Υπουργείο Οικονομικών: Στην τελική ευθεία η ηλεκτρονική τιμολόγηση
- Λεπτομέρειες
«Η επιλογή και η προτεραιότητα του πρωθυπουργού είναι η διευκόλυνση των πολιτών στην εξόφληση των υποχρεώσεων τους απέναντι στο κράτος» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών, με την οποία δίνει διευκρινίσεις σχετικά με το πλαίσιο περισσότερων δόσεων που θα ισχύει για την πληρωμή των φορολογικών οφειλών που ανεστάλησαν λόγω τηςπανδημίας, αλλά και για τον φόρο εισοδήματος και τον ΕΝΦΙΑ.
Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε στη Βουλή σημαντικές διευκολύνσεις που αφορούν στην εξόφληση σε 12 (άτοκες) ή 24 δόσεις, με χαμηλό επιτόκιο, των φορολογικών οφειλών που τελούν υπό αναστολή, αλλά και στην εξόφληση του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων σε 8 μηνιαίες δόσεις και του ΕΝΦΙΑ σε 6 δόσεις.
Διαβάστε περισσότερα: https://bit.ly/3euNROO
Πηγή: https://www.minfin.gr
Food Industry Executive: Ισχυρότερος ο κλάδος των τροφίμων μετά την πανδημία
- Λεπτομέρειες
Προκλήσεις τυποποιητών - συσκευαστών
Στρατηγική επιχειρήσεων
Προμηθευτές
Απομακρυσμένη εργασία και απολύσεις
Nielsen: Οι ευκαιρίες για τους λιανεμπόρους μετά την πανδημία
- Λεπτομέρειες
Οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές δημιουργούν νέα δεδομένα
Στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των λιανεμπορίου λόγω της μεταβολής των καταναλωτικών συμπεριφορών, ως αποτέλεσμα της επίδρασης του κορονοϊού, αναφέρθηκε ο Αλέξανδρος Φλώρος, Retail Vertical Leader, Mediterranean Cluster της Nielsen, στη διάρκεια παρουσίασης που έκανε στο webinar «Ακολουθώντας τον καταναλωτή στη νέα πραγματικότητα» που διοργάνωσαν την Τρίτη τo ECR Hellas και το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι η τάση προς τα τοπικά προϊόντα, μία τάση που προϋπήρχε, όμως πλέον επιταχύνεται ακόμα περισσότερο, καθώς οι καταναλωτές θέλουν περισσότερη σιγουριά και ασφάλεια για την προέλευση των προϊόντων που καταναλώνουν. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen για το 2019, ένας στους δέκα Έλληνες καταναλωτές αγοράζει μόνο ελληνικά προϊόντα, ενώ έξι στους δέκα αγοράζουν κυρίως ελληνικά προϊόντα. Ο κ. Φλώρος επεσήμανε ότι λόγω των περιορισμών που έχουν τεθεί σε ισχύ λόγω του κορονοϊού, είναι πιθανό οι λιανέμποροι να αναγκαστούν να αυξήσουν την εξάρτησή τους από τοπικά προϊόντα, ενώ ανέφερε πως η τάση αυτή αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία και για τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες μπορούν να προσαρμόσουν το μέγεθός τους και την τεχνογνωσία τους στην τοπική παραγωγή και τυποποίηση.
Πιστοποιήσεις ποιότητας και ασφάλειας
Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 46% των Ελλήνων καταναλωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για προϊόντα με πιστοποιήσεις ποιότητας και ασφάλειας. Με αυτό το δεδομένο, οι εταιρείες του λιανεμπορίου θα πρέπει να προσπαθήσουν να προωθήσουν τις ανάλογες πιστοποιήσεις που έχουν, ώστε να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ειδικά σε προϊόντα που θεωρούνται πιο ευαίσθητα στη μόλυνση από την Covid-19, όπως τα φρέσκα τρόφιμα.
Η ευκαιρία της τεχνολογίας
Ένας άλλος τομέας που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον είναι αυτός της τεχνολογίας, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε θεαματική ανάπτυξη στις μέρες του κορονοϊού, μία τάση που εκτιμάται ότι θα κρατήσει για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Εν προκειμένω, τόνισε ο κ. Φλώρος, υπάρχει μία μεγάλη ευκαιρία για τους μικρούς προμηθευτές, που μπορούν να επαναπροσδιορίσουν την πλατφόρμα και τα κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές, καθώς πολλοί είναι πιθανό να προτιμήσουν να απευθυνθούν απευθείας στους προμηθευτές.
Παράλληλα, απρόσμενα μεγάλο (46%) είναι το ποσοστό των Ελλήνων που είναι πρόθυμοι να κάνουν χρήση της επαυξημένης ή εικονικής πραγματικότητας για να φέρουν την εμπειρία του καταστήματος μέσα στο σπίτι τους. Πρόκειται για μία ευκαιρία για τις εταιρείες ώστε να προσφέρουν τέτοιες λύσεις και να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούν με τους πελάτες τους.
FOODReporter Τεύχος 286
Πηγή: www.boussias.com
Έρευνα του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου για την τηλεργασία
- Λεπτομέρειες
Τέσσερις στις δέκα εταιρείες-μέλη του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου τοποθετούνται θετικά στο ενδεχόμενο αλλαγής του μοντέλου απασχόλησης για ένα μέρος του προσωπικού τους, με την προοπτική εφαρμογής της τηλεργασίας και μετά την πανδημική κρίση, με τις επτά στις δέκα να έχουν προσαρμοστεί εύκολα στις νέες εργασιακές συνθήκες, αξιολογώντας από αρκετά έως πολύ αποδοτική την εξ αποστάσεως απασχόληση.
Τα ανωτέρω προκύπτουν από έρευνα, που διενήργησε στα μέλη του το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, σχετικά με την υποδοχή της τηλεργασίας από επιχειρηματίες και εργαζόμενους κατά την περίοδο του lockdown της αγοράς λόγω Covid-19.
Ειδικότερα, τα συμπεράσματα της έρευνας έχουν ως εξής:
Το 66,7% των εταιρειών δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι προσαρμόστηκαν άμεσα στο καθεστώς της τηλεργασίας, το 23,5% ότι αντιμετώπισαν κάποιες δυσκολίες, μόλις το 1,2% ότι δεν κατάφεραν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, ενώ το 8,6% των εταιρειών-μελών του Επιμελητηρίου δεν εφάρμοσε πολιτική του home office.
Το 67,9% των εταιρειών χαρακτήρισε από αρκετά έως πολύ αποδοτική την εξ αποστάσεως απασχόληση του προσωπικού (50,6% αρκετά και 17,3% πολύ), το 19,8% αξιολόγησε την τηλεργασία λίγο αποδοτική, το 4,9% καθόλου αποδοτική, ενώ ένα περίπου 8% δήλωσε ότι δεν προχώρησε σε προσαρμογές του εργασιακού περιβάλλοντος.
Το 60,3% των εταιρειών δήλωσε ότι μετά την πανδημική κρίση δεν θα άλλαζε το μοντέλο απασχόλησης με την προοπτική διατήρησης του καθεστώτος της τηλεργασίας για ένα μέρος του προσωπικού, ωστόσο το 39,7% όσων εφάρμοσαν πολιτική home office εκτίμησαν ότι θα μπορούσαν, εν μέρει, να επιμείνουν σε αυτό το μοντέλο και μετά την κρίση.
Ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας τόνισε ότι «οι επιχειρήσεις επέδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά προσαρμογής στις ακραίες συνθήκες της πανδημικής κρίσης. Εφάρμοσαν νέα μοντέλα απασχόλησης, βασίζοντας την προσπάθειά τους σε σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις. Με τον τρόπο αυτό διατήρησαν την παρουσία τους στην αγορά και κυρίως τις θέσεις εργασίας.
Η επανεκκίνηση της οικονομίας αποτελεί μια νέα «αρχή» για την επιχειρηματική κοινότητα, που καλείται να βρει τον παλαιό της «βηματισμό» και, σταδιακά, να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της όπως και την απασχόληση, όντας περισσότερο έμπειρη μετά το lockdown».
Διαβάστε σχετικά: https://bit.ly/3cFluM0
Πηγή: https://griechenland.ahk.de/gr
Logistics: Οι επιπτώσεις του κορονοϊού στην εφοδιαστική αλυσίδα
- Λεπτομέρειες
Οι επιπτώσεις της πανδημίας στις λειτουργίες και την εφοδιαστική αλυσίδα των επιχειρήσεων καταγράφονται σε έρευνα των O.mind Creatives και Operations Center για το διάστημα από 26-03-2020 έως 16-04-2020.
Τομείς:
Χονδρικό εμπόριο, διανομές: 28%
Βιομηχανία και μεταποίηση: 25%
Εφοδιαστική αλυσίδα: 18%
Παροχή υπηρεσιών (εκτός ναυτιλίας και εφοδιαστικής): 18%
Retail: 7%
Πρωτογενής: 3%
Ναυτιλία: 2%
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ
Η έρευνα επιβεβαιώνει τις τεράστιες καθυστερήσεις, κυρίως στις εγχώριες παραδόσεις προϊόντων, ενώ πέραν της μείωσης κύκλου εργασιών, ο κορονοϊός επιβαρύνει και το κόστος λειτουργίας, καθιστώντας τις επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις πολλαπλασιαστικές. Ελεγχόμενες αποδεικνύονται οι ελλείψεις σε παραγγελίες προμηθευτών, αφού είτε δεν υπάρχουν καν, είτε παρατηρούνται σε μικρή έκταση.
ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΕΩΣ 3 ΜΗΝΕΣ
Επάρκεια αποθεμάτων έως 3 μήνες σε βασικούς κωδικούς για τη λειτουργία των επιχειρήσεων αναδεικνύει η έρευνα. Οι περισσότερες βιομηχανίες συνέχισαν την παραγωγή τον Μάρτιο, σε μειωμένα επίπεδα σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο, με τον κορονοϊό να αλλάζει άρδην τη στρατηγική προμηθειών με τις επιχειρήσεις να αναπροσαρμόζουν το πλάνο παραγγελιών και αναπαραγγελιών. Μείωση παραγωγής σε σημαντικό βαθμό προγραμματίζει η πλειονότητα των βιομηχανιών που συμμετείχαν, το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2020.
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Μεγάλο βαθμό προσαρμοστικότητας επέδειξαν οι ελληνικές επιχειρήσεις αναφορικά με τη δυνατότητα να λειτουργούν ψηφιακά από απόσταση. Τονίζεται ωστόσο ότι, η προσαρμοστικότητα, που κατάφεραν οι επιχειρήσεις, χρειάζεται να διευρυνθεί στα οικοσυστήματα των εφοδιαστικών αλυσίδων, που συνθέτουν διαφορετικές επιχειρήσεις και οργανισμοί.
Ακόμη, το visibility της πληροφορίας εντός της επιχείρησης και ανάμεσα στους εργαζομένους βρίσκεται σε ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ η κρίση του κορονοϊού ισχυροποίησε τον κεντρικό, ενοποιημένο επιχειρησιακό σχεδιασμό / Integrated Business Planning και τις διατμηματικές συνεργασίες.
FnB Daily Τεύχος 996
Πηγή: www.fnbdaily.com
Καταναλωτές: Απομακρύνονται από τη λαϊκή αγορά, ξοδεύουν λιγότερα, μένουν πιστοί στα επώνυμα
- Λεπτομέρειες
Έρευνα του Πανεπιστημίου Πατρών σκιαγραφεί το προφίλ των καταναλωτών την εποχή του κορονοϊού
Μειωμένη εμφανίζεται η αξία του καλαθιού που γεμίζουν οι καταναλωτές στο σούπερ μάρκετ μεσούσης της υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε η εξάπλωση του κορονοϊού, παρότι σε όγκο οι αγορές είναι ίδιες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.
Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε έρευνα που εκπόνησε το Εργαστήριο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αγροτικού Χώρου του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων του Πανεπιστημίου Πατρών, στο οποίο πήραν μέρος 1.603 συμμετέχοντες.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τα χρήματα που φέρεται να ξοδεύουν οι καταναλωτές, συγκριτικά με την εποχή πριν από την υγειονομική κρίση είναι
• 50% λιγότερα,
• 33,3% το ίδιο και
• 16,7% περισσότερα,
ενώ ποσοτικά, τα προϊόντα που αγοράζουν από το σούπερ μάρκετ είναι
• 52,2% το ίδιο,
• 42% περισσότερα και
• 5,8% λιγότερα σε σχέση με το διάστημα πριν την πανδημία.
Οι περισσότεροι ερωτηθέντες (49,3%) επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ μία φορά την εβδομάδα, ενώ επίσης πολλοί (36,1%) πραγματοποιούν επισκέψεις 2 έως 3 φορές εβδομαδιαία. Ωστόσο, οι αγορές είναι πιο αραιές σε σύγκριση με την προ-κορονοϊού εποχή, καθώς
• το 50% προβαίνει σε αγορές λιγότερο συχνά και
• το 16,7% πιο συχνά.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών προχωρά σε αγορές της τάξης των 50 ευρώ περίπου:
• 34,2% ξοδεύει περίπου 50 ευρώ,
• 31% περισσότερα από 50 ευρώ,
• 21,8% λιγότερα από 50 ευρώ και
• 13% περισσότερα από 100 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες των τροφίμων που αύξησαν τις πωλήσεις τους σε όγκο κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι κερδισμένοι είναι – σύμφωνα με τον Πίνακα 1 – τα συσκευασμένα, τα νωπά φρούτα και λαχανικά και τα κατεψυγμένα.
FOODReporter Τεύχος 270
Πηγή: www.boussias.com
ZooM fatigue: Η κούραση των βιντεοκλήσεων!
- Λεπτομέρειες
Πώς να καταπολεμήσετε το φαινόμενο «ZooM fatigue»
Με την έλευση της πανδημίας και το lockdown σε πολλές χώρες, οι επιχειρήσεις προσπάθησαν να προσαρμοστούν και να συνεχίσουν τις εργασίες τους online. Η τηλεδιάσκεψη έγινε μέρος της εργασίας μας.
Αν διαπιστώσετε ότι είστε πιο εξαντλημένοι στο τέλος της εργάσιμης ημέρας από ό, τι στο παρελθόν, δεν είστε μόνοι. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι αναφορές στο φαινόμενο "Zoom fatigue" εμφανίζονται όλο και συχνότερα και αφορούν στην κόπωση από τις καθημερινές τηλεδιασκέψεις, στις οποίες καταφεύγουμε πλέον ως μέσο επικοινωνίας και εργασίας.
Γιατί οι βιντεοκλήσεις θεωρούνται τόσο εξαντλητικές;
Επειδή μας αναγκάζουν να επικεντρωθούμε πιο προσεκτικά στις συνομιλίες, αφού το έτερο πρόσωπο βρίσκεται μόνο 20 εκατοστά από το βλέμμα μας.
Υπάρχει, επιπλέον, το άγχος της «απόδοσης» όταν γνωρίζουμε ότι όλοι μας κοιτάζουν.
Επίσης, μέσα σε λίγη ώρα, πρέπει να απορροφήσουμε όλες τις πληροφορίες που μας παρατίθενται, χωρίς την δυνατότητα διαλείμματος.
Μπορούμε να παραδεχτούμε ότι σε πολλές περιπτώσεις βιντεοκλήσεων, δεν αντιστεκόμαστε στον πειρασμό να προβούμε και σε άλλες παράλληλες ενέργειες, όπως να ελέγξουμε το email μας ή να στείλουμε μήνυμα σε έναν φίλο.
Φυσικά, καταλήγουμε να μην ακούμε ολοκληρωτικά, όταν αποσπάται η προσοχή μας. Και επιπλέον, πολύ συχνά οι τηλεδιασκέψεις δεν έχουν ούτε ωράριο, ούτε όριο στον αριθμό τους.
Υπάρχουν όμως μερικά tips που μπορούμε να ακολουθήσουμε, ώστε να εξομαλύνουμε την πίεση και να αντιμετωπίσουμε την κούραση.
Αποφεύγουμε την πολλαπλή εργασία.
Η έρευνα που αναφέρει το Harvard Business Publishing δείχνει ότι η προσπάθεια να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα μειώνει την απόδοσή μας. Επειδή πρέπει να απενεργοποιήσουμε και να ενεργοποιήσουμε ορισμένα μέρη του εγκεφάλου μας για διαφορετικούς τύπους εργασίας, η εναλλαγή μεταξύ εργασιών μπορεί να μας κοστίσει έως και το 40% του παραγωγικού μας χρόνου.
Κάνουμε μικρά διαλείμματα.
Ακόμα και κατά την διάρκεια της βιντεοκλήσης, είναι αποδεκτό να ελαχιστοποιούμε το παράθυρο συνομιλίας για μερικά δευτερόλεπτα και να κοιτάζουμε μακριά από τον υπολογιστή μας ή απλώς να μην κοιτάζουμε στην οθόνη για λίγο.
Μειώνουμε τα ερεθίσματα στην οθόνη.
Στους περισπασμούς συμπεριλαμβάνεται ακόμα και ο περίγυρος του συνομιλητή μας μέσα από την οθόνη. Ιδίως εάν είναι πολλοί οι συνομιλητές. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένας διαμεσολαβητής μπορεί να δίνει το λόγο ή να ορίζει την σειρά ομιλίας, έτσι ώστε στα μεσοδιαστήματα να αποφεύγεται το «άγχος» της συμμετοχής.
Προτείνουμε την αλλαγή κάποιων τηλεδιασκέψεων.
Αν είναι εφικτό προτείνουμε μία απλή κλήση ή την αποστολή e-mail. Ειδικότερα με τους συνεργάτες αυτό είναι παραδεκτό. Ας αφήσουμε τις βιντεοκλήσεις για τους πελάτες μας ή για λόγους δικτύωσης.
Μερικές από αυτές τις συμβουλές μπορεί να είναι δύσκολο να ακολουθηθούν στην αρχή. Ωστόσο, ακολουθώντας αυτά τα βήματα, πραγματικά μπορούμε να αποφύγουμε την εξάντληση από μία ακόμα συνομιλία μέσω βίντεο.
Διαβάστε περισσότερα: https://hbr.org/2020/04/how-to-combat-zoom-fatigue
Πηγή: https://hbr.org
Smartphones: Οι κινεζικές εταιρείες απειλούν τα μερίδια της Samsung και της Apple
- Λεπτομέρειες
Πώς επηρέασε τον κλάδο ο κορονοϊός στο α’ τρίμηνο 2020
Πτώση της τάξεως του 10% κατέγραψε σε ετήσια βάση η παραγωγή smartphones κατά το α’ τρίμηνο του 2020, στις 280 εκατ. μονάδες περίπου, που είναι το χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας, σύμφωνα με μελέτη της TrendForce, η οποία αποδίδει την πτώση αυτή στις επιπτώσεις του κορονοϊού σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της TrendForce, η Samsung διατήρησε την πρωτοκαθεδρία ως προς το μερίδιο αγοράς, με ποσοστό 23,3%, παρότι η παραγωγή της μειώθηκε κατά 9,9% σε ετήσια βάση, ενώ και η Huawei διατήρησε τη δεύτερη θέση με ποσοστό 16,4%. Στην τρίτη θέση παρέμεινε η Apple, με ποσοστό 13,5% και μείωση παραγωγής της τάξεως του 8,7% σε ετήσια βάση, ενώ ακολουθούν οι Xiaomi (8,8%), OPPO (8,6%) και Vivo (8,2%).
Κινεζική αντεπίθεση
Κατά την εκτίμηση της TrendForce, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους η Samsung και η Apple θα χάσουν μερίδιο αγοράς, πέφτοντας στο 20,3% και στο 12,6% αντίστοιχα, με τις κινεζικές εταιρείες να αυξάνουν αντίθετα τα δικά τους μερίδια, εφόσον η κινεζική οικονομία συνεχίσει να ανακάμπτει από τον κορονοϊό, και με δεδομένο ότι θα εξακολουθήσουν να ασκούν ισχυρή πίεση στην παρουσία της Samsung στις αγορές της Ινδίας και της νοτιοανατολικής Ασίας. Η Huawei εκτιμάται ότι θα αυξήσει την παραγωγή της κατά 2 εκατομμύρια μονάδες, ανεβάζοντας το μερίδιό της στο 16,7%. Αύξηση μεριδίου αναμένεται και για την Xiaomi, στο 9,6%, παρά το ισχυρό πλήγμα που δέχεται λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού στην Ινδία και την Ινδονησία, όμως η Xiaomi προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει στην πέμπτη θέση της κατάταξης, με την OPPO να την προσπερνά με μερίδιο 10,5%. Η TrendForce αναθεώρησε εξάλλου επί τα χείρω την πρόβλεψή της για την ετήσια παραγωγή smartphones στα 1,24 δισεκατομμύρια μονάδες, μειωμένη κατά 11,3% έναντι του 2019.
Η αγορά του 5G
Σύμφωνα με την TrendForce, οι επιπτώσεις της πανδημίας ανέκοψαν το momentum της μετάβασης από το 4G στο 5G κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020. Στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, εκτιμάται ότι η κινεζική αγορά των smartphones θα κινηθεί ταχύτερα προς το 5G.
Η εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι η παραγωγή κινητών τηλεφώνων 5G θα κινηθεί φέτος στις 200 εκατ. μονάδες, με ποσοστό διείσδυσης 16% στη συνολική αγορά των smartphones. Σημειωτέον ότι πάνω από το 60% της συγκεκριμένης αγοράς του 5G ανήκει σε κινεζικές εταιρείες.
NetFAX Τεύχος 4387
Πηγή: www.boussias.com
eBay: Ειδική σελίδα για τους Έλληνες εμπόρους - Επενδύει €1 εκατ.
- Λεπτομέρειες
Η eBay έχει δημιουργήσει ειδική σελίδα στην πλατφόρμα της, προκειμένου οι καταναλωτές να βρίσκουν τα ελληνικά προϊόντα. «Στη δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους Έλληνες εμπόρους και μέσω αυτής της πλατφόρμας μπορεί να γίνει εξειδικευμένη αναζήτηση των ελληνικών προϊόντων», αναφέρει η εταιρεία στο BnB Daily και προσθέτει πως «παράλληλα με αυτή την πρωτοβουλία τρέχουν και άλλα προγράμματα».
ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ E-SHOPS
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Έλληνες φτιάχνουν e-shops σε μία προσπάθεια να μην χάσουν το πελατολόγιό τους από το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων. «Παρά την άρση των μέτρων η ανοδική τάση της ανάπτυξης e-shops θα συνεχίσει να καταγράφεται, καθώς υπάρχει περίπτωση να υπάρξουν εκ νέου περιοριστικά μέτρα», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.
ΕΠΕΝΔΥΕΙ €1 ΕΚΑΤ. ΣΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΜΕ
Παράλληλα, η eBay λανσάρει το πρόγραμμα Always Open, σχεδιάζοντας να επενδύσει έως €1 εκατ. σε ελληνικές επιχειρήσεις, δίνοντας τους την ευκαιρία να ανοίξουν δωρεάν το δικό τους διαδικτυακό κατάστημα μέσα στην πλατφόρμα, χωρίς να καταβάλλουν προμήθεια. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία φιλοδοξεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες, που βιώνουν, λόγω της κρίσης του κορονοϊού.
Επιπρόσθετα, η εταιρία προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης, στα αγγλικά και στα ελληνικά, από εκπροσώπους της. Έτσι, οι ιδιοκτήτες των εταιριών που ανοίγουν νέα καταστήματα στην eBay θα ωφεληθούν από το πρόγραμμα.
Η eBay προσφέρει:
Εκπαίδευση και εξειδικευμένο σύστημα υποστήριξης: Εκπρόσωποι της εταιρίας μαθαίνουν στους πωλητές τον τρόπο, με τον οποίο θα μπορούν οι ίδιοι να ανοίξουν το δικό τους κατάστημα στην eBay και να πουλάνε τα αγαθά τους διαδικτυακά.
Αναλαμβάνει τις προμήθειες: Οι πωλητές θα μπορούν να ανοίξουν το κατάστημα τους δωρεάν και χωρίς να καταβάλλουν προμήθειες, για ένα τρίμηνο Με τη συνδρομή στο eBay Store, οι επιχειρηματίες μπορούν να δημιουργήσουν δωρεάν λίστα με 50.000 προϊόντα, έως και τις 31 Ιουλίου.
Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στη νέα αυτή πρωτοβουλία μπορούν να προχωρήσουν σε εγγραφή εδώ.
FnB Daily Τεύχος 988
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΕΕΑ: Οι 3 στους 4 καταναλωτές επιλέγουν ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα
- Λεπτομέρειες
Η μεγάλη στροφή, που παρατηρείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στις αγορές μέσω e-shop είναι το βασικό συμπέρασμα της πρώτης μεγάλης έρευνας που πραγματοποίησε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της το 88% των Ελλήνων χρησιμοποιούν πλέον τακτικά το Ίντερνετ, ενώ το 2% μπαίνει κάποιες φορές το μήνα.
ΝΕΑ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Ο βαθμός εξάπλωσης της χρήσης του διαδικτύου στη συναλλακτική συμπεριφορά του πληθυσμού καταγράφεται σημαντικά αυξημένος – γεγονός αναμενόμενο, ενώ η στροφή του καταναλωτή στις αγορές μέσω e-shops σηματοδοτεί μια νέα αγοραστική συμπεριφορά, γεγονός που οφείλει να απασχολήσει περαιτέρω τα Επιμελητήρια, ως προς τις δυνατότητες παρέμβασης για την υποστήριξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας των μελών τους.
ΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ
Η πανδημία έχει επιδράσει καταλυτικά στη στροφή εργοδοτών και εργαζομένων προς την τηλεργασία, γεγονός που θα πρέπει να εκτιμηθεί σε βάθος χρόνου, καθώς απαιτούνται μεγάλες και ριζικές θεσμικές παρεμβάσεις από πλευράς πολιτείας, προκειμένου να τεθούν κανόνες και εκσυγχρονιστικά πλαίσια για την εδραίωσή της.
Η ψηφιοποίηση του μεγαλύτερου μέρους των συναλλαγών μεταξύ κράτους-πολίτη, δημιουργεί τις προϋποθέσεις στα επιμελητήρια για να περιορίσουν στο ελάχιστο την ανάγκη φυσικής παρουσίας των μελών τους κατά τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους. Ο βαθμός ετοιμότητας των επιμελητηρίων στη κατεύθυνση αυτή αναμένεται να αναδείξει και την αναγκαιότητα της παροχής νέων υπηρεσιών προς τα μέλη τους, αφού το πεδίο της παραδοσιακής συναλλαγής τους με αυτά θα αποτελέσει ψηφιακό παρελθόν.
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Στο 20% ανέρχεται το ποσοστό αυτών που πραγματοποιούν από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα αγορές από e-shop, σε σύγκριση πριν από την επιδημία του covid-19 (9%), ενώ το 31% αγοράζει κάποιες φορές το μήνα.
Επίσης:
37% είναι το ποσοστό των Ελλήνων που συναλλάσσονται από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα ηλεκτρονικά με το Δημόσιο και τις Τράπεζες, ενώ το 38% πράττει το ίδιο κάποιες φορές το μήνα.
57% αξιοποιούν την τηλε-εργασία τακτικά.
52% των καταναλωτών επισκέπτονται τακτικά καταστήματα της περιοχής τους τροφίμων, φαρμακεία, περίπτερα για αγορά διαφόρων ειδών, ποσοστό που εμφανίζεται μειωμένο σε σύγκριση με πριν από την πανδημία όπου ήταν στο με 71%.
BNB DAILY Τεύχος 497
Πηγή: www.bnbdaily.gr
IRI: Από τα καθαριστικά στα προϊόντα ζαχαροπλαστικής
- Λεπτομέρειες
Εξισορρόπηση ανάμεσα στις υπερκατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (είδη οικιακής χρήσης, είδη προσωπικής υγιεινής και τρόφιμα), σε επίπεδο πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, καταγράφει η τελευταία έρευνα αγοράς της IRI με εβδομάδα αναφοράς αυτήν που έληξε στις 12 Απριλίου, δηλαδή το διάστημα πριν την Μεγάλη Εβδομάδα.