλεων, τα οποία συλλέγουν την παραγγελία του καταναλωτή, και την αποστέλλουν στη συνέχεια στο σπίτι του, μέσω του στόλου οχημάτων της εταιρείας. Για τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας, οι παραγγελίες εξυπηρετούνται αποκλειστικά με την αποστολή προϊόντων ξηρού φορτίου, τα οποία αποστέλλονται στον προορισμό τους μέσω εταιρείας ταχυμεταφορών.
IRI: Θετικός με αστερίσκους ο Σεπτέμβριος - Κυριαρχούν τα h/m
- Λεπτομέρειες
Σε ό,τι αφορά τις τρεις βασικές κατηγορίες των FMCGs, που περιλαμβάνουν τα προϊόντα οικιακής φροντίδας, τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και τα τρόφιμα, κινήθηκαν ανοδικά σύμφωνα με τα στοιχεία YTD σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2017 (πίνακας 2, βλέπε πηγή άρθρου).
Ταυτόχρονα, ενώ όλες οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν θετική πορεία στο εννιάμηνο, τα μαγειρικά συμπληρώματα (σάλτσες, μπαχαρικά) κινούνται αρνητικά, καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 4,1%. Μάλιστα, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η εικόνα τους, κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2017, ήταν θετική, κινούμενη οριακά στο +0,5% (πίνακες 3 & 4, βλέπε πηγή άρθρου).
Σε ό,τι αφορά τα private label προϊόντα, κινούνται περαιτέρω πτωτικά, καταγράφοντας μείωση μεριδίου 1,1% (βλέπε πηγή άρθρου).
Εξετάζοντας τέλος τα επιμέρους κανάλια πώλησης, ανάλογα με την επιφάνεια των καταστημάτων, τα υπερμάρκετ συνεχίζουν να καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη, ενώ τη μικρότερη άνοδο πωλήσεων καταγράφουν τα μεσαία σούπερ μάρκετ, από 400 έως και 1.000 τ.μ. (βλέπε πηγή άρθρου).
9 τύποι του Digital Marketing για να αναβαθμίσετε το marketing strategy του brand σας
- Λεπτομέρειες
Διαβάστε περισσότερα: https://bit.ly/2AyZmTy
Πηγή: https://www.suit.gr Αρθρογράφος: Βαλέρια Λαδά
Στα 40 εκατ. ευρώ η απώλεια εσόδων από τον ΕΦΚ
- Λεπτομέρειες
Με ποσοστιαία αρνητική μεταβολή της τάξεως του 6,8% κινείται η ζήτηση στον καφέ, με βάση τη σχετική έρευνα "Elasticity Study" της Nielsen για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, από την 1η Ιανουαρίου του 2017, οπότε και εφαρμόστηκε ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ, έως και σήμερα. Η Ελληνική Ένωση Καφέ, στη συνάντηση, που είχε με τον υφυπουργό Οικονομίας, Στέργιο Πιτσιόρλα, ζήτησε την απλοποίηση της εφαρμογής και της επίλυσης προβλημάτων, που σχετίζονται με την εφαρμογή της νομοθεσίας στις εξαγωγές, καθώς και με τη διαχείριση των φορολογικών αποθηκών, όπως λέει στο FnB Daily ο αντιπρόεδρος της Ένωσης, Ηλίας Παπαδόπουλος.
ΕΠΗΡΕΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΕΞΑΓΩΓΕΣ. Επιπλέον, από την εφαρμογή του φόρου έχουν επηρεαστεί και οι εξαγωγές, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται επιστροφή φόρου με βάση τη νομοθεσία, γεγονός, που αποτελεί μία από τις προτάσεις των στελεχών της Ένωσης. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κύριο Παπαδόπουλο, η επιβολή του φόρου έχει συμβάλλει στην αύξηση του λαθρεμπορίου κατά διψήφιο ποσοστό.
ΟΙ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΜΕΤΡΙΑΣΑΝ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΙΜΗΣ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen οι συνέπειες της αύξησης της τιμής μπόρεσαν να μετριαστούν μερικώς μέσω των προωθητικών ενεργειών μείωσης τιμών, η οποία απέδωσε +2.5% σε όγκους) καθώς και από την αναδιαμόρφωση του δικτύου του λιανεμπορίου με την επαναλειτουργία καταστημάτων (+3.9% σε όγκο) για το χρονικό διάστημα Αύγουστος 2015 - Ιούνιος 2018.
ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥ ΚΑΦΕ. Η Ένωση Καφέ ζήτησε από τον υπουργό, μετά από μελέτη που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την PwC, να δίνεται το δικαίωμα σε όσες επιχειρήσεις επιθυμούν, είτε να διατηρούν φορολογική αποθήκη, είτε όχι. "Επί του παρόντος, όλες οι εταιρείες υποχρεούνται να διαθέτουν φορολογική αποθήκη, με αποτέλεσμα το διαχειριστικό κόστος να είναι δυσβάσταχτο", σημειώνει σχετικά ο κύριος Παπαδόπουλος.
"ΠΑΓΙΑ ΘΕΣΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ". Σύμφωνα με τον κύριο Παπαδόπουλο, πάγια θέση της Ελληνικής Ένωσης Καφέ αποτελεί η κατάργηση του φόρου. Από την πλευρά του, ο κύριος Πιτσιόρλας επισήμανε ότι, επί του παρόντος, λόγω δημοσιονομικής στενότητας, η κατάργηση καθίσταται ανέφικτη. Όχι, όμως, και η απλοποίηση της νομοθεσίας, που ζητά η ΕΕΚ και με την οποία συντάχθηκε απόλυτα ο υπουργός.
ΠΣΒΑΚ: Σε ανοδική πορεία η αγορά καλλυντικών
- Λεπτομέρειες
Με άνοδο 2%, τόσο σε επίπεδο λιανικής όσο και χονδρικής, εκτιμά ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ) πως θα κλείσει το 2018 για την ελληνική αγορά καλλυντικών.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, οι πωλήσεις λιανικής υπολογίζεται πως θα ανέλθουν φέτος σε 899 εκατ . ευρώ, ενώ οι πωλήσεις χονδρικής σε 671 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που η αγορά καταγράφει θετική πορεία, καθώς και το 2017 οι πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν κατά 3,47% ανερχόμενες στα 881 εκατ. ευρώ από τα 851 εκατ. ευρώ του 2016, ενώ και η χονδρική υπολογίστηκε πως κατέγραψε άνοδο 2,83% και άγγιξε τα 657 εκατ. ευρώ από 639 εκατ. ευρώ το 2016.
Ακόμη, τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ δείχνουν πως η ευρεία διανομή συνεχίζει να αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι διανομής στη χώρα μας, αντιστοιχώντας φέτος στο 42,3% των συνολικών πωλήσεων καλλυντικών στην Ελλάδα. Η επιλεκτική διανομή κινείται αυξητικά και αντιστοιχεί πια στο 19,2% της συνολικής αγοράς, ενώ πάνω από το 1/4 των πωλήσεων (26%) του κλάδου προέρχεται από τα φαρμακεία. Σημαντική άνοδο καταγράφει και το e-commerce (που περιλαμβάνεται σε όλα τα κανάλια) και πλέον έχει φτάσει να αντιστοιχεί σε 5,8% της συνολικής αγοράς καλλυντικών στην Ελλάδα. Τέλος, όσον αφορά τη διάρθρωση της συνολικής αξίας των πωλήσεων καλλυντικών στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ δείχνουν πως η Περιποίηση Προσώπου & Σώματος αποτελεί την πλέον δημοφιλή κατηγορία, αντιστοιχώντας στο 32,9% των πωλήσεων και ακολουθούν η Περιποίηση Μαλλιών με μερίδιο 25,4% και τα Προϊόντα Υγιεινής, που προσφέρουν το 22,7% των πωλήσεων.
Πηγή: http://www.businessnews.gr/article/123384/psvak-se-anodiki-poreia-i-agora-kallyntikon
SIAL 2018: Τελευταία Νέα και Λίστα Ελλήνων Εκθετών
- Λεπτομέρειες
ΕΡΕΥΝΑ FnBDaily: Οι προσφορές αυξάνονται: Πόσο αντέχουν retailers και προμηθευτές;
- Λεπτομέρειες
Για το θέμα των προωθητικών ενεργειών στα FMCGs μέσα από το οργανωμένο λιανεμπόριο, μίλησαν λιανεμπορικές επιχειρήσεις και προμηθευτές στο FnB Daily, με δεδομένη την αμείωτη διεύρυνση του φαινομένου. Xαρακτηριστική ήταν η πρόσφατη τοποθέτηση του προέδρου του ΙΕΛΚΑ, Κώστα Μαχαίρα: "Αυτο δεν είναι υγιές. Δε χτίζουμε πελατολόγιο, ούτε πιστότητα. Πολλοί λιανέμποροι αγοράζουν μερίδια αγοράς με αυτό τον τρόπο".
NIELSEN: ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΥΨΗΛΗ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ: Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, τα οποία έχει στη διάθεσή του το FnB Daily, εξακολουθεί να υφίσταται η υψηλή προωθητική ένταση για όλα τα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων και των PL, όπως προκύπτει από το διάγραμμα, που ακολουθεί. Θα πρέπει, παράλληλα, να σημειώσουμε ότι στα επώνυμα προϊόντα η προωθητική ένταση εμφανίζεται ακόμα ισχυρότερη.
Διαβάστε περισσότερα στο Newsletter του FnBDaily.com
Πηγή: www.fnbdaily.com Newsletter Τεύχος 646
Συγγραφέας: Γιώργος Λαμπίρη
Συνέδριο για την ψηφιακή εφοδιαστική αλυσίδα από την KPMG
- Λεπτομέρειες
Ο αντίκτυπος των τεχνολογιών 3D printing, Blockchain, Big Data και drones στην εφοδιαστική αλυσίδα, και, κατ’ επέκταση, στην συνολική εμπειρία πελάτη είναι το κεντρικό θέμα του συνεδρίου Innovation in Supply Chain της KPMG. Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 20 Νοεμβρίου, στο Grand Hyatt Athens.Τα πλέον επίκαιρα θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού στη διοίκηση της ψηφιακής αλυσίδας αναπτύσσονται από εξειδικευμένους και διακεκριμένους ομιλητές, με πολυετή εμπειρία στη διεθνή αγορά: ο πρώην VP Logistics της Amazon Europe Philippe Hemard, ο Global Logistics Lead της British American Tobacco Leonardo Marins, ο Digital Solutions Director και Επισκέπτης Καθηγητής του Cranfield Patrick Strauss και ο ιδρυτής της εταιρείας drone cargo delivery για παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας Wings for Aid, Barry Koperberg συγκαταλέγονται στους ομιλητές του συνεδρίου.
Πηγή: NET FAX #4028 (12/10/18)
Νέα Ημερομηνία Λήξης για το Ψηφιακό Βήμα και το Ψηφιακό Άλμα
- Λεπτομέρειες
Η Δράση Ψηφιακό Βήμα και Ψηφιακό Άλμα παρατείνεται μέχρι την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018 (λήξη υποβολής αιτήσεων). Οι δυο δράσεις αυτές απευθύνονται τόσο σε μικρές όσο και σε μεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό τους (τεχνολογικός εξοπλισμός, λογισμικό, υπηρεσίες διαδικτύου, μισθολογικό κόστος εργαζομένων) για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους και την αναβάθμισή τους στην εσωτερική και εξωτερική αγορά. Διαβάστε περισσότερα στο www.psifiako-alma.gr
ΕΤΕ: "Κρυφός χρυσός" στον κλάδο τροφίμων
- Λεπτομέρειες
Σε μισό δισ. ευρώ ανέρχεται το δυνητικό όφελος για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αξιοποιώντας την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών τροφίμων, σύμφωνα με μελέτη της Εθνικής Τράπεζας.
Όπως αναφέρει η μελέτη, ανθεκτικός αποδείχθηκε o κλάδος τροφίμων και ποτών στη διάρκεια της κρίσης, διατηρώντας τον κύκλο εργασιών του κοντά στα 15 δισ. ευρώ και αυξάνοντας έτσι τη συνεισφορά του στις συνολικές πωλήσεις του επιχειρηματικού τομέα στο 7% το 2017 από 5% το 2008.
Βασικό στήριγμα για τον κλάδο τροφίμων και ποτών κατά την τελευταία δεκαετία ήταν οι εξαγωγές, οι οποίες με αύξηση 45% περιόρισαν την επίδραση της ελαφρά πτωτικής εγχώριας κατανάλωσης (-11%). Καθώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παράγουν το 1/3 των πωλήσεων του κλάδου, η νέα μελέτη που συνέταξε η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας εστιάζει στην αποτύπωση των ιδιαιτεροτήτων που τις χαρακτηρίζουν και κυρίως στον τρόπο που αυτές αποτυπώνονται σε δυνατά σημεία αλλά και προκλήσεις για την πορεία κάθε κατηγορίας τροφίμων στις διεθνείς αγορές.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Χρησιμοποιήστε το Ψηφιακό Άλμα για επενδύσεις στην επιχείρησή σας
- Λεπτομέρειες
Η νέα Δράση «Ψηφιακό Άλμα» στοχεύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων συνολικού ύψους 50.000.000,00 €.
Που Απευθύνεται
Επιλέξιμες θεωρούνται οι υφιστάμενες και οι νέες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις όλων των κλάδων ως εξής:
- Υφιστάμενες επιχειρήσεις που έχουν κλείσει δύο (2) πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις και τηρούν βιβλία Β’ και Γ’ κατηγορίας μέχρι τις 31/12/2017
- Διαθέτουν έναν (1) τουλάχιστον επιλέξιμο ΚΑΔ δραστηριότητας. Δείτε ποια ΚΑΔ δεν είναι επιλέξιμα στη σελίδα 92 του κειμένου.
Προθεσμίες Προγράμματος
Αιτήσεις θα μπορούν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσα από το Πληροφοριακό Σύστημα από τη Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018 και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018.