ANUGA: 5-9 Οκτωβρίου 2019
- Λεπτομέρειες

Η έκθεση διοργανώνεται στην Κολωνία, στον εκθεσιακό χώρο KOELNMESSE. Στο πλαίσιο της έκθεσης προβάλλεται το σύνολο των προϊοντικών κατηγοριών της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, καθώς και τεχνολογικά προϊόντα για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, όπως και προϊόντα συναφή με τις υπηρεσίες εστίασης.
Ειδικότερα η έκθεση εκτείνεται σε 10 διακριτούς τομείς/αίθουσες:
• Fine Food (Γενικά Τρόφιμα)
• Frozen Food (κατεψυγμένα προϊόντα, παγωτά)
• Meat (είδη κρέατος - κρεατοσκευάσματα)
• Chilled & Fresh food (προϊόντα συντήρησης - νωπά)
• Dairy (γαλακτοκομικά)
• Bread & Bakery (αρτοσκευάσματα, είδη ζαχαροπλαστικής)
• Hot beverages (ζεστά ροφήματα)
• Drinks (ποτά)
• Organic (βιολογικά προϊόντα)
• Culinary concepts (εξοπλισμός & τεχνολογία στον τομέα της εστίασης)
Πληροφορίες από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: https://www.german-fairs.gr/kolonia/anuga/
Super market: Ο χάρτης πίεσης και υψηλού ανταγωνισμού στη Θεσσαλονίκη
- Λεπτομέρειες
Ισχυρός είναι ο ανταγωνισμός που αναπτύσσεται το τελευταίο χρονικό διάστημα σε επίπεδο λιανεμπορίου στη Θεσσαλονίκη. Η επέκταση του δικτύου της ΑΒ Βασιλόπουλος σε συνδυασμό με τη δραστηριοποίηση της Σκλαβενίτης στη μετά Μαρινόπουλου εποχή, την αναζήτηση νέων σημείων από το Γαλαξία, ο οποίος επίσης επιδιώκει να καταλάβει κομμάτι της πίτας και η δραστηριοποίηση παικτών όπως η Κρητικός και Market In, έχουν δημιουργήσει συνθήκες πίεσης, τόσο για τους υπάρχοντες παραδοσιακούς παίκτες όπως η Μασούτης - η οποία πλέον βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης στην Αττική , αλλά και για παίκτες όπως οι Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες αλλά και οι μικρότερες αλυσίδες καταστημάτων. Το δικό της ρόλο στο τοπίο διαδραματίζει επίσης η discount αλυσίδα Εγνατία Α.Ε., η οποία δραστηριοποιείται με το εμπορικό σήμα Discount Markt.

Ο τζίρος της στον τελευταίο ισολογισμό του 2017 καταγράφεται στα 15,9 εκατ. ευρώ. Για πρώτη φορά ωστόσο κατέγραψε ζημίες το 2017 ανερχόμενες σε 4 χιλ. ευρώ. Ταυτόχρονα εταιρείες όπως η OLLA με πέντε καταστήματα στο δίκτυό της, βρέθηκε σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους Κρητικό, Market In και Συνεργαζόμενους Παντοπώλες, χωρίς ωστόσο να καταλήξει σε συμφωνία. Από την πλευρά της η αγορά Ναταλί, φέρεται να είναι μία από τις μικρού βεληνεκούς αλυσίδες, οι οποίες θα μπορούσαν να προσελκύσουν μεγαλύτερους παίκτες για την απόκτησή της, με 12 καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα. Η εν λόγω επιχείρηση με κύρια δραστηριότητα την εμπορία λαχανικών θυμίζουμε ότι είχε αποκτήσει ορισμένα σημεία πώλησης, από αυτά που είχε στην κατοχή του ο Βασίλαγας πριν αποχωρήσει εν μία νυκτί, βάζοντας λουκέτο στην επιχείρησή του.
Πηγή: www.boussias.com
Οι τάσεις στη βιομηχανία μη αλκοολούχων
- Λεπτομέρειες
Οι millennials αποτελούν τη γενιά των καταναλωτών, που παίζουν ρόλο-κλειδί στη διαμόρφωση των τάσεων για τη βιομηχανία των μη αλκοολούχων ποτών τη φετινή χρονιά.
Σύμφωνα με έρευνα, που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο της California, το 36% των Αμερικανών ηλικίας 16-24 ετών, ανώτερης εκπαίδευσης, δήλωσαν ότι απέχουν από το αλκοόλ. Οι βιομηχανίες καλούνται να προσαρμοστούν σε αυτή τη μεταστροφή που παρατηρείται, όχι μόνο με το λανσάρισμα μη αλκοολούχων, αλλά και με προϊόντα που συνδέονται με την υγεία και την ευεξία.
Αυτές είναι οι κυρίαρχες τάσεις στην αγορά των μη αλκοολούχων ποτών για φέτος σύμφωνα με τη μελέτη του UCL.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
Το τελευταίο διάστημα, η παγκόσμια αγορά έχει κατακλυστεί από νέα προϊόντα, τα οποία υπόσχονται όχι μόνο ενυδάτωση, αλλά και διάφορα οφέλη στην υγεία, όπως χαλάρωση από το stress, ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού και ομορφιά. Σε αυτό το μονοπάτι, πολυεθνικοί όμιλοι αναψυκτικών έχουν κυκλοφορήσει προϊόντα εμπλουτισμένα με βιταμίνες και κολλαγόνο.
ΡΟΦΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η παγκόσμια αγορά των ποτών με προβιοτικά κινείται ανοδικά.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΟΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΛΚΟΟΛ
Το 2018 η κατανάλωση του αλκοόλ μειώθηκε κατά 1,5% σύμφωνα με την IWSR. Οι καταναλωτές εμφανίζονται διατεθειμένοι να μειώσουν τα οινοπνευματώδη ποτά, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για τα αναψυκτικά και τους χυμούς. Στις αρχές του έτους, η Sparklingly Sober και η Coca-Cola κυκλοφόρησαν καινούργιους κωδικούς ανθρακούχων ποτών χωρίς αλκοόλ, που απευθύνονται σε ενήλικες.
FnB Daily Τεύχος 817
Πηγή: www.fnbdaily.com
Δέκα εταιρείες αλλάζουν την αγορά τροφίμων
- Λεπτομέρειες
Ταχύτατες οι εξελίξεις το τελευταίο διάστημα
Σημαντικές αλλαγές επέρχονται στην αγορά τροφίμων και ποτών, με την εμπλοκή δέκα εταιρειών, στις οποίες δρομολογούνται εξελίξεις και θα αλλάξουν πλήρως τις θέσεις τους στον κλάδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συγχώνευση των Σελόντα, Νηρέα και Andromeda στα ψάρια, η οποία πρόκειται να δημιουργήσει έναν νέο ισχυρό όμιλο στον κλάδο. Ήδη το group των τριών εταιρειών έχει κινήσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση περιουσιακών στοιχειών, που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να εγκρίνει το σχετικό deal.
Από την πλευρά του ο όμιλος PZ Cussons έλαβε την απόφαση να προχωρήσει στην πώληση της θυγατρικής στην Ελλάδα Μινέρβα Α.Ε. Ελαιουργικών Επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας ενδιαφέρον έχουν επιδείξει τέσσερις ελληνικές εταιρείες. Κινήσεις στρατηγικής υλοποιεί και η Ελαΐς, δρομολογώντας τη διακοπή της παραγωγής μαργαρινών στο εργοστάσιο που βρίσκεται στου Ρέντη, με τις μαργαρίνες να παράγονται στο εργοστάσιο της Πειραιώς, ενώ τα sread tubs μαργαρίνης θα μεταφερθούν σε μονάδες παραγωγής που διατηρεί ο όμιλος Upfield στην Ευρώπη.
Εξελίξεις αναμένονται και στην Creta Farms μετά τον αποκλεισμό από τη διοίκηση της εταιρείας του ενός εκ των δύο αδελφών Δομαζάκη και ειδικότερα του Κώστα Δομαζάκη. Η επικράτηση του Μάνου Δομαζάκη, αναμένεται να δρομολογήσει εξελίξεις, που στόχο θα έχουν τις υψηλότερες αποδόσεις της εταιρείας, οι οποίες θα της επιτρέψουν την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των δανείων της.
Από το χώρο των αλλαντικών νεότερα εκτιμάται ότι θα υπάρξουν και από τη Νίκας, της οποίας η διοίκηση συνεχίζει να περικόπτει κόστη, ενώ κατέληξε σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες για διετή επαναμίσθωση των εγκαταστάσεων στον Άγιο Στέφανο. Η εταιρεία φέρεται να μην έχει ακόμη εγκαταλείψει το Plan B περί μεταφοράς της παραγωγής στις εγκαταστάσεις της στην Ξάνθη.
Το τοπίο αλλάζει και στα τυροκομικά με τη σύμπραξη ΔΕΛΤΑ και Optima για τη διεύρυνση της παραγωγικής τους συνεργασίας αναφορικά με το εργοστάσιο της ΔΕΛΤΑ στην Ελασσόνα. Η Optima αποκτά κτιριακό και μηχανολογικό εξοπλισμό του εργοστασίου παραγωγής κίτρινου τυριού της ΔΕΛΤΑ στην Ελασσόνα. Συγχρόνως, με τη νέα εμπορική συμφωνία η Optima αναλαμβάνει την παραγωγή των κίτρινων τυριών -κασέρι και ημίσκληρο - για τη ΔΕΛΤΑ.
Ανακατατάξεις αναμένονται και στην εταιρεία κατεψυγμένων αλιευμάτων Καλλιμάνης, όπου μετά την αποχώρηση της KKR η εταιρεία καλείται εκ νέου να δώσει λύση στο πρόβλημα που έχει ανακύψει με την αναδιάρθρωση του δανεισμού της.
Πηγή: www.boussias.com
GDPR: Τέλος της περιόδου χάριτος
- Λεπτομέρειες

Η Regate συμμετέχει στην 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
- Λεπτομέρειες
Η Regate συμμετέχει στην φετινή 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) που διεξάγεται από τις 07/09/2019 έως 15/09/2019, στα πλαίσια της δεύτερης συνεχόμενης παρουσίας του Digital Greece.
Η Regate θα λάβει μέρος στο πρόγραμμα παρουσίασης των scale-up εταιρειών, ως μόνιμος εκθέτης από τις 07/09/2019 έως 11/09/2019, παρουσιάζοντας την τελευταία έκδοση του Regate Effective Mobility Suite που αποτελεί την κορυφαία mobile λύση, ενώ επιπρόσθετα θα προβληθεί το success story της εταιρείας.
Το Digital Greece, μία πρωτοβουλία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα στεγαστεί, όπως και πέρυσι, στο Περίπτερο 12 της Έκθεσης που αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο περίπτερο του Διεθνούς Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο του προγράμματος παράλληλων εκδηλώσεων, πραγματοποιούνται συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών με διακεκριμένους επιχειρηματίες και ακαδημαϊκούς.
Περισσότερες πληροφορίες για το Αφιέρωμα στην Ψηφιακή Ελλάδα: https://www.thessalonikifair.gr/digital-greece
Κρατά αντιστάσεις η αλευροβιομηχανία
- Λεπτομέρειες
Σταθεροποιημένη έως το 2023 η εγχώρια αγορά
Σταθεροποιημένη θα παραμείνει έως το 2023 η εγχώρια αγορά αλεύρων, σίτου και σιμιγδαλιού, με το Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) του κλάδου να διαμορφώνεται στο μεσοδιάστημα στο 0,3%. Όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της σειράς μελετών αγοράς που φέρουν τη διακριτική ονομασία «Κλαδικές Στοχεύσεις», η αλευροβιομηχανία αποτελεί έναν από τους «ανθεκτικούς» κλάδους της ελληνικής οικονομίας στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον των τελευταίων ετών, γεγονός που οφείλεται στη σχετικά ανελαστική ζήτηση των προϊόντων αλεύρου (ψωμί και είδη αρτοποιίας).
Ο Βασίλης Ρεγκούζας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΟΧΑΣΙΣ, τονίζει ότι το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς αλεύρων σίτου και σιμιγδαλιού υπολογίζεται σε 889 χιλ. τόνους το 2017 και Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) -0,4% την περίοδο 2010-2017.
Ειδικότερα, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς αλεύρων σίτου υπολογίζεται σε 704 χιλ. τόνους το 2017 και ΜΕΡΜ -0,5% την περίοδο 2010-2017, ενώ η εγχώρια αγορά σιμιγδαλιού υπολογίζεται σε 185 χιλ. τόνους το 2017, επανερχόμενη στα επίπεδα του 2009.
Έντονος ανταγωνισμός στον κλάδο
Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος, με τις 10 μεγαλύτερες αλευροβιομηχανίες να συγκεντρώνουν το 72% της συνολικής αγοράς τοπ 2017, αυξάνοντας το μερίδιό τους κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2013 και κατά μία σε σχέση με το 2016.
Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική κατάσταση του κλάδου, σύμφωνα με την οικονομική αναλύτρια κυρία Αλίκη Νιανάκη, οι τιμές του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών των επιχειρήσεων του κλάδου τη διετία 2016-2017 επανήλθαν στα επίπεδα της διετίας 2010-2011 και δείχνουν ότι δεν είναι πλέον τόσο «ευπρόσβλητες» σε πιθανές μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιούνται, όσο την περίοδο 2012-2015.
Η οικονομική κατάσταση του κλάδου χαρακτηρίζεται από τη σημαντική βελτίωση των συνθηκών ρευστότητας το 2017 μετά από μια σχετική σταθερότητα που παρουσίασαν την περίοδο 2009-2016.
Η βελτίωση αφορά και τους τρεις εξεταζόμενους δείκτες ρευστότητας. Η αλευροβιομηχανία παρουσιάζει θετικό περιθώριο λειτουργικού και καθαρού κέρδους σε όλη την περίοδο της κρίσης και συνεχίζει και το 2017.
Ωστόσο, σημειώνεται ότι τόσο ο βαθμός ικανότητας στη χρησιμοποίηση των συνολικών απασχολουμένων κεφαλαίων των επιχειρήσεων του κλάδου, όσο και η αποτελεσματικότητα της χρησιμοποίησης των ιδίων κεφαλαίων τους «κινούνται» σε σχετικά περιορισμένα επίπεδα, παρουσιάζοντας ωστόσο, θετικό πρόσημο σε όλη την εξεταζόμενη περίοδο.
Σημειώνεται η αύξηση του περιθωρίου μικτού κέρδους τη διετία 2016-2017, έναντι της πενταετίας 2011-2015.
Πηγή: www.boussias.com
Nielsen: Ανάπτυξη 5,5% για το λιανεμπόριο στο 5μηνο
- Λεπτομέρειες

FOODReporter Τεύχος 81
Πηγή: www.boussias.com
Save the Date 19/9: Ημερίδα Cyber Threats
- Λεπτομέρειες

- Οι συνεχώς εξελισσόμενες και ποικίλες μορφές επιθέσεων στο διαδικτυακό χώρο
- Ζημίες που προκύπτουν
- Οι τεχνολογίες αντιμετώπισης των επιθέσεων
- Παγκόσμια τάση και αντίδραση
- Ασφαλιστική κάλυψη των διαδικτυακών κινδύνων
Ελληνικά τελωνεία: Στον μισό χρόνο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο οι εξαγωγές
- Λεπτομέρειες

Πηγή: www.boussias.com
Εξελίξεις και τάσεις του κλάδου στο Athens Coffee Festival
- Λεπτομέρειες

- Single origin
- Single estate
- Blends
- Specialty coffees
Εκθέτες: 120
Σάββατο 28/9 - Δευτέρα 30/9
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Γκάζι