Ελλάδα: Τουλάχιστον 75% κάτω ο τουρισμός
- Λεπτομέρειες
- το κακό, κατά το οποίο η σεζόν θα περιοριστεί σε ελάχιστους μήνες
- και το καταστροφικό, κατά το οποίο η σεζόν δε θα ξεκινήσει καν, κυρίως σε ότι αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό.
Ο κίνδυνος των διμερών κρατικών συμφωνιών και η απειλή του «εσωτερικού τουρισμού»
Η Ελλάδα αντιμετωπίζει δύο αρνητικές για τον εισερχόμενο τουρισμό τάσεις:
- η πρώτη αφορά στη στάση αρκετών ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, με πιο χαρακτηριστική και πρόσφατη αυτή της Γαλλίας, που προτρέπουν τους πολίτες τους να κάνουν διακοπές εντός συνόρων.
- η δεύτερη αφορά στη διαφαινόμενη πρακτική κάποιων χωρών, όπως η Αυστρία, να συνάψουν διμερείς κρατικές συμφωνίες για να ανοίξουν τα μεταξύ τους σύνορα.
Στην Ιταλία, οι ξενοδόχοι έχουν ήδη ξεκινήσει προετοιμασίες για να υποδεχθούν τουρίστες.
Στην Ελλάδα, οι ξενοδόχοι περιμένουν ακόμα τα πρωτόκολλα υγείας που θα συστήσουν οι υγειονομικές αρχές για τους νέους κανόνες λειτουργίας με τήρηση αποστάσεων σε χώρους υποδοχής, εστίασης και παραλίες.
Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ) τονίζει ότι είναι κρίσιμο οι όροι να είναι κοινοί τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να διασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού. Όμως, η μέχρι τώρα κατακερματισμένη αντίδραση της Ευρώπης απέναντι στην πανδημία δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.
Οι αλλαγές στη λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών (με την χρήση προστατευτικού εξοπλισμού και τις άδειες θέσεις), αλλά και των ξενοδοχείων (μείωση των διαθέσιμων κλινών, αποστάσεις στους χώρους κλπ) αναμένεται να αυξήσουν το κόστος. Το γεγονός αυτό γεννά φόβους ότι οι τιμές των τουριστικών πακέτων θα εκτοξευτούν, κάνοντας τις διακοπές στο εξωτερικό «προνόμιο των λίγων».
Από την άλλη πλευρά, η μειωμένη ζήτηση αναμένεται να εξισορροπήσει αυτή την τάση, αφού οι επιχειρήσεις θα χρειαστεί να παρουσιάσουν ελκυστικά πακέτα για να προσελκύσουν τους επιφυλακτικούς ταξιδιώτες.
Συγκριτικό πλεονέκτημα η επιτυχία στον περιορισμό της πανδημίας
Η ελληνική κυβέρνηση πιστεύει ότι η επιτυχημένη αντιμετώπιση του κορονοϊού θα δώσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην χώρα, καθώς αναδεικνύεται ως ένας από τους πιο ασφαλείς τουριστικούς προορισμούς και από υγειονομική άποψη.
Κλειδί θα είναι η εφαρμογή μεθόδων, ώστε να ελέγχονται άμεσα και αποτελεσματικά για πιθανό κρούσμα οι επισκέπτες που έρχονται στην Ελλάδα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα γίνονται τεστ ανίχνευσης του COVID-19 στα αεροδρόμια, είτε σε όλους τους τουρίστες, είτε σε αυτούς που υποδεικνύουν ως "ύποπτους" θερμικές κάμερες.
Επίσης, εξετάζονται οι όροι με τους οποίους θα επαναλειτουργήσουν τα ξενοδοχεία, με αλλαγές (για να τηρούνται μέτρα ελάχιστης απόστασης) στους χώρους εστίασης, στις παραλίες, στα μπαρ και με πρόβλεψη για εφεδρικά δωμάτια που θα λειτουργήσουν ως πιθανές "καραντίνες".
Διαβάστε περισσότερα: https://gr.euronews.com/2020/04/21/ellada-toulaxiston-75-kato-o-tourismos
Πηγή: euronews.
Nielsen: Το παράδειγμα της Κίνας και πώς μπορεί να επηρεάσει το παγκόσμιο λιανεμπόριο
- Λεπτομέρειες
Πηγή: www.boussias.com
E-commerce: Ανέτοιμα τα brands να επενδύσουν στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
- Λεπτομέρειες
Τι δείχνει έρευνα των Profitero και Kantar για τη στρατηγική των επιχειρήσεων αναφορικά με την ψηφιακή μεταρρύθμισή τους
Τα brands δεν είναι πλήρως προετοιμασμένα να κατακτήσουν τον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα που διεξήγαν από κοινού οι εταιρείες μέτρησης Profitero και Kantar, στην οποία συμμετείχαν 200 εμπορικά σήματα παγκοσμίως στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου και παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Συγκεκριμένα, μόλις το 17% των συμμετεχόντων έχει ηγετική θέση στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, ενώ το 71% αναφέρει ότι εστιάζει μεν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει το ρυθμό ανάπτυξης ανταγωνιστικών brands.
Άξιο προσοχής είναι ότι πολλά εμπορικά σήματα δεν έχουν συγκεκριμένη στρατηγική για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Ενώ 4 στις 10 διοικήσεις επιχειρήσεων έχουν θέσει ως προτεραιότητα την εστίαση στο e-commerce, οι εταιρείες τους δεν έχουν ακόμα συγκεκριμένους στόχους ή master plans, ώστε τα σχέδια αυτά να πάρουν σάρκα και οστά.
Τιμολόγηση και κερδοφορία οι βασικές προκλήσεις
Οι δύο βασικότερες προκλήσεις για τα brands που δραστηριοποιούνται μέσω των ψηφιακών καναλιών πώλησης είναι η τιμολόγηση και η κερδοφορία. Ειδικότερα, μείζον θέμα για το 40% από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, είναι το πώς θα προσαρμόσουν τη λειτουργία της εφοδιαστικής τους αλυσίδας στις ανάγκες του e-commerce. Περίπου το 1/3 των επιχειρήσεων δεν έχει καταρτίσει τιμολογιακή πολιτική για το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ το 41% δεν διαθέτει ειδικευμένο προσωπικό ούτε έχει γνώση της διαδικασίας διαχείρισης των ηλεκτρονικών παραγγελιών.
Παρόλο που η έρευνα διεξήχθη πολύ πριν την εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, καθώς τα brands που είχαν διεισδύσει στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχουν τώρα μια ευκαιρία να δρέψουν καρπούς μέσα σε αυτό το ταχέως αναπτυσσόμενο κανάλι.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο ως συμπληρωματικό τομέα της δραστηριότητάς της, αντί για ξεχωριστή οντότητα.
Στην ουρά της λίστας για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών το λιανεμπόριο
Αρκετά πίσω βρίσκεται το λιανεμπόριο στην αξιοποίηση περαιτέρω νέων τεχνολογιών, καθώς μόνο το 61% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν δεδομένα και αναλύσεις για να σχεδιάσουν την επόμενη μέρα με βάση τις προτιμήσεις των καταναλωτών και την διαμόρφωση της αγοραστικής τους συμπεριφοράς.
Οι ερευνητές προτρέπουν τις εταιρείες να δουν το e-commerce ως μία ευκαιρία να θέσουν συγκεκριμένους στόχους, ώστε να παρακολουθούν καλύτερα τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στα online κανάλια πώλησης.
FOODReporter Τεύχος 253
Πηγή: www.boussias.com
ΙΕΛΚΑ ΕΡΕΥΝΑ: Οι καταναλωτές αποθεματοποιούν και προτιμούν ελληνικά προϊόντα
- Λεπτομέρειες
Το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, σε δείγμα 1.050 ατόμων, την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του κορονοϊού στην Ελλάδα.
«Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι καταναλωτές ετοιμάζονται για μακρά περίοδο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, αλλά και ότι αλλάζουν δραστικά και γρήγορα αγοραστικές συνήθειες», σημειώνει στο FnB Daily ο Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ.
«ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ»
Με τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών να έχουν προχωρήσει σε αποθεματοποίηση των αγορών τους από τα super market, ο Λευτέρης Κιοσές περιμένει «αναπλήρωση των αποθεμάτων ανά τακτά χρονικά διαστήματα» και προσθέτει πως, παρά την απαγόρευση στις μετακινήσεις, «η κίνηση στα super market δεν θα καμφθεί». Σχετικά με το αν παρατηρούνται ελλείψεις σε βασικά είδη super market, ο Λευτέρης Κιοσές είναι κατηγορηματικός: «Δεν παρατηρούνται ελλείψεις, η τροφοδοσία εξελίσσεται ομαλά και μόνο στα αντισηπτικά παρατηρείται δυστοκία κάλυψης της ζήτησης».
ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΟΝΤΙΝΑ SUPER MARKET - ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές: Στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60% Ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48% Προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορονοϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί.
FnB Daily Τεύχος 969
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ώρα εκπαίδευσης και εξειδίκευσης με την αιγίδα του κράτους και επίδομα 600 Ευρώ
- Λεπτομέρειες
Η δράση αφορά περισσότερους από 180.000 επιστήμονες και ελεύθερους επαγγελματίες για την παρακολούθηση προγράμματος 100 διδακτικών ωρών με πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων.
Οι κλάδοι που καλύπτονται είναι οι ακόλουθοι:
• μηχανικοί (κάθε ειδικότητας)
• οικονομολόγοι/λογιστές
• δικηγόροι (ασκούμενοι , συμβολαιογράφοι, ελεύθεροι επαγγελματίες ή με έμμισθη εντολή)
• γιατροί (κάθε ειδικότητας), οδοντίατροι, ψυχολόγοι και συναφή ιατρικά επαγγέλματα
• εκπαιδευτικοί
• ερευνητές
Οι δικαιούχοι του προγράμματος καλούνται να επιλέξουν ένα από τα 10 ακόλουθα σύγχρονα αντικείμενα κατάρτισης προκειμένου να βοηθηθούν άμεσα στον εκσυγχρονισμό των δεξιοτήτων και των γνώσεών τους στο διαρκές εξελισσόμενο ψηφιακό περιβάλλον:
1. Προστασία προσωπικών δεδομένων (GDPR/DPO)
2. Δημόσιοι Ηλεκτρονικοί Διαγωνισμοί
3. Ηλεκτρονικό Εμπόριο-Ηλεκτρονικές Συναλλαγές, με σύγχρονα λογισμικά και εργαλεία
4. Βασικές Ψηφιακές Δεξιότητες, σε λογισμικά της πλέον πρόσφατης έκδοσης
5. Σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές/ Ψηφιακή υπογραφή - Ψηφιακά πιστοποιητικά - Ψηφιακή ανταπόκριση με το δημόσιο/ Τηλεργασία & Τηλεδιάσκεψη
6. Τεχνικός προγραμματισμού έξυπνων κτιρίων (SMART BUILDINGS)
7. Διαχείριση έργων (Financial Spreadsheets/ Xρηματοοικονομική χρήση/ Πρακτικές DEVOPS) & Διαδικτυακή Συνεργασία
8. Σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές σε ψηφιακό περιβάλλον
9. Μέτρα πρόληψης και ελέγχου λοιμώξεων που σχετίζονται με χώρους παροχής φροντίδας υγείας
10. Χρήση τεχνικών και εργαλείων προώθησης μέσα από τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media Marketing), με σύγχρονα εργαλεία και mobile εφαρμογές
FMCGs: Στο +24,1% στην περίοδο του Covid-19
- Λεπτομέρειες
Εντυπωσιακή είναι η αλλαγή της πορείας και των τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου λόγω της επίδρασης του κορονοϊού, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της Nielsen για τις πωλήσεις από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την 11η εβδομάδα του 2020 (9 έως 15 Μαρτίου), σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων, o οποίος περιλαμβάνει τα FMCGs, τα φρέσκα, αλλά και τα διαρκή προϊόντα, παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του +9,8%. Στην εν λόγω αύξηση η συνεισφορά της περιόδου από 24 Φεβρουαρίου έως 15 Μαρτίου υπολογίζεται στο 80,1%.
Πιο συγκεκριμένα, στην προ Covid-19 περίοδο (έως τις 23 Φεβρουαρίου) τα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Προϊόντα παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση +1,8%, ενώ από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο + 24,1%.
Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, με +18,9% και 13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα Τρόφιμα & Ποτά στο +8,9%. Στις επιμέρους κατηγορίες των Τροφίμων & Ποτών, οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, είναι, μεταξύ άλλων, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά.
FOODReporter Τεύχος 249
Πηγή: www.boussias.com
Nielsen: Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη πτώση λόγω κορονοϊού
- Λεπτομέρειες
Έτοιμα γεύματα και αλλαντικά σημειώνουν τη μεγαλύτερη άνοδο, σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας για την περίοδο πριν την έξαρση
Τα αλκοολούχα είναι οι κύριες κατηγορίες τροφίμων που υπέστησαν ύφεση, σύμφωνα με στοιχεία της The Nielsen Company για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ και τις σουπερέτες, την εβδομάδα που έληξε την 1η Μαρτίου, σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2018. Η μείωση πωλήσεων στα κρασιά μάλιστα είναι διψήφια, ενώ πρώτες σε άνοδο έρχονται οι κατηγορίες των έτοιμων γευμάτων και των αλλαντικών.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες εκτός τροφίμων, τα είδη καθαρισμού κινήθηκαν ανοδικά, αλλά εντυπωσιακό είναι ότι μειώθηκαν οι πωλήσεις στις πάνες ενηλίκων, που θεωρούνται είδος πρώτης ανάγκης.
FOODReporter Τεύχος 243
Πηγή: www.boussias.com
Covid-19: Οι επιπτώσεις στην προσφορά και τη ζήτηση
- Λεπτομέρειες
Πόσο ανθεκτική και ευαίσθητη είναι η αλυσίδα εφοδιασμού;
Έχουν υπάρξει πολλές συζητήσεις για τη διαχείριση κινδύνων, όσον αφορά το Brexit, αλλά τώρα πολλά κράτη σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν την πανδημία COVID-19, γεγονός που, σε αντίθεση με το Brexit, δεν μπορεί να προβλεφθεί ή να σχεδιαστεί σωστά.
ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΦΙΛ
Στην Κίνα, οι έμποροι λιανικής πώλησης ανέφεραν αλλαγές στο προφίλ ζήτησης συγκεκριμένων προϊόντων, καθώς η συμπεριφορά των αγοραστών άλλαξε, ως απάντηση στο ξέσπασμα του COVID-19. Ο Sidney Huang, Chief Financial Officer της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com, δήλωσε: «Οι κατηγορίες βασικών προϊόντων, όπως τα είδη παντοπωλείου, τα νωπά προϊόντα, τα προϊόντα οικιακής χρήσης, βρίσκονται σε μεγαλύτερη ζήτηση στο διαδίκτυο, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 εβδομάδων».
Από την άλλη, η ευρωπαϊκή εταιρεία παραγωγής αλκοολούχων ποτών, Diageo, η οποία κατέχει σήματα όπως οι Guinness, Smirnoff και Johnnie Walker, έχει αναφέρει μειώσεις στην κατανάλωση στη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Kantar ανέφερε ότι τον Φεβρουάριο οι λιανικές πωλήσεις απολυμαντικών σημείωσαν αύξηση κατά 255%.
ΟΙ ON LINE ΠΩΛΗΣΕΙΣ
Μια τάση, που παρατηρήθηκε στην Κίνα από την εμφάνιση της πανδημίας, ήταν η αύξηση των online πωλήσεων. Αυτό είναι αποτέλεσμα των ανθρώπων που ανταποκρίνονται στις κυβερνητικές συμβουλές για αυτοαπομόνωση. Η Alibaba ανέφερε ότι το μέσο μέγεθος καλαθιού «αυξήθηκε σημαντικά ως αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε ηλεκτρονικές αγορές φρέσκων τροφίμων, ειδών παντοπωλείου και ευρύτερης επιλογής καθημερινών αναγκών».
Το βρετανικό σούπερ μάρκετ Ocado έχει αναφέρει «εξαιρετικά υψηλή ζήτηση», με περισσότερους πελάτες και μεγαλύτερες παραγγελίες από ό, τι συνήθως.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ
KFC και Pizza Hut άρχισαν να δοκιμάζουν τις υπηρεσίες μεταφοράς χωρίς επαφή στην Κίνα, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη μετάδοση. Οι μεταφορείς περιμένουν τον πελάτη να εμφανιστεί στο σημείο παράδοσης, προτού αφαιρέσουν το φαγητό από τη θήκη μεταφοράς και το τοποθετήσουν σε σημείο παράδοσης, που συμφωνήθηκε εκ των προτέρων από τα δύο μέρη. Στη συνέχεια, οι courier στέκονται σε απόσταση λίγων μέτρων, καθώς ο πελάτης παίρνει το φαγητό.
ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ
Ο σχεδιασμός της ζήτησης και της προσφοράς καθίσταται δύσκολος όταν αλλάζουν τα πρότυπα ζήτησης. Στην περίπτωση του COVID-19, δεν υπάρχει ένα αρκετά συγκρίσιμο ιστορικό γεγονός, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Για προϊόντα, που βρίσκονται σε ζήτηση, ως αποτέλεσμα της επιδημίας, η εφοδιαστική αλυσίδα θα έχει πρόβλημα και οι χρόνοι παράδοσης θα αυξηθούν. Αυτό θα επηρεάσει τη διαθεσιμότητα στο ράφι.
Οι έμποροι λιανικής πώλησης θα πρέπει να εξετάσουν και το σενάριο, στο οποίο οι καταναλωτές θα βγουν λιγότερο και θα απαιτήσουν περισσότερες παραδόσεις κατ ‘οίκον. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, οι έμποροι λιανικής πώλησης μπορεί να χρειαστεί να ενισχύσουν την ικανότητα παράδοσης, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση στο διαδίκτυο.
FnB Daily Τεύχος 962
Πηγή: www.fnbdaily.com
Οι γενικές οδηγίες προφύλαξης της εφοδιαστικής και των εμπορευματικών μεταφορών από τον κορωνοϊό
- Λεπτομέρειες
Επίσης, μπορεί να του δώσει έναν πλαστικό φάκελο που έχει απολυμανθεί να βάλει τα έγγραφα μέσα (αν υπάρχουν).
β. Να ακολουθούν πιστά τους κανόνες που ορίζουν οι εταιρείες και τα μέτρα προστασίας που τυχόν έχουν λάβει
γ. Να παραμένουν στην καμπίνα του οχήματος καθ’ όλη τη διάρκεια φόρτωσης/εκφόρτωσης ή σε ενδεδειγμένο χώρο αναμονής
δ. Να ανταλλάσουν τα συνοδευτικά έγγραφα με τη χρήση γαντιών μιας χρήσης και χειρουργικής μάσκας σε πλαστικό φάκελο, ο οποίος απολυμαίνεται μετά από κάθε χρήση ε. Να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας με όσους έρχονται σε επαφή/ έχουν συνεργασία.
Αναρτήστε σχετικές οδηγίες σε όλα τα πολυσύχναστα σημεία εντός των εγκαταστάσεων, ώστε να μην υπάρχει η δικαιολογία ότι κάποιος δεν είδε την ανακοίνωση!
- ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΧΝΗ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, ο έλεγχος επέκτασής του θα αφορά τους εργαζομένους στη συγκεκριμένη μονάδα, όπου αυτό εμφανίστηκε.
Το συνεργείο καθαριότητας πρέπει να περιπολεί τακτικά (κάθε 1-2 ώρες) κάθε διαμέρισμα και να απολυμαίνει οτιδήποτε μπορεί κάποιος να αγγίξει με τα χέρια του! Φυσικά, με τα σωστά υλικά και με σχολαστικότητα.
- ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ: ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ
Στο 20 λεπτο αυτό οι εγκαταστάσεις θα απολυμαίνονται. Κάθε διαμέρισμα και βάρδια θα πρέπει να κάνουν διάλειμμα διαφορετική ώρα από τα άλλα διαμερίσματα.
Και ΠΡΟΣΟΧΗ στην καντίνα ή την τραπεζαρία (αν υπάρχει): πρέπει να απολυμαίνονται όλες οι επιφάνειες αμέσως μετά την χρήση από την ομάδα που έκανε διάλειμμα. Οπότε, αν έχουμε κρούσμα σε μια ομάδα, δεν θα επηρεάζονται οι άλλες.
- ΕΦΕΔΡΕΙΑ
Η αποθήκη, όπου εμφανίστηκε το κρούσμα, θα απολυμανθεί και θα πρέπει να υπάρχει βάρδια να τη λειτουργήσει (για 14 μέρες, τουλάχιστον, μέχρι να επιστρέψει -καλώς εχόντων των πραγμάτων- η προηγούμενη). Φυσικά, πρέπει να προβλεφθεί και εφεδρεία οδηγών (και εφεδρικά οχήματα–εταιρικά και υπεργολάβου).
- ΤΗΛΕ-ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ
Ακόμη, ενδέχεται να υπάρξει επέκταση ωραρίου βαρδιών, προκειμένου να επιτευχθεί κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, αν προκύψουν.
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ—ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
- PLAN Β ΚΑΙ C
Ο Υπεύθυνος θα πρέπει να γνωρίζει ποιος θα κάνει την γενική απολύμανση (νέφωση) σε περίπτωση κρούσματος (ει δυνατόν, να έχει προσυμφωνήσει και τιμή).
Κορωνοϊός: Μείωση ΦΠΑ στο 6% από 24% σε προϊόντα υγιεινής
- Λεπτομέρειες
(α) οι μάσκες και τα γάντια
(β) τα αντισηπτικά διαλύματα, μαντιλάκια και άλλα παρασκευάσματα
(γ) το σαπούνι και άλλα παρασκευάσματα για την ατομική υγιεινή
(δ) η αιθυλική αλκοόλη, εφόσον χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη από τη βιομηχανία για την παραγωγή αντισηπτικών
Συνδέεται με το διαδίκτυο ο «ψηφιακός καταναλωτής»
- Λεπτομέρειες
Τον «ψηφιακό καταναλωτή» θέτει σε λειτουργία από σήμερα το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σε μία προσπάθεια να εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με στόχο τη συγκράτηση των τιμών και φυσικά την καλύτερη δυνατή ενημέρωση των καταναλωτών για το τι πωλείται, πού και πόσο.
Ο «ψηφιακός καταναλωτής» θα λειτουργήσει ως μία εφαρμογή που θα κατεβάζει κάθε ενδιαφερόμενος στο κινητό του προκειμένου να αναζητεί μέσω αυτής τις τιμές και τις προσφορές όλων των βασικών αγαθών που διακινούνται από τα οργανωμένα δίκτυα.
Η εν λόγω εφαρμογή θα δίνει τη δυνατότητα στον κάθε καταναλωτή να καταγράφει και να εντοπίζει τις φτηνότερες τιμές στις οποίες πωλούνται τα αγαθά που επιθυμεί να αγοράσει και να διαμορφώσει το σχετικό καλάθι βασιζόμενος και στο συνολικό κόστος του.
Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει τιμές για περισσότερους από 1.000 βασικούς κωδικούς καταναλωτικών αγαθών και σε αυτήν θα συμμετέχουν όλες οι μεγάλες – επώνυμες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Στις προθέσεις του υπουργείου είναι σε δεύτερο χρόνο να εμπλουτίσει και με νέους κωδικούς την εφαρμογή του «ψηφιακού καταναλωτή», ώστε να καλύψει πλήρως τις ανάγκες ενημέρωσης των καταναλωτών.
FOODReporter Τεύχος 234
Πηγή: www.boussias.com