Επτάμηνο 2021: Μέτρια μονοψήφια ανάπτυξη στα s/m για αναψυκτικά και χυμούς
- Λεπτομέρειες
Μέτρια μονοψήφια ανάπτυξη κατέγραφαν στο επτάμηνο οι τζίροι των αναψυκτικών και των χυμών στα supermarkets, σύμφωνα με στοιχεία της IRI. Ειδικότερα, για την περίοδο από το ξεκίνημα του έτους μέχρι την 1η Αυγούστου, οι πωλήσεις αναψυκτικών και χυμών διαμορφώθηκαν σε €161,43 εκατ., καταγράφοντας άνοδο 4,62%. Ελαφρώς υψηλότερη ήταν η άνοδος σε όγκο πωλήσεων (+5,2%), καθώς αυτός ανερχόταν σε 125,4 εκατ. λίτρα, από 119,19 εκατ. λίτρα το επτάμηνο του 2020.
Αναψυκτικά
Ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή των αναψυκτικών, ο τζίρος τους στα supermarkets κατέγραψε άνοδο 5% στο επτάμηνο, αγγίζοντας τα €100 εκατ. ευρώ, ενώ σε όγκο πωλήσεων η αύξηση διαμορφώθηκε στοε 7% περίπου. Σε διψήφιους ρυθμούς κινήθηκε η κατανάλωση στα hypermarkets (άνω των 2.500 τ.μ.) με ποσοστό 14,6% σε αξία και 17,3% σε όγκο. Ανά γεωγραφική περιοχή, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στην Κρήτη, ακολουθούμενη από την Βόρεια και την Κεντρική Ελλάδα. Στον αντίποδα, τη χαμηλότερη ανάπτυξη σημείωσαν Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1293
Πηγή: www.fnbdaily.com
Εκρηκτική αύξηση των καταγγελιών για online αγορές στην Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
Υπό σοβαρή αμφισβήτηση έθεσε την αξιοπιστία του online εμπορίου - και - στην Ελλάδα η εκτίναξη των ηλεκτρονικών αγορών, που ήρθε ως συνέπεια της πανδημικής κρίσης. Δεν είναι τυχαίο ότι περίπου το 1/4 (24,9%) των συνολικών αναφορών, που δέχτηκε το 2020 ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ), σχετίζονταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το 1/4 (24,9%) των συνολικών αναφορών, που δέχεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή, αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριοΤα στοιχεία της ανεξάρτητης Αρχής, που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση, που υπέβαλε στη Βουλή χθες ο ΣτΚ, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, δείχνουν ότι το 2020 υπήρξε αύξηση των αναφορών - υποθέσεων ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 113,5% σε σχέση με το 2019.
“Το συγκεκριμένο εύρημα είναι σίγουρα συμβατό με την κατάσταση της τρέχουσας υγειονομικής κρίσης και των περιορισμών, που έχουν επιβληθεί στις μετακινήσεις των πολιτών και στη λειτουργία των καταστημάτων λιανεμπορίου”, αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Πηγή: kerdos.gr/
Αυξήθηκε κατά 10,8% ο όγκος των πωλήσεων του λιανικού εμπορίου της χώραςτον Ιούνιο του 2021.
- Λεπτομέρειες
Αύξηση 10,8% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Ιούνιο εφέτος, καθώς κινήθηκε ανοδικά σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων και μόνο στα πολυκαταστήματα παρέμεινε αμετάβλητος. Ειδικότερα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε: Φαρμακευτικά- καλλυντικά (24,1%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισμό (15,3%), Ένδυση- υπόδηση (13,4%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (11,4%), Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,2%), Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (6,8%) και Τρόφιμα- ποτά- καπνό (4,3%). Αμετάβλητος παρέμεινε ο τζίρος στα πολυκαταστήματα.
Αλκοολούχα ποτά: 4η ακριβότερη χώρα στην ΕΕ των 27η Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
Στη λίστα με τις πιο ακριβές χώρες στην αγορά αλκοολούχων ποτών παραμένει η Ελλάδα, η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020 που ανακοίνωσε η Eurostat, βρίσκεται στην 4η θέση των 27 των ΕΕ και στην 7η, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που δεν ανήκουν στην Ένωση. Ειδικότερα, η χώρα μας βρίσκεται 36,8% πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο (στις 136,8 μονάδες) και παρά τη μείωση της ψαλίδας την περασμένη τριετία, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ υψηλότερα από πολλές ανταγωνίστριες χώρες του Νότου στον κρίσιμο τομέα του τουρισμού, όπως είναι π.χ. η Ισπανία (89,1 μονάδες), η Κύπρος (103,4), η Ιταλία (103,8) και η Πορτογαλία (105,9). Ακόμη και η Τουρκία, η οποία προ πενταετίας εμφάνιζε 209,5 μονάδες έναντι 128,4 της Ελλάδας, πέρυσι η διαφορά περιορίστηκε μόλις σε 8,1 μονάδες .
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1283
Πηγή: www.fnbdaily.com
Τουρισμός: Πληρότητες έως 80% τον Αύγουστο - το στοίχημα παράτασης της σεζόν.
- Λεπτομέρειες
Η πορεία του τουρισμού και κυρίως των τουριστικών εσόδων θα καθορίσουν και τον ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας φέτος. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ο Αύγουστος έκλεισε με πληρότητες στα ξενοδοχεία έως 80% κατά μέσο όρο. Ειδικότερα, σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, όπως η Μύκονος, οι πληρότητες άγγιξαν έως και το 90%, ενώ αντίστοιχη εικόνα επικράτησε στην Πάρο, την Σαντορίνη και την Κρήτη. Την ίδια στιγμή, στα Επτάνησα οι πληρότητες έφτασαν έως και το 80%, με την Κέρκυρα και την Κεφαλονιά να κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος και να ακολουθεί η Ζάκυνθος με πληρότητα περίπου 70%. Στα Δωδεκάνησα οι πληρότητες ανήλθαν στο 70%, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς στο BnB Daily.
Δεν είχαν επίδραση τα lockdowns
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού επιβλήθηκαν lockdowns σε διάφορες περιοχές, όπως η Μύκονος, η Κρήτη και η Μεσσηνία. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο BnB Daily ο Νίκος Χαλκιαδάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, η επίπτωση των περιοριστικών μέτρων στην τουριστική κίνηση δεν ήταν σημαντική.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #790
Πηγή: www.bnbdaily.com
Online φαρμακεία - εξάμηνο: Εκπτώσεις και συμπληρώματα οδήγησαν σε άνοδο 20%. Συνεχίζεται η ανάπτυξη στο β΄εξάμηνο.
- Λεπτομέρειες
Με ανάπτυξη 20% σε αξία έτρεξε στο α΄ εξάμηνο ο κλάδος του Online Φαρμακείου, αγγίζοντας τα €123,5 εκατ. με ΦΠΑ, όπως αναφέρει σε σχετικό report η Convert Group, ενώ, μεταξύ των κατηγοριών, πρώτα σε αύξηση είναι τα συμπληρώματα διατροφής και βιταμινών, που τρέχουν με ρυθμό ανάπτυξης 41%. Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο εξάμηνο, αναδεικνύονται οι εξής:
- +41% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες
- +32% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας
- +30% σε βρεφικά και παιδικά είδη
- +26% σε διάφορα προϊόντα
- +24% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία)
Οι εκπτώσεις ενίσχυσαν την ανάπτυξη
Αξίζει να αναφερθεί ότι, από τη μελέτη προέκυψε ότι, οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το α' εξάμηνο αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο. Συγκεκριμένα, τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 37,3% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών, με τους καταναλωτές να αγοράζουν online:
- Αντιηλιακά σώματος, με μέση έκπτωση 44,6%
- Ανοιχτές πάνες, με μέση έκπτωση 39,9%
- Πολυβιταμίνες, με μέση έκπτωση 39,1%
- Προϊόντα ακμής, με μέση έκπτωση 32,4%
Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι, η μέση έκπτωση των προϊόντων, τα οποία πωλήθηκαν από τα online φαρμακεία, είχε διαμορφωθεί στο 36,7% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.
Διαβάστε περισσότερα: BnB Daily Τεύχος #789
Πηγή: www.bnbdaily.com
Αγορά μπύρας: Πού οφείλεται η διψήφια άνοδος από τον Μάιο μέχρι σήμερα
- Λεπτομέρειες
Με υψηλά διψήφια ποσοστά – που φθάνουν ακόμη και το 20% - κινείται η αγορά της μπύρας στη χώρα μας από τον Μάιο μέχρι σήμερα, από τη στιγμή δηλαδή που ουσιαστικά βγήκαμε από το παρατεταμένο δεύτερο lockdown λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Στελέχη εταιρειών του κλάδου υπογραμμίζουν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, τόσο σε ό,τι αφορά την κατανάλωση της μπύρας, όσο και την ψυχολογία του κόσμου.
Οι βασικοί παράγοντες
Αναφορικά με τους βασικούς παράγοντες που έχουν οδηγήσει στην ανάκαμψη του κλάδου, σημειώνουν:
Το άνοιγμα της κρύας αγοράς του καναλιού HoReCa, από το ξεκίνημα του περασμένου Μαίου αποτυπώθηκε αμέσως στις πωλήσεις του κλάδου, οι οποίες ενισχύθηκαν σε πολύ υψηλό ποσοστό, συγκριτικά με πέρυσι. Αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι, οι επιχειρήσεις της εστίασης-φιλοξενίας ήταν κλειστές για πολύ μεγάλο διάστημα, οπότε δεν είχαν stock σε προϊόντα και έπρεπε να προβούν σε μεγάλες παραγγελίες.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1277
Πηγή: www.fnbdaily.com
Σκλαβενίτης vs AB: Το efood άλλαξε τις ισορροπίες στο online.
- Λεπτομέρειες
Σε έρευνα που πραγματοποίησε τον Μάιο του τρέχοντος έτους το ΙΕΛΚΑ, μαζί με την εταιρεία, Convert Group, σε δείγμα 850 ατόμων, προέκυψε ότι η αλυσίδα Σκλαβενίτης αποτελεί την πρώτη επιλογή στα φυσικά καταστήματα, με ποσοστό 72%, ενώ στο online, την πρωτιά έχει η ΑΒ Βασιλόπουλος, με 44% (χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι συνεργασίες με third party deliveries). Ακολουθούν τα Lidl και τα My Market, με ποσοστό μεταξύ 35-40%, σε ό,τι αφορά τις επιλογές σε φυσικά καταστήματα, με το Lidl να μην διαθέτει online και τα My Market να εμφανίζουν ένα ποσοστό πέριξ του 20% στο online. Χαμηλότερο μερίδιο στις καταναλωτικές προτιμήσεις έχουν Κρητικός και Market In, με τον Γαλαξία να ακολουθεί με ποσοστό μεταξύ 10-15% και χωρίς να έχει online. Τέλος το e-fresh – που δεν έχει φυσικό κατάστημα – αποτελεί επιλογή στο online για άνω του 15% του καταναλωτικού κοινού.
Πιο αναγνωρίσιμη η ΑΒ
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το online κομμάτι, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος εμφανίζεται ως ο πιο αναγνωρίσιμος παίκτης, με το 81% των καταναλωτών να αναγνωρίζει το e-shop του, ποσοστό που φτάνει το 84% αν προστεθούν οι καταναλωτές που το αναγνωρίζουν μόνο μέσω της συνεργασίας του με το delivery. gr.
Ο Σκλαβενίτης είναι ο δεύτερος πιο αναγνωρίσιμος retailer, παρά την πρόσφατη είσοδό του σε αυτό το κανάλι, καθώς το 64% του καταναλωτικού κοινού αναγνωρίζει το e-shop του, ποσοστό που αγγίζει το 82%, αν συνυπολογιστούν οι καταναλωτές που το αναγνωρίζουν μέσω της συνεργασίας της αλυσίδας με το efood.gr.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1277
Πηγή: www.fnbdaily.com
Νέα ωράρια, υπερωρίες, και ψηφιακή κάρτα μπαίνουν στη ζωή μας
- Λεπτομέρειες
Νέο τοπίο διαμορφώνουν στην αγορά εργασίας οι αλλαγές του εργασιακού νόμου 4808/2021 που ψηφίστηκε από τη Βουλή, και η πρακτική εφαρμογή του στην καθημερινότητα των εργαζομένων και των επιχειρήσεων είναι αυτή που θα δείξει κατά πόσο θα πιάσουν τόπο οι θετικές του ρυθμίσεις και κατά πόσο θα αποκατασταθούν στρεβλώσεις και καταστρατηγήσεις της εργατικής νομοθεσίας, οι οποίες νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό στον χώρο των επιχειρήσεων και της οικονομίας γενικότερα.
Οι ρυθμίσεις του νέου νόμου εισάγουν νέους κανόνες ευελιξίας στην απασχόληση, όπως η ατομική διευθέτηση του χρόνου εργασίας, χωρίς όμως να μεταβάλλεται η πάγια αρχή του οκταώρου ημερησίως και των 40 ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης. Οι βασικότερες ρυθμίσεις ανά τομέα είναι:
1. Ωράριο-οκτάωρο.
Το οκτάωρο θα παραμείνει νομοθετικά κατοχυρωμένο λέει το υπουργείο, παραθέτοντας το άρθρο 55 του νέου νόμου για την καθιέρωση του χρόνου εργασίας σε 40 ώρες εβδομαδιαίως, κατανεμημένων σε 8 ώρες ημερησίως για πενθήμερη και 6 ώρες και 40 λεπτά για εξαήμερη εργασία. Το βασικό πρόβλημα, όπως παραδέχεται το υπουργείο, είναι ότι το οκτάωρο στην πράξη παραβιάζεται πολύ συχνά. Και το ίδιο συμβαίνει με τις υπερωρίες και την υπερεργασία, που πολύ συχνά δεν πληρώνονται στον εργαζόμενο. Ο νέος νόμος αποσκοπεί στην περαιτέρω θωράκιση του οκταώρου, του σαραντάωρου και του πενθήμερου, με βασικά εργαλεία την ψηφιακή κάρτα εργασίας και την ανεξάρτητη Επιθεώρηση Εργασίας, η οποία θα ελέγχει πιο αποτελεσματικά την τήρηση της εργασιακής νομοθεσίας.
2. Ψηφιακή κάρτα εργασίας.
Η ψηφιακή κάρτα θα υλοποιηθεί σε τρία στάδια. Εντός του 2021 οι εργαζόμενοι θα αποκτήσουν ηλεκτρονικά πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που καταχωρίζονται στο σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» σχετικά με τον εργασιακό τους βίο. Ως τις αρχές του 2022 θα καταχωρούν πληροφορίες και στοιχεία απασχόλησης. Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας πρώτα σε τράπεζες, σουπερ- μάρκετ και μεγάλες εταιρείες, και σταδιακά σε όλες τις επιχειρήσεις. Μέσω της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα παρακολουθείται και θα αμείβεται η πραγματική υπερωριακή απασχόληση, η οποία μέχρι τώρα έμενε αδήλωτη και απλήρωτη, θα ελέγχονται τα ωράρια από το Σ.ΕΠ.Ε., και δεν θα μπορεί να παρασχεθεί εργασία χωρίς αμοιβή, επί ποινή υψηλών προστίμων.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Πηγή: Ε.Β.Ε.Α - Περιοδικό Ανάπτυξη
FnPackaging Brands και Supermarkets δοκιμάζουν το eco labelling
- Λεπτομέρειες
Παγκόσμια brands τροφίμων και μια ομάδα ευρωπαϊκών supermarkets συνεργάστηκαν με κορυφαίους επιστήμονες τροφίμων και περιβάλλοντος, για να δοκιμάσουν τις περιβαλλοντικές βαθμολογίες σε συσκευασίες προϊόντων τροφίμων από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ποιοι συμμετέχουν
Brands
Nestlé
Tyson Foods
Mash Direct
Supermarkets
Sainsbury's
Co-op
M&S
Eroski
Πώς θα βγαίνει η βαθμολογία
Οι βαθμολογίες θα βασίζονται σε τέσσερα κριτήρια - εκπομπές άνθρακα, χρήση νερού, ρύπανση των υδάτων και επιπτώσεις στη βιοποικιλότητα – και περιλαμβάνει αξιολόγηση σε κάθε στάδιο της παραγωγής τροφίμων, από τον πρωτογενή τομέα και τη μεταποίηση έως τη συσκευασία και τη μεταφορά. Ο άνθρακας θα έχει το σημαντικότερο βάρος στη συνολική βαθμολογία (49%) ενώ τα άλλα τρία κριτήρια θα έχουν από 17%. Αυτή η βαθμολογία θα κοινοποιηθεί στους καταναλωτές με ένα γράμμα (A + έως G) και με ένα φωτεινό σηματοδότη.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1262
Πηγή: www.fnbdaily.com
Βουτιά για το e-Commerce μετά το lockdown
- Λεπτομέρειες
Με πτώση -6% έκλεισε ο Μάιος για το εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό όπως σημείωσε ο γενικός διευθυντής της IRI, Παναγιώτης Μπορέτος, αναφέροντας ότι ο επίμαχος μήνας του 2021 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί φυσιολογικός καθώς συγκρινόμενος με τον αντίστοιχο του 2019, διαμορφώνεται λίγο χαμηλότερα.
«Κατά τη διάρκεια της πανδημίας διπλασιάστηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο, ωστόσο πλέον έχει αρχίσει να χάνει περίπου ένα ποσοστό της τάξεως του 30%-40% που είχε πάρει το προηγούμενο διάστημα ενώ παρόμοια εικόνα εμφανίζουν οι μετρήσεις και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες», εξήγησε ο κ. Μπορέτος ο οποίος αναφέρθηκε και στις εκτιμήσεις της IRI για το σύνολο της φετινής χρονιάς λέγοντας ότι η εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα προβλέπεται ότι θα κλείσει με πτώση κοντά στο -2% καθώς αναμένεται να υπάρξει τόσο εξομάλυνση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε σχέση με πέρυσι όσο και αρνητικός αντίκτυπος κατά τους δύο τελευταίους μήνες του έτους. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών βρίσκεται πλέον, το διαθέσιμο εισόδημα καθώς και το θέμα των ανατιμήσεων.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: Smart Press / E-Commerce News