Μήνυμα ασφαλούς ανοίγματος της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας στέλνει η Ελλάδα στην παγκόσμια τουριστική κοινότητα
- Λεπτομέρειες
Μήνυμα ασφαλούς ανοίγματος της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας στην παγκόσμια τουριστική κοινότητα έστειλε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης από το βήμα της επίσημης εκδήλωσης, για την εκκίνηση του τουρισμού που έλαβε χώρα στις 13 Μαΐου.
Ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού, σημείωσε ότι ο ελληνικός τουρισμός ανοίγει φέτος πανιά με ασφάλεια, με στόχο την επιστροφή του στην ελευθερία και την κανονικότητα. "Ανοίγουμε την ελληνική τουριστική βιομηχανία, επαναφέρουμε την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο προσκήνιο, ως τόπο ταυτόσημο με την φιλοξενία και την ασφάλεια, σημείωσε ο κ. Θεοχάρης προσθέτοντας ότι το 2020 ο ελληνικός τουρισμός κέρδισε ένα δύσκολο στοίχημα.
Την ίδια στιγμή η Ελλάδα απαντά στις προκλήσεις της νέας περιόδου με ένα πρωτόγνωρο επικοινωνιακό σχέδιο, όπως σημείωσε από το βήμα της εκδήλωσης ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, παρουσιάζοντας τα 5 βίντεο προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό, με κεντρικό μότο , "All you want is Greece", και δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 22 εκατ. ευρώ.
9 στους 10 εργαζόμενους θέλουν καλύτερα ψηφιακά εργαλεία
- Λεπτομέρειες
Η πανδημία έχει αλλάξει δραματικά τον χώρο της εργασίας και τις προτεραιότητες επιχειρήσεων και εργαζόμενων, καθώς οι ειδικές συνθήκες, όπως η τηλεργασία, μεταβάλλουν πλήρως τα δεδομένα στον εργασιακό χώρο. Την ανάγκη αναβάθμισης των υπαρχόντων ψηφιακών εργαλείων και υιοθέτησης νέων τεχνολογιών στην εργασία επιζητά το 84% των εργαζόμενων. Την ίδια στιγμή, το 79% των εργοδοτών επιδιώκει πράγματι να αναβαθμίσει τα ψηφιακά εργαλεία εργασίας, σε σημαντικό βαθμό.
Οι δυο πλευρές συμφωνούν, επίσης, ως προς την ανάγκη ενίσχυσης της ψηφιακής και διαδικτυακής εκπαίδευσης του προσωπικού. Μάλιστα, οι εργαζόμενοι κατατάσσουν τη διαδικτυακή εκπαίδευση ως την κορυφαία προτεραιότητα για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους. Ταυτόχρονα, σχεδόν δύο στους τρεις εργοδότες (64%) επιθυμούν να ενισχύσουν τις ψηφιακές μεθόδους εκπαίδευσης.
Σχετική έρευνα, που πραγματοποίησε παγκοσμίως η ΕΥ σε δείγμα 4.000 εργοδοτών και εργαζόμενων το 2020, επιχείρησε αναδείξει τα σημεία σύγκλισης απόψεων των δυο πλευρών, σχετικά με το πώς θα διαμορφωθεί ο χώρος εργασίας την επαύριο της πανδημίας. Σύμφωνα με την έρευνα, η προστασία της υγείας και ο τεχνολογικός μετασχηματισμός της εργασίας αποτελούν κοινές προτεραιότητες εργοδοτών και εργαζόμενων.Σχετική έρευνα, που πραγματοποίησε παγκοσμίως η ΕΥ σε δείγμα 4.000 εργοδοτών και εργαζόμενων το 2020, επιχείρησε αναδείξει τα σημεία σύγκλισης απόψεων των δυο πλευρών, σχετικά με το πώς θα διαμορφωθεί ο χώρος εργασίας την επαύριο της πανδημίας. Σύμφωνα με την έρευνα, η προστασία της υγείας και ο τεχνολογικός μετασχηματισμός της εργασίας αποτελούν κοινές προτεραιότητες εργοδοτών και εργαζόμενων.
Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ.
Πηγή www.sepe.gr
Η ΕΕ βάζει όρια στη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης
- Λεπτομέρειες
Η χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου για σκοπούς παρακολούθησης, ή οι αλγόριθμοι που χειραγωγούν την ανθρώπινη συμπεριφορά, θα απαγορευτούν στο πλαίσιο κανόνων που προτείνει η ΕΕ για την Τεχνητή Νοημοσύνη. Σύμφωνα με το BBC, οι προτάσεις διέρρευσαν πριν την επίσημη ανακοίνωσή τους και περιλαμβάνουν νέους κανόνες για αυτό που εκλαμβάνεται ως Τεχνητή Νοημοσύνη υψηλού ρίσκου, όπως οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται από την αστυνομία και αυτοί για τις προσλήψεις. Ειδικοί τονίζουν πάντως ότι οι κανονισμοί δεν είναι ξεκάθαροι και πως περιέχουν διάφορα «παραθυράκια».
Για παράδειγμα εξαιρείται η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στις Ένοπλες Δυνάμεις καθώς και τα συστήματα που χρησιμοποιούν οι Αρχές για τη δημόσια ασφάλεια.
Η προτεινόμενη λίστα απαγορευμένων συστημάτων περιλαμβάνει συστήματα που έχουν δυνατότητα χειραγώγησης ανθρώπινης συμπεριφοράς/ απόψεων/ αποφάσεων, συστήματα για παρακολούθηση άνευ διακρίσεων, που εφαρμόζεται με μαζικό/ γενικό τρόπο, συστήματα που χρησιμοποιούνται για «social scoring» και συστήματα που εκμεταλλεύονται πληροφορίες ή προβλέψεις.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax #4600
Πηγή: www.boussias.com
Μείωση 27,14% των εσόδων από ΦΠΑ και ΕΦΚ στα ποτά το 2020.
- Λεπτομέρειες
Μειωμένα κατά 27,14% εμφανίζονται τα έσοδα από τον ΦΠΑ & τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης (ΕΦΚ) αλκοόλης & οινοπνευματωδών ποτών (αλκοολούχων, μπύρας, οίνου) το 2020, σύμφωνα με την Απολογιστική Έκθεση για την εξέλιξη και τη διακύμανση των εσόδων από φόρους της ΑΑΔΕ.
Η πτωτική πορεία των εσόδων από Φ.Π.Α. & ΕΦΚ που εισπράττονται μέσω Τελωνείων το 2020, αντανακλά την υποχώρηση της οικονομικής δραστηριότητας του κλάδου τη χρονιά που μας πέρασε σε σχέση με το 2019.
Η υστέρηση σε απόλυτα μεγέθη ανήλθε στα €203 εκατ. (€74 εκατ. από ΦΠΑ & €129 εκατ. από τους ΕΦΚ), ενώ σε ποσοστιαία βάση, τα έσοδα συνολικά εμφανίζονται μειωμένα κατά 29% από τον ΦΠΑ και 26,2% από τους ΕΦΚ.
Τα έσοδα στα αλκοολούχα από ΕΦΚ
Όσον αφορά στον υποκλάδο των αλκοολούχων ποτών, τα έσοδα από τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης παρουσίασαν πτώση κατά €81,4 εκατ. ή -28,3%, σε σύγκριση με 2019.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1214
Πηγή: www.fnbdaily.com
7 στα 10 στελέχη πιστεύουν ότι ο Covid-19 θα επηρεάζει την αγορά/οικονομία και το 2022
- Λεπτομέρειες
Κόπωση των καταναλωτών κυρίως, αλλά και των εργαζομένων από τα συνεχόμενα μέτρα 5% η εκτιμώμενη αύξηση του λειτουργικού κόστους λόγω COVID-19 για το λιανεμπόριο τροφίμων 160 εκατ. ευρώ το αναμενόμενο επιπλέον κόστος το 2021 στα σουπερμάρκετ για τη διαχείριση της πανδημίας Η κυλιόμενη Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις. Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 12 έως 23 Φεβρουαρίου 2021 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 180 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές ταχυκίνητων προϊόντων FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων. Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ. Ενδιαφέροντα ευρήματα προκύπτουν σε σχέση με τις αντιλήψεις των στελεχών για την πανδημία COVID-19.
Επίσης είναι σαφής μία καταγραφή κόπωσης τόσο για το κοινό, όσο και για τις επιχειρήσεις (σχήμα 2). Το 85% θεωρεί ότι οι πολίτες έχουν κουραστεί από τα παρατεταμένα μέτρα και το 51% ότι το προσωπικό των επιχειρήσεων έχει κουραστεί από τα συνεχιζόμενα μέτρα. 2 στα 3 στελέχη θεωρούν ότι οι αλλαγές στα μέτρα, όπως οι αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων ή οι επιτρεπόμενες κατηγορίες πώλησης, είναι πολύ συχνές. Παρόλα αυτά είναι κοινός τόπος ότι το κόστος από τα μέτρα περιορισμού της λειτουργίας της αγοράς είναι αποδεκτό. Μόλις το 22% θεωρεί ότι το κόστος των μέτρων είναι μεγαλύτερο του υγειονομικού οφέλους από τα μέτρα, κάτι που δείχνει ότι η πλειοψηφία, 4 στα 5 στελέχη, θεωρούν ότι μπορεί να γίνει αποδεκτό το υψηλό τίμημα προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πανδημία. Για ένα εξίσου υψηλό ποσοστό, 78%, μόνη διέξοδος από την παρούσα κατάσταση είναι ο εμβολιασμός του πληθυσμού. Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι στο λιανεμπόριο τροφίμων σε αρκετές χώρες (π.χ. ΗΠΑ, Καναδάς) έχουν προτεραιότητα στους εμβολιασμούς ως απαραίτητο προσωπικό (essential workers) και λόγω της μεγαλύτερης έκθεσης τους συγκριτικά σε κίνδυνο.
Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα εδώ.
Πηγή: ΙΕΛΚΑ
Food Expo: Επιστρέφει digital στις 14-18 Ιουνίου - Όσα πρέπει να γνωρίζετε
- Λεπτομέρειες
Η FOOD EXPO αποτελεί τη μεγαλύτερη έκθεση Τροφίμων και Ποτών στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και μία από τις σημαντικότερες του είδους της διεθνώς, αποτελώντας πόλο έλξης κάθε χρόνο για περισσότερους από 75.000 επαγγελματίες της Οργανωμένης Λιανικής, του Χονδρεμπορίου και της Μαζικής Εστίασης. Ταυτόχρονα, η FOOD EXPO γίνεται το σημαντικότερο εμπορικό φόρουμ για τα Τρόφιμα και Ποτά στη χώρα μας, καθώς όχι μόνο καλύπτει τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, αλλά συγχρόνως ανταποκρίνεται πλήρως και στον εξαγωγικό προσανατολισμό των ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου.
Τι πρέπει να γνωρίζετε
Οι χρηστικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις είναι:
- Πώς συμμετέχει μια εταιρεία: Οι εκθέτες μπορούν να πάρουν μέρος στην έκθεση μέσω online αίτησης
- Το κόστος συμμετοχής: Το κόστος για συμμετοχή στην έκθεση είναι €500
- Πού απευθύνεται: Σε ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις
- Πώς θα αποκτήσουν οι εκθέτες πρόσβαση: Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί ψηφιακά. Οι εκθέτες θα λάβουν τις απαραίτητες πληροφορίες μέσω email
- Περισσότερες πληροφορίες: Πατήστε εδώ.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1210
Πηγή: www.fnbdaily.com
Πώς η Κίνα εξελίσσει το live commerce;
- Λεπτομέρειες
Το ηλεκτρονικό εμπόριο live streaming στην Κίνα αποτελεί πλέον μια τεράστια βιομηχανία. Η Coresight εκτιμά ότι το live commerce στην Κίνα θα φτάσει τα 305 δις δολάρια φέτος και η ερευνητική εταιρεία iResearch προβλέπει ότι θα αντιπροσωπεύει το 15% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, σε σχέση με το εκτιμώμενο 10% για το 2020.
Ταυτόχρονα, η βιομηχανία εξελίσσεται ενώ συγχρόνως αυξάνεται η χρήση του gamification και ενισχύονται οι live εμπειρίες. Οι πλατφόρμες κάνουν πλέον χρήση κάποιων βέλτιστων πρακτικών που σχετίζονται με το gaming, τα κοινωνικά μέσα, την ψυχαγωγία και τις εφαρμόζουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο ζωντανής ροής για να αυξήσουν την εμπλοκή των χρηστών, να κάνουν την εμπειρία των αγορών πιο διασκεδαστική και, φυσικά, να ενισχύσουν περισσότερο τις πωλήσεις.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: Smart Press / E-Commerce News
Προς διάλυση η συμμαχία Agecore – Ο πόλεμος με τους προμηθευτές
- Λεπτομέρειες
Μπορεί οι συμμαχίες μεταξύ supermarkets να δημιουργούν ευκαιρίες για συνέργειες και να προσφέρουν ισχυρότερη διαπραγματευτική ισχύ στα μέλη τους, ωστόσο από την άλλη πλευρά, υπάρχουν, με την πάροδο του χρόνου, διάφορα αντίρροπα συμφέροντα ή διαφορετικές πρακτικές από την κάθε αλυσίδα, που οδηγούν αναπόφευκτα σε διασπάσεις.
Δεν πρέπει από την άλλη να αγνοούμε και την πλευρά των προμηθευτών, οι οποίοι με τη σειρά τους θέλουν να έχουν το πάνω χέρι στις διαπραγματεύσεις που κάνουν με τους retailers.
Ενδεικτικό στη χώρα μας είναι το παράδειγμα του ΕΛΟΜΑΣ, με την πρόσφατη αποχώρηση των αλυσίδων Κρητικός και Bazaar, ωστόσο στην επικαιρότητα των τελευταίων εβδομάδων βρίσκεται η συμμαχία Agecore, η οποία απειλείται ουσιαστικά με διάλυση, έξι χρόνια μετά τη δημιουργία της.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1201
Πηγή: www.fnbdaily.com
Καλλυντικά: Κάμψη 10,3% για την αγορά το 2020
- Λεπτομέρειες
Πτώση της τάξεως του 10,3% σημείωσαν οι πωλήσεις το 2020, που συνέλεξε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ).
Παράλληλα, στην ίδια έρευνα επισημαίνεται ότι μικρότερη ήταν η ζήτηση των καταναλωτών για ορισμένες κατηγορίες καλλυντικών, όπως τα είδη μακιγιάζ και τα αρώματα.
Η πορεία της αγοράς
Σύμφωνα με εκτιμήσεις που αφορούν στην πορεία της αγοράς κατά την περυσινή χρονιά, οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών, παραγόμενων αλλά και εισαγόμενων, διαμορφώθηκαν στα 620 εκατ. ευρώ σε τιμές χονδρικής έναντι 691 εκατ. ευρώ το 2019, πτώση που αγγίζει το 10,3%.
Παρότι η αγορά επέδειξε ανθεκτικότητα σε σύγκριση με άλλους κλάδους που επλήγησαν σημαντικά από τον κορονοϊό (ένδυση – υπόδηση), οι περιορισμοί στις μετακινήσεις αλλά και η μείωση της τουριστικής κίνησης αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες για τη μείωση της ζήτησης σε κατηγορίες όπως τα αντηλιακά. Έτσι, βάσει εκτιμήσεων του ΠΣΒΑΚ που αφορούν τη διάρθρωση της συνολικής αξίας των πωλήσεων, στα 161 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι πωλήσεις σκευασμάτων που αφορούν την περιποίηση μαλλιών, στα 239 εκατ. ευρώ τα καλλυντικά περιποίησης προσώπου και σώματος, στα 90 εκατ. τα προϊόντα υγιεινής, στα 72 εκατ. ευρώ τα προϊόντα μακιγιάζ και στα 59 εκατ. τα αρωματικά. Όπως επισημαίνει ο ΠΣΒΑΚ, η έξαρση της COVID-19 προκάλεσε απότομη καθίζηση της ζήτησης αλλά και της προσφοράς καλλυντικών, μεταδίδει η Καθημερινή. Αρχικά, αρνητικά επέδρασαν στην αγορά περιορισμοί όπως η υποχρεωτική χρήση της μάσκας, η οποία δυσκόλεψε τη χρήση προϊόντων μακιγιάζ όπως το κραγιόν αλλά και των προϊόντων μέικαπ προσώπου. Επιπλέον, η αναστολή λειτουργίας των χώρων εστίασης και διασκέδασης σε συνδυασμό με την καθιέρωση της τηλεργασίας οδήγησαν στη μείωση της ζήτησης σε ορισμένες κατηγορίες καλλυντικών δεδομένου ότι η καθημερινή χρήση τους περιορίστηκε.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Πηγή: www.businessnews.gr
Euromonitor: Γιατί προβλέπει πτώση στις πωλήσεις των supermarkets to 2021
- Λεπτομέρειες
Η πανδημία του κορωνοϊού οδήγησε σε μαζική αγορά προϊόντων supermarket διεθνώς, τάση που υπήρξε και στη χώρα μας. Μία ακόμη τάση που αναδείχθηκε το 2020, ήταν η αύξηση των παραγγελιών για online delivery του καταναλωτικού καλαθιού, αύξηση που ξεπέρασε το 200% το προηγούμενο έτος, συγκριτικά με το 2019, σύμφωνα με το Euromonitor. Κάτι που οδήγησε σε ευρύτερες συνέργειες, όπως η συνεργασία της Σκλαβενίτης με την Efood και το λανσάρισμα e-shop και υπηρεσιών delivery μεγάλων αλυσίδων, όπως:
- Σκλαβενίτης
- ΑΒ Βασιλόπουλος
Χτίσιμο αποθέματος
Τo 2020, σύμφωνα με την Euromonitor, χαρακτηρίστηκε από αύξηση των πωλήσεων των supermarkets στη χώρα μας, ενώ οι καταναλωτές προχώρησαν μαζικά σε αγορές, προκειμένου να έχουν απόθεμα τροφίμων μακράς διάρκειας. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Τι προβλέπει για φέτος
Για φέτος, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών, αναμένεται πτώση των πωλήσεων των supermarkets, καθώς η πανδημία θα υποχωρεί σταδιακά, το εισόδημα των καταναλωτών θα μειώνεται απόρροια των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας και ο φόβος των καταναλωτών θα υποχωρεί. Αντίστοιχα, θα υπάρξει και μείωση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, συγκριτικά πάντα με το 2020, ενώ το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης θα αναπτύσσεται την επόμενη τριετία.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1193
Πηγή: www.fnbdaily.com
Eυρωπαϊκή επιτροπή: Στροφή σε eco-friendly καταναλωτικές επιλογές
- Λεπτομέρειες
Περισσότερο οικολογικές είναι οι επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές στην Ευρώπη το 2020, όπως αναφέρει πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία διενεργήθηκε τέλη του 2020 και αφορά στις επιπτώσεις της πανδημίας στα καταναλωτικά πρότυπα.
Διαφορές μεταξύ κρατών - μελών
Επιπλέον, παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ των κρατών μελών, με τις οικονομικές ανησυχίες των πολιτών να κυμαίνονται από το 7% έως το 71%.
Συγκεκριμένα:
- 71% πραγματοποίησε διαδικτυακές αγορές
- 38% ανησυχούσε για την εξόφληση τωνλογαριασμών του τον επόμενο μήνα
- 42% των καταναλωτών σκέφτηκε να αναβάλει μια σημαντική αγορά
- 80% δεν θα προγραμματίσει ταξίδια μέχρι να αποκατασταθεί η κανονικότητα στη χώρα του
- 56% δήλωσε ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες επηρέασαν τις αποφάσεις για αγορές
- 67% αγόρασε προϊόντα που ευνοούν το περιβάλλον, ακόμη και αν είναι ακριβότερα
- 81% πραγματοποίησε αγορές πιο κοντά στην κατοικία του και στήριξε τοπικές επιχειρήσεις
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1192
Πηγή: www.fnbdaily.com