Ευρω-πλαίσιο προστασίας προμηθευτών από αθέμιτες πρακτικές χονδρεμπόρων και S/M
- Λεπτομέρειες
Σε μια σημαντική κίνηση για την προστασία των παραγωγών από τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των χονδρεμπόρων και των supermarket προχώρησε το Ευρωκοινοβούλιο, έπειτα από την ψήφιση των σχετικών νέων κανόνων της Ε.Ε.
Πρόκειται για κανόνες, που οδηγούν στην αναστολή συγκεκριμένων πρακτικών, όπως:
• Η καθυστέρηση πληρωμών για προϊόντα, που έχουν ήδη παραδοθεί
• Οι καθυστερημένες μονομερείς ακυρώσεις ή αναδρομικές αλλαγές των παραγγελιών
• Η άρνηση του αγοραστή να υπογράψει γραπτό συμβόλαιο με τους προμηθευτές τροφίμων
Εκτός νόμου τίθενται:
• Οι απειλές για αντίποινα εναντίον των προμηθευτών, όπως η αφαίρεση των προϊόντων τους από σχετικούς καταλόγους ή η καθυστέρηση πληρωμών, ως αντίδραση στην υποβολή καταγγελιών
• Η απαίτηση πληρωμών από τους προμηθευτές για προϊόντα, που χαλάνε ή καταστρέφονται στις εγκαταστάσεις του αγοραστή
• Η επιστροφή των απούλητων προϊόντων στον προμηθευτή χωρίς να καταβληθεί το αντίτιμο αγοράς*
• Ο εξαναγκασμός των προμηθευτών να πληρώνουν για τη διαφήμιση των προϊόντων*
• Οι χρεώσεις προς τους προμηθευτές για τη δημιουργία αποθεμάτων και την εισαγωγή των προϊόντων τους στους εμπορικούς καταλόγους*
• Η επιβολή έκπτωσης στην τιμή πώλησης του προμηθευτή*
*εκτός αν συμπεριλαμβάνονται ρητά στη συμφωνία προμήθειας
Σημειώνεται ότι οι προμηθευτές θα μπορούν να υποβάλουν καταγγελίες στην έδρα τους, ακόμη και αν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές λαμβάνουν χώρα σε άλλο σημείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ
Οι νέοι κανόνες θα προστατεύουν τους μικρής και μεσαίας κλίμακας προμηθευτές, με τζίρο χαμηλότερο των 350 εκ. ευρώ, οι οποίοι θα διαχωριστούν σε πέντε υποκατηγορίες με βάση τον τζίρο τους, με τους πιο μικρούς να απολαμβάνουν της μεγαλύτερης προστασίας.
Διαβάστε ΕΔΩ αναλυτικά τι προβλέπει το νέο πλαίσιο.
FnB Daily Τεύχος 742
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Τι επηρεάζει την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων
- Λεπτομέρειες
Στα στοιχεία, που επηρεάζουν σημαντικά τις προοπτικές των εξαγωγών των ελληνικών τροφίμων, αναφέρθηκε ο Στέφανος Λατίνος, International Markets Director της Παπαδόπουλος, στο πλαίσιο εργαστηρίου του ΣΕΒ για τις τάσεις και τις προκλήσεις στις διεθνείς αγορές. Ο ίδιος έκανε λόγο για τη μονοψήφια ανάπτυξη των εξαγωγών το τελευταίο 12μηνο, επικαλούμενος στοιχεία της Εθνικής Τράπεζας, μέγεθος που δε συμβαδίζει με την ποιότητα των ελληνικών πρώτων υλών.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ F&B
• Ρίσκο ισοτιμιών - μεταβλητότητα ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου
• Ρίσκο πληρωμών - οι ελληνικές επιχειρήσεις διατρέχουν 29% κίνδυνο να μην πληρωθούν (ευρωπαϊκός μ.ο. 14%)
• Ανάλογη εταιρική δομή εξωστρέφειας (νέες δομές, διαδικασίες, συστήματα, κατάρτιση δυναμικού)
• Παραγωγική δυνατότητα (ετοιμότητα ικανοποίησης ζήτησης, ευελιξία, προσαρμοστικότητα)
• Επιλογή προϊόντων (branded/private label, σωστές συσκευασίες, συμβατότητα με νομοθεσίες)
• Διασφάλιση ποιότητας
• Unique Selling Proposition, διάθεση μοναδικών προϊόντων
• Route to the market (εξαγωγές μέσω διανομέα ή απευθείας σε μεγάλους πελάτες)
• Ανάλυση της αγοράς προς τα πίσω
• Υπολογισμός καταναλωτικών τάσεων
• Οικονομικές δυνατότητες & οικονομικοί δείκτες/στόχοι
• Όραμα της εταιρείας
ΟΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΜΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Αναφερόμενος στις αγορές - στόχους των ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων, ο κ. Λατίνος έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε δύο μεγάλες χώρες, των οποίων η δυναμική θεωρείται ορθό να επενεξεταστεί. Πιο συγκεκριμένα, οι αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ χαρακτηρίζονται από την επιβολή υψηλών δασμών, κάτι που τις καθιστά προστατευμένες και αμφιβόλου δυναμικής για την ελληνική οικονομία, παρά το μέγεθός τους.
FnB Daily Τεύχος 735
Πηγή: www.fnbdaily.com
Το virtual εργαλείο στη διάθεση retailers & προμηθευτών
- Λεπτομέρειες
Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας retailers και προμηθευτών στοχεύει το Smartstore της Nielsen. Πρόκειται για ένα εργαλείο βασισμένο στην εικονική πραγματικότητα, που απευθύνεται στους καταναλωτές. Αφορά στην αγοραστική τους διαδρομή, από το στάδιο της αρχικής επίσκεψης σε ένα εικονικό κατάστημα, μέχρι την τελική επιλογή των προϊόντων, που στηρίζεται σε πραγματικά κριτήρια, όπως είναι:
• Η τιμή
• Οι διατροφικές προτιμήσεις και συνήθειες
• Η τοποθέτηση προϊόντων σε συγκεκριμένες θέσεις και διαδρόμους
TA ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Στόχος του Smartstore είναι να μετατρέψει τις μεθόδους, με τις οποίες η βιομηχανία και το λιανεμπόριο μετρούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών, δίνοντας την ευκαιρία να εξεταστούν πολλαπλά σενάρια μέσα σε εικονικό κατάστημα, που δε διαφέρει σε ευελιξία από ένα φυσικό, καθώς η έρευνα διεξάγεται σε 3D περιβάλλον, 360 μοιρών. Το πλεονέκτημα των χρηστών, που θα επιλέξουν το εργαλείο, έγκειται στο ότι τα στοιχεία, που θα λάβουν - συνοδευμένα από ακριβή στατιστικά, δεν είναι διαθέσιμα στους ανταγωνιστές. Όπως εξηγεί στο FnB Daily η Shopper Leader της Nielsen για την αραβική χερσόνησο και το Πακιστάν, Clarissa Tagliari, οι retailers μπορούν να συμβουλευτούν τι είναι συμφέρον να τοποθετήσουν στο δίκτυό τους, σε προϊοντικό επίπεδο, ενώ οι προμηθευτές από την πλευρά τους είναι σε θέση να γνωρίζουν αν τα προϊόντα τους είναι τοποθετημένα σε προνομιούχο θέση στο ράφι, να δημιουργήσουν νέα brands - ορόσημα των σειρών τους και να μελετήσουν τη σχέση τους με τους συνεργαζόμενους λιανεμπόρους.
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Η εμπειρία της Nielsen βασίζεται στα 3 As:
• Την προσοχή (attention), που δίνουν οι καταναλωτές σε κάθε προϊόν
• Την ανταπόκριση (appeal) των καταναλωτών σε κάθε κωδικό και
• Την τελική απόφαση (action), στην οποία καταλήγουν οι καταναλωτές, που θα δεχτούν να κάνουν μία βόλτα στο Smartstore
Το τελικό "συμπέρασμα" της έρευνας είναι διαθέσιμο στους πελάτες της Nielsen μέσω video και ηχητικών αρχείων, σε τρεις μορφές: Από την οπτική του καταναλωτή τη στιγμή, που ψωνίζει Ως avatar, που παρακολουθεί τον καταναλωτή την ώρα των αγορών και Ως πανοραμική εικόνα του εικονικού καταστήματος. Σημειώνεται ότι το Smartstore έχει ήδη κυκλοφορήσει ως εργαλείο έρευνας σε Καναδά, Βρετανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Δείτε εδώ πώς λειτουργεί.
FnB Daily Τεύχος 731
Πηγή: www.fnbdaily.com
Γιατί η Gen Z προκαλεί πονοκέφαλο στη βιομηχανία F&B
- Λεπτομέρειες
Στην καταναλωτική συμπεριφορά της Generation Z εστιάζει η αμερικανική αγορά τροφίμων, μετά τη μελέτη των συνηθειών των Millennials. Σύμφωνα με έρευνα της Packaged Facts, τα μέλη αυτής της γενιάς, που είναι γεννημένα από το 1995 μέχρι το 2010:
• Είναι συνηθέστερο να καταφεύγουν σε snacks μεταξύ των κύριων γευμάτων
• Παρασκευάζουν γρήγορα και εύκολα γεύματα
• Καταναλώνουν γεύματα, που ετοιμάζονται στο φούρνο μικροκυμάτων
• Προτιμούν κατεψυγμένα sandwich και είδη πρωινού.
• Έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιλέξουν κατεψυγμένα και συσκευασμένα προϊόντα για δείπνο
ΠΩΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Όπως εξηγεί ο David Sprinkle, επικεφαλής της έρευνας, το γεγονός ότι βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση και είναι πρόθυμα να δουλεύουν και να διασκεδάζουν πολλές ώρες την ημέρα, κάνει τα άτομα αυτής της ηλικιακής κατηγορίας πιο "ευάλωτα" στις στρατηγικές marketing για προψημένα γεύματα, συσκευασμένες σούπες, πατατάκια, συσκευασμένες σαλάτες κι επιδόρπια.
Οι προτιμήσεις της συγκεκριμένης γενιάς έχουν στρέψει τη βιομηχανία στην τάση των προπαρασκευασμένων, την ίδια ώρα όμως δίνουν έμφαση σε βιολογικά, φυτικά και free-from προϊόντα, καθώς τα μέλη της έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν χορτοφαγικές ή vegan διατροφικές συνήθειες.
FnB Daily Τεύχος 729
Πηγή: www.fnbdaily.com
Προωθητικές και νέα σημεία λιανικής διέσωσαν τον καφέ από τον ΕΦΚ
- Λεπτομέρειες
Μείωση της τάξης περίπου 2% σε επίπεδο του όγκου πωλήσεων το 2018 έφερε η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον καφέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen για την Ελληνική Ένωση Καφέ. Πρώτος στόχος της ΕΕΚ είναι η κατάργηση του φόρου, μέτρο που θα δυσκολευόταν να εφαρμοστεί καθόσον αποδείχτηκε εισπρακτικά κερδοφόρος. Αυτό βέβαια όσον αφορά τα κρατικά ταμεία, καθώς η αγορά του καφέ επηρεάστηκε αναμενόμενα αρνητικά, τάση που προβλέπεται να εξακολουθήσει και το 2019.
"ΣΩΤΗΡΙΑ" ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ
Όπως εκτιμά ο Γιάννος Μπενόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης, η ύφεση στον κλάδο θα επηρεαστεί κυρίως αρνητικά από την κατανάλωση καφέ μέσα στο σπίτι, καθώς η κατανάλωση εκτός σπιτιού, συντηρείται μεν θετικά με ώθηση από τον τουρισμό, αλλά δεν είναι αρκετή για να αναστρέψει το αρνητικό πρόσημο στην κατηγορία In House. Σημειώνεται ότι, με βάση τα στοιχεία της Nielsen, η πτώση σε όγκο πωλήσεων θα ήταν μεγαλύτερη – φτάνοντας σε 6,8% - απορροφήθηκε όμως αφενός από τις προωθητικές ενέργειες, αφετέρου από τις ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο, χάρη στις οποίες επανεντάχθηκαν στο δίκτυο του retail καταστήματα, που είχαν κλείσει.
ΚΑΦΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
Μία από τις σημαντικότερες επιπτώσεις του ΕΦΚ είναι η εισροή λαθραίων προϊόντων στην ελληνική αγορά, τα οποία, όπως εκτιμούν στελέχη της ΕΕΚ, κατευθύνονται κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, με κύρια χώρα προέλευσης τη Βουλγαρία. Κοστοβόρες είναι και οι επιπτώσεις σε καφεκοπτεία και μικρά καταστήματα, με τον όγκο πωλήσεων να εκτιμάται - χωρίς να υπάρχουν επίσημα στοιχεία - μειωμένος κατά 10% - 15%. Αναφορικά με την επιρροή στις εξαγωγές, ο κ. Μπενόπουλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αδυναμία τήρησης φορολογικών αποθηκών, για τη διαχείριση του καφέ ως αγροτικό προϊόν.
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ο ΕΦΚ έχει επίσης κοστίσει σημαντικά στο ελληνικό νοικοκυριό, με την τιμή του καφέ να βαίνει αυξανόμενη και την επιβάρυνση ανά κιλό από αγορά στο ράφι να σημειώνει επίσης άνοδο.
FnB Daily Τεύχος 728
Πηγή: www.fnbdaily.com
ICAP: Σε υψηλό δεκαετίας οι εξαγωγές ελληνικών τυριών το 2017
- Λεπτομέρειες
Ρεκόρ δεκαετίας κατέγραψαν οι εξαγωγές τυροκομικών προϊόντων το 2017, με τη φέτα να αποσπά το μεγαλύτερο μερίδιο συμμετοχής (76,8%), όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη «Τυροκομικά Προϊόντα» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Α.Ε.
Συνοπτικά στα υπόλοιπα συμπεράσματα, η συνολική εγχώρια κατανάλωση τυροκομικών προϊόντων τη διετία 2017-2018 κινήθηκε ανοδικά, η συνολική εγχώρια παραγωγή τυριών παρουσίασε αύξηση 1,7% το 2017 σε σχέση με το 2016, το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης καλύπτεται διαχρονικά από τα τυριά ελληνικής παραγωγής (62%-65%), ενώ αύξηση παρουσιάζει και η κατανάλωση εισαγόμενων τυριών με τη συμμετοχή τους να κυμαίνεται στο 35%-38%. Σύμφωνα με την ίδια κλαδική μελέτη, τη διετία 2019-2020 προβλέπεται αύξηση της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης τυροκομικών προϊόντων με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 2%.
Αναλυτικά, αναφέρει η ICAP, τα τυροκομικά προϊόντα ως βασικό είδος διατροφής παρουσιάζουν (στο σύνολό τους) χαμηλή ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή πώλησης και το διαθέσιμο εισόδημα. Ωστόσο, οι παράγοντες αυτοί διαμορφώνουν τη τελική ζήτηση μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών (ποικιλιών) τυριών.
Ο κλάδος των τυροκομικών προϊόντων περιλαμβάνει πληθώρα παραγωγικών επιχειρήσεων, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους. Οι μεγάλες βιομηχανικές εταιρείες διαθέτουν οργανωμένα δίκτυα διανομής, καλύπτοντας γεωγραφικά το σύνολο σχεδόν της ελληνικής επικράτειας. Οι μικρομεσαίες παραγωγικές επιχειρήσεις καλύπτουν τις ανάγκες κυρίως των τοπικών αγορών αλλά διοχετεύουν και μέρος των προϊόντων τους σε άλλες (γεωγραφικές) αγορές.
Επιπροσθέτως, ο κλάδος περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό μικρών οικογενειακών τυροκομείων, τα οποία απευθύνονται αποκλειστικά σε τοπικό επίπεδο. Αξιόλογος είναι και ο αριθμός των εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου, οι περισσότερες εκ των οποίων δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα των ειδών διατροφής. Οι μεγαλύτερες από τις εισαγωγικές εταιρείες του κλάδου διατηρούν ένα ευρύ δίκτυο διανομής και εισάγουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάποιες από αυτές διατηρούν και άμεσες σχέσεις/ συνεργασίες με πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου των γαλακτοκομικών/ τυροκομικών. Σημαντικό μέρος των εισαγωγών αφορούν προϊόντα που προορίζονται για επαγγελματική χρήση (επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, catering).
Στον εξεταζόμενο κλάδο δραστηριοποιούνται και επιχειρήσεις που ασχολούνται με την τυποποίηση και συσκευασία τυροκομικών προϊόντων για ίδιο λογαριασμό, καθώς και για λογαριασμό τρίτων. Ορισμένες παραγωγικές μονάδες τυροκομικών προϊόντων (αλλά και εισαγωγικές εταιρείες) τυποποιούν οι ίδιες μέρος των προϊόντων τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.
Διαβάστε περισσότερα: https://bit.ly/2BpaDWJ
Πηγή: www.fmvoice.gr
Επιστρέφεται ο ΦΠΑ σε προμηθευτές του Μαρινόπουλου
- Λεπτομέρειες
Σε συνέχεια προσφυγών επιχειρήσεων – προμηθευτών της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.», το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) εξέδωσε απόφαση με αριθμό 355/2019, η οποία δικαιώνει πλήρως τις παρεμβάσεις του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος, (ΣΒΕ) ο οποίος με επανειλημμένες ενέργειες τη διετία 2016 – 2017, στον Πρωθυπουργό της χώρας και στους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης, ζητούσε τεκμηριωμένα τον συμψηφισμό του ΦΠΑ που αφορούσε διαγραφείσες απαιτήσεις εταιρειών μελών του, οι οποίες υπήρξαν προμηθευτές της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ».
Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) καλεί τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας να προβούν άμεσα στη λήψη των σχετικών αποφάσεων που θα αποκαθιστούν μια κατάφωρη αδικία σε βάρος πλήθους μεταποιητικών επιχειρήσεων της χώρας μας, οι οποίες αναίτια πλήρωσαν ΦΠΑ για ποσά τιμολογίων τα οποία ποτέ δεν εισέπραξαν.
Άλλωστε, με βάση το σκεπτικό της ανωτέρω απόφασης, η επίκληση συμφωνίας εξυγίανσης, η οποία έχει επικυρωθεί από το πτωχευτικό δικαστήριο με αντικείμενο μεταξύ άλλων τη μείωση των απαιτήσεων, δικαιολογεί κατ’ αρχήν τη μείωση της βάσης επιβολής ΦΠΑ.
Πηγή: https://bit.ly/2Ufkjuq
Οι 10 κορυφαίες τάσεις σε γλυκά και snacks για το 2019
- Λεπτομέρειες
Τα δέκα trends, που θα κυριαρχήσουν στον κλάδο των γλυκών και των snacks, παρουσίασε η Innova Market Insights, στο πλαίσιο της φετινής ISM.
1) DISCOVERY: THE ADVENTUROUS CONSUMER
Οι καταναλωτές βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση ολοκληρωμένων γευστικών εμπειριών κι εντονότερων γεύσεων. Οι βιομηχανίες τροφίμων επιδιώκουν το δέσιμο με τον καταναλωτή, μέσω προϊόντων, που έχουν να αναδείξουν μία ιστορία. Το στοιχείο της έκπληξης θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ έμπνευση αντλείται από εξωτικές και ethnic γεύσεις της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας.
2) THE PLANT KINGDOM
Η αγορά των φυτικών προϊόντων δε δείχνει σημάδια ύφεσης, κάτι που αντιλαμβάνονται οι εταιρείες, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό τους με πράσινες επιλογές, για να έλξουν ακόμα και τον παραδοσιακό πελάτη. Οι καταναλωτές αυξάνουν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ενώ δημοφιλής είναι η στροφή σε υβριδικά προϊόντα, που αφορούν σε συνδυασμούς κρέατος με φυτικά συστατικά, καθώς και η αυξημένη προτίμηση σε βότανα και μπαχαρικά.
3) ALTERNATIVES FOR ALL
Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα, αναζητώντας καινοτομία στα συστατικά. Έπειτα από τις healthy επιλογές, αναζητούν προϊόντα, που καλύπτουν όλες τις διατροφικές ιδιαιτερότητες. Αυξανόμενες εμφανίζονται οι εναλλακτικές του κρέατος και των γαλακτοκομικών, με την παλέτα της πρωτεϊνης διευρύνεται από ξηρούς καρπούς και έντομα.
4) GREEN APPEAL
Έμφαση δίνεται στις εταιρικές δράσεις, που καλύπτουν την ανάγκη για βιωσιμότητα. Στις φετινές τάσεις συγκαταλέγονται οι προσπάθειες για καταπολέμηση της κατασπατάλησης φαγητού με την ανακύκλωση συστατικών, ενώ τον καταναλωτή κερδίζει η ανακυκλώσιμη και βιοδιασπώμενη συσκευασία.
5) SNACKING: THE DEFINITIVE OCCASION
Η τάση αυτή σχετίζεται με την εξέλιξη των προσδοκιών. Το snack παύει να αποτελεί προαιρετικό γεύμα, καθώς το παραδοσιακό ωράριο των γευμάτων και οι περιστάσεις διαφοροποιούνται. Οι καταναλωτές αναζητούν τη χρυσή τομή, κάτι ευέλικτο, που ταιριάζει στο πολυάσχολο lifestyle. Αυτό παρακινεί τις εταιρείες να προσθέσουν στο χαρτοφυλάκιό τους snacks, βασισμένα σε ήδη λανσαρισμένα προϊόντα.
6) EATING FOR ME
Το 2019 προωθούνται προσωποποιημένες επιλογές, προσαρμοσμένες στις ιατρικές ανάγκες και στα δημογραφικά χαρακτηριστικά κάθε καταναλωτή, με χρήση του Artificial Intelligence. Οι τάσεις απαιτούν επιλογές, που προσαρμόζονται διαρκώς στο προφίλ του πελάτη.
7) A FRESH LOOK AT FIBER
Αυξάνεται το ενδιαφέρον για τις φυτικές ίνες και τα οφέλη τους στον οργανισμό, το ευχάριστο αίσθημα, που δημιουργεί η κατανάλωση τροφίμων και η διευκόλυνση της πέψης. Τις εταιρείες απασχολεί η υψηλότερη περιεκτικότητα φυτικών ινών σε δημητριακά και αρτοποιήματα, ενώ διεξάγονται έρευνες για περαιτέρω οφέλη των φυτικών ινών στον οργανισμό.
8) I FEEL GOOD
Ενδιαφέρον δείχνουν, όμως, οι καταναλωτές και για το ρόλο, που παίζει η διατροφή στη σωματική και πνευματική υγεία. Από την πλευρά των βιομηχανιών, παρατηρείται έμφαση των brands στην ανάγκη για συναισθηματική και ηθική ανάταση.
9) SMALL PLAYER MINDSET
Η τάση θέλει τις start ups να ανταγωνίζονται μεγάλους παίκτες. Οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση σε τοπικά προϊόντα και υπολογίζουν το κοινωνικό αποτύπωμα των κολοσσών της βιομηχανίας τροφίμων, ενώ εκτιμούν έξυπνες επενδύσεις μεγάλων παικτών μέσω προγραμμάτων χρηματοδότησης.
10) CONNECTED TO THE PLATE
Οι καταναλωτές έρχονται πιο κοντά σε προϊόντα, που παρασκευάστηκαν με διαφάνεια και διαθέτουν ξεκάθαρες και έξυπνες ετικέτες διατροφικής αξίας, που ικανοποιούν την περιέργειά τους. Επίσης, προωθείται η συνεργασία των βιομηχανιών με τους καταναλωτές μέσω social media και μελετάται η εξέλιξη στην ιχνηλασιμότητα και την αλυσίδα διανομής.
FnB Daily Τεύχος 712
Πηγή: www.fnbdaily.com
Τα νέα από την 24η Διεθνή Έκθεση GULFOOD 2019
- Λεπτομέρειες
https://www.gulfood.com/__media/pdf/GF-DAILY-01-2019.pdf
Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας για Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις
- Λεπτομέρειες
Η Δράση στοχεύει στην ενίσχυση υφιστάμενων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, προκειμένου να αναβαθμίσουν και να βελτιώσουν την ανταγωνιστική τους θέση στην εσωτερική και εξωτερική αγορά, επενδύοντας στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού εξοπλισμού τους και στην πιστοποίηση των προϊόντων τους.
Στις επιχειρήσεις που ικανοποιούν αθροιστικά τις παρακάτω προϋποθέσεις:
● να έχουν κλείσει τουλάχιστον τρεις (3) διαχειριστικές χρήσεις δωδεκάμηνης διάρκειας
● να διαθέτουν τους επιλέξιμους ΚΑΔ της επένδυσης, σύμφωνα με το Παράρτημα ΙII «ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΚΑΔ)»
● να έχουν δύο (2) τουλάχιστον ΕΜΕ εξαρτημένης εργασίας πλήρους ή μερικής απασχόλησης το έτος που προηγείται της υποβολής του επενδυτικού σχεδίου.
Οι επιδοτούμενες δαπάνες συνοπτικά περιλαμβάνουν:
2. Πιστοποίηση Προϊόντων – Υπηρεσιών – Διαδικασιών έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
3. Συσκευασία – Ετικέτα – Branding έως 25% του επενδυτικού σχεδίου
4. Ψηφιακή Προβολή
5. Συμβουλευτικές Υπηρεσίες – Τεχνικές Μελέτες
6. Μεταφορικά Μέσα
7. Μισθολογικό Κόστος Εργαζομένων (νέο προσωπικό).
Τα επενδυτικά σχέδια που κατατίθενται πρέπει να είναι από 20.000 € έως 200.000 €. Η επιδότηση ορίζεται από 50% έως 65% και το ύψος αυτής καθορίζεται με βάση τις εξαγωγικές επιδόσεις των επιχειρήσεων που υποβάλλουν.
Η υποβολή των προτάσεων ξεκινάει ηλεκτρονικά στις 20/2/2019 στις 10:00 και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι εξαντλήσεως του διαθέσιμου προϋπολογισμού και το αργότερο μέχρι τη συμπλήρωση 18 μηνών από την αρχική δημοσίευσή της. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα αξιολογηθούν με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής του επενδυτικού σχεδίου.
1. Δείτε μια γραφική σύνοψη
2. Διαβάστε τον πλήρη οδηγό
3. Δείτε κοινές ερωτήσεις και απαντήσεις
Γερμανία: Πρώτη σε παραγωγή και εξαγωγή τυριού στην Ευρώπη
- Λεπτομέρειες
Την πρωτιά ανάμεσα στις χώρες παραγωγούς τυριού κερδίζει η Γερμανία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το 2017. Όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα, η Γερμανία παρήγαγε περισσότερους από 2 τόνους τυριού, ενώ μαζί με τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ολλανδία και την Πολωνία παράγουν περισσότερο από το 70% του ευρωπαϊκού τυριού, με την απουσία της ελληνικής φέτας να είναι ηχηρή.
Ε.Ε.: ΕΞΑΓΕΙ ΣΤΙΣ ΗΠΑ, ΕΙΣΑΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ
Η Γερμανία έχει τη μερίδα του λέοντος και σε επίπεδο εξαγωγών με 1,2 τόνους εξαγώγιμο τυρί, που μεταφράζεται σε ποσοστό 23%. Όπως φαίνεται και στο γράφημα, κύριος εισαγωγέας ευρωπαϊκού τυριού είναι οι ΗΠΑ, την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει κατά κόρον από την Ελβετία.
FnB Daily Τεύχος 708
Πηγή: www.fnbdaily.com