Ιδιαίτερα κινητικός ο καταναλωτής: αγοράζει τρόφιμα από διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές συχνές επισκέψεις
- Λεπτομέρειες
Σίγουρα, το σημείο πώλησης που επισκέπτονται όλοι οι καταναλωτές είναι το σουπερμάρκετ, με μόλις το 1% να δηλώνει ότι δεν επισκέπτεται ποτέ κάποιο σουπερμάρκετ. Επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 3 φορές ανά εβδομάδα ή περισσότερες. Μάλιστα η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει 2 ή περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές της. Πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν που καταγράφονται, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις.
Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 43% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 5 επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώλησης άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊόντα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ.
Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 1 επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. Άλλωστε η λαϊκή αγορά είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανικών.
Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα. Το κρεοπωλείο ξεχωρίζει από τα εξειδικευμένα καταστήματα με το 77% του κοινού να το επισκέπτεται, ενώ η διείσδυση τόσο του οπωροπωλείου, όσο και του ιχθυοπωλείου είναι μικρότερη με το 65% να έχουν έστω μία επίσκεψη ανά εβδομάδα σε αυτά τα σημεία πώλησης.
Το smartphone, η πιο δημοφιλής συσκευή για τις διαδικτυακές αγορές
- Λεπτομέρειες
Σύμφωνα με την έρευνα Global Consumer Insights της PwC
Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πλέον την ψηφιακή τεχνολογία για πολύ περισσότερες χρήσεις από τις αγορές τους. Αντιπροσωπευτικό στοιχείο αποτελεί η επανάσταση που έχει συντελεστεί στον τρόπο πρόσβασης των καταναλωτών στην ψυχαγωγία και στα μέσα ενημέρωσης. Συγκεκριμένα, το 38% των καταναλωτών παγκοσμίως χρησιμοποιεί υπηρεσίες streaming για την ψυχαγωγία του σε καθημερινή σχεδόν βάση, ενώ για τη γενιά Ζ (έχουν γεννηθεί μεταξύ 1995-2005) το ποσοστό της ψυχαγωγίας πέραν της καλωδιακής τηλεόρασης ξεπερνά το 50%.
Τα ευρήματα δημοσιεύονται στην έρευνα της PwC Global Consumer Insights, η οποία διερευνά τις καταναλωτικές συμπεριφορές, τις συνήθειες και τις προσδοκίες περισσότερων από 21.000 καταναλωτών σε 27 χώρες. Όσον αφορά στην ενημέρωση, το 25% των καταναλωτών στρέφεται κατά προτεραιότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωση του σχετικά με την επικαιρότητα. Οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση των καταναλωτών με τα brands, κατέχουν πλέον την τρίτη θέση σε όρους αποτελεσματικότητας, ενώ για τους millennials αποτελούν την πιο δημοφιλή μορφή, ξεπερνώντας τις καθιερωμένες τηλεοπτικές διαφημίσεις.
Από την έρευνα προκύπτει ότι οι καταναλωτές αναζητούν τα εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να απλοποιήσουν τις αποφάσεις των αγορών τους. Εκτός από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, οι καταναλωτές εμπιστεύονται αξιόπιστες κοινότητες και εξειδικευμένες γνώσεις. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς (51%) χρησιμοποιούν smartphone για την ηλεκτρονική πληρωμή λογαριασμών και τιμολογίων, ενώ το ίδιο ποσοστό πραγματοποιεί μεταφορές χρημάτων διαδικτυακά. Για πρώτη φορά στα 10 χρόνια που διενεργείται η συγκεκριμένη έρευνα, το smartphone κατατάσσεται στην πρώτη θέση για την υλοποίηση διαδικτυακών αγορών, με το 24% των καταναλωτών να το χρησιμοποιεί για αγορές σε εβδομαδιαία βάση.
DAILY FAX Τεύχος 5432
Οι 6 στρατηγικές επιβίωσης για τα φαρμακεία
- Λεπτομέρειες
Ο Phil Francis, GSK CH Commercial Excellence Director, Pharmacy Capability, Europe & Americas, μιλώντας σε πρόσφατο συνέδριο του ΠΕΙ.ΦΑ.ΣΥΝ., αναφέρθηκε σε αυτές τις στρατηγικές:
• Iκανότητες του φαρμακοποιού
• Το φαρμακείο ως πρώτη στάση
• Αυτοπαρακολούθηση
• Προγράμματα ανταμοιβών
• Εκστρατείες ενημέρωσης
Βιομηχανικές Στέγες και Φωτοβολταϊκά: Η νέα επένδυση στη μείωση του κόστους της επιχείρησης
- Λεπτομέρειες
Η Regate S.A. και η Upsolar, κινεζικός πολυεθνικός όμιλος παραγωγής φωτοβολταϊκών και εγκατάστασης (EPC), προτείνουν την αξιοποίηση της στέγης της επιχείρησης/βιομηχανίας, είτε μέσω της μεθόδου ενεργειακού συμψηφισμού, Net Metering, η οποία στοχεύει στην δραστική μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας των επιχειρήσεων, μέσω της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων σε βιομηχανικές στέγες, είτε μέσω καθορισμένης τιμής (Feed in Tarrif) περίπου 70€/MWh για όλα τα έργα που θα συνδεθούν εντός του 2019. Έτσι μπορεί μία επιχείρηση να διαλέξει, είτε να κάνει ένα έργο με αυτοκατανάλωση, εφόσον η τιμή της κιλοβατώρας που πληρώνει υπερβαίνει τα 70€/MWh, είτε να προβεί σε μία σύμβαση 20ετούς διάρκειας με προκαθορισμένη τιμή, εφόσον πληρώνει λιγότερο από 70€/MWh.
Λουκέτο και τσουχτερά πρόστιμα φέρνουν τα νέα μέτρα στο γάλα
- Λεπτομέρειες
Σε ισχύ τέθηκε, μετά τη δημοσίευσή της σε ΦΕΚ, η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα μέτρα ελέγχου της αγοράς γάλακτος. Η απόφαση προβλέπει αυστηρότερους ελέγχους στην αλυσίδα παραγωγής, επεξεργασίας και διακίνησης γαλακτοκομικών, αλλά και κυρώσεις, ενώ θεσπίζεται η υποχρεωτική μηνιαία δήλωση παράδοσης γάλακτος από τους παραγωγούς, καθώς και των ποσοτήτων του εισκομιζόμενου γάλακτος από παραγωγούς και αγοραστές γάλακτος.
ΛΟΥΚΕΤΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΞΑΜΗΝΟ
Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης υπογραμμίζει ότι προβλέπεται ακόμα και το κλείσιμο για ένα εξάμηνο, καθώς σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής η επιχείρηση-παραβάτης θα διαγράφεται από το μητρώο του ΕΛΓΟ Δήμητρα και δεν θα μπορεί να παραλαμβάνει νομίμως γάλα. "Πολιτική βούληση της κυβέρνησης είναι να αντιμετωπιστεί στη ρίζα του το φαινόμενο των ελληνοποιήσεων στα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα", αναφέρει το υπουργείο, την ώρα που ο ΣΕΒΓΑΠ δια στόματος Χρήστου Αποστολόπουλου έχει επισημάνει στο FnB Daily πως όσα ακούγονται περί αθρόων ελληνοποιήσεων, αποτελούν μύθο.
ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ
Στην απόφαση επίσης αναφέρεται ότι για τους παραγωγούς, οι υποχρεώσεις θα αρχίσουν να έχουν ισχύ μετά από έξι μήνες. Επομένως, κατά τη μεταβατική περίοδο, όπου οι παραγωγοί καλούνται να αποστέλλουν ηλεκτρονικά δήλωση παραδόσεων γάλακτος, θα γίνονται συστάσεις προς τους υπόχρεους για τη συμμόρφωσή τους.
FnB Daily Τεύχος 750
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ευρω-πλαίσιο προστασίας προμηθευτών από αθέμιτες πρακτικές χονδρεμπόρων και S/M
- Λεπτομέρειες
Σε μια σημαντική κίνηση για την προστασία των παραγωγών από τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των χονδρεμπόρων και των supermarket προχώρησε το Ευρωκοινοβούλιο, έπειτα από την ψήφιση των σχετικών νέων κανόνων της Ε.Ε.
Πρόκειται για κανόνες, που οδηγούν στην αναστολή συγκεκριμένων πρακτικών, όπως:
• Η καθυστέρηση πληρωμών για προϊόντα, που έχουν ήδη παραδοθεί
• Οι καθυστερημένες μονομερείς ακυρώσεις ή αναδρομικές αλλαγές των παραγγελιών
• Η άρνηση του αγοραστή να υπογράψει γραπτό συμβόλαιο με τους προμηθευτές τροφίμων
Εκτός νόμου τίθενται:
• Οι απειλές για αντίποινα εναντίον των προμηθευτών, όπως η αφαίρεση των προϊόντων τους από σχετικούς καταλόγους ή η καθυστέρηση πληρωμών, ως αντίδραση στην υποβολή καταγγελιών
• Η απαίτηση πληρωμών από τους προμηθευτές για προϊόντα, που χαλάνε ή καταστρέφονται στις εγκαταστάσεις του αγοραστή
• Η επιστροφή των απούλητων προϊόντων στον προμηθευτή χωρίς να καταβληθεί το αντίτιμο αγοράς*
• Ο εξαναγκασμός των προμηθευτών να πληρώνουν για τη διαφήμιση των προϊόντων*
• Οι χρεώσεις προς τους προμηθευτές για τη δημιουργία αποθεμάτων και την εισαγωγή των προϊόντων τους στους εμπορικούς καταλόγους*
• Η επιβολή έκπτωσης στην τιμή πώλησης του προμηθευτή*
*εκτός αν συμπεριλαμβάνονται ρητά στη συμφωνία προμήθειας
Σημειώνεται ότι οι προμηθευτές θα μπορούν να υποβάλουν καταγγελίες στην έδρα τους, ακόμη και αν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές λαμβάνουν χώρα σε άλλο σημείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ
Οι νέοι κανόνες θα προστατεύουν τους μικρής και μεσαίας κλίμακας προμηθευτές, με τζίρο χαμηλότερο των 350 εκ. ευρώ, οι οποίοι θα διαχωριστούν σε πέντε υποκατηγορίες με βάση τον τζίρο τους, με τους πιο μικρούς να απολαμβάνουν της μεγαλύτερης προστασίας.
Διαβάστε ΕΔΩ αναλυτικά τι προβλέπει το νέο πλαίσιο.
FnB Daily Τεύχος 742
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Τι επηρεάζει την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων
- Λεπτομέρειες
Στα στοιχεία, που επηρεάζουν σημαντικά τις προοπτικές των εξαγωγών των ελληνικών τροφίμων, αναφέρθηκε ο Στέφανος Λατίνος, International Markets Director της Παπαδόπουλος, στο πλαίσιο εργαστηρίου του ΣΕΒ για τις τάσεις και τις προκλήσεις στις διεθνείς αγορές. Ο ίδιος έκανε λόγο για τη μονοψήφια ανάπτυξη των εξαγωγών το τελευταίο 12μηνο, επικαλούμενος στοιχεία της Εθνικής Τράπεζας, μέγεθος που δε συμβαδίζει με την ποιότητα των ελληνικών πρώτων υλών.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ F&B
• Ρίσκο ισοτιμιών - μεταβλητότητα ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου
• Ρίσκο πληρωμών - οι ελληνικές επιχειρήσεις διατρέχουν 29% κίνδυνο να μην πληρωθούν (ευρωπαϊκός μ.ο. 14%)
• Ανάλογη εταιρική δομή εξωστρέφειας (νέες δομές, διαδικασίες, συστήματα, κατάρτιση δυναμικού)
• Παραγωγική δυνατότητα (ετοιμότητα ικανοποίησης ζήτησης, ευελιξία, προσαρμοστικότητα)
• Επιλογή προϊόντων (branded/private label, σωστές συσκευασίες, συμβατότητα με νομοθεσίες)
• Διασφάλιση ποιότητας
• Unique Selling Proposition, διάθεση μοναδικών προϊόντων
• Route to the market (εξαγωγές μέσω διανομέα ή απευθείας σε μεγάλους πελάτες)
• Ανάλυση της αγοράς προς τα πίσω
• Υπολογισμός καταναλωτικών τάσεων
• Οικονομικές δυνατότητες & οικονομικοί δείκτες/στόχοι
• Όραμα της εταιρείας
ΟΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΜΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Αναφερόμενος στις αγορές - στόχους των ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων, ο κ. Λατίνος έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε δύο μεγάλες χώρες, των οποίων η δυναμική θεωρείται ορθό να επενεξεταστεί. Πιο συγκεκριμένα, οι αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ χαρακτηρίζονται από την επιβολή υψηλών δασμών, κάτι που τις καθιστά προστατευμένες και αμφιβόλου δυναμικής για την ελληνική οικονομία, παρά το μέγεθός τους.
FnB Daily Τεύχος 735
Πηγή: www.fnbdaily.com
Το virtual εργαλείο στη διάθεση retailers & προμηθευτών
- Λεπτομέρειες
Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας retailers και προμηθευτών στοχεύει το Smartstore της Nielsen. Πρόκειται για ένα εργαλείο βασισμένο στην εικονική πραγματικότητα, που απευθύνεται στους καταναλωτές. Αφορά στην αγοραστική τους διαδρομή, από το στάδιο της αρχικής επίσκεψης σε ένα εικονικό κατάστημα, μέχρι την τελική επιλογή των προϊόντων, που στηρίζεται σε πραγματικά κριτήρια, όπως είναι:
• Η τιμή
• Οι διατροφικές προτιμήσεις και συνήθειες
• Η τοποθέτηση προϊόντων σε συγκεκριμένες θέσεις και διαδρόμους
TA ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Στόχος του Smartstore είναι να μετατρέψει τις μεθόδους, με τις οποίες η βιομηχανία και το λιανεμπόριο μετρούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών, δίνοντας την ευκαιρία να εξεταστούν πολλαπλά σενάρια μέσα σε εικονικό κατάστημα, που δε διαφέρει σε ευελιξία από ένα φυσικό, καθώς η έρευνα διεξάγεται σε 3D περιβάλλον, 360 μοιρών. Το πλεονέκτημα των χρηστών, που θα επιλέξουν το εργαλείο, έγκειται στο ότι τα στοιχεία, που θα λάβουν - συνοδευμένα από ακριβή στατιστικά, δεν είναι διαθέσιμα στους ανταγωνιστές. Όπως εξηγεί στο FnB Daily η Shopper Leader της Nielsen για την αραβική χερσόνησο και το Πακιστάν, Clarissa Tagliari, οι retailers μπορούν να συμβουλευτούν τι είναι συμφέρον να τοποθετήσουν στο δίκτυό τους, σε προϊοντικό επίπεδο, ενώ οι προμηθευτές από την πλευρά τους είναι σε θέση να γνωρίζουν αν τα προϊόντα τους είναι τοποθετημένα σε προνομιούχο θέση στο ράφι, να δημιουργήσουν νέα brands - ορόσημα των σειρών τους και να μελετήσουν τη σχέση τους με τους συνεργαζόμενους λιανεμπόρους.
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Η εμπειρία της Nielsen βασίζεται στα 3 As:
• Την προσοχή (attention), που δίνουν οι καταναλωτές σε κάθε προϊόν
• Την ανταπόκριση (appeal) των καταναλωτών σε κάθε κωδικό και
• Την τελική απόφαση (action), στην οποία καταλήγουν οι καταναλωτές, που θα δεχτούν να κάνουν μία βόλτα στο Smartstore
Το τελικό "συμπέρασμα" της έρευνας είναι διαθέσιμο στους πελάτες της Nielsen μέσω video και ηχητικών αρχείων, σε τρεις μορφές: Από την οπτική του καταναλωτή τη στιγμή, που ψωνίζει Ως avatar, που παρακολουθεί τον καταναλωτή την ώρα των αγορών και Ως πανοραμική εικόνα του εικονικού καταστήματος. Σημειώνεται ότι το Smartstore έχει ήδη κυκλοφορήσει ως εργαλείο έρευνας σε Καναδά, Βρετανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Δείτε εδώ πώς λειτουργεί.
FnB Daily Τεύχος 731
Πηγή: www.fnbdaily.com
Γιατί η Gen Z προκαλεί πονοκέφαλο στη βιομηχανία F&B
- Λεπτομέρειες
Στην καταναλωτική συμπεριφορά της Generation Z εστιάζει η αμερικανική αγορά τροφίμων, μετά τη μελέτη των συνηθειών των Millennials. Σύμφωνα με έρευνα της Packaged Facts, τα μέλη αυτής της γενιάς, που είναι γεννημένα από το 1995 μέχρι το 2010:
• Είναι συνηθέστερο να καταφεύγουν σε snacks μεταξύ των κύριων γευμάτων
• Παρασκευάζουν γρήγορα και εύκολα γεύματα
• Καταναλώνουν γεύματα, που ετοιμάζονται στο φούρνο μικροκυμάτων
• Προτιμούν κατεψυγμένα sandwich και είδη πρωινού.
• Έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιλέξουν κατεψυγμένα και συσκευασμένα προϊόντα για δείπνο
ΠΩΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Όπως εξηγεί ο David Sprinkle, επικεφαλής της έρευνας, το γεγονός ότι βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση και είναι πρόθυμα να δουλεύουν και να διασκεδάζουν πολλές ώρες την ημέρα, κάνει τα άτομα αυτής της ηλικιακής κατηγορίας πιο "ευάλωτα" στις στρατηγικές marketing για προψημένα γεύματα, συσκευασμένες σούπες, πατατάκια, συσκευασμένες σαλάτες κι επιδόρπια.
Οι προτιμήσεις της συγκεκριμένης γενιάς έχουν στρέψει τη βιομηχανία στην τάση των προπαρασκευασμένων, την ίδια ώρα όμως δίνουν έμφαση σε βιολογικά, φυτικά και free-from προϊόντα, καθώς τα μέλη της έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν χορτοφαγικές ή vegan διατροφικές συνήθειες.
FnB Daily Τεύχος 729
Πηγή: www.fnbdaily.com
Προωθητικές και νέα σημεία λιανικής διέσωσαν τον καφέ από τον ΕΦΚ
- Λεπτομέρειες
Μείωση της τάξης περίπου 2% σε επίπεδο του όγκου πωλήσεων το 2018 έφερε η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον καφέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen για την Ελληνική Ένωση Καφέ. Πρώτος στόχος της ΕΕΚ είναι η κατάργηση του φόρου, μέτρο που θα δυσκολευόταν να εφαρμοστεί καθόσον αποδείχτηκε εισπρακτικά κερδοφόρος. Αυτό βέβαια όσον αφορά τα κρατικά ταμεία, καθώς η αγορά του καφέ επηρεάστηκε αναμενόμενα αρνητικά, τάση που προβλέπεται να εξακολουθήσει και το 2019.
"ΣΩΤΗΡΙΑ" ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ
Όπως εκτιμά ο Γιάννος Μπενόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης, η ύφεση στον κλάδο θα επηρεαστεί κυρίως αρνητικά από την κατανάλωση καφέ μέσα στο σπίτι, καθώς η κατανάλωση εκτός σπιτιού, συντηρείται μεν θετικά με ώθηση από τον τουρισμό, αλλά δεν είναι αρκετή για να αναστρέψει το αρνητικό πρόσημο στην κατηγορία In House. Σημειώνεται ότι, με βάση τα στοιχεία της Nielsen, η πτώση σε όγκο πωλήσεων θα ήταν μεγαλύτερη – φτάνοντας σε 6,8% - απορροφήθηκε όμως αφενός από τις προωθητικές ενέργειες, αφετέρου από τις ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο, χάρη στις οποίες επανεντάχθηκαν στο δίκτυο του retail καταστήματα, που είχαν κλείσει.
ΚΑΦΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
Μία από τις σημαντικότερες επιπτώσεις του ΕΦΚ είναι η εισροή λαθραίων προϊόντων στην ελληνική αγορά, τα οποία, όπως εκτιμούν στελέχη της ΕΕΚ, κατευθύνονται κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, με κύρια χώρα προέλευσης τη Βουλγαρία. Κοστοβόρες είναι και οι επιπτώσεις σε καφεκοπτεία και μικρά καταστήματα, με τον όγκο πωλήσεων να εκτιμάται - χωρίς να υπάρχουν επίσημα στοιχεία - μειωμένος κατά 10% - 15%. Αναφορικά με την επιρροή στις εξαγωγές, ο κ. Μπενόπουλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αδυναμία τήρησης φορολογικών αποθηκών, για τη διαχείριση του καφέ ως αγροτικό προϊόν.
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ο ΕΦΚ έχει επίσης κοστίσει σημαντικά στο ελληνικό νοικοκυριό, με την τιμή του καφέ να βαίνει αυξανόμενη και την επιβάρυνση ανά κιλό από αγορά στο ράφι να σημειώνει επίσης άνοδο.
FnB Daily Τεύχος 728
Πηγή: www.fnbdaily.com
ICAP: Σε υψηλό δεκαετίας οι εξαγωγές ελληνικών τυριών το 2017
- Λεπτομέρειες
Ρεκόρ δεκαετίας κατέγραψαν οι εξαγωγές τυροκομικών προϊόντων το 2017, με τη φέτα να αποσπά το μεγαλύτερο μερίδιο συμμετοχής (76,8%), όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη «Τυροκομικά Προϊόντα» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Α.Ε.
Συνοπτικά στα υπόλοιπα συμπεράσματα, η συνολική εγχώρια κατανάλωση τυροκομικών προϊόντων τη διετία 2017-2018 κινήθηκε ανοδικά, η συνολική εγχώρια παραγωγή τυριών παρουσίασε αύξηση 1,7% το 2017 σε σχέση με το 2016, το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης καλύπτεται διαχρονικά από τα τυριά ελληνικής παραγωγής (62%-65%), ενώ αύξηση παρουσιάζει και η κατανάλωση εισαγόμενων τυριών με τη συμμετοχή τους να κυμαίνεται στο 35%-38%. Σύμφωνα με την ίδια κλαδική μελέτη, τη διετία 2019-2020 προβλέπεται αύξηση της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης τυροκομικών προϊόντων με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 2%.
Αναλυτικά, αναφέρει η ICAP, τα τυροκομικά προϊόντα ως βασικό είδος διατροφής παρουσιάζουν (στο σύνολό τους) χαμηλή ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή πώλησης και το διαθέσιμο εισόδημα. Ωστόσο, οι παράγοντες αυτοί διαμορφώνουν τη τελική ζήτηση μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών (ποικιλιών) τυριών.
Ο κλάδος των τυροκομικών προϊόντων περιλαμβάνει πληθώρα παραγωγικών επιχειρήσεων, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους. Οι μεγάλες βιομηχανικές εταιρείες διαθέτουν οργανωμένα δίκτυα διανομής, καλύπτοντας γεωγραφικά το σύνολο σχεδόν της ελληνικής επικράτειας. Οι μικρομεσαίες παραγωγικές επιχειρήσεις καλύπτουν τις ανάγκες κυρίως των τοπικών αγορών αλλά διοχετεύουν και μέρος των προϊόντων τους σε άλλες (γεωγραφικές) αγορές.
Επιπροσθέτως, ο κλάδος περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό μικρών οικογενειακών τυροκομείων, τα οποία απευθύνονται αποκλειστικά σε τοπικό επίπεδο. Αξιόλογος είναι και ο αριθμός των εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου, οι περισσότερες εκ των οποίων δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα των ειδών διατροφής. Οι μεγαλύτερες από τις εισαγωγικές εταιρείες του κλάδου διατηρούν ένα ευρύ δίκτυο διανομής και εισάγουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάποιες από αυτές διατηρούν και άμεσες σχέσεις/ συνεργασίες με πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου των γαλακτοκομικών/ τυροκομικών. Σημαντικό μέρος των εισαγωγών αφορούν προϊόντα που προορίζονται για επαγγελματική χρήση (επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, catering).
Στον εξεταζόμενο κλάδο δραστηριοποιούνται και επιχειρήσεις που ασχολούνται με την τυποποίηση και συσκευασία τυροκομικών προϊόντων για ίδιο λογαριασμό, καθώς και για λογαριασμό τρίτων. Ορισμένες παραγωγικές μονάδες τυροκομικών προϊόντων (αλλά και εισαγωγικές εταιρείες) τυποποιούν οι ίδιες μέρος των προϊόντων τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.
Διαβάστε περισσότερα: https://bit.ly/2BpaDWJ
Πηγή: www.fmvoice.gr