Virtual Events: Πώς μπορούν οι εταιρείες να επιτύχουν αύξηση εσόδων
- Λεπτομέρειες
Τέσσερις παράμετροι- «κλειδιά»
Τα virtual events είναι προς το παρόν η μοναδική επιλογή των εταιρειών προκειμένου να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους και να έχουν έσοδα. Με το πέρασμα του χρόνου η συγκεκριμένη αγορά ωριμάζει όλο και περισσότερο και οργανώνεται καλύτερα επιτυγχάνοντας τους στόχους της. Η νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η πανδημία οδήγησε τις εταιρείες στο να εξετάζουν πλέον διαφορετικά τα virtual events. Αυτό επιβεβαιώνεται μέσα από τις δηλώσεις της Carina Bauer, Διευθύνουσας Συμβούλου της IMEX, μιας μεγάλης εμπορικής έκθεσης. Μια μέρα μετά την ανακοίνωση της ακύρωσης της επερχόμενης διοργάνωσης του Μαΐου στη Φρανκφούρτη, η Bauer έκανε λόγο για μια αλλαγή στην εικονική εμπειρία - επικεντρωμένη στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Η Bauer εστίασε στη δύσκολη θέση που βρίσκονται πολλές μεγάλες εταιρείες σχεδιασμού εκδηλώσεων. Τα virtual events αποδείχθηκαν σανίδα σωτηρίας για να κρατήσουν ζωντανά τα brands στους πιο καταστροφικούς μήνες που έχει βιώσει ποτέ η βιομηχανία εκδηλώσεων, αλλά καθώς η κρίση εξελίσσεται, προκύπτουν νέες ανάγκες. Αυτές οι δυναμικές καθιστούν επιτακτική και πιο πολύπλοκη μια νέα στροφή των virtual events.
Events με εισιτήριο
Η ιδέα ότι οι εταιρείες μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν δωρεάν virtual events δεν είναι ρεαλιστική καθώς λίγα κατάφεραν να προσελκύσουν αρκετό κοινό ώστε να «τρέξουν» μόνο με χορηγία. Η πραγματικότητα των επόμενων μηνών καθιστά αναγκαία την καταβολή τιμήματος για τη συμμετοχή ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν οι διοργανωτές.
Διαβάστε περισσότερα: Hotel & Restaurant Τεύχος #0535
Πηγή: www.boussias.com
Στρατηγική συνεργασία Google Ελλάδος με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών για τη στήριξη του λιανεμπορίου
- Λεπτομέρειες
Τη σύμπραξή τους με στόχο να στηριχθεί όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται ο κλάδος του λιανεμπορίου, ανακοίνωσαν η Google Ελλάδος και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, σε διαδικτυακή εκδήλωση του Συλλόγου.
Η Google, μέσω της συνεργασίας της με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών θα στηρίξει τα χιλιάδες μέλη του Συλλόγου προσφέροντας δωρεάν ατομικές διαδικτυακές συναντήσεις με συμβούλους της εταιρείας, οι οποίοι μεταξύ άλλων:
- Θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ένα προφίλ μέσω του οποίου θα προβάλλεται η επιχείρησή τους δωρεάν στην Αναζήτηση και στους Χάρτες της Google μέσα από την υπηρεσία Google My Business. Οι επιχειρήσεις θα έχουν την δυνατότητα να προβάλλουν σημαντικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών εξυπηρέτησης όπως π.χ.παράδοση χωρίς επαφή και παραλαβή έξω από το κατάστημα.
- Θα τους εξηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αξιοποιούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για να δημιουργούν έσοδα.
- Θα τους καθοδηγήσουν στις σωστές κινήσεις για να καταρτίσουν ένα ολοκληρωμένο Πλάνο Ψηφιακού Μάρκετινγκ με εργαλεία όχι μόνο της Google αλλά και άλλων εταιρειών του χώρου, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής τους.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: infocom.gr
Έρευνα EY: Μόλις το 2% των επιχειρήσεων ήταν προετοιμασμένες για τις επιπτώσεις της πανδημίας στις εφοδιαστικές αλυσίδες
- Λεπτομέρειες
Η πανδημία έπληξε τρεις στις τέσσερις εφοδιαστικές αλυσίδες (72%), με μόλις 11% των επιχειρήσεων να δηλώνουν ότι παρατήρησαν θετικά αποτελέσματα, σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της EY. Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις 200 ανωτάτων στελεχών από επιχειρήσεις με έσοδα άνω του $1 δις., στους κλάδους των καταναλωτικών προϊόντων, της λιανικής, των βιοεπιστημών, των βιομηχανικών προϊόντων, της αυτοκινητοβιομηχανίας και της προηγμένης τεχνολογίας, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Ο COVID-19 είχε ουσιαστικό αντίκτυπο στις εφοδιαστικές αλυσίδες
Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από τις μισές επιχειρήσεις (57%) αντιμετώπισαν λειτουργικές διαταραχές κατά μήκος της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, με κυρίως πληττόμενους, τους κλάδους της λιανικής (74%), των βιομηχανικών προϊόντων (82%), αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου και οι 23 εταιρείες του κλάδου που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι η εφοδιαστική τους αλυσίδα επηρεάστηκε αρνητικά. Μεταξύ των αρνητικών επιπτώσεων, περιλαμβάνονται η μείωση της παραγωγικότητας (69%), η αδυναμία επίτευξης αναπτυξιακών στόχων (64%) και η μείωση των εσόδων (61%). Παρόλα αυτά, ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί το εύρημα ότι οι εταιρείες που βίωσαν αρνητικές επιπτώσεις, παρέμειναν προσηλωμένες στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, με 92% να συνεχίζουν απρόσκοπτα τις τεχνολογικές τους επενδύσεις.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Πηγή: www.supply-chain.gr
7+1 mega deals που ξεχώρισαν 2020
- Λεπτομέρειες
Δεν έλειψαν ούτε την χρονιά της πανδημίας σημαντικά επιχειρηματικά deals στον κλάδο των τροφίμων-ποτών. Ας δούμε οκτώ από αυτά που ξεχώρισαν το 2020.
Η CCEP πρόσφερε $6,6 δισ. για την εξαγορά της COCA-COLA AMATIL
Προς τα τέλη Οκτωβρίου, η European CocaCola European Partners (CCEP) συμφώνησε να αγοράσει την αυστραλιανή Coca-Cola Amatil, έναντι περίπου 6,62 δισ.δολαρίων Ο αυστραλιανός εμφιαλωτής υποστηρίζει την πρόταση εξαγοράς λόγω της αβεβαιότητας, που προκλήθηκε από την διακοπή δραστηριοτήτων στον τομέα της φιλοξενίας εν μέσω της κρίσης του κορονοϊού. Ενώνοντας δύο εταιρείες, που εμφιαλώνουν και διανέμουν προϊόντα της Coca-Cola, η συμφωνία αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερη γεωγραφική εξάπλωση. Σύμφωνα με την CCEP, η προτεινόμενη συναλλαγή θα διπλασιάσει σχεδόν την εμβέλεια του καταναλωτικού της κοινού.
Η MARS εξαγόρασε την KIND NORTH AMERICA
Σε πλήρη εξαγορά της Kind North America προχώρησε τον περασμένο Νοέμβριο η Mars Incorporated. Οι όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, αλλά σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η αξία της Kind εκτιμάται στα $5 δισ.. Kind, που ιδρύθηκε το 2005 από τον Daniel Lubetzky, θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα healthy snack brands, καθώς τα προϊόντα της παράγονται από απλά και φυσικά συστατικά, στα οποία κυριαρχούν οι ξηροί καρποί και οι σπόροι. Το brand portfolio αρχικά περιελάμβανε snack bars, ενώ αργότερα εμπλουτίστηκε με μπάρες δημητριακών, smoothie bowls και πρωτεϊνικές μπάρες ψυγείου. Θυμίζουμε ότι η Mars είχε εξαγοράσει μειοψηφικό πακέτο μετοχών στην Kind το 2017 και έκτοτε τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα σε 35 χώρες.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1145
Πηγή: www.fnbdaily.com
Supermarkets: Με διψήφια άνοδο τζίρου έκλεισε το 2020
- Λεπτομέρειες
Με διψήφια επίπεδα ανόδου εκτιμάται ότι έκλεισε το 2020 ο τζίρος για την αγορά των supermarket, αφού η εικόνα της σταδιακής υποχώρησης, που εμφάνιζε ο κλάδος από την άρση του πρώτου lockdown την περασμένη άνοιξη μέχρι και στο ξεκίνημα του Νοεμβρίου, άλλαξε άρδην το τελευταίο δίμηνο του προηγούμενου έτους. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI, που αφορούν μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 2020, ο κλάδος κατέγραφε άνοδο 10%, ποσοστό το οποίο, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ενισχύθηκε περαιτέρω τις εβδομάδες που ακολούθησαν πριν αλλά και τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Δεν είναι τυχαίο ότι από το ξεκίνημα του δεύτερου lockdown, η εβδομαδιαία μεταβολή – συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο – ήταν σταθερά διψήφια. Ειδικότερα, για την τελευταία εξεταζόμενη εβδομάδα (έως 6/12), ο τζίρος στα supermarket εμφάνιζε αύξηση 15,9%.
Στην κορυφή τα τρόφιμα Το ενδιαφέρον του κόσμου υπήρξε μεγαλύτερο για τα τρόφιμα, τα οποία ενισχύθηκαν κατά 20,7%, ενώ σε επίπεδα 12,2%- 13,3% κινήθηκε η αύξηση του τζίρου στα είδη σπιτιού και προσωπικής φροντίδας/ υγιεινής.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις Από γεωγραφικής πλευράς, αύξηση πωλήσεων άνω του 20% εμφάνισαν η Βόρεια Ελλάδα (23,1%), η Κεντρική Ελλάδα (21,7% και η Κρήτη (20,1%).
Προτίμησαν τα υπερμάρκετ Με βάση τις κατηγορίες των καταστημάτων, στην κορυφή παρέμειναν οι πολύ μεγάλοι χώροι (άνω των 2.500 τ.μ.), καθώς την περίοδο της πανδημίας πολλοί καταναλωτές προτίμησαν τα υπερ-μάρκετ, αισθανόμενοι μεγαλύτερη ασφάλεια, ωστόσο, διόλου ευκαταφρόνητη ήταν η κίνηση και οι τζίροι (12,4%-17,9%) και στα μικρότερα καταστήματα.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1146
Πηγή: www.fnbdaily.com
Συρρίκνωση παραγωγής στην ελληνική μεταποίηση, στις 46.9 μονάδες ο δείκτης PMI
- Λεπτομέρειες
Τα δεδομένα της τελευταίας έρευνας PMI υπέδειξαν ακόμα μία μηνιαία επιδείνωση της υγείας του ελληνικού μεταποιητικού τομέα τον Δεκέμβριο, μολονότι λιγότερο σοβαρή από ό,τι παρατηρήθηκε τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την έρευνα της Markit.
Η βραδύτερη, σε γενικές γραμμές, συρρίκνωση συνδέθηκε με την ηπιότερη, ωστόσο σφοδρή, μείωση της παραγωγής και των νέων παραγγελιών, καθώς οι σημαντικές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού συνέτειναν εν μέρει στην υψηλότερη τιμή του κύριου δείκτη. Ως αποτέλεσμα των σοβαρών ελλείψεων και των καθυστερήσεων από την πλευρά των προμηθευτών, η επιβάρυνση κόστους αυξήθηκε με τον δριμύτερο ρυθμό από τον Μάρτιο του 2011. Εν των μεταξύ, τα επίπεδα απασχόλησης μειώθηκαν με βραδύτερο ρυθμό παρά την περαιτέρω μείωση των πιέσεων στο εργατικό δυναμικό.
Ο κύριος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της IHS Markit για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers’ Index -PMI) είναι ένας σύνθετος δείκτης της απόδοσης της μεταποιητικής οικονομίας. Προέρχεται από δείκτες σχετικά με τις νέες παραγγελίες, την παραγωγή, την απασχόληση, τον χρόνο παράδοσης προμηθειών και τα αποθέματα προμηθειών. Οποιαδήποτε τιμή πάνω από το σημείο μηδενικής μεταβολής των 50.0 μονάδων υποδεικνύει συνολική βελτίωση των συνθηκών του τομέα.
Ο κύριος δείκτης PMI έκλεισε στις 46.9 μονάδες τον Δεκέμβριο, τιμή υψηλότερη από τις 42.3 μονάδες του Νοεμβρίου υποδεικνύοντας σταθερή, ωστόσο ασθενέστερη, επιδείνωση των λειτουργικών συνθηκών του ελληνικού μεταποιητικού τομέα. Η παραγωγή εξακολούθησε να μειώνεται με δριμύ ρυθμό τον Δεκέμβριο, καθώς οι ασθενείς συνθήκες ζήτησης και τα μέτρα περιορισμού είχαν αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία των εταιρειών παραγωγής αγαθών. Παρότι ο ρυθμός συρρίκνωσης εξασθένησε σε σύγκριση με τον αντίστοιχο που παρατηρήθηκε τον Νοέμβριο, ήταν παρ' όλ’ αυτά ο δεύτερος ταχύτερος από τον Μάιο.
Συγχρόνως, η ζήτηση των πελατών μειώθηκε περαιτέρω καθώς τα εκτεταμένα περιοριστικά μέτρα επηρέασαν τη ροή των εισερχόμενων νέων παραγγελιών. Ο ρυθμός μείωσης ήταν ο δεύτερος δριμύτερος σε διάστημα επτά μηνών, παρότι εξασθένησε σε σύγκριση με τον ρυθμό μείωσης που παρατηρήθηκε τον Νοέμβριο. Αντίστοιχα, οι νέες παραγγελίες εξαγωγών μειώθηκαν σημαντικά, λόγω της ασθενούς ζήτησης των πελατών από το εξωτερικό.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Πηγή: Euro2day
H πανδημία ώθησε τη 1 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν e-shop
- Λεπτομέρειες
Σχεδόν μια στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις απέκτησε e-shop από την έναρξη της πανδημίας μέχρι σήμερα.
Παρά το γεγονός ότι το ποσοστό (6%) δεν είναι μεγάλο, παραμένει, ωστόσο, ενδεικτικό ότι το ελληνικό εμπόριο καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Οι εμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα ενεργοποιούν όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, για να διατηρήσουν μια επιχειρηματική κανονικότητα, με ένα 12% να απαντά ότι "από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, άρχισε να κάνει πωλήσεις μέσω Facebook και άλλων Social Media".
Σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών του eCommerce στην Ελλάδα θα διπλασιαστεί το 2020, φθάνοντας τα 15 δις ευρώ. Σύμφωνα με έρευνα από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, που πραγματοποίησε σε 500 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, επτά στις 10 εταιρείες απαντούν ότι "η πανδημία τις ώθησε να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό". Μάλιστα, σχεδόν 1 στις 3 (27%) απαντά ότι "αυτό έγινε σε πολύ μεγάλο βαθμό", ενώ το 47% σε μέτριο ή σε μικρό βαθμό.
Αύξηση στις online πωλήσεις
Οι εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας, οι οποίες από το ξέσπασμα της πανδημίας επένδυσαν στο online κανάλι, δείχνουν να επιβεβαιώνονται για την επιλογή τους. Σχεδόν έξι στις 10 (59%) επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων τους εκτός φυσικού καταστήματος, κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρυσι. Από αυτές τις επιχειρήσεις, το μεγαλύτερο ποσοστό σημείωσε ήπια αύξηση των πωλήσεων.
Το γεγονός αυτό είναι ενδεικτικό των πιέσεων που ασκούνται στα εισοδήματα εν μέσω της πανδημίας και της οικονομικής ύφεσης. Συνολικά, πάντως, 3 στα 4 (74%) καταστήματα είδαν την online επισκεψιμότητά τους να αυξάνεται σε σχέση με το 2019. Εντούτοις από αυτές, μόνο το 11% καταγράφει ισχυρή άνοδο.
Διαβάστε περισσότερα: E-Commerce News 17/12/2020
Πηγή: Social Media Life
4η Βιομηχανική Επανάσταση: Δεν βρήκε ακόμα ρυθμό η Ευρώπη
- Λεπτομέρειες
Ανησυχητικά τα ευρήματα στο πλαίσιο μελέτης του Ευρωπαϊκού Γραφείου Δηλώσεων Ευρεσιτεχνίας
Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, το νέο μεγάλο κύμα τεχνολογιών και καινοτομιών που θα αλλάξει για μια ακόμα φορά ριζικά τη ζωή μας - όπως έκαναν, άλλωστε, οι τρεις προηγούμενες, με τη διαδοχική αξιοποίηση του ατμού, του ηλεκτρισμού και του Διαδικτύου- έχει ήδη ξεκινήσει, όμως τα νέα δεν είναι ευχάριστα για την Ευρώπη, που δείχνει να παρουσιάζει υστέρηση απέναντι σε ΗΠΑ και Ασία. Αυτό το ανησυχητικό για τη «γηραιά ήπειρο» συμπέρασμα προκύπτει από την πρώτη ανάγνωση μελέτης του Ευρωπαϊκού Γραφείου Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας.
Με γνώμονα τις νέες αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας στους σχετικούς τομείς (κυρίως Big Data, IoT, AI και 5G) και την ανάπτυξη στον συγκεκριμένο χώρο να κινείται με ρυθμό πενταπλάσιο του μέσου όρου, στην πρώτη θέση παγκοσμίως βρίσκονται οι ΗΠΑ, ενώ η Κίνα και η Νότια Κορέα τις ακολουθούν κατά πόδας, έχοντας ξεπεράσει την Ευρώπη που χάνει έδαφος. Στο εσωτερικό της τελευταίας, σε ρόλο «ατμομηχανής» παραμένουν οι Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία, όμως ιδιαίτερο δυναμισμό δείχνουν και μικρότερες χώρες, όπως η Σουηδία, η Ολλανδία, η Ελβετία και η Φινλανδία, συνεισφέροντας σημαντικά με καινοτομικές λύσεις και προτάσεις στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση.
Μακράν και στα clusters…
Η Ευρώπη δείχνει να μην έχει βρει ρυθμό και στα κέντρα καινοτομίας (clusters), τα τοπικά οικοσυστήματα με αλληλοσυμπληρούμενες επιχειρήσεις που μοιράζονται υποδομές, ιδέες και τεχνογνωσία προκειμένου να επιτύχουν κοινούς (και συχνά κρατικά υποστηριζόμενους) στόχους.
Στο παγκόσμιο Top-20, την πρώτη θέση κατέχει η Σεούλ, με δεύτερο το Τόκιο, τρίτο το Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, τέταρτη την Οσάκα και πέμπτο το Σενζέν της Κίνας. Τα ευρωπαϊκά clusters κάνουν την εμφάνισή τους προς το τέλος του πίνακα, με το Τελ Αβίβ να καταλαμβάνει την 14η θέση, το Άιντχόβεν την 15η και να ακολουθούν Λονδίνο, Μόναχο, Στοκχόλμη, Παρίσι και Στουτγάρδη.
Ενδιαφέρον έχει και η σύγκριση των εταιρειών τεχνολογίας με τις περισσότερες πατέντες (ορθότερα, οικογένειες διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας - IPFs) την τρέχουσα δεκαετία (2010 - 2018), σε σύγκριση με την προηγούμενη (2000- 2009). Στην κορυφή και των δυο πινάκων βρίσκεται πάντα η Samsung Electronics, με τις LG, Qualcomm, Sony και Huawei να συμπληρώνουν την τωρινή πεντάδα (έναντι των Sony, Panasonic, Siemens και Nokia στην παλαιότερη). Τις υπόλοιπες πέντε θέσεις της δεκάδας καλύπτουν οι Intel, Microsoft, Ericsson, Nokia και Apple, με φανερή και εδώ την υστέρηση των ευρωπαϊκών εταιρειών τεχνολογίας.
Διαβάστε περισσότερα: NetFax Τεύχος #4526
Πηγή: www.boussias.com
Ira Media: Σταθερές οι δαπάνες στα super market - O covid άλλαξε τους καταναλωτές
- Λεπτομέρειες
Ένας στους δύο Έλληνες θεωρεί ότι η πανδημία του Covid-19 άλλαξε σημαντικά τη συμπεριφορά του, με τη συντριπτική πλειονότητα να δίνει έμφαση στο κόστος των προϊόντων, αλλά και στην υγεία τη δική του και των οικείων του, όπως αναφέρει η πρόσφατη μελέτη της Ira Media, με τίτλο “Back to Hope: Positive Outcomes in the New Normal”.
ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΤΟ E-COMMERCE
Ως προς το e-commerce, η μελέτη καταδεικνύει πως οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν, παρά το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δεν είναι ικανοποιημένοι από την εμπειρία και εξέφρασαν προβληματισμούς για την ασφάλεια.
ΑΥΞΗΣΗ ΕΩΣ 8,1% ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ FMCG
Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες, σταθερές αναμένεται να παραμείνουν οι δαπάνες για σούπερ μάρκετ, οικιακή ψυχαγωγία και φάρμακα.
Ψηλά στις προτεραιότητες των καταναλωτών είναι η προστασία της υγείας, ο περιορισμός του κόστους, το καλό του πλανήτη αλλά και της κοινωνίας.
Οι κλάδοι που έχουν πληγεί περισσότερο είναι η εστίαση, η ένδυση, ο τουρισμός και η ψυχαγωγία σε θέατρο και σινεμά, με τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών να δηλώνει ότι θα μειώσει τις δαπάνες της. Επιπλέον, μακροπρόθεσμα κερδισμένα βγαίνουν τα brands, που συνεχίζουν να επενδύουν, αφουγκραζόμενα τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών.
ΔΙΣΤΑΚΤΙΚΟΙ ΣΕ ΑΓΟΡΕΣ ΠΑΡΑ ΤΑ ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, τα αισιόδοξα μηνύματα από το μέτωπο των εμβολίων επηρεάζουν θετικά την ψυχολογία, καθώς υπάρχει η προοπτική "λύσης" για την πανδημία και μάλιστα μόλις 11 μήνες από την εμφάνιση της ασθένειας.
Εντούτοις, η ανησυχία για την οικονομική κατάσταση της χώρας παραμένει, με τους καταναλωτές να εμφανίζονται διστακτικοί να πραγματοποιήσουν αγορές στην τρέχουσα συγκυρία.
ΗΠΙΟΤΕΡΗ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ LOCKDOWN
Το δεύτερο Lockdown έφερε ηπιότερη επιδείνωση της οικονομίας, καθώς υπήρξε συσσωρευμένη γνώση για την αντιμετώπισή του, αλλά και μπαράζ νέων μέτρων στήριξης της οικονομίας και των εργαζομένων. "Το δεύτερο κύμα της πανδημίας, αλλά και οι αισιόδοξες προοπτικές που φέρνουν οι ανακοινώσεις για τα εμβόλια φέρνουν νέα δεδομένα και προκλήσεις για τα brands.
Οι καταναλωτικές συνήθειες αναδιαμορφώνονται και η νέα κανονικότητα απαιτεί διαφορετικό χειρισμό από την πλευρά των επιχειρήσεων", αναφέρει μεταξύ άλλων ο Χάρης Λαούδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Ira Media.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1135
Πηγή: www.fnbdaily.com
Πώς θα ανταποκριθούν οι ελληνικές εταιρείες στη νέα κανονικότητα
- Λεπτομέρειες
Τις νέες τάσεις, που ανέδειξε η πανδημία στις καταναλωτικές συνήθειες και το παγκόσμιο εμπόριο θα πρέπει να ακολουθήσουν οι ελληνικές εταιρείες, που επιθυμούν να εξάγουν τα προϊόντα τους στις ΗΠΑ, όπως ανέφερε στο 5ο ExportUSA E-Forum που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ο σύμβουλος διεθνούς εμπορίου του Επιμελητηρίου και CEO της DK Marketing, κος Δημήτρης Καραβασίλης.
Στο Forum, όπου χορηγός επικοινωνίας ήταν το FnB Daily, μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι για να μπορέσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις να μπορέσουν να ανταποκριθούν στη νέα κανονικότητα θα πρέπει να:
• δημιουργήσουν ανθεκτικότητα στο supply chain
• επιταχύνουν την τεχνολογική τους μεταρρύθμιση και να προσαρμοστούν πάνω σε νέα τεχνικά ζητήματα (π.χ. analytics)
• επανατοποθετήσουν το brand στην αμερικανική αγορά
• υιοθετήσουν διάφορες ενέργειες ΕΚΕ για να ενισχύσουν το brand
• αναδιαμορφώσουν τις συνεργασίες τους, ακόμη και με ανταγωνιστές τους, αφού το ζητούμενο είναι η ένωση δυνάμεων
ΤΟΜΕΙΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
Για να μπορέσουν δε οι επιχειρήσεις να διαχειριστούν όλες τις αλλαγές, που συντελούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, θα πρέπει να εστιάσουν κατά σειρά σε:
• Προτεραιοποίηση
• Ανταπόκριση
• Ανάκαμψη
• Ανάπτυξη
Ειδικότερα θα πρέπει να:
• αποκωδικοποιήσουν τις σχέσεις και τα κανάλια διανομής
• αναπτύξουν την τεχνολογική βάση στα κανάλια διανομής, να αναδιαμορφώσουν το supply capacity
• αναπτύξουν νέους οδικούς χάρτες για ενίσχυση των μεταφορών και των logistics, αλλά και για τη καλύτερη διαχείριση των κινδύνων
• προχωρήσουν σε μόχλευση καναλιών, τα οποία θα οδηγούν απευθείας στους καταναλωτές (BC)
"ΤΟ E-COMMERCE ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ"
Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, ο κ. Καραβασίλης σημείωσε ότι αυτές "ήρθαν για να μείνουν". Ειδικότερα για την αμερικανική αγορά, στάθηκε στην τάση που έχει γιγαντωθεί εν μέσω της πανδημίας και αφορά στη διασκέδαση μέσα στο σπίτι. Στάθηκε, μεταξύ άλλων, στην εκτόξευση του cooking, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αντικατέστησε το foodservice, αφού πλέον πολύς κόσμος τρώει μέσα.
ΠΟΙΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΕΥΝΟΟΥΝ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Αυτή η εξέλιξη δημιουργεί ευκαιρίες για κατηγορίες προϊόντων, τα οποία περιλαμβάνουν π.χ. ημιέτοιμα προϊόντα, συσκευές για κουζίνα, όργανα γυμναστικής, προϊόντα υγιεινής διατροφής κ.ά.
Υπογράμμισε ακόμη ότι, πλέον οι επιχειρήσεις περνούν από την multichannel στρατηγική στην omnichannel. Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι “τα δίκτυα επικοινωνούν πλέον μέσα από ένα ενιαίο κανάλι. Η φυσική απόσταση αναγκάζει περισσότερους retailers, μικρούς ή μεγάλους, να επιταχύνουν τις διαδικασίες για omni channel κινήσεις¨.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1123
Πηγή: www.fnbdaily.com
Αναψυκτικά: Στα ίδια με πέρυσι ο τζίρος στα S/M. Απώλειες από HoReCa, Τουρισμό.
- Λεπτομέρειες
Στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο περσινό επίπεδο διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις των αναψυκτικών στα σούπερ μάρκετ, κατά τη διάρκεια του δεκαμήνου. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις του τομέα από τις αρχές του 2020 μέχρι τις 25 Οκτωβρίου ανήλθαν σε 136,53 εκατ. ευρώ, δηλαδή χωρίς μεταβολή σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ οριακά υψηλότεροι ήταν οι όγκοι.
ΔΙΨΗΦΙΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Οριακά υψηλότερα διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις στις περισσότερες γεωγραφικές περιοχές της χώρας. Αντίθετα, αρνητικό πρόσημο εμφάνιζε η Βόρεια Ελλάδα, με την Κρήτη να είναι ο αρνητικός πρωταγωνιστής και σε αυτή την κατηγορία, λόγω της καθίζησης της τουριστικής κίνησης, που οδήγησε τον τζίρο στο -10,6%.
ΠΤΩΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΠΑΝΤΟΥ ΠΛΗΝ… ΥΠΕΡ-ΜΑΡΚΕΤ
Σε επίπεδο καταστημάτων, οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες σε όλα τα καταστήματα κάτω των 2.500 τ.μ., σε αντίθεση με τα υπερ-καταστήματα, τα οποία εμφάνισαν αύξηση τζίρου στα αναψυκτικά κατά 11,5%, καθώς οι καταναλωτές προτίμησαν μεγαλύτερους χώρους για αποφυγή συνωστισμού, αλλά και για μεγαλύτερη ποικιλία στις επιλογές τους.
TOP 5 PLAYERS
Σύμφωνα με την IRI, στα σούπερ μάρκετ, 5 εταιρείες ελέγχουν το 88,1% των πωλήσεων:
• The Coca-Cola Company
• Pepsico
• Λουξ
• Βίκος
• Green Cola
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
Παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν στο FnB Daily ότι, η εικόνα στο retail δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική πορεία του κλάδου των αναψυκτικών φέτος, καθώς η κάθετη πτώση του τουρισμού σε συνδυασμό με τα lockdown, αλλά και γενικότερα η πτώση της κατανάλωσης στο κανάλι του HoReCa, θα αποτυπωθεί με σημαντικές απώλειες στα μεγέθη του 2020. Δεν είναι τυχαίο ότι με βάση τα στοιχεία της μοναδικής εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρείας, της Coca Cola HBC, το γ’ τρίμηνο του 2020 έκλεισε για την ελληνική αγορά στο -20%.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1122
Πηγή: www.fnbdaily.com