Δέκα εταιρείες αλλάζουν την αγορά τροφίμων
- Λεπτομέρειες
Ταχύτατες οι εξελίξεις το τελευταίο διάστημα
Σημαντικές αλλαγές επέρχονται στην αγορά τροφίμων και ποτών, με την εμπλοκή δέκα εταιρειών, στις οποίες δρομολογούνται εξελίξεις και θα αλλάξουν πλήρως τις θέσεις τους στον κλάδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συγχώνευση των Σελόντα, Νηρέα και Andromeda στα ψάρια, η οποία πρόκειται να δημιουργήσει έναν νέο ισχυρό όμιλο στον κλάδο. Ήδη το group των τριών εταιρειών έχει κινήσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση περιουσιακών στοιχειών, που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να εγκρίνει το σχετικό deal.
Από την πλευρά του ο όμιλος PZ Cussons έλαβε την απόφαση να προχωρήσει στην πώληση της θυγατρικής στην Ελλάδα Μινέρβα Α.Ε. Ελαιουργικών Επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας ενδιαφέρον έχουν επιδείξει τέσσερις ελληνικές εταιρείες. Κινήσεις στρατηγικής υλοποιεί και η Ελαΐς, δρομολογώντας τη διακοπή της παραγωγής μαργαρινών στο εργοστάσιο που βρίσκεται στου Ρέντη, με τις μαργαρίνες να παράγονται στο εργοστάσιο της Πειραιώς, ενώ τα sread tubs μαργαρίνης θα μεταφερθούν σε μονάδες παραγωγής που διατηρεί ο όμιλος Upfield στην Ευρώπη.
Εξελίξεις αναμένονται και στην Creta Farms μετά τον αποκλεισμό από τη διοίκηση της εταιρείας του ενός εκ των δύο αδελφών Δομαζάκη και ειδικότερα του Κώστα Δομαζάκη. Η επικράτηση του Μάνου Δομαζάκη, αναμένεται να δρομολογήσει εξελίξεις, που στόχο θα έχουν τις υψηλότερες αποδόσεις της εταιρείας, οι οποίες θα της επιτρέψουν την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των δανείων της.
Από το χώρο των αλλαντικών νεότερα εκτιμάται ότι θα υπάρξουν και από τη Νίκας, της οποίας η διοίκηση συνεχίζει να περικόπτει κόστη, ενώ κατέληξε σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες για διετή επαναμίσθωση των εγκαταστάσεων στον Άγιο Στέφανο. Η εταιρεία φέρεται να μην έχει ακόμη εγκαταλείψει το Plan B περί μεταφοράς της παραγωγής στις εγκαταστάσεις της στην Ξάνθη.
Το τοπίο αλλάζει και στα τυροκομικά με τη σύμπραξη ΔΕΛΤΑ και Optima για τη διεύρυνση της παραγωγικής τους συνεργασίας αναφορικά με το εργοστάσιο της ΔΕΛΤΑ στην Ελασσόνα. Η Optima αποκτά κτιριακό και μηχανολογικό εξοπλισμό του εργοστασίου παραγωγής κίτρινου τυριού της ΔΕΛΤΑ στην Ελασσόνα. Συγχρόνως, με τη νέα εμπορική συμφωνία η Optima αναλαμβάνει την παραγωγή των κίτρινων τυριών -κασέρι και ημίσκληρο - για τη ΔΕΛΤΑ.
Ανακατατάξεις αναμένονται και στην εταιρεία κατεψυγμένων αλιευμάτων Καλλιμάνης, όπου μετά την αποχώρηση της KKR η εταιρεία καλείται εκ νέου να δώσει λύση στο πρόβλημα που έχει ανακύψει με την αναδιάρθρωση του δανεισμού της.
Πηγή: www.boussias.com
GDPR: Τέλος της περιόδου χάριτος
- Λεπτομέρειες
Η Regate συμμετέχει στην 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
- Λεπτομέρειες
Η Regate συμμετέχει στην φετινή 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) που διεξάγεται από τις 07/09/2019 έως 15/09/2019, στα πλαίσια της δεύτερης συνεχόμενης παρουσίας του Digital Greece.
Η Regate θα λάβει μέρος στο πρόγραμμα παρουσίασης των scale-up εταιρειών, ως μόνιμος εκθέτης από τις 07/09/2019 έως 11/09/2019, παρουσιάζοντας την τελευταία έκδοση του Regate Effective Mobility Suite που αποτελεί την κορυφαία mobile λύση, ενώ επιπρόσθετα θα προβληθεί το success story της εταιρείας.
Το Digital Greece, μία πρωτοβουλία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα στεγαστεί, όπως και πέρυσι, στο Περίπτερο 12 της Έκθεσης που αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο περίπτερο του Διεθνούς Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο του προγράμματος παράλληλων εκδηλώσεων, πραγματοποιούνται συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών με διακεκριμένους επιχειρηματίες και ακαδημαϊκούς.
Περισσότερες πληροφορίες για το Αφιέρωμα στην Ψηφιακή Ελλάδα: https://www.thessalonikifair.gr/digital-greece
Κρατά αντιστάσεις η αλευροβιομηχανία
- Λεπτομέρειες
Σταθεροποιημένη έως το 2023 η εγχώρια αγορά
Σταθεροποιημένη θα παραμείνει έως το 2023 η εγχώρια αγορά αλεύρων, σίτου και σιμιγδαλιού, με το Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) του κλάδου να διαμορφώνεται στο μεσοδιάστημα στο 0,3%. Όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της σειράς μελετών αγοράς που φέρουν τη διακριτική ονομασία «Κλαδικές Στοχεύσεις», η αλευροβιομηχανία αποτελεί έναν από τους «ανθεκτικούς» κλάδους της ελληνικής οικονομίας στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον των τελευταίων ετών, γεγονός που οφείλεται στη σχετικά ανελαστική ζήτηση των προϊόντων αλεύρου (ψωμί και είδη αρτοποιίας).
Ο Βασίλης Ρεγκούζας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΟΧΑΣΙΣ, τονίζει ότι το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς αλεύρων σίτου και σιμιγδαλιού υπολογίζεται σε 889 χιλ. τόνους το 2017 και Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) -0,4% την περίοδο 2010-2017.
Ειδικότερα, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς αλεύρων σίτου υπολογίζεται σε 704 χιλ. τόνους το 2017 και ΜΕΡΜ -0,5% την περίοδο 2010-2017, ενώ η εγχώρια αγορά σιμιγδαλιού υπολογίζεται σε 185 χιλ. τόνους το 2017, επανερχόμενη στα επίπεδα του 2009.
Έντονος ανταγωνισμός στον κλάδο
Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος, με τις 10 μεγαλύτερες αλευροβιομηχανίες να συγκεντρώνουν το 72% της συνολικής αγοράς τοπ 2017, αυξάνοντας το μερίδιό τους κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2013 και κατά μία σε σχέση με το 2016.
Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική κατάσταση του κλάδου, σύμφωνα με την οικονομική αναλύτρια κυρία Αλίκη Νιανάκη, οι τιμές του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών των επιχειρήσεων του κλάδου τη διετία 2016-2017 επανήλθαν στα επίπεδα της διετίας 2010-2011 και δείχνουν ότι δεν είναι πλέον τόσο «ευπρόσβλητες» σε πιθανές μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιούνται, όσο την περίοδο 2012-2015.
Η οικονομική κατάσταση του κλάδου χαρακτηρίζεται από τη σημαντική βελτίωση των συνθηκών ρευστότητας το 2017 μετά από μια σχετική σταθερότητα που παρουσίασαν την περίοδο 2009-2016.
Η βελτίωση αφορά και τους τρεις εξεταζόμενους δείκτες ρευστότητας. Η αλευροβιομηχανία παρουσιάζει θετικό περιθώριο λειτουργικού και καθαρού κέρδους σε όλη την περίοδο της κρίσης και συνεχίζει και το 2017.
Ωστόσο, σημειώνεται ότι τόσο ο βαθμός ικανότητας στη χρησιμοποίηση των συνολικών απασχολουμένων κεφαλαίων των επιχειρήσεων του κλάδου, όσο και η αποτελεσματικότητα της χρησιμοποίησης των ιδίων κεφαλαίων τους «κινούνται» σε σχετικά περιορισμένα επίπεδα, παρουσιάζοντας ωστόσο, θετικό πρόσημο σε όλη την εξεταζόμενη περίοδο.
Σημειώνεται η αύξηση του περιθωρίου μικτού κέρδους τη διετία 2016-2017, έναντι της πενταετίας 2011-2015.
Πηγή: www.boussias.com
Nielsen: Ανάπτυξη 5,5% για το λιανεμπόριο στο 5μηνο
- Λεπτομέρειες
FOODReporter Τεύχος 81
Πηγή: www.boussias.com
Save the Date 19/9: Ημερίδα Cyber Threats
- Λεπτομέρειες
- Οι συνεχώς εξελισσόμενες και ποικίλες μορφές επιθέσεων στο διαδικτυακό χώρο
- Ζημίες που προκύπτουν
- Οι τεχνολογίες αντιμετώπισης των επιθέσεων
- Παγκόσμια τάση και αντίδραση
- Ασφαλιστική κάλυψη των διαδικτυακών κινδύνων
Ελληνικά τελωνεία: Στον μισό χρόνο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο οι εξαγωγές
- Λεπτομέρειες
Πηγή: www.boussias.com
Εξελίξεις και τάσεις του κλάδου στο Athens Coffee Festival
- Λεπτομέρειες
- Single origin
- Single estate
- Blends
- Specialty coffees
Εκθέτες: 120
Σάββατο 28/9 - Δευτέρα 30/9
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Γκάζι
Google Maps: Κάμερες Τροχαίας στους ελληνικούς δρόμους
- Λεπτομέρειες
Super Market: Το τέλος των προωθητικών με τη βούλα retailers και προμηθευτών
- Λεπτομέρειες
Η κα Γεωργουλάκη ανέφερε ότι "σε μια περίοδο μακράς κρίσης στη χώρα, εστιάσαμε στο να διατηρήσουμε με κάθε κόστος τα μερίδιά μας, με αποτέλεσμα να σημειωθεί έξαρση των προωθητικών ενεργειών". Παραδέχτηκε ότι από τις προσφορές αυτές ευνοήθηκε ο καταναλωτής και το κυριότερο στηρίχθηκε σε μια δύσκολη περίοδο, ενώ παράλληλα βοήθησαν και τα επώνυμα προϊόντα σε σχέση με τα private label. Ωστόσο θεωρεί ότι "πήραν ακραία μορφή επηρεάζοντας την κερδοφορία, κάτι που δημιουργεί προβλήματα σε μακροχρόνιο ορίζοντα, καθώς δεν προωθείται η καινοτομία και παράλληλα απαξιώνεται η αγορά".
Υπογράμμισε δε πως, "σήμερα, που το μακροοικονομικό περιβάλλον στη χώρα μας είναι καλύτερο, πρέπει να εστιάσουμε στην αξία πολυδιάστατα και όχι μόνο στην τιμή και τις προσφορές". Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του κ. Παντελιάδη ο οποίος επισήμανε ότι "οι προωθητικές ενέργειες έκαναν τη δουλειά τους στην κρίση και βοήθησαν τους πάντες. Πήραν όμως τεράστια έκταση. Είναι υπερβολή να πωλούνται με προωθητικές ενέργειες 2 στα 3 προϊόντα". Ο επικεφαλής της Metro ΑΕΒΕ πρόσθεσε ότι "δεν πρόκειται να σταματήσουν οι προωθητικές ενέργειες, αλλά πρέπει να περιοριστούν. Πρέπει να ξαναμιλήσουμε για καινοτομία, για value for money".
Σε ό,τι αφορά στις κατά καιρούς καταγγελίες για μεγάλες πιέσεις στους προμηθευτές από την πλευρά των super market, ο κ. Παντελιάδης υποστήριξε ότι "και οι δυο... ματώνουμε από τις προωθητικές ενέργειες αλλά και οι δυο τις έχουμε ανάγκη"υπογραμμίζοντας ότι "δεν ασκήθηκαν υπερβολικές πιέσεις από το λιανεμπόριο . Οι προμηθευτές ενδεχομένως πληρώνουν περισσότερα για τις προωθητικές ενέργειες αλλά έχουν και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους".
...ΚΑΙ Η ΕΝΤΟΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
Η εκπρόσωπος της Procter & Gamble αντέδρασε τονίζοντας ότι "δεν μπορεί να συγκρίνονται ανόμοια επιχειρησιακά μοντέλα. Οι προμηθευτές πληρώνουν δυσανάλογα μεγαλύτερο μερίδιο σε σχέση με το λιανεμπόριο. Η ουσία είναι πως σήμερα η βιομηχανία ματώνει πολύ και αυτό αποτελεί πρόβλημα για την καινοτομία και την ανάπτυξη των τζίρων". Σε κάθε περίπτωση επανέλαβε ότι "πλέον πρέπει να εστιάσουμε στην αξία, στο όφελος που παίρνει ο καταναλωτής για τα χρήματα που δίνει από τη χρήση ενός προϊόντος. Στο αποτύπωμα που αφήνει η κάθε εταιρεία στην κοινωνία και στο περιβάλλον, στην ευκολία που προσφέρει στον καταναλωτή".
Ford Digit, το βαδίζον ρομπότ για τις παραδόσεις
- Λεπτομέρειες
Η Ford είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εργάζονται για τα αυτόνομα οχήματα. Επιβατικά οχήματα, λεωφορεία, οχήματα ridehailing και vans διανομών, υπάρχει πιθανότητα να κυκλοφορούν σε αυτόνομες παραλλαγές στους δρόμους μας μέσα στην επόμενη δεκαετία. Αλλά στην περίπτωση των διανομών με van, πώς θα πηγαίνει το δέμα από το όχημα στην πόρτα του πελάτη;
Η απάντηση μπορεί να είναι το Ford Digit, ένα βαδίζον ρομπότ παράδοσης.
Σε στενή συνεργασία με την Agility Robotics, μια startup από το Όρεγκον, η Ford ανέπτυξε το Digit, ένα ρομπότ ικανό να βαδίζει και να μεταφέρει ένα πακέτο που ζυγίζει μέχρι 20 κιλά. Μπορεί να ανεβαίνει και να κατεβαίνει σκάλες, να περπατάει σε ανώμαλο έδαφος και να αντιδρά σε γεγονότα όπως το κτύπημα σε κάποιο εμπόδιο, χωρίς να χάνει την ισορροπία του και να πέφτει.
Προκειμένου να μεγιστοποιηθεί το ωφέλιμο φορτίο του van, το ρομπότ μπορεί να αναδιπλωθεί όταν δεν χρησιμοποιείται. Και επειδή οι μηχανικοί θέλησαν να το κάνουν όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, το Digit βασίζεται στη δυνατότητα επεξεργασίας του οχήματος για λεπτομερείς πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης διαδρομής προς την πόρτα.
Το Digit είναι εξοπλισμένο με lidar και διάφορες κάμερες, οι οποίες πρέπει να επαρκούν για τις βασικές λειτουργίες βαδίσματος. Σε περίπτωση που το ρομπότ κολλήσει, μπορεί να στείλει μια εικόνα στο όχημα που θα βρει μια λύση την οποία μπορεί να στείλει πίσω στο ρομπότ. Εάν το όχημα δεν μπορεί να βρει λύση, μπορεί να στείλει το αίτημά του στο cloud και να ζητήσει βοήθεια από άλλα συστήματα.
Η ελαφριά κατασκευή του Digit εξασφαλίζει επίσης μακροπρόθεσμη λειτουργία, απαραίτητη για τις επιχειρήσεις διανομών, όπου τα αυτόνομα οχήματα θα λειτουργούν κατά πάσα πιθανότητα κατά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.
Όλα αυτά ακούγονται πολύ ελπιδοφόρα και συναρπαστικά. Υπάρχει όμως και κάτι δυσάρεστο: το Ford Digit είναι μόνο ένα πρότυπο υπό δοκιμή. Δεν υπάρχει ακόμα κανένα νέο σχετικά με την ημερομηνία έναρξης της παραγωγής για το εμπόριο.
FLEETNEWS
Πηγή: https://fleetnews.gr