Η νέα εικόνα του τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
Το αναγκαστικό κλείσιμο των συνόρων για τους Σέρβους και η αύξηση των κρουσμάτων σε Βουλγαρία και Ρωσία έχουν θορυβήσει τους ξενοδόχους στη Βόρεια Ελλάδα.
Η τουριστική κίνηση στις περιοχές αυτές αντιπροσώπευε έως και 15% των συνολικών αφίξεων, ένα ποσοστό που ίσως χαθεί και λειτουργήσει σωρευτικά στην ήδη μειωμένη ζήτηση. "Ο όγκος των τουριστών, που έρχεται από τη Σερβία σε όλη την Β.Ελλάδα είναι σημαντικός", σημειώνει ο Χρήστος Καλιακάτσος, ιδιοκτήτης του Nikopolis Hotel. Ο ίδιος προσθέτει πως "στο ξενοδοχείο οι Ρώσοι, οι Σέρβοι και οι Βούλγαροι αντιπροσωπεύουν το 15% της συνολικής κίνησης" και συμπληρώνει πως "το ενδεχόμενο κλεισίματος των συνόρων με Ρωσία και Βουλγαρία φτάνει στα όριά τους τους ξενοδόχους". Ο κ. Καλιακάτσος δηλώνει πως, "η ψυχολογία του κόσμου έχει επιβαρυνθεί σημαντικά από τα κρούσματα του κορονοϊού, γεγονός που οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη μείωση των κρατήσεων".
ΣΤΟ -50% ΟΙ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
Στο Nikopolis οι κρατήσεις, συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, είναι πεσμένες κατά 50%. "Πρόκειται για μεγάλη μείωση, η οποία είναι μικρότερη του αναμενομένου", σημείωνει ο Χρήστος Καλιακάτσος, ο οποίος όμως προσθέτει πως, "δυστυχώς με αυτή την πτώση δεν μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες του συνόλου του προσωπικού μας". Ο Χρήστος Καλιακάτσος, με την ιδιότητά του ως έφορος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, αναφέρει πως "η αγορά φέτος θα κλείσει με πτώση 60%" και παρατηρεί πως "αρκετά ξενοδοχεία δεν έχουν ανοίξει, ούτε πρόκειται".
Ο ίδιος εκτιμά πως το κλείσιμο των συνόρων στους Σέρβους, καθώς επίσης και η αύξηση των κρουσμάτων σε Σερβία, Ρωσία και Βουλγαρία, οδηγούν "τα ξενοδοχεία, που δούλευαν με αυτές τις χώρες, σε απώλεια σημαντικού μέρους του τζίρου τους", με τις πιο σημαντικές επιπτώσεις να εντοπίζονται στα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής.
"ΑΚΥΡΩΝΟΥΝ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ"
Ο Γιάννης Ντιναπόγιας, αντιπρόεδρος του tour operator Grecian Travel, δηλώνει πως "μετά το κλείσιμο των συνόρων στη Σερβία και την αύξηση των κρουσμάτων σε Βουλγαρία και Ρωσία, γίνονται μαζικές ακυρώσεις τουριστικών πακέτων" και προσθέτει πως "η αγορά, που θα πληγεί άμεσα, είναι αυτή της Β. Ελλάδας". Ο ίδιος κάνει λόγο για μείωση στα τουριστικά πακέτα της τάξεως του 80%, σημειώνει πως "το 2020 είναι χαμένη χρονιά για τον τουρισμό" και καταλήγει πως "η αγορά θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 το...2022". Όπως τονίζει ο κ. Ντιναπόγιας, υπάρχουν "αρκετές κρατήσεις για το 2021" και συμπληρώνει πως "όσοι ακυρώνουν τα πακέτα διακοπών τους και έχουν δώσει προκαταβολές, μεταθέτουν τις κρατήσεις τους για το επόμενο καλοκαίρι".
ΟΙ ΒΑΛΚΑΝΙΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ
Σημειώνεται ότι οι Σέρβοι είναι οι πιο καλοί Βαλκάνιοι πελάτες για τον ελληνικό τουρισμό. Πέρυσι, με βάση στοιχεία, που δημοσίευσε πρόσφατα το ΙΝΣΕΤΕ, αναφορικά με τη μέση κατά κεφαλήν δαπάνη του οδικού τουρισμού, τις υψηλότερες τιμές παρουσίασαν:
• Σερβία (318 ευρώ)
• Ρουμανία (311 ευρώ)
Αντίθετα, τις πιο χαμηλές τιμές παρουσίασαν η Βουλγαρία (75 ευρώ) και η Βόρεια Μακεδονία (121). Η Τουρκία και η Αλβανία είχαν ΜΚΔ € 251 και € 218 αντίστοιχα.
Αναφορικά με τη μέση διάρκεια παραμονής του οδικού τουρισμού, η Σερβία παρουσιάζει σταθερά τη μεγαλύτερη μέση διάρκεια, γύρω στις 7,9-8,9 ημέρες, που όμως συνδυάζεται με χαμηλή μέση δαπάνη διανυκτέρευσης, ενώ ακολουθεί η Ρουμανία με 5,7-7,3 ημέρες, και έπειτα η Αλβανία με 3,4-4,2 ημέρες.
Την πιο μικρή μέση διάρκεια παραμονής εμφανίζουν:
• Βουλγαρία (2-3,8 ημέρες)
• Βόρεια Μακεδονία (2,6-3,1 ημέρες)
• Τουρκία (2,7-3,9 ημέρες)
Συνολικά το 2019, η Σερβία ήταν η 2η μεγαλύτερη (μετά τη Ρουμανία) σε εισροές εσόδων για τον ελληνικό τουρισμό με δαπάνες 297 εκατ. ευρώ.
BNB DAILY Τεύχος 544
Πηγή: www.bnbdaily.gr
Η ψηφιακή υπογραφή και οι ευκαιρίες που ανοίγει στην αγορά
- Λεπτομέρειες
Ευρύ πεδίο εφαρμογής σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
Σημαντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες για τις εταιρείες Πληροφορικής έχει ανοίξει η ψηφιακή υπογραφή, η οποία έχει πλέον ένα ευρύ πεδίο εφαρμογής τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα. Ήδη το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με άλλα υπουργεία έχει ξεκινήσει την διανομή 150.000 ψηφιακών υπογραφών σε δημοσίους υπαλλήλους, στο πλαίσιο του έργου Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφου (ΣΗΔΕ). Το έργο, αξίας άνω των 15 εκατ. ευρώ, υλοποιούν οι εταιρείες ΟΤΕ, Byte Computer και Uni Systems, ενώ αναμένεται να γίνει και η επέκταση του κατά 30%, όπως προβλέπεται στη σχετική διακήρυξη.
Η Byte είναι μία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι των ψηφιακών υπογραφών έχοντας υλοποιήσει αντίστοιχα έργα στο δημόσιο τομέα, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα με πελάτες από πολλούς επαγγελματικούς κλάδους. Η εταιρεία αναμένεται να αναλάβει έργο που αφορά 270.000 ψηφιακές υπογραφές για εμπορικές επιχειρήσεις στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), ύψους 3,5 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι δικό της προϊόν λογισμικού (eDocuMenta) για την ηλεκτρονική διαχείριση και διακίνηση εγγράφων, με υποστήριξη ψηφιακής υπογραφής, έχει αναπτύξει η Unisystems. Το λογισμικό βασίστηκε στο νέο θεσμικό πλαίσιο με ισχύ τον Ιανουάριο του 2019 που αφορά στην υποχρεωτική εφαρμογή συστήματος έκδοσης και διακίνησης εγγράφων με χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής για το σύνολο των φορέων του Δημοσίου.
Το μητρώο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Η ΕΕΤΤ τηρεί μητρώο των εγκατεστημένων, στην Ελλάδα, Παρόχων Υπηρεσιών Πιστοποίησης για τις ψηφιακές υπογραφές. Σύμφωνα με την Επιτροπή στο μητρώο περιλαμβάνονται: το «Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο» (GUnet), η Adacom, η Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου, η Byte Computer, το Χρηματιστήριο Αθηνών, η EDPS, η Impact, η Intelli Solutions, η Singular Logic, το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, η ΕΛΜΗ SYSTEMS, η Κοινωνία της Πληροφορίας και η Retail Link.
Η ψηφιακή υπογραφή αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την πιστοποίηση του εκάστοτε εγγράφου, καθώς δεν τροποποιείται και κανείς δεν μπορεί να το αποποιηθεί. Διασφαλίζει την προστασία των δεδομένων από μη ξουσιοδοτημένη πρόσβαση, τροποποίηση ή αντικατάστασή τους, ενώ επίσης επιβεβαιώνει την ταυτότητα του αποστολέα. Παράλληλα, αποτελεί εγγύηση όσον αφορά το ότι ο αποστολέας των δεδομένων δεν μπορεί να αρνηθεί το μήνυμα.
NetFAX Τεύχος 4430
Πηγή: www.boussias.com
Φορολογικά κίνητρα στις εταιρείες για την ηλεκτρονική τιμολόγηση
- Λεπτομέρειες
Φορολογικά κίνητρα στις επιχειρήσεις, οι οποίες θα ξεκινήσουν από τις 20 Ιουλίου να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα δεδομένα των λογιστικών τους βιβλίων στην ΑΑΔΕ, δίνει το Υπουργείο Οικονομικών. Τα σχετικά φορολογικά κίνητρα προβλέπονται σε τροπολογία-προσθήκη του Υπουργείου Οικονομικών στο Σχέδιο Νόμου “Πλαίσιο Χορήγησης Μικροχρηματοδοτήσεων, Ρυθμίσεις Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Άλλες Διατάξεις”.
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 2 της σχετικής τροπολογίας, τα φορολογικά κίνητρα παρέχονται στο πλαίσιο των δράσεων για την προώθηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και αφορούν τόσο τις επιχειρήσεις που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση, όσο και για εκείνες που την αποδέχονται. Ειδικότερα, η εν λόγω τροπολογία προβλέπει ότι, για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων, προβλέπεται μείωση του χρόνου παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων κατά 1 ή 2 χρόνια.
Επίσης, προβλέπονται “εξπρές” επιστροφές φόρων, αλλά και μεγαλύτερες εκπτώσεις από τα ακαθάριστα έσοδα. Τα κίνητρα παρέχονται για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουάριου 2020 και μετά. Χορηγούνται δε από το πρώτο έτος, στο οποίο εφαρμόζεται η ηλεκτρονική τιμολόγηση, μέχρι και το φορολογικό έτος 2022.
Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, για τις επιχειρήσεις που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω οποιουδήποτε Παρόχου για τα φορολογικά έτη μέχρι και το έτος 2022, μειώνεται ο χρόνος παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων από 5 χρόνια σε τρία για τον εκδότη του τιμολογίου και σε τέσσερα για τον λήπτη. Επίσης, μειώνεται από 90 σε 45 ημέρες ο χρόνος εντός του οποίου η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Αποσβέσεις
Εξάλλου, αποσβένεται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό 100%, η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού, που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Το μέτρο ισχύει για τους εκδότες.
Επιπλέον, προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.
Η πλατφόρμα myDATA
Η ανάπτυξη του έργου της διαβίβασης δεδομένων στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων - myDATA θα γίνει σε στάδια, ώστε να δοθεί αναγκαίος χρόνος προσαρμογής στην ηλεκτρονική επικοινωνία των επιχειρήσεων με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ.
Για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου, η δυνατότητα ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει την 20η Ιουλίου 2020.
Για τις επιχειρήσεις που δεν θα επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου και εκδίδουν τα παραστατικά τους, είτε χειρόγραφα, είτε ηλεκτρονικά με χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογιστικό, ERP), η υποχρέωση διαβίβασης των δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει από την 1η Οκτωβρίου 2020.
Από την 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκινάει η διαβίβαση των στοιχείων λιανικής.
Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων: Ενοποιήσεις ΔΟΥ
- Λεπτομέρειες
Με την αριθ. πρωτ. Δ.ΟΡΓ.Α 1073764 ΕΞ 2020/26.06.2020 απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενοποιούνται:
Από 06/07/2020
Από 10/08/2020
Από 07/09/2020
- Δεν θα πραγματοποιούνται συναλλαγές με το κοινό από Πέμπτη 02.07.2020 έως και τη Δευτέρα 06.07.2020 και ώρα 12:00.
- Δεν θα είναι δυνατή η οριστικοποίηση των δηλώσεων Φ.Ε.Φ.Π. φορολογικών ετών 2015-2019, Εισφοράς Συναλλάγματος ν.4111/13 φορολογικού έτους 2019 καθώς και η ολοκλήρωση της εκκαθάρισης δηλώσεων Ε9 ετών 2014-2019, από την Τετάρτη 01.07.2020 ώρα 23:00 έως τη Δευτέρα 06.07.2020 και ώρα 12:00.
- Η υποβολή αίτησης για ρύθμιση οφειλών των παραπάνω Δ.Ο.Υ. καθώς και η πληρωμή των οφειλών αυτών με τη χρήση καρτών πληρωμών στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet, δεν θα είναι διαθέσιμη από την Πέμπτη 02.07.2020 ώρα 10:00 π.μ. έως τη Δευτέρα 06.07.2020 ώρα 12:00.
Για όλους τους φορολογούμενους πολίτες:
Η υποβολή δηλώσεων Φ.Π.Α. και ανακεφαλαιωτικών πινάκων V.I.E.S. δεν θα είναι διαθέσιμη την Πέμπτη 02.07.2020 μεταξύ 10:00-17:00.
Με τις προαναφερθείσες ενοποιήσεις εξοικονομούνται πόροι, τόσο ανθρώπινοι όσο και οικονομικοί, με στόχο την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και του κοινωνικού συνόλου.
Δελτίο Τύπου ΑΑΔΕ 30/06/2020
Πηγή: https://aade.gr/anakoinoseis/deltio-typoy-30062020-0
Nielsen: Πώς προασαρμόζονται οι εταιρείες στην νέα πραγματικότητα
- Λεπτομέρειες
Την προσαρμογή των εταιρειών στις νέες καταναλωτικές συνήθειες, που προκύπτουν από την κρίση του Covid-19 μέσα από παραδείγματα, υπογραμμίζει η Nielsen στο Webinar «Life beyond Covid-19: The New Normal».
ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Ένας βασικός παράγοντας διαμόρφωσης των καταναλωτικών συνηθειών στη νέα πραγματικότητα, που αναδύεται μετά την κρίση του Covid-19, είναι η συμπίεση του εισοδήματος. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το πως έχουν αντιδράσει οι εταιρείες μέσα στην κρίση σε δύο μοντέλα καταναλωτών:
Insulated Spenders
Βελτίωση εμπειρίας in home dining. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του retailer ποτών, Dan Murphy’s, που αυξάνει το engagement με τους μεμονωμένους καταναλωτές, παρουσιάζοντας εναλλακτικούς τρόπους διαβίωσης μέσα από ψηφιακές εμπειρίες.
Προετοιμασία γευμάτων εύκολα και γρήγορα. Αν και τα meal kit έχουν αποκτήσει δημοφιλία την περίοδο της κρίσης όσο μειώνεται το εισόδημα των καταναλωτών, τόσο θα μειώνεται κι η ζήτηση. Μια από αυτές τις εταιρείες είναι και η Ready To Chef, που προσφέρει meal kits για εύκολο και γρήγορο φαγητό. Απόλαυση στα μέτρα των καταναλωτών μέσα από κλιμακούμενες premium προσφορές, που δίνουν εναλλακτικές λύσεις σε καταναλωτές.
Constrained Spenders
Έμφαση στην αλληλεγγύη. Σε ότι αφορά τους καταναλωτές, που ξοδεύουν συγκρατημένα, αυτοί δίνουν περισσότερη βάση στο loyalty των επιχειρήσεων, που προκύπτει από τη στήριξη κοινωνικών αξιών, όπως η αλληλεγγύη, που αναδύεται μέσα από την κρίση.
Η Coles στην Αυστραλία δωρίζει $1 δισ την εβδομάδα για αγορά τροφίμων για κέντρα σίτισης, ενώ η StarHub στην Σιγκαπούρη ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει σε μαθητές οικογενειών χαμηλού εισοδήματος, το ποσό που θα διέθετε για την επέτειο των 20 ετών της.
Στην Ινδία η εταιρεία χονδρικής φρέσκων φρούτων και λαχανικών, Ninjacart, διαθέτει ποσότητες σε ορφανοτροφεία και γηροκομεία, άσυλα ανιάτων.
ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΚΑΙ LOYALTY
Ενίσχυση ιδιωτικών ετικετών. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα γίνουν περισσότερο ελκυστικά, όσο περνάει ο καιρός και συμπιέζεται το εισόδημα με τους καταναλωτές να χρειάζονται πιο απλές on- offline αγοραστικές εμπειρίες.
Οι εταιρείες θα προωθούν ανάλογα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η αγορά των οποίων θα είναι πιο εύκολη και απενοχοποιημένη υπόθεση.
Εξατομικευμένες προσφορές για loyalty πελάτες. Η υιοθέτηση direct - to - consumer business models δίνουν στις εταιρείες τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν και να επιβραβεύσουν προσωπικά τους καταναλωτές.
Στήριξη στις ευπαθείς ομάδες. Η κυβερνητική ενίσχυση θα είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της επάρκειας φαγητού στις ευπαθείς ομάδες. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για παράδειγμα, δουλεύει πάνω σε ένα project, που αφορά γονείς 1,6 εκατ παιδιών, οι οποίοι πριν τον κορονοϊό είχαν δωρεάν σχολικά γεύματα με κουπόνια, τα οποία μπορούν να ανταλλάξουν στα super market.
ΕΜΦΑΣΗ ΣΕ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Στη διατήρηση της υγείας στοχεύουν όλο και περισσότερο οι καταναλωτές, οι οποίοι φαίνονται διατεθειμένοι να επενδύσουν σε προϊόντα, που τη διασφαλίζουν.
Το αμερικανικό brand, Niche έχει επικεντρωθεί σε αυτό, λανσάροντας νέα προϊόντα σε αυτή την κατεύθυνση. Τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας είναι προαπαιτούμενα πλέον και οι καταναλωτές απαιτούν συνεχή διασφάλιση υγιεινής πριν βγουν από το σπίτι.
Τo contactless delivery ενισχύει την υγιεινή και ασφάλεια και σε αυτό το επίπεδο η τεχνολογία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Στην Κίνα η Meituan εξαιτίας της έλλειψης ανθρωπίνου δυναμικού, λόγω κορονοιού, ανέπτυξε αυτοκινούμενα οχήματα.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΠΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η αγορά τοπικών προϊόντων θα είναι πιο συμφέρουσα επιλογή και από οικονομικής άποψης, αλλά και από πλευράς επανεκκίνησης της οικονομίας.
Στην Αυστραλία οι online app / platform ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να στηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες, παραγγέλνοντας ηλεκτρονικά ή αγοράζοντας κουπόνια για μελλοντική εξαργύρωση.
Οι μεγάλοι retailers βασίζονται σε τοπικούς προμηθευτές, κυρίως λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και των μεταφορών. Για παράδειγμα η Spar στην Κροατία “τρέχει” την καμπάνια «Yes Local», με βάση την οποία στηρίζει την τοπική αγορά και τους προμηθευτές. Στην Αυστραλία, η media company JCDecaux δημιούργησε ένα κεντρικό σημείο προβολής διαφημίσεων, που προωθούν την τοπική αγορά, μέσα από το οποίο οι καταναλωτές μπορούν να μάθουν λεπτομέρειες για το πως μπορούν να στηρίξουν τα τοπικά καταστήματα.
FnB Daily Τεύχος 1011
Πηγή: www.fnbdaily.com
Υπουργείο Οικονομικών: Στην τελική ευθεία η ηλεκτρονική τιμολόγηση
- Λεπτομέρειες
«Η επιλογή και η προτεραιότητα του πρωθυπουργού είναι η διευκόλυνση των πολιτών στην εξόφληση των υποχρεώσεων τους απέναντι στο κράτος» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών, με την οποία δίνει διευκρινίσεις σχετικά με το πλαίσιο περισσότερων δόσεων που θα ισχύει για την πληρωμή των φορολογικών οφειλών που ανεστάλησαν λόγω τηςπανδημίας, αλλά και για τον φόρο εισοδήματος και τον ΕΝΦΙΑ.
Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε στη Βουλή σημαντικές διευκολύνσεις που αφορούν στην εξόφληση σε 12 (άτοκες) ή 24 δόσεις, με χαμηλό επιτόκιο, των φορολογικών οφειλών που τελούν υπό αναστολή, αλλά και στην εξόφληση του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων σε 8 μηνιαίες δόσεις και του ΕΝΦΙΑ σε 6 δόσεις.
Διαβάστε περισσότερα: https://bit.ly/3euNROO
Πηγή: https://www.minfin.gr
Food Industry Executive: Ισχυρότερος ο κλάδος των τροφίμων μετά την πανδημία
- Λεπτομέρειες
Προκλήσεις τυποποιητών - συσκευαστών
Στρατηγική επιχειρήσεων
Προμηθευτές
Απομακρυσμένη εργασία και απολύσεις
Nielsen: Οι ευκαιρίες για τους λιανεμπόρους μετά την πανδημία
- Λεπτομέρειες
Οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές δημιουργούν νέα δεδομένα
Στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των λιανεμπορίου λόγω της μεταβολής των καταναλωτικών συμπεριφορών, ως αποτέλεσμα της επίδρασης του κορονοϊού, αναφέρθηκε ο Αλέξανδρος Φλώρος, Retail Vertical Leader, Mediterranean Cluster της Nielsen, στη διάρκεια παρουσίασης που έκανε στο webinar «Ακολουθώντας τον καταναλωτή στη νέα πραγματικότητα» που διοργάνωσαν την Τρίτη τo ECR Hellas και το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι η τάση προς τα τοπικά προϊόντα, μία τάση που προϋπήρχε, όμως πλέον επιταχύνεται ακόμα περισσότερο, καθώς οι καταναλωτές θέλουν περισσότερη σιγουριά και ασφάλεια για την προέλευση των προϊόντων που καταναλώνουν. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen για το 2019, ένας στους δέκα Έλληνες καταναλωτές αγοράζει μόνο ελληνικά προϊόντα, ενώ έξι στους δέκα αγοράζουν κυρίως ελληνικά προϊόντα. Ο κ. Φλώρος επεσήμανε ότι λόγω των περιορισμών που έχουν τεθεί σε ισχύ λόγω του κορονοϊού, είναι πιθανό οι λιανέμποροι να αναγκαστούν να αυξήσουν την εξάρτησή τους από τοπικά προϊόντα, ενώ ανέφερε πως η τάση αυτή αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία και για τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες μπορούν να προσαρμόσουν το μέγεθός τους και την τεχνογνωσία τους στην τοπική παραγωγή και τυποποίηση.
Πιστοποιήσεις ποιότητας και ασφάλειας
Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 46% των Ελλήνων καταναλωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για προϊόντα με πιστοποιήσεις ποιότητας και ασφάλειας. Με αυτό το δεδομένο, οι εταιρείες του λιανεμπορίου θα πρέπει να προσπαθήσουν να προωθήσουν τις ανάλογες πιστοποιήσεις που έχουν, ώστε να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ειδικά σε προϊόντα που θεωρούνται πιο ευαίσθητα στη μόλυνση από την Covid-19, όπως τα φρέσκα τρόφιμα.
Η ευκαιρία της τεχνολογίας
Ένας άλλος τομέας που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον είναι αυτός της τεχνολογίας, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε θεαματική ανάπτυξη στις μέρες του κορονοϊού, μία τάση που εκτιμάται ότι θα κρατήσει για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Εν προκειμένω, τόνισε ο κ. Φλώρος, υπάρχει μία μεγάλη ευκαιρία για τους μικρούς προμηθευτές, που μπορούν να επαναπροσδιορίσουν την πλατφόρμα και τα κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές, καθώς πολλοί είναι πιθανό να προτιμήσουν να απευθυνθούν απευθείας στους προμηθευτές.
Παράλληλα, απρόσμενα μεγάλο (46%) είναι το ποσοστό των Ελλήνων που είναι πρόθυμοι να κάνουν χρήση της επαυξημένης ή εικονικής πραγματικότητας για να φέρουν την εμπειρία του καταστήματος μέσα στο σπίτι τους. Πρόκειται για μία ευκαιρία για τις εταιρείες ώστε να προσφέρουν τέτοιες λύσεις και να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούν με τους πελάτες τους.
FOODReporter Τεύχος 286
Πηγή: www.boussias.com
Έρευνα του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου για την τηλεργασία
- Λεπτομέρειες
Τέσσερις στις δέκα εταιρείες-μέλη του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου τοποθετούνται θετικά στο ενδεχόμενο αλλαγής του μοντέλου απασχόλησης για ένα μέρος του προσωπικού τους, με την προοπτική εφαρμογής της τηλεργασίας και μετά την πανδημική κρίση, με τις επτά στις δέκα να έχουν προσαρμοστεί εύκολα στις νέες εργασιακές συνθήκες, αξιολογώντας από αρκετά έως πολύ αποδοτική την εξ αποστάσεως απασχόληση.
Τα ανωτέρω προκύπτουν από έρευνα, που διενήργησε στα μέλη του το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, σχετικά με την υποδοχή της τηλεργασίας από επιχειρηματίες και εργαζόμενους κατά την περίοδο του lockdown της αγοράς λόγω Covid-19.
Ειδικότερα, τα συμπεράσματα της έρευνας έχουν ως εξής:
Το 66,7% των εταιρειών δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι προσαρμόστηκαν άμεσα στο καθεστώς της τηλεργασίας, το 23,5% ότι αντιμετώπισαν κάποιες δυσκολίες, μόλις το 1,2% ότι δεν κατάφεραν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, ενώ το 8,6% των εταιρειών-μελών του Επιμελητηρίου δεν εφάρμοσε πολιτική του home office.
Το 67,9% των εταιρειών χαρακτήρισε από αρκετά έως πολύ αποδοτική την εξ αποστάσεως απασχόληση του προσωπικού (50,6% αρκετά και 17,3% πολύ), το 19,8% αξιολόγησε την τηλεργασία λίγο αποδοτική, το 4,9% καθόλου αποδοτική, ενώ ένα περίπου 8% δήλωσε ότι δεν προχώρησε σε προσαρμογές του εργασιακού περιβάλλοντος.
Το 60,3% των εταιρειών δήλωσε ότι μετά την πανδημική κρίση δεν θα άλλαζε το μοντέλο απασχόλησης με την προοπτική διατήρησης του καθεστώτος της τηλεργασίας για ένα μέρος του προσωπικού, ωστόσο το 39,7% όσων εφάρμοσαν πολιτική home office εκτίμησαν ότι θα μπορούσαν, εν μέρει, να επιμείνουν σε αυτό το μοντέλο και μετά την κρίση.
Ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας τόνισε ότι «οι επιχειρήσεις επέδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά προσαρμογής στις ακραίες συνθήκες της πανδημικής κρίσης. Εφάρμοσαν νέα μοντέλα απασχόλησης, βασίζοντας την προσπάθειά τους σε σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις. Με τον τρόπο αυτό διατήρησαν την παρουσία τους στην αγορά και κυρίως τις θέσεις εργασίας.
Η επανεκκίνηση της οικονομίας αποτελεί μια νέα «αρχή» για την επιχειρηματική κοινότητα, που καλείται να βρει τον παλαιό της «βηματισμό» και, σταδιακά, να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της όπως και την απασχόληση, όντας περισσότερο έμπειρη μετά το lockdown».
Διαβάστε σχετικά: https://bit.ly/3cFluM0
Πηγή: https://griechenland.ahk.de/gr
Logistics: Οι επιπτώσεις του κορονοϊού στην εφοδιαστική αλυσίδα
- Λεπτομέρειες
Οι επιπτώσεις της πανδημίας στις λειτουργίες και την εφοδιαστική αλυσίδα των επιχειρήσεων καταγράφονται σε έρευνα των O.mind Creatives και Operations Center για το διάστημα από 26-03-2020 έως 16-04-2020.
Τομείς:
Χονδρικό εμπόριο, διανομές: 28%
Βιομηχανία και μεταποίηση: 25%
Εφοδιαστική αλυσίδα: 18%
Παροχή υπηρεσιών (εκτός ναυτιλίας και εφοδιαστικής): 18%
Retail: 7%
Πρωτογενής: 3%
Ναυτιλία: 2%
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ
Η έρευνα επιβεβαιώνει τις τεράστιες καθυστερήσεις, κυρίως στις εγχώριες παραδόσεις προϊόντων, ενώ πέραν της μείωσης κύκλου εργασιών, ο κορονοϊός επιβαρύνει και το κόστος λειτουργίας, καθιστώντας τις επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις πολλαπλασιαστικές. Ελεγχόμενες αποδεικνύονται οι ελλείψεις σε παραγγελίες προμηθευτών, αφού είτε δεν υπάρχουν καν, είτε παρατηρούνται σε μικρή έκταση.
ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΕΩΣ 3 ΜΗΝΕΣ
Επάρκεια αποθεμάτων έως 3 μήνες σε βασικούς κωδικούς για τη λειτουργία των επιχειρήσεων αναδεικνύει η έρευνα. Οι περισσότερες βιομηχανίες συνέχισαν την παραγωγή τον Μάρτιο, σε μειωμένα επίπεδα σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο, με τον κορονοϊό να αλλάζει άρδην τη στρατηγική προμηθειών με τις επιχειρήσεις να αναπροσαρμόζουν το πλάνο παραγγελιών και αναπαραγγελιών. Μείωση παραγωγής σε σημαντικό βαθμό προγραμματίζει η πλειονότητα των βιομηχανιών που συμμετείχαν, το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2020.
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Μεγάλο βαθμό προσαρμοστικότητας επέδειξαν οι ελληνικές επιχειρήσεις αναφορικά με τη δυνατότητα να λειτουργούν ψηφιακά από απόσταση. Τονίζεται ωστόσο ότι, η προσαρμοστικότητα, που κατάφεραν οι επιχειρήσεις, χρειάζεται να διευρυνθεί στα οικοσυστήματα των εφοδιαστικών αλυσίδων, που συνθέτουν διαφορετικές επιχειρήσεις και οργανισμοί.
Ακόμη, το visibility της πληροφορίας εντός της επιχείρησης και ανάμεσα στους εργαζομένους βρίσκεται σε ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ η κρίση του κορονοϊού ισχυροποίησε τον κεντρικό, ενοποιημένο επιχειρησιακό σχεδιασμό / Integrated Business Planning και τις διατμηματικές συνεργασίες.
FnB Daily Τεύχος 996
Πηγή: www.fnbdaily.com
Καταναλωτές: Απομακρύνονται από τη λαϊκή αγορά, ξοδεύουν λιγότερα, μένουν πιστοί στα επώνυμα
- Λεπτομέρειες
Έρευνα του Πανεπιστημίου Πατρών σκιαγραφεί το προφίλ των καταναλωτών την εποχή του κορονοϊού
Μειωμένη εμφανίζεται η αξία του καλαθιού που γεμίζουν οι καταναλωτές στο σούπερ μάρκετ μεσούσης της υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε η εξάπλωση του κορονοϊού, παρότι σε όγκο οι αγορές είναι ίδιες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.
Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε έρευνα που εκπόνησε το Εργαστήριο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αγροτικού Χώρου του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων του Πανεπιστημίου Πατρών, στο οποίο πήραν μέρος 1.603 συμμετέχοντες.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τα χρήματα που φέρεται να ξοδεύουν οι καταναλωτές, συγκριτικά με την εποχή πριν από την υγειονομική κρίση είναι
• 50% λιγότερα,
• 33,3% το ίδιο και
• 16,7% περισσότερα,
ενώ ποσοτικά, τα προϊόντα που αγοράζουν από το σούπερ μάρκετ είναι
• 52,2% το ίδιο,
• 42% περισσότερα και
• 5,8% λιγότερα σε σχέση με το διάστημα πριν την πανδημία.
Οι περισσότεροι ερωτηθέντες (49,3%) επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ μία φορά την εβδομάδα, ενώ επίσης πολλοί (36,1%) πραγματοποιούν επισκέψεις 2 έως 3 φορές εβδομαδιαία. Ωστόσο, οι αγορές είναι πιο αραιές σε σύγκριση με την προ-κορονοϊού εποχή, καθώς
• το 50% προβαίνει σε αγορές λιγότερο συχνά και
• το 16,7% πιο συχνά.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών προχωρά σε αγορές της τάξης των 50 ευρώ περίπου:
• 34,2% ξοδεύει περίπου 50 ευρώ,
• 31% περισσότερα από 50 ευρώ,
• 21,8% λιγότερα από 50 ευρώ και
• 13% περισσότερα από 100 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες των τροφίμων που αύξησαν τις πωλήσεις τους σε όγκο κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι κερδισμένοι είναι – σύμφωνα με τον Πίνακα 1 – τα συσκευασμένα, τα νωπά φρούτα και λαχανικά και τα κατεψυγμένα.
FOODReporter Τεύχος 270
Πηγή: www.boussias.com