Τι προβλέπουν τα στελέχη της αγοράς λιανεμπορίου - FMCG: Και το 2022 θα επηρεάζει την αγορά ο Covid-19
- Λεπτομέρειες
Σταθεροποίηση των πωλήσεων το β' εξάμηνο 2020, αλλά και νέα πτώση για το δείκτη οικονομικού κλίματος βλέπουν τα στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG, που δείχνουν πάντως να αντιμετωπίζουν την κατάσταση με ψυχραιμία.
Στο πλαίσιο της κυλιόμενης Έρευνας Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), πραγματοποιήθηκε έκτακτη μέτρηση στο πλαίσιο των μελετών του ΙΕΛΚΑ για την εξάπλωση του κορονοϊού Covid-19, η οποία καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις.
Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 1 έως 11 Νοεμβρίου 2020 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 180 ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων (λιανεμπόριο, αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων, Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κ.λπ.
Τα αποτελέσματα καταγράφουν την αξιολόγηση των εξελίξεων από τα στελέχη του κλάδου για το β΄ εξάμηνο 2020, οι οποίες συνοψίζονται σε:
• Σταθερές πωλήσεις το β΄εξάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, αλλά αυξημένες πωλήσεις συνολικά το 2020
• Νέα επιδείνωση του οικονομικού κλίματος
• Ανησυχία, αλλά ψύχραιμη αντιμετώπιση του Covid-19
Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 48%, οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχoν εξάμηνο και μεγάλο ποσοστό οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν μείωση 37%.
Μεσοσταθμικά, τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2020-Δεκέμβριος 2020 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2019, ενώ για το σύνολο του έτους 2020 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 1,6% μεσοσταθμικά. Η εξέλιξη αυτή σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται στα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού, το κλείσιμο της εστίασης και την παραμονή των πολιτών στα σπίτια. Βέβαια, οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων σχετίζονται άμεσα με την ψυχολογία των καταναλωτών και την ευρύτερη οικονομική και κοινωνική κατάσταση και λοιπές εξελίξεις να επιδράσουν σε αυτή την πρόβλεψη, ειδικά στην αγορά των εορτών.
Η θετική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2019 παρουσιάζει πλήρη αναστροφή και σε αυτήν τη μέτρηση. Συγκεκριμένα, ενώ τον Ιανουάριο 2020 η πλειονότητα σε ποσοστό 74% θεωρούσε ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και το 1% ότι χειροτέρεψε, δέκα μήνες μετά, το 3% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και το 89% ότι χειροτέρεψε. Αντίστοιχα ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τον Ιούλιο του 2017.
Όσον αφορά στο νέο lockdown, η πλειονότητα των στελεχών σε ποσοστό 84% εκτιμά ότι οι εταιρείες είναι καλύτερα προετοιμασμένες . Σε σχέση με τις δράσεις που έχουν αναλάβει οι εταιρείες, το 86% έχει εφαρμόσει πρωτόκολλα υγιεινής αυστηρότερα από αυτά που θέτει η πολιτεία, το 83% έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη σωστή παράδοση των προϊόντων και το 76% στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σε σχέση με τους ανθρώπινους πόρους, το 44% έχει κάνει έκτακτες προσλήψεις (σημειώνεται ότι μόνο στο οργανωμένο λιανεμπόριο έχουν γίνει πάνω από 7.000 προσλήψεις), ενώ για το 37% η διοίκηση της εταιρείας λειτουργεί από απόσταση.
Διαβάστε περισσότερα: Retail TODAY Τεύχος 3832
Πηγή: https://direction.gr/product/retailtoday
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση κατά 9,3% ο τζίρος των επιχειρήσεων του Χονδρικού Εμπορίου
- Λεπτομέρειες
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τον Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Χονδρικό Εμπόριο, με έτος βάσης 2015=100,0 και περίοδο αναφοράς το Γ΄ τρίμηνο 2020, η εξέλιξη του οποίου, σύμφωνα με προσωρινά και διορθωμένα στοιχεία ως προς τον αριθμό εργάσιμων ημερών τυπικού τριμήνου ίσης χρονικής διάρκειας, έχει ως εξής:
- Σκοπός του δείκτη είναι η μέτρηση της δραστηριότητας του τομέα του χονδρικού εμπορίου στην αγορά σε όρους αξίας. Ο κύκλος εργασιών υπολογίζεται χωρίς τον ΦΠΑ και περιλαμβάνει τα συνολικά ποσά που έχει τιμολογήσει η επιχείρηση στη διάρκεια της περιόδου αναφοράς (τριμήνου) και τα οποία αντιστοιχούν σε πωλήσεις αγαθών ή υπηρεσιών που παρασχέθηκαν σε τρίτους.
- Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Χονδρικό Εμπόριο του Γ΄ τριμήνου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Γ΄ τριμήνου 2019, παρουσίασε μείωση 9,3% ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Β΄ τριμήνου 2020 παρουσίασε αύξηση 11,2% (Πίνακας 1).
Ο Εποχικά Διορθωμένος Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Χονδρικό Εμπόριο του Γ΄ τριμήνου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Β΄ τριμήνου 2020, παρουσίασε αύξηση 11,2%.
Διαβάστε όλη την ανάλυση: https://bit.ly/3o4p0Wm
Πηγή: Ελληνική Στατιστική Αρχή
Νέα ιστοσελίδα βάζει στο παγκόσμιο μενού τα ελληνικά τυριά
- Λεπτομέρειες
Νέα ιστοσελίδα εξειδικευμένη στις ελληνικές εξαγωγές τυροκομικών, δημιούργησε η εταιρεία Global Greece. Το όνομα αυτής: www.cheese-exports.gr.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, στο www.cheese-exports.gr υπάρχουν κατευθυντήριες οδηγίες και ένας «μπούσουλας» σε υπηρεσίες ανάπτυξης εξαγωγών για όλες τις τυροκομικές επιχειρήσεις με έδρα την Ελλάδα. Πιο αναλυτικά, υπάρχουν θέματα για μάρκετινγκ άλλων χωρών, περιοχών και εταιρειών, ενέργειες και πρακτικές ανταγωνιστών, τις νέες τάσεις κατανάλωσης, στατιστικά στοιχεία από το διεθνές εμπόριο, μελέτες, case-studies, υποδείγματα καλών πρακτικών οπτικής επικοινωνίας, καθώς και ειδήσεις του κλάδου.
«Η ενημέρωσή του είναι καθημερινή, φιλοδοξώντας να προσφέρει στις ελληνικές επιχειρήσεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται, σε άμεσο χρόνο, με δεδομένο ότι οι εξαγωγές χρειάζονται γνώση του περιβάλλοντος», επισημαίνεται στην ίδια ενημέρωση και προστίθεται: «Η Global Greece, έχοντας πραγματοποιήσει Μελέτη της Παγκόσμιας Αγοράς Τυροκομικών, την οποία επικαιροποιεί διαρκώς παρακολουθώντας τις εξελίξεις, προσφέρει παράλληλα σε τυροκομικές επιχειρήσεις υπηρεσίες όπως Αξιολόγηση Εξαγωγικών Δυνατοτήτων και Αδυναμιών, Έρευνα Ξένων Αγορών, Δημιουργία Νέων Προϊόντων και Συσκευασιών κατάλληλων για το εξωτερικό και σύμφωνων με τις νέες τάσεις, Επιλογή και Προσέγγιση Αγορών-Στόχων, Οργάνωση Τμήματος Εξαγωγών κ.ά».
«Η Global Greece εξειδικεύεται και δραστηριοποιείται εδώ και 20 χρόνια στην υποστήριξη και ανάπτυξη των εξαγωγών επιχειρήσεων, κλάδων και γεωγραφικών περιοχών, καθώς και στην εκπαίδευση στελεχών σε θέματα που αφορούν στις εξαγωγές, στο μάρκετινγκ και στις πωλήσεις», καταλήγει η ανακοίνωση.
Η ιστοσελίδα της Global Greece έχει στόχο να ενισχύσει την εξαγωγική δραστηριότητα των τυροκομικών επιχειρήσεων και να οδηγήσει σε αύξηση κερδοφορίας
Πηγή: https://www.ethnos.gr/oikonomia/133868_nea-istoselida-bazei-sto-pagkosmio-menoy-ta-ellinika-tyria
Η πανδημία εκτόξευσε τις επενδύσεις σε logistics
- Λεπτομέρειες
Μία κατηγορία της αγοράς ακινήτων εν μέσω πανδημικής κρίσης προσέλκυσε τις περισσότερες, ενδεχομένως, από ποτέ επενδύσεις, με το "έξυπνο" χρήμα να αναζητά καλές αποδόσεις. Ο λόγος για τα κέντρα αποθήκευσης και διανομής, τους χώρους logistics για τους οποίους η ζήτηση ισχυροποιήθηκε λόγω της απότομης ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου που δεν αποδίδεται παρά στην πανδημική κρίση. Ως εκ τούτου, ολοένα και περισσότερες εταιρείες τοποθετούνται στη συγκεκριμένη κατηγορία της κτηματαγοράς, όπου κάθε νέος χώρος επιφάνειας 20.000 τ.μ. εκτιμάται ότι ενοικιάζεται άμεσα, λόγω της συσσωρευμένης ζήτησης που υφίσταται για τέτοιου είδους ακίνητα. Για τα συγκεκριμένα ακίνητα οι αποδόσεις έχουν υποχωρήσει περίπου 8% έναντι 11% πριν από λίγα χρόνια. Ποιοι είναι, όμως, οι παίκτες που τοποθετούνται στα logistics;
Οι επενδυτές
Εσχάτως, στη λίστα των εταιρειών που επενδύουν σε αποθηκευτικούς χώρους εντάχθηκε η ολλανδική Ten Brinke, η οποία, μέσω της θυγατρικής της Tenberco κατασκευάζει κέντρο διανομής και αποθήκευσης στην Ελευσίνα, εμβαδού 45 χιλ. τετραγωνικών μέτρων, με το project να έχει περιέλθει στο χαρτοφυλάκιο τραπεζικού ομίλου. Πρόσφατα, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής γνωμοδότησε επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του υπό ανέγερση συγκροτήματος τριών ισόγειων κτιρίων αποθηκών με γραφειακούς χώρους, που βρίσκεται στην περιοχή Λέκκα της Ελευσίνας. Αυτό σε συνέχεια της αναθεώρησης της οικοδομικής άδειας βάσει της οποίας θα πραγματοποιηθούν μικρής κλίμακας τροποποιήσεις στο έργο. Το logistics center υλοποιείται σε οικόπεδο 145 στρεμμάτων που έχει προέλθει από τη συνένωση οκτώ αγροτεμαχίων τα οποία αποτελούν το ενεργητικό της Tenberco του οποίου η αξία διαμορφώνεται σε 8,6 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα οικονομικά μεγέθη του 2019.
Επίσης, ο όμιλος Jumbo υλοποιεί νέο logistics center, που θα περιλαμβάνει κτίριο άνω των 5.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ η εγκατάσταση θα έχει συνολική δόμηση περίπου 16.000 τετραγωνικών μέτρων. Η ανάπτυξη θα βρίσκεται στο 85ο χιλιόμετρο παράπλευρης οδού της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, ενώ η Jumbo διαθέτει κεντρικές αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα (56ο χλμ. Αθηνών-Λαμίας). Το συγκεκριμένο έργο είχε εξασφαλίσει, κατά το περασμένο καλοκαίρι, την έγκριση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη.
Διαβάστε όλο το άρθρο: https://www.capital.gr/epixeiriseis/3493642/i-pandimia-ektoxeuse-tis-ependuseis-se-logistics
Πηγή: capital.gr
Η «έκρηξη» του online delivery. Αλλαγές και συγχωνεύσεις στον ανερχόμενο κλάδο
- Λεπτομέρειες
Άνθηση εμφανίζει ο κλάδος της ηλεκτρονικής παραγγελίας με προσθήκες και οι συγχωνεύσεις που επισφραγίζουν την αλλαγή του χάρτη μεταξύ των πρωταγωνιστών.
Σύμφωνα με το ELTRUN, η ελληνική αγορά online παραγγελίας φαγητού φτάνει τοποσό των 500 εκατ. ευρώ, ενώ εκτός από το έτοιμο φαγητό στο παιχνίδι του delivery μπαίνουν και οι παραγγελίες groceries, κάτι που αποτελεί παγκόσμια τάση και όπως επίσης και η ένταξη ακριβών fine-dining εστιατορίων. Παράγοντες της αγοράς προβλέπουν μεγαλύτερη αύξηση στο άμεσο μέλλον, με την προσθήκη νέων κατηγοριών προϊόντων σε τέτοιου τύπου πλατφόρμες.
Στις πρόσφατες ανακατατάξεις, συγκαταλέγεται η συγχώνευση του Box του ομίλου ΟΤΕ με το Skroutz Food, βάσει της οποίας, η υπηρεσία food delivery της Skroutz.gr ενσωματώθηκε στην πλατφόρμα του BOX στις 2 Νοεμβρίου. Πλέον, οι χρήστες του Skroutz Food, που είτε επισκέπτονται το site, είτε χρησιμοποιούν την εφαρμογή της, θα μεταφέρονται στην πλατφόρμα του BOX.
H οnline παραγγελιοληψία, σύμφωνα με τους ειδικούς, αντιστοιχεί περίπου στο 20% της αγοράς παραγγελιοληψίας έτοιμου φαγητού στην Ελλάδα. Το υπόλοιπο 80% εκτιμάται ότι διεκπεραιώνεται τηλεφωνικά. Συνολικά κάθε χρόνο οι Ελληνες παραγγέλλουν, ηλεκτρονικά ή/και μέσω τηλεφώνου, έτοιμο φαγητό και καφέδες αξίας περίπου 1,5 δισ. ευρώ. Από αυτά περίπου τα 300 εκατ. ευρώ περνούν από τις online πλατφόρμες ενώ το υπόλοιπο 1,2 δισ. μέσω τηλεφώνου.
Η ισορροπία αυτή, ωστόσο, αναμένεται να μεταβληθεί στο μέλλον, προς όφελος των online πλατφορμών. Σύμφωνα με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η online παραγγελιοληψία έτοιμου φαγητού είναι η τρίτη πιο συχνή υπηρεσία που χρησιμοποιούν οι Ελληνες, μετά την online ενοικίαση τουριστικού καταλύματος και τη λήψη άλλων τουριστικών υπηρεσιών. Μάλιστα, στο Eltrun εκτιμούν πως η online παραγγελιοληψία έτοιμου φαγητού ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ ετησίως.
Διαβάστε Περισσότερα: https://www.fortunegreece.com/article/i-machi-tou-online-delivery-ke-i-simmachia-skroutz-food-ke-box-tis-cosmote/
Πηγές: fortunegreece.com και Hotel&Restaurant Daily by boussias.com
Οι προβλέψεις της IDC για την παγκόσμια βιομηχανία IT
- Λεπτομέρειες
Τι πρόκειται να συμβεί από εδώ και πέρα, καθώς οι επιχειρήσεις και η βιομηχανία πληροφορικής αντιμετωπίζουν τις διαταραχές που προκαλούνται από τη συνεχιζόμενη πανδημία; Σε αυτό το ερώτημα απαντά η International Data Corporation (IDC) ανακοινώνοντας τις προβλέψεις της για την τεχνολογία πληροφορικής σε παγκόσμιο επίπεδο για το 2021 και μετά.
Η IDC συνηθίζει σε τέτοιου είδους προβλέψεις, ωστόσο οι φετινές έχουν διαμορφωθεί από τις ανατρεπτικές δυνάμεις που προκαλεί η πανδημία COVID-19, η οποία θα αλλάξει δραματικά το παγκόσμιο επιχειρηματικό οικοσύστημα για τους επόμενους 12–24 μήνες και μετά. Οι επιπτώσεις από τον COVID-19 είναι πανταχού παρούσες και επηρεάζουν όλους τους κλάδους οδηγώντας αναπόφευκτα σε αλλαγές. Ωστόσο, παρά τις διαταραχές που προκλήθηκαν από την παγκόσμια πανδημία κατά τη διάρκεια του 2020, η παγκόσμια οικονομία παραμένει στο «ψηφιακό πεπρωμένο» της, καθώς τα περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες βασίζονται σε ένα ψηφιακό μοντέλο παράδοσης ή απαιτούν μεγαλύτερη ψηφιοποίηση για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Λαμβάνοντας αυτά υπόψη, η IDC αναμένει ότι το 65% του παγκόσμιου ΑΕΠ θα προέρχεται από την ψηφιακή τεχνολογία έως το 2022, αυξάνοντας σε 6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια τις δαπάνες πληροφορικής από το 2020 έως το 2023.
Τι πρέπει να κάνουν οι CIOs
Για να επιτύχουν σε αυτήν την περίοδο αλλαγής, οι CIOs πρέπει να επικεντρωθούν σε τρεις βασικούς τομείς τα επόμενα πέντε χρόνια. Βραχυπρόθεσμα, πρέπει να αποκαταστήσουν τυχόν ελλείψεις σε υπάρχοντα περιβάλλοντα πληροφορικής που εισήχθησαν κατά τις πρώτες μέρες της πανδημίας ως αντίδραση έκτακτης ανάγκης. Πρέπει επίσης να προσδιορίσουν σε ποια σημεία η κρίση και η ανταπόκριση του οργανισμού τους έχουν επιταχύνει τις τάσεις ψηφιακού μετασχηματισμού και να επικεντρωθούν σε αυτά. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να αναζητήσουν ευκαιρίες για να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες για να εκμεταλλευτούν τις διαταραχές που προκλήθηκαν στη βιομηχανία για να επιταχύνουν τη μετάβασή τους στη νέα κανονικότητα.
Όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος της IDC Rick Villars: «Η πανδημία του COVID-19 τόνισε ότι η ικανότητα ταχείας προσαρμογής και απάντησης σε μη προγραμματισμένες/προβλεπόμενες διαταραχές των επιχειρήσεων θα αυτό που θα καθορίσει την επιτυχία στην ολοένα και πιο ψηφιακή παγκόσμια οικονομία. Ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων μιας επιχείρησης εξαρτάται από την ανταπόκριση, την επεκτασιμότητα και την ανθεκτικότητα των υποδομών, των εφαρμογών και των πόρων των δεδομένων της».
Οι 10 βασικές προβλέψεις
1. Επιτάχυνση της μετάβασης στο cloud
Mε βάση τα διδάγματα που αντλήθηκαν από το 2020, η IDC προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του 2021, το 80% των επιχειρήσεων θα θέσει σε εφαρμογή έναν μηχανισμό για τη μετάβαση σε υποδομές και εφαρμογές που επικεντρώνονται στο cloud δύο φορές πιο γρήγορα από ό,τι πριν από την πανδημία. Δεν πρόκειται πλέον για μια επιλογή, αλλά για μια αναγκαιότητα εάν οι επιχειρήσεις θέλουν να παραμείνουν στο παιχνίδι.
2. Το Edge ως βασική προτεραιότητα
Μέχρι το 2023, το 80% των επενδύσεων από τις επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους θα αφορούν το edge computing. Η ανάγκη παράδοσης υποδομών, εφαρμογών και πόρων δεδομένων στο άκρο θα ενθαρρύνει την υιοθέτηση νέων, cloud-centric edge λύσεων που επιτρέπουν ταχύτερη ανταπόκριση στις τρέχουσες επιχειρηματικές ανάγκες, ενώ χρησιμεύει ως βάση για την ενίσχυση της μακροπρόθεσμης ψηφιακής ανθεκτικότητας, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις την κλιμάκωση και τη διασφάλιση μεγαλύτερης επιχειρησιακής ευελιξίας.
3. Ο χώρος εργασίας γίνεται υβριδικός
Μέχρι το 2023, το 75% των εταιρειών του G2000 θα διαθέτουν ένα υβριδικό εργατικό δυναμικό το οποίο θα αποτελεί στρατηγικό σχεδιασμό και όχι μια λύση ανάγκης. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης θα είναι ένα πιο συνεργατικοί, ενημερωμένοι και παραγωγικοί εργαζόμενοι.
4. Η κληρονομιά της πανδημίας
Μέχρι το 2023, η αντιμετώπιση του τεχνικού χρέους που έχει συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας θα αποτελεί το βασικό πρόβλημα που θα πρέπει να λύσει το 70% των CIOs, προκαλώντας οικονομικό άγχος, αδράνεια στην ευελιξία του ΙΤ και πολλές φορές αναγκαστική μετακίνηση στο cloud. Οι πιο έξυπνοι CIOs θα αναζητήσουν ευκαιρίες για να σχεδιάσουν ψηφιακές πλατφόρμες επόμενης γενιάς που εκσυγχρονίζουν και εξορθολογίζουν την υποδομή και τις εφαρμογές της επιχείρησης, παρέχοντας παράλληλα ευέλικτες δυνατότητες δημιουργίας και παράδοσης νέων προϊόντων, υπηρεσιών και εμπειριών σε εργαζόμενους και πελάτες.
5. Η ανθεκτικότητα σημαντικός παράγοντας επιβίωσης
Το 2022, οι επιχειρήσεις που επικεντρώνονται στην ψηφιακή ανθεκτικότητα θα προσαρμοστούν πιο γρήγορα και θα επεκτείνουν τις υπηρεσίες τους για να ανταποκριθούν σε νέες συνθήκες 50% γρηγορότερα από αυτές που βασίζονται στα υφιστάμενα συστήματα για την επιστροφή τους στην «κανονικότητα». Οι επιχειρήσεις που θέλουν να ηγηθούν θα πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόζονται πολύ γρήγορα στις διαταραχές, να αξιοποιούν τις ψηφιακές δυνατότητες για να διατηρούν την επιχειρηματική συνέχειά τους και να προσαρμόζονται γρήγορα για να επωφεληθούν από τις νέες συνθήκες.
6. Περισσότερος αυτοματισμός
Μέχρι το 2023, θα νέο οικοσύστημα cloud για την επέκταση του ελέγχου πόρων και analytics σε πραγματικό χρόνο θα είναι η υποκείμενη πλατφόρμα για όλες τις πρωτοβουλίες αυτοματοποίησης του ΙΤ. Η επίτευξη αυτών των στόχων θα απαιτήσει επιθετική ενσωμάτωση τεχνολογιών AI/ML, υιοθέτηση πολιτικών αυτοματοποίησης και serverless workflows σε μια κατεύθυνση που θα οδηγήσει σε πιο αυτόνομες υποδομές.
7. Ευκαιριακή επέκταση τεχνητής νοημοσύνης
Μέχρι το 2023, με γνώμονα τον στόχο της ενσωμάτωσης πληροφοριών σε προϊόντα και υπηρεσίες, το ένα τέταρτο των εταιρειών G2000 θα εξαγοράσει τουλάχιστον μία start-up που ασχολείται με τον κλάδο τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να για να εξασφαλίσει την ιδιοκτησία ειδικών δεξιοτήτων και IP. Η επιτυχία θα προέρθει από εκείνες τις επιχειρήσεις που θα πουλήσουν υπηρεσίες λογισμικού και διαχείρισης δεδομένων με συνδρομητικό as-a-service μοντέλο αξιοποιώντας τη βαθιά τους γνώση στον κλάδο, εισάγοντας νέες κερδοφόρες ροές εσόδων.
8. Υπό εξέταση οι σχέσεις
Έως το 2024, το 80% των επιχειρήσεων θα αναθεωρήσει τις σχέσεις με προμηθευτές, παρόχους και συνεργάτες σε μια προσπάθεια να εκτελέσουν καλύτερα την ψηφιακή στρατηγική τους που αφορά την ανάπτυξη των πόρων και την υιοθέτηση αυτόνομων λειτουργιών ΙΤ. Η επανεκτίμηση των σχέσεων με την τεχνολογία, τις υπηρεσίες και τους παρόχους θα είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία σε ένα περιβάλλον όπου το υπάρχον οικοσύστημα ΙΤ βρίσκεται σε σημαντική μετάβαση.
9. Η σημαντικότητα της βιωσιμότητας
Έως το 2025, το 90% των εταιρειών G2000 θα απαιτούν επαναχρησιμοποιήσιμο υλικό στις αλυσίδες εφοδιασμού του υλικού πληροφορικής, στόχους ουδετερότητας άνθρακα για τις εγκαταστάσεις των προμηθευτών τους και χαμηλότερη χρήση ενέργειας ως προαπαιτούμενο για τις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Καθώς το ΙΤ αναλαμβάνει μεγαλύτερη ευθύνη για την προώθηση θετικών αλλαγών εντός του οργανισμού, θα είναι ακόμη πιο σημαντικό να διασφαλιστεί ότι και οι συνεργάτες, τόσο οι πάροχοι υλικού, όσο και τα data centers μοιράζονται παρόμοιους στόχους και συμβάλλουν στην επιτάχυνση της προόδου.
10. Ο άνθρωπος εξακολουθεί να έχει σημασία
Μέχρι το 2023, η IDC προβλέπει ότι οι μισές προσπάθειες για υιοθέτηση υβριδικού εργατικού δυναμικού και λύσεων αυτοματισμού θα καθυστερήσουν ή θα αποτύχουν εντελώς λόγω ανεπαρκούς επένδυσης στη δημιουργία ομάδων IT/Sec/DevOps με τα σωστά εργαλεία και δεξιότητες. Για να αντιμετωπίσουν την έλλειψη των κατάλληλων developers και αναλυτών, οι επιχειρήσεις θα στραφούν σε πιο ευέλικτες πηγές ταλέντων, σε λύσεις crowdsourcing και το εσωτερικό προσωπικό προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους και να επιταχύνουν την καινοτομία.
Διαβάστε Περισσότερα: https://bit.ly/3nghaZf
Πηγή: BizTech.gr
Ενημερωτική Εκδήλωση ΕΒΕΑ: Βοηθήστε τους πελάτες σας μέσα στην κρίση.
- Λεπτομέρειες
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών σε συνεργασία με την ΕΛΑΝΕΤ διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση στις 09/11/2020, ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00, με θέμα την παρουσίαση της Δράσης «Ενίσχυση ΠΜΜΕ που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 στην Αττική» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020».
Την παρουσίαση θα κάνει η Υπεύθυνη του Ε.Π. «Αττική 2014-2020» κα Δήμητρα Παπαδοπούλου, στέλεχος της ΕΛΑΝΕΤ, η οποία θα παρουσιάσει τους βασικούς άξονες της Δράσης και θα παράσχει διευκρινίσεις και απαντήσεις σε ερωτήματα των ενδιαφερομένων.
Στο πλαίσιο της εν λόγω Δράσης ενισχύονται μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Περιφέρειας Αττικής που επλήγησαν από την πανδημία COVID-19. Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης το 2019 με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης 5.000,00 € και μέγιστο 50.000,00 €.
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι η 20/11/2020 και ώρα 15:00.
Σε περίπτωση ενδιαφέροντος συμμετοχής, καλείσθε να συμπληρώσετε της Αίτηση Συμμετοχής, προκειμένου να σας αποσταλεί ο σχετικός σύνδεσμος, μέσω του οποίου θα λάβετε μέρος στην ενημερωτική τηλεδιάσκεψη.
Αίτηση Συμμετοχής εδώ: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScOtn4C78F7oonc4fH-vlbjYVFij6J5PF5KJL_tds6CuU5_9A/viewform
Περισσότερες πληροφορίες: Τμήμα Προγραμμάτων και Κατάρτισης ΕΒΕΑ, τηλ.:210-3626236 / 210-3382245, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πηγή: https://www.acci.gr
ΙΕΛΚΑ: Αυξάνεται η κατανάλωση στα τρόφιμα - Παίρνει μερίδιο της εστίασης
- Λεπτομέρειες
Οι καταναλωτές δαπανούν περισσότερο σε τρόφιμα, καθώς έχουν μεγαλύτερο χρόνο στο σπίτι. Αυτό που παρατηρείται είναι πως το κενό, που αφήνει η εστίαση, καλύπτεται από την δαπάνη για τρόφιμα.
"Δηλαδή οι καταναλωτές δεν ξοδεύουν χρήματα στο εστιατόριο όπως παλαιότερα, αλλά στο καλάθι", δηλώνει στο FnB Daily ο Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ.
ΜΕΙΩΣΗ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ
Συνολικά την τελευταία 10ετία (2009- 2019), η δαπάνη των νοικοκυρών σε ήδη παντοπωλείου έχει μειωθεί κατά 21,70%, ενώ συγκεκριμένα η δαπάνη σε τρόφιμα κατά 17,11%. Το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε μηνιαία σε είδη παντοπωλείου €5,578 χιλ., ενώ το 2019 €4,3 χιλ.
Την τελευταία 4ετία (2016-2019) η δαπάνη των νοικοκυριών σε τρόφιμα παρουσιάζει αύξηση, μεταβολή 3,83%, η οποία αν και δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις μειώσεις των προηγούμενων ετών, εμφανίζεται σε ένα περιβάλλον σταθερών τιμών, καθώς ο δείκτης τιμών καταναλωτή από το 2016 ως το 2019, παρέμεινε πρακτικά αμετάβλητος με αύξηση μόλις 0,61% σε βάθος 4ετίας.
ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ
Η μείωση στη δαπάνη, που καταγράφεται στα είδη παντοπωλείου, πέρα από τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του καταναλωτικού κοινού την δεκαετία του 2010, οφείλεται, μεταξύ άλλων:
• στις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες
• στην υιοθέτηση έξυπνων αγορών
• στις προσφορές
• στη φορολογία
Ένα μεγάλο ποσοστό της μείωσης της δαπάνης, που παρατηρείται, αντιστοιχεί στην επίδραση στην δαπάνη των προσφορών και εκπτώσεων.
Οι 9 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν χρήματα μέσω προσφορών και 7 στους 10 τουλάχιστον 5% της αξίας των αγορών τους. Η μεσοσταθμική εξοικονόμηση, που καταγράφεται στις ετήσιες έρευνες του ΙΕΛΚΑ, κυμαίνεται από 9,5% έως 12.8%.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος 1100
Πηγή: www.fnbdaily.com
Η παγκόσμια πανδημία επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό
- Λεπτομέρειες
Άλλη μια έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι η συνεχιζόμενη παγκόσμια πανδημία επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.
Πιο συγκεκριμένα η μελέτη Digital Transformation Index (DT Index) που δημοσιεύεται ανά διετία από την Dell Technologies περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις επιταχύνουν τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού εν μέσω μιας άνευ προηγουμένου αβεβαιότητας, καταφέρνοντας να επιτύχουν μέσα σε λίγους μήνες αυτό που κανονικά θα απαιτούσε χρόνια.
Η μελέτη DT Index 2020 της Dell διαπίστωσε ότι οκτώ στις 10 επιχειρήσεις έχουν επιταχύνει ορισμένα προγράμματα ψηφιακού μετασχηματισμού φέτος και το 79% επανεφευρίσκουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο.
Μια νέα καμπύλη ψηφιακού μετασχηματισμού
Τα φετινά αποτελέσματα της μελέτης καταγράφουν την πρώτη αύξηση του αριθμού των λεγόμενων Digital Leaders (κατηγορία που περιλαμβάνει τις πλέον ψηφιακά ώριμες επιχειρήσεις) στο 6%. Οι εταιρείες που υιοθετούν την τεχνολογία – Digital Adopters (η δεύτερη πιο ψηφιακά ώριμη ομάδα) αυξήθηκε από 23% το 2018 σε 39% το 2020 – μια αύξηση 16 ποσοστιαίων μονάδων.
Η μελέτη καταγράφει επίσης μικρή πτώση από το 2018 στον αριθμό των εταιρειών που υστερούν ψηφιακά – Digital Laggars (της λιγότερο ψηφιακά ώριμης ομάδας) κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, καθώς και απότομη πτώση στην προτελευταία ομάδα, όσων ακολουθούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό – Digital Followers κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες. Οι επιχειρήσεις αυτές προοδεύουν, εισερχόμενες στις ομάδες των Digital Adopters και Digital Evaluators, οι οποίες έχουν επεκταθεί αντίστοιχα.
Εμπόδια στο μετασχηματισμό
Η πανδημία μπορεί να έχει αποτελέσει τον καταλύτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε όλο τον κόσμο, αλλά ο συνεχής μετασχηματισμός είναι δύσκολος: το 94% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν παγιωμένα εμπόδια στον μετασχηματισμό. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα κορυφαία 3 εμπόδια για την επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι:
- Ανησυχίες για την προστασία του απορρήτου των δεδομένων και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο (από την 5η θέση το 2016)
- Έλλειψη προϋπολογισμού και πόρων (#1 το 2016, #2 το 2018)
- Αδυναμία εξαγωγής συμπερασμάτων από τα δεδομένα ή/και εξαιτίας υπερβολικού όγκου πληροφορίας (άλμα οκτώ θέσεων από το 2016)
Ανταποκρινόμενοι σε έναν αβέβαιο κόσμο
Πριν από την πανδημία, οι επενδύσεις των επιχειρήσεων επικεντρώθηκαν έντονα στις θεμελιώδεις τεχνολογίες και όχι στις αναδυόμενες τεχνολογίες. Η συντριπτική πλειοψηφία, 89% αναγνωρίζουν ότι, ως αποτέλεσμα της διαταραχής του τρέχοντος έτους, χρειάζονται μια πιο ευέλικτη και επεκτάσιμη υποδομή πληροφορικής για να καταστεί δυνατή η αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.
Οι κορυφαίες τεχνολογικές επενδύσεις για τα επόμενα ένα έως τρία χρόνια είναι:
- Κυβερνο-ασφάλεια
- Εργαλεία διαχείρισης δεδομένων
- Υποδομή 5G
- Λογισμικό προστασίας προσωπικών δεδομένων
- Περιβάλλοντα multi-cloud
Αναγνωρίζοντας τη σημασία των αναδυόμενων τεχνολογιών, το 82% των ερωτηθέντων οραματίζονται αυξημένη χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας για να μάθουν πώς να εκτελούν ενέργειες ή να αντιμετωπίζουν ζητήματα, άμεσα.
Το 85% προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις θα χρησιμοποιήσουν τις τεχνολογίες της Τεχνητής Νοημοσύνης και μοντέλα δεδομένων για την πρόβλεψη πιθανών διαταραχών και το 78% προβλέπει ότι τεχνολογίες distributed ledgers – όπως το Blockchain – θα καταστήσουν την οικονομία συμβάσεων έργου (Gig economy) πιο δίκαιη (αποκόπτοντας τα ενδιάμεσα μέρη).
Παρά τα ευρήματα αυτά, μόνο το 16% σχεδιάζουν να επενδύσουν σε Εικονική / Επαυξημένη Πραγματικότητα, μόλις το 32% προτίθενται να επενδύσουν στην Τεχνητή Νοημοσύνη και μόλις 15% σχεδιάζουν να επενδύσουν σε distributed ledgers τεχνολογίες στα επόμενα ένα έως τρία χρόνια.
Η μελέτη DT Index 2020 της Dell αποτελεί παγκόσμιο σημείο αναφοράς που περιγράφει την κατάσταση του ψηφιακού μετασχηματισμού και τις επιδόσεις του σε όλο τον κόσμο. Περιλαμβάνει 4.300 επιχειρηματικούς ηγέτες (από το επίπεδο C-suite μέχρι τα διευθυντικά στελέχη) σε εταιρείες μέσου ή μεγάλου μεγέθους σε 18 χώρες.
Διαβάστε περισσότερα: BizTech Update Τεύχος 630
Πηγή: https://bit.ly/3jBLVW9
7 στις 10 εταιρείες αντιμετωπίζουν τον COVID-19 χάρη στην τεχνολογία
- Λεπτομέρειες
Ως ανάχωμα στις καταστροφικές συνέπειες της κρίσης του COVID-19 λειτουργεί και για τις ελληνικές επιχειρήσεις η τεχνολογία και η ψηφιακή ωριμότητα.
Οι εταιρείες, που είχαν ήδη υιοθετήσει ψηφιακά εργαλεία πριν την από την επέλαση του COVID-19, κατάφεραν να ανακάμψουν πιο εύκολα και σε μεγαλύτερο βαθμό.
Η πλειονότητα των ελληνικών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και ειδικότερα οι 7 στις 10 δηλώνουν ότι αξιοποίησαν περισσότερο τις ψηφιακές τεχνολογίες, προκειμένου να επιστρέψουν στην κανονικότητα. Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι αύξησαν τις τηλεφωνικές παραγγελίες (48%) και τις διαδικτυακές πωλήσεις (48%), ενώ ενίσχυσαν το καθεστώς της τηλεργασίας (50%).
Μάλιστα, όπως διαπιστώνει έρευνα του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την COSMOTE, σήμερα σχεδόν μία στις δέκα ΜμΕ (8%) δηλώνει ότι βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από πριν την έναρξη της κρίσης. Πάντως, οι ελληνικές επιχειρήσεις, που αξιοποίησαν αποτελεσματικά τα ψηφιακά εργαλεία, δεν είναι η πλειοψηφία, αφού μόλις οι μισές ΜμΕ βρίσκονται στα πρώτα στάδια της ψηφιακής ανάπτυξης.
Ψηφιακή ωριμότητα
Για την ακρίβεια, με βάση την κατάταξη στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, μόνο το 50% των ελληνικών ΜμΕ βρίσκεται σήμερα στα πρώτα στάδια ωριμότητας (Elementary, Basic). Μόνο μία στις οκτώ κατατάσσεται σε προχωρημένο στάδιο (Advanced) και - δυστυχώς - καμία στο ιδεατό (Ideal). Ωστόσο, η έρευνα καταγράφει μικρή άνοδο το 2020 σε σχέση με το 2019.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται ότι η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται από το μέγεθος, αλλά και τον κλάδο των επιχειρήσεων. Οι μεγαλύτερες εταιρείες (με 6-10 αλλά και πάνω από 10 εργαζόμενους), καθώς και οι κλάδοι των επαγγελματιών - επιστημόνων, της μεταποίησης, καθώς και οι τεχνικές εταιρείες “σκοράρουν” υψηλότερα στον δείκτη.
Χρήση των ψηφιακών μέσων
Βελτιωμένη εμφανίζεται η χρήση των ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις ΜμΕ το 2020. Να σημειωθεί ότι το ELTRUN κατατάσσει τις μικρομεσαίες εταιρείες στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας με βάση την υιοθέτηση και χρήση δέκα ψηφιακών εφαρμογών και υποδομών: website, e-shop, social media, ψηφιακές καμπάνιες, cloud υποδομές, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας, ERP, CRM και IoT συστήματα.
Η εικόνα, λοιπόν, το 2020 είναι βελτιωμένη, κυρίως, όσον αφορά στα e-shops (+18%), τις digital καμπάνιες (+18%), τα εργαλεία τηλεδιάσκεψης (+20%), τα συστήματα CRM (+26%) και IoT (+70%). Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις έχουν επιλέξει ερασιτεχνικές λύσεις, κυρίως λόγω έλλειψης πόρων.
Για παράδειγμα, το 70% των ελληνικών ΜμΕ διαθέτει εταιρικό website, ωστόσο μία στις τρεις το έχει στήσει ερασιτεχνικά. Επίσης, ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει το 17% των επιχειρήσεων, με το 48% εξ αυτών να καταγράφει σημαντική αύξηση στη χρήση το 2020.
Στο μεταξύ, το 36% των ΜμΕ έχει “τρέξει” ψηφιακή καμπάνια προώθησης, όμως, μόλις το 17% με τη βοήθεια επαγγελματία. Επιπλέον, τα social media είναι σημαντικό μέσο προώθησης και επικοινωνίας για δύο στις τρεις επιχειρήσεις.
Περαιτέρω, το τηλεφωνικό κέντρο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας για μία στις δύο επιχειρήσεις, ενώ εμφανίζεται μια μικρή τάση για χρήση cloud based κέντρων (στο 10% των χρηστών).
Η έρευνα
Η σχετική έρευνα διεξήχθη πανελλαδικά το 2019 και στη συνέχεια, το 2020, σε συνολικά ~1.500 επιχειρήσεις όλων των κλάδων. Καταγράφει δε τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης στις ελληνικές επιχειρήσεις, αποκαλύπτοντας ότι 8 στις 10 ΜμΕ αναγκάστηκαν να κάνουν σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία τους και μάλιστα, 1 στις 3 ανέστειλε πλήρως τη λειτουργία της.
Η έρευνα του ELTRUN για πρώτη φορά εστιάζει στις ελληνικές επιχειρήσεις με 1-50 εργαζόμενους και δημιουργεί τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, προκειμένου να καταγράψει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ.
Διαβάστε περισσότερα: https://bit.ly/3n2O1l5
Πηγή: http://www.sepe.gr
COVID-19: Τι ψάχνουν πάνω στις συσκευασίες οι καταναλωτές
- Λεπτομέρειες
Ο κορονοϊός αλλάζει τα δεδομένα στις αγορές
Επτά στους δέκα καταναλωτές δίνουν σημασία στη συσκευασία ενός προϊόντος, ενώ ποσοστό άνω του 30% προτίθεται να δώσει μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον, τόσο στις αναγραφόμενες ετικέτες, όσο και γενικότερα στις συσκευασίες πριν αποφασίσει να αγοράσει κάτι. Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Shorr Packaging σε δείγμα 1.128 καταναλωτών σκιαγραφώντας την κατάσταση στην αγορά εν μέσω του κορονοϊού.
Έξι στους δέκα ένιωσαν εξαπατημένοι από συσκευασίες
Όμως, γιατί οι καταναλωτές δείχνουν διατεθειμένοι να δώσουν τόσο μεγάλη σημασία στις συσκευασίες; Το 64% του δείγματος απάντησε στην έρευνα ότι ένιωσαν εξαπατημένοι από τις συσκευασίες σε είδη που προμηθεύτηκαν. Η έρευνα της Shorr Packaging εμβαθύνει ακόμη περισσότερο στα αίτια αυτής της συμπεριφοράς, αποκαλύπτοντας ότι οι καταναλωτές ψάχνουν στις αναγραφόμενες ετικέτες τα συστατικά, τα logos των brands όπως και οποιαδήποτε άλλη αξιόπιστη πληροφορία. Επίσης, από την έρευνα προέκυψε ότι:
- Το 41% των καταναλωτών αγοράζει ένα προϊόν με γνώμονα αν στη συσκευασία αναγράφεται ο όρος «φυσικό», ο οποίος μπορεί να μην αναφέρεται μόνο στο περιεχόμενο αλλά και στη συσκευασία την ίδια.
- Τα ¾ των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησαν ότι τα προϊόντα που προβάλλονται ως πιο υγιεινά θα πρέπει να έχουν συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον.
- Το 46% δεν έχει αντίρρηση να πληρώσει περισσότερα χρήματα αν γνωρίζει ότι η συσκευασία του προϊόντος είναι ανακυκλώσιμη ή επαναχρησιμοποιούμενη.
- Το 58% είναι «πιθανό» ή «πολύ πιθανό» να αγοράσει ένα προϊόν, στο οποίο αναγράφεται ξεκάθαρα ότι η συσκευασία του είναι από ανακυκλώσιμο υλικό ή επαναχρησιμοποιούμενη.
- Το 90% θα αγόραζε ξανά στο μέλλον το ίδιο προϊόν, το οποίο επέλεξε με βάση τη συσκευασία.
- Το 28% θα αγόραζε ξανά ένα προϊόν το οποίο προηγουμένως του ήταν άγνωστο μόνο και μόνο επειδή διαθέτει άψογο design.
- Το 51% που έκανε χρήση εφαρμογών προϊόντων delivery και αγόρασε online τους προηγούμενους τρεις μήνες διαπίστωσε ότι ο παράγοντας «συσκευασία» εξελίσσεται σε εξαιρετικής σημασίας.
Ψηλά στην ατζέντα των εταιρειών το θέμα της συσκευασίας
Τα παραπάνω στοιχεία της Shorr Packaging δείχνουν ότι η συσκευασία θα συνεχίσει να είναι ένας σημαντικός παράγοντας επηρεασμού των αγοραστικών συνηθειών των καταναλωτών. Πάντως, το θέμα των συσκευασιών παραμένει υψηλά στην ατζέντα μεγάλων εταιρειών. Για παράδειγμα η Nestle πρόκειται να διαθέσει 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε εναλλακτικές λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον, ενώ κολοσσοί της βιομηχανίας συσκευασίας τροφίμων όπως η Tetra Pak λανσάρουν καινοτόμες προτάσεις για να ενθαρρύνουν το νέο design με οικολογικές επιλογές.
Διαβάστε περισσότερα: FOODReporter Τεύχος 354
Πηγή: www.boussias.com