ZooM fatigue: Η κούραση των βιντεοκλήσεων!
- Λεπτομέρειες
Πώς να καταπολεμήσετε το φαινόμενο «ZooM fatigue»
Με την έλευση της πανδημίας και το lockdown σε πολλές χώρες, οι επιχειρήσεις προσπάθησαν να προσαρμοστούν και να συνεχίσουν τις εργασίες τους online. Η τηλεδιάσκεψη έγινε μέρος της εργασίας μας.
Αν διαπιστώσετε ότι είστε πιο εξαντλημένοι στο τέλος της εργάσιμης ημέρας από ό, τι στο παρελθόν, δεν είστε μόνοι. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι αναφορές στο φαινόμενο "Zoom fatigue" εμφανίζονται όλο και συχνότερα και αφορούν στην κόπωση από τις καθημερινές τηλεδιασκέψεις, στις οποίες καταφεύγουμε πλέον ως μέσο επικοινωνίας και εργασίας.
Γιατί οι βιντεοκλήσεις θεωρούνται τόσο εξαντλητικές;
Επειδή μας αναγκάζουν να επικεντρωθούμε πιο προσεκτικά στις συνομιλίες, αφού το έτερο πρόσωπο βρίσκεται μόνο 20 εκατοστά από το βλέμμα μας.
Υπάρχει, επιπλέον, το άγχος της «απόδοσης» όταν γνωρίζουμε ότι όλοι μας κοιτάζουν.
Επίσης, μέσα σε λίγη ώρα, πρέπει να απορροφήσουμε όλες τις πληροφορίες που μας παρατίθενται, χωρίς την δυνατότητα διαλείμματος.
Μπορούμε να παραδεχτούμε ότι σε πολλές περιπτώσεις βιντεοκλήσεων, δεν αντιστεκόμαστε στον πειρασμό να προβούμε και σε άλλες παράλληλες ενέργειες, όπως να ελέγξουμε το email μας ή να στείλουμε μήνυμα σε έναν φίλο.
Φυσικά, καταλήγουμε να μην ακούμε ολοκληρωτικά, όταν αποσπάται η προσοχή μας. Και επιπλέον, πολύ συχνά οι τηλεδιασκέψεις δεν έχουν ούτε ωράριο, ούτε όριο στον αριθμό τους.
Υπάρχουν όμως μερικά tips που μπορούμε να ακολουθήσουμε, ώστε να εξομαλύνουμε την πίεση και να αντιμετωπίσουμε την κούραση.
Αποφεύγουμε την πολλαπλή εργασία.
Η έρευνα που αναφέρει το Harvard Business Publishing δείχνει ότι η προσπάθεια να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα μειώνει την απόδοσή μας. Επειδή πρέπει να απενεργοποιήσουμε και να ενεργοποιήσουμε ορισμένα μέρη του εγκεφάλου μας για διαφορετικούς τύπους εργασίας, η εναλλαγή μεταξύ εργασιών μπορεί να μας κοστίσει έως και το 40% του παραγωγικού μας χρόνου.
Κάνουμε μικρά διαλείμματα.
Ακόμα και κατά την διάρκεια της βιντεοκλήσης, είναι αποδεκτό να ελαχιστοποιούμε το παράθυρο συνομιλίας για μερικά δευτερόλεπτα και να κοιτάζουμε μακριά από τον υπολογιστή μας ή απλώς να μην κοιτάζουμε στην οθόνη για λίγο.
Μειώνουμε τα ερεθίσματα στην οθόνη.
Στους περισπασμούς συμπεριλαμβάνεται ακόμα και ο περίγυρος του συνομιλητή μας μέσα από την οθόνη. Ιδίως εάν είναι πολλοί οι συνομιλητές. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένας διαμεσολαβητής μπορεί να δίνει το λόγο ή να ορίζει την σειρά ομιλίας, έτσι ώστε στα μεσοδιαστήματα να αποφεύγεται το «άγχος» της συμμετοχής.
Προτείνουμε την αλλαγή κάποιων τηλεδιασκέψεων.
Αν είναι εφικτό προτείνουμε μία απλή κλήση ή την αποστολή e-mail. Ειδικότερα με τους συνεργάτες αυτό είναι παραδεκτό. Ας αφήσουμε τις βιντεοκλήσεις για τους πελάτες μας ή για λόγους δικτύωσης.
Μερικές από αυτές τις συμβουλές μπορεί να είναι δύσκολο να ακολουθηθούν στην αρχή. Ωστόσο, ακολουθώντας αυτά τα βήματα, πραγματικά μπορούμε να αποφύγουμε την εξάντληση από μία ακόμα συνομιλία μέσω βίντεο.
Διαβάστε περισσότερα: https://hbr.org/2020/04/how-to-combat-zoom-fatigue
Πηγή: https://hbr.org
Smartphones: Οι κινεζικές εταιρείες απειλούν τα μερίδια της Samsung και της Apple
- Λεπτομέρειες
Πώς επηρέασε τον κλάδο ο κορονοϊός στο α’ τρίμηνο 2020
Πτώση της τάξεως του 10% κατέγραψε σε ετήσια βάση η παραγωγή smartphones κατά το α’ τρίμηνο του 2020, στις 280 εκατ. μονάδες περίπου, που είναι το χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας, σύμφωνα με μελέτη της TrendForce, η οποία αποδίδει την πτώση αυτή στις επιπτώσεις του κορονοϊού σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της TrendForce, η Samsung διατήρησε την πρωτοκαθεδρία ως προς το μερίδιο αγοράς, με ποσοστό 23,3%, παρότι η παραγωγή της μειώθηκε κατά 9,9% σε ετήσια βάση, ενώ και η Huawei διατήρησε τη δεύτερη θέση με ποσοστό 16,4%. Στην τρίτη θέση παρέμεινε η Apple, με ποσοστό 13,5% και μείωση παραγωγής της τάξεως του 8,7% σε ετήσια βάση, ενώ ακολουθούν οι Xiaomi (8,8%), OPPO (8,6%) και Vivo (8,2%).
Κινεζική αντεπίθεση
Κατά την εκτίμηση της TrendForce, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους η Samsung και η Apple θα χάσουν μερίδιο αγοράς, πέφτοντας στο 20,3% και στο 12,6% αντίστοιχα, με τις κινεζικές εταιρείες να αυξάνουν αντίθετα τα δικά τους μερίδια, εφόσον η κινεζική οικονομία συνεχίσει να ανακάμπτει από τον κορονοϊό, και με δεδομένο ότι θα εξακολουθήσουν να ασκούν ισχυρή πίεση στην παρουσία της Samsung στις αγορές της Ινδίας και της νοτιοανατολικής Ασίας. Η Huawei εκτιμάται ότι θα αυξήσει την παραγωγή της κατά 2 εκατομμύρια μονάδες, ανεβάζοντας το μερίδιό της στο 16,7%. Αύξηση μεριδίου αναμένεται και για την Xiaomi, στο 9,6%, παρά το ισχυρό πλήγμα που δέχεται λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού στην Ινδία και την Ινδονησία, όμως η Xiaomi προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει στην πέμπτη θέση της κατάταξης, με την OPPO να την προσπερνά με μερίδιο 10,5%. Η TrendForce αναθεώρησε εξάλλου επί τα χείρω την πρόβλεψή της για την ετήσια παραγωγή smartphones στα 1,24 δισεκατομμύρια μονάδες, μειωμένη κατά 11,3% έναντι του 2019.
Η αγορά του 5G
Σύμφωνα με την TrendForce, οι επιπτώσεις της πανδημίας ανέκοψαν το momentum της μετάβασης από το 4G στο 5G κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020. Στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, εκτιμάται ότι η κινεζική αγορά των smartphones θα κινηθεί ταχύτερα προς το 5G.
Η εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι η παραγωγή κινητών τηλεφώνων 5G θα κινηθεί φέτος στις 200 εκατ. μονάδες, με ποσοστό διείσδυσης 16% στη συνολική αγορά των smartphones. Σημειωτέον ότι πάνω από το 60% της συγκεκριμένης αγοράς του 5G ανήκει σε κινεζικές εταιρείες.
NetFAX Τεύχος 4387
Πηγή: www.boussias.com
eBay: Ειδική σελίδα για τους Έλληνες εμπόρους - Επενδύει €1 εκατ.
- Λεπτομέρειες
Η eBay έχει δημιουργήσει ειδική σελίδα στην πλατφόρμα της, προκειμένου οι καταναλωτές να βρίσκουν τα ελληνικά προϊόντα. «Στη δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους Έλληνες εμπόρους και μέσω αυτής της πλατφόρμας μπορεί να γίνει εξειδικευμένη αναζήτηση των ελληνικών προϊόντων», αναφέρει η εταιρεία στο BnB Daily και προσθέτει πως «παράλληλα με αυτή την πρωτοβουλία τρέχουν και άλλα προγράμματα».
ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ E-SHOPS
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Έλληνες φτιάχνουν e-shops σε μία προσπάθεια να μην χάσουν το πελατολόγιό τους από το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων. «Παρά την άρση των μέτρων η ανοδική τάση της ανάπτυξης e-shops θα συνεχίσει να καταγράφεται, καθώς υπάρχει περίπτωση να υπάρξουν εκ νέου περιοριστικά μέτρα», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.
ΕΠΕΝΔΥΕΙ €1 ΕΚΑΤ. ΣΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΜΕ
Παράλληλα, η eBay λανσάρει το πρόγραμμα Always Open, σχεδιάζοντας να επενδύσει έως €1 εκατ. σε ελληνικές επιχειρήσεις, δίνοντας τους την ευκαιρία να ανοίξουν δωρεάν το δικό τους διαδικτυακό κατάστημα μέσα στην πλατφόρμα, χωρίς να καταβάλλουν προμήθεια. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία φιλοδοξεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες, που βιώνουν, λόγω της κρίσης του κορονοϊού.
Επιπρόσθετα, η εταιρία προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης, στα αγγλικά και στα ελληνικά, από εκπροσώπους της. Έτσι, οι ιδιοκτήτες των εταιριών που ανοίγουν νέα καταστήματα στην eBay θα ωφεληθούν από το πρόγραμμα.
Η eBay προσφέρει:
Εκπαίδευση και εξειδικευμένο σύστημα υποστήριξης: Εκπρόσωποι της εταιρίας μαθαίνουν στους πωλητές τον τρόπο, με τον οποίο θα μπορούν οι ίδιοι να ανοίξουν το δικό τους κατάστημα στην eBay και να πουλάνε τα αγαθά τους διαδικτυακά.
Αναλαμβάνει τις προμήθειες: Οι πωλητές θα μπορούν να ανοίξουν το κατάστημα τους δωρεάν και χωρίς να καταβάλλουν προμήθειες, για ένα τρίμηνο Με τη συνδρομή στο eBay Store, οι επιχειρηματίες μπορούν να δημιουργήσουν δωρεάν λίστα με 50.000 προϊόντα, έως και τις 31 Ιουλίου.
Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στη νέα αυτή πρωτοβουλία μπορούν να προχωρήσουν σε εγγραφή εδώ.
FnB Daily Τεύχος 988
Πηγή: www.fnbdaily.com
ΕΕΑ: Οι 3 στους 4 καταναλωτές επιλέγουν ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα
- Λεπτομέρειες
Η μεγάλη στροφή, που παρατηρείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στις αγορές μέσω e-shop είναι το βασικό συμπέρασμα της πρώτης μεγάλης έρευνας που πραγματοποίησε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της το 88% των Ελλήνων χρησιμοποιούν πλέον τακτικά το Ίντερνετ, ενώ το 2% μπαίνει κάποιες φορές το μήνα.
ΝΕΑ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Ο βαθμός εξάπλωσης της χρήσης του διαδικτύου στη συναλλακτική συμπεριφορά του πληθυσμού καταγράφεται σημαντικά αυξημένος – γεγονός αναμενόμενο, ενώ η στροφή του καταναλωτή στις αγορές μέσω e-shops σηματοδοτεί μια νέα αγοραστική συμπεριφορά, γεγονός που οφείλει να απασχολήσει περαιτέρω τα Επιμελητήρια, ως προς τις δυνατότητες παρέμβασης για την υποστήριξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας των μελών τους.
ΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ
Η πανδημία έχει επιδράσει καταλυτικά στη στροφή εργοδοτών και εργαζομένων προς την τηλεργασία, γεγονός που θα πρέπει να εκτιμηθεί σε βάθος χρόνου, καθώς απαιτούνται μεγάλες και ριζικές θεσμικές παρεμβάσεις από πλευράς πολιτείας, προκειμένου να τεθούν κανόνες και εκσυγχρονιστικά πλαίσια για την εδραίωσή της.
Η ψηφιοποίηση του μεγαλύτερου μέρους των συναλλαγών μεταξύ κράτους-πολίτη, δημιουργεί τις προϋποθέσεις στα επιμελητήρια για να περιορίσουν στο ελάχιστο την ανάγκη φυσικής παρουσίας των μελών τους κατά τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους. Ο βαθμός ετοιμότητας των επιμελητηρίων στη κατεύθυνση αυτή αναμένεται να αναδείξει και την αναγκαιότητα της παροχής νέων υπηρεσιών προς τα μέλη τους, αφού το πεδίο της παραδοσιακής συναλλαγής τους με αυτά θα αποτελέσει ψηφιακό παρελθόν.
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Στο 20% ανέρχεται το ποσοστό αυτών που πραγματοποιούν από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα αγορές από e-shop, σε σύγκριση πριν από την επιδημία του covid-19 (9%), ενώ το 31% αγοράζει κάποιες φορές το μήνα.
Επίσης:
37% είναι το ποσοστό των Ελλήνων που συναλλάσσονται από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα ηλεκτρονικά με το Δημόσιο και τις Τράπεζες, ενώ το 38% πράττει το ίδιο κάποιες φορές το μήνα.
57% αξιοποιούν την τηλε-εργασία τακτικά.
52% των καταναλωτών επισκέπτονται τακτικά καταστήματα της περιοχής τους τροφίμων, φαρμακεία, περίπτερα για αγορά διαφόρων ειδών, ποσοστό που εμφανίζεται μειωμένο σε σύγκριση με πριν από την πανδημία όπου ήταν στο με 71%.
BNB DAILY Τεύχος 497
Πηγή: www.bnbdaily.gr
IRI: Από τα καθαριστικά στα προϊόντα ζαχαροπλαστικής
- Λεπτομέρειες
Εξισορρόπηση ανάμεσα στις υπερκατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (είδη οικιακής χρήσης, είδη προσωπικής υγιεινής και τρόφιμα), σε επίπεδο πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, καταγράφει η τελευταία έρευνα αγοράς της IRI με εβδομάδα αναφοράς αυτήν που έληξε στις 12 Απριλίου, δηλαδή το διάστημα πριν την Μεγάλη Εβδομάδα.
Έρευνα: Στροφή των επιχειρήσεων στις τεχνολογικές επενδύσεις λόγω πανδημίας
- Λεπτομέρειες
Αυξημένη είναι η αγωνία των επιχειρήσεων για τις επιπτώσεις της πανδημίας στις πωλήσεις, την κερδοφορία και τους εργαζομένους τους, όπως αποτυπώνεται η εικόνα στην ελληνική αγορά μέσα από την έρευνα «Βαρόμετρο Αγοράς - COVID-19 και Εφοδιαστική Αλυσίδα».
Η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων δηλώνει πως έχει ήδη επηρεαστεί από την εξάπλωση του κορονοϊού. Ωστόσο, μόλις το 33% των επιχειρήσεων προγραμματίζει αναστολή των επενδύσεων, ενώ 2 στους 3 οργανισμούς θα προχωρήσουν σε επενδύσεις, κυρίως στον τομέα της Τεχνολογίας.
Βασικά συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνουν τα εξής:
- 98% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η επιχείρηση έχει επηρεαστεί από την πανδημία, με το 91% να απαντά ότι επηρεάστηκε “Πολύ” ή “Αρκετά”.
- 43% δηλώνει ότι το εργατικό δυναμικό έχει μειωθεί στον οργανισμό τους, ενώ 59% πιστεύει πως το ανθρώπινο δυναμικό θα μειωθεί στο μέλλον.
- 65% παρατήρησε αύξηση στη χρήση της Τεχνολογίας στην επιχείρηση.
Σε σχέση με έκτακτα μέτρα που έχουν λάβει οι επιχειρήσεις:
- 78% έχει υιοθετήσει εργασία εξ αποστάσεως και
- 73% έχει προβεί σε αναθεώρηση των διαδικασιών.
- 37% είδε μείωση του ανθρώπινου δυναμικού στην Αποθήκη και τη Διανομή.
Διαβάστε περισσότερα: https://bit.ly/35mDsku
Ελλάδα: Τουλάχιστον 75% κάτω ο τουρισμός
- Λεπτομέρειες
- το κακό, κατά το οποίο η σεζόν θα περιοριστεί σε ελάχιστους μήνες
- και το καταστροφικό, κατά το οποίο η σεζόν δε θα ξεκινήσει καν, κυρίως σε ότι αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό.
Ο κίνδυνος των διμερών κρατικών συμφωνιών και η απειλή του «εσωτερικού τουρισμού»
Η Ελλάδα αντιμετωπίζει δύο αρνητικές για τον εισερχόμενο τουρισμό τάσεις:
- η πρώτη αφορά στη στάση αρκετών ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, με πιο χαρακτηριστική και πρόσφατη αυτή της Γαλλίας, που προτρέπουν τους πολίτες τους να κάνουν διακοπές εντός συνόρων.
- η δεύτερη αφορά στη διαφαινόμενη πρακτική κάποιων χωρών, όπως η Αυστρία, να συνάψουν διμερείς κρατικές συμφωνίες για να ανοίξουν τα μεταξύ τους σύνορα.
Στην Ιταλία, οι ξενοδόχοι έχουν ήδη ξεκινήσει προετοιμασίες για να υποδεχθούν τουρίστες.
Στην Ελλάδα, οι ξενοδόχοι περιμένουν ακόμα τα πρωτόκολλα υγείας που θα συστήσουν οι υγειονομικές αρχές για τους νέους κανόνες λειτουργίας με τήρηση αποστάσεων σε χώρους υποδοχής, εστίασης και παραλίες.
Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ) τονίζει ότι είναι κρίσιμο οι όροι να είναι κοινοί τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να διασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού. Όμως, η μέχρι τώρα κατακερματισμένη αντίδραση της Ευρώπης απέναντι στην πανδημία δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.
Οι αλλαγές στη λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών (με την χρήση προστατευτικού εξοπλισμού και τις άδειες θέσεις), αλλά και των ξενοδοχείων (μείωση των διαθέσιμων κλινών, αποστάσεις στους χώρους κλπ) αναμένεται να αυξήσουν το κόστος. Το γεγονός αυτό γεννά φόβους ότι οι τιμές των τουριστικών πακέτων θα εκτοξευτούν, κάνοντας τις διακοπές στο εξωτερικό «προνόμιο των λίγων».
Από την άλλη πλευρά, η μειωμένη ζήτηση αναμένεται να εξισορροπήσει αυτή την τάση, αφού οι επιχειρήσεις θα χρειαστεί να παρουσιάσουν ελκυστικά πακέτα για να προσελκύσουν τους επιφυλακτικούς ταξιδιώτες.
Συγκριτικό πλεονέκτημα η επιτυχία στον περιορισμό της πανδημίας
Η ελληνική κυβέρνηση πιστεύει ότι η επιτυχημένη αντιμετώπιση του κορονοϊού θα δώσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην χώρα, καθώς αναδεικνύεται ως ένας από τους πιο ασφαλείς τουριστικούς προορισμούς και από υγειονομική άποψη.
Κλειδί θα είναι η εφαρμογή μεθόδων, ώστε να ελέγχονται άμεσα και αποτελεσματικά για πιθανό κρούσμα οι επισκέπτες που έρχονται στην Ελλάδα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα γίνονται τεστ ανίχνευσης του COVID-19 στα αεροδρόμια, είτε σε όλους τους τουρίστες, είτε σε αυτούς που υποδεικνύουν ως "ύποπτους" θερμικές κάμερες.
Επίσης, εξετάζονται οι όροι με τους οποίους θα επαναλειτουργήσουν τα ξενοδοχεία, με αλλαγές (για να τηρούνται μέτρα ελάχιστης απόστασης) στους χώρους εστίασης, στις παραλίες, στα μπαρ και με πρόβλεψη για εφεδρικά δωμάτια που θα λειτουργήσουν ως πιθανές "καραντίνες".
Διαβάστε περισσότερα: https://gr.euronews.com/2020/04/21/ellada-toulaxiston-75-kato-o-tourismos
Πηγή: euronews.
Nielsen: Το παράδειγμα της Κίνας και πώς μπορεί να επηρεάσει το παγκόσμιο λιανεμπόριο
- Λεπτομέρειες
Πηγή: www.boussias.com
E-commerce: Ανέτοιμα τα brands να επενδύσουν στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
- Λεπτομέρειες
Τι δείχνει έρευνα των Profitero και Kantar για τη στρατηγική των επιχειρήσεων αναφορικά με την ψηφιακή μεταρρύθμισή τους
Τα brands δεν είναι πλήρως προετοιμασμένα να κατακτήσουν τον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα που διεξήγαν από κοινού οι εταιρείες μέτρησης Profitero και Kantar, στην οποία συμμετείχαν 200 εμπορικά σήματα παγκοσμίως στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου και παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Συγκεκριμένα, μόλις το 17% των συμμετεχόντων έχει ηγετική θέση στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, ενώ το 71% αναφέρει ότι εστιάζει μεν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει το ρυθμό ανάπτυξης ανταγωνιστικών brands.
Άξιο προσοχής είναι ότι πολλά εμπορικά σήματα δεν έχουν συγκεκριμένη στρατηγική για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Ενώ 4 στις 10 διοικήσεις επιχειρήσεων έχουν θέσει ως προτεραιότητα την εστίαση στο e-commerce, οι εταιρείες τους δεν έχουν ακόμα συγκεκριμένους στόχους ή master plans, ώστε τα σχέδια αυτά να πάρουν σάρκα και οστά.
Τιμολόγηση και κερδοφορία οι βασικές προκλήσεις
Οι δύο βασικότερες προκλήσεις για τα brands που δραστηριοποιούνται μέσω των ψηφιακών καναλιών πώλησης είναι η τιμολόγηση και η κερδοφορία. Ειδικότερα, μείζον θέμα για το 40% από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, είναι το πώς θα προσαρμόσουν τη λειτουργία της εφοδιαστικής τους αλυσίδας στις ανάγκες του e-commerce. Περίπου το 1/3 των επιχειρήσεων δεν έχει καταρτίσει τιμολογιακή πολιτική για το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ το 41% δεν διαθέτει ειδικευμένο προσωπικό ούτε έχει γνώση της διαδικασίας διαχείρισης των ηλεκτρονικών παραγγελιών.
Παρόλο που η έρευνα διεξήχθη πολύ πριν την εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, καθώς τα brands που είχαν διεισδύσει στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχουν τώρα μια ευκαιρία να δρέψουν καρπούς μέσα σε αυτό το ταχέως αναπτυσσόμενο κανάλι.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο ως συμπληρωματικό τομέα της δραστηριότητάς της, αντί για ξεχωριστή οντότητα.
Στην ουρά της λίστας για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών το λιανεμπόριο
Αρκετά πίσω βρίσκεται το λιανεμπόριο στην αξιοποίηση περαιτέρω νέων τεχνολογιών, καθώς μόνο το 61% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν δεδομένα και αναλύσεις για να σχεδιάσουν την επόμενη μέρα με βάση τις προτιμήσεις των καταναλωτών και την διαμόρφωση της αγοραστικής τους συμπεριφοράς.
Οι ερευνητές προτρέπουν τις εταιρείες να δουν το e-commerce ως μία ευκαιρία να θέσουν συγκεκριμένους στόχους, ώστε να παρακολουθούν καλύτερα τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στα online κανάλια πώλησης.
FOODReporter Τεύχος 253
Πηγή: www.boussias.com
ΙΕΛΚΑ ΕΡΕΥΝΑ: Οι καταναλωτές αποθεματοποιούν και προτιμούν ελληνικά προϊόντα
- Λεπτομέρειες
Το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, σε δείγμα 1.050 ατόμων, την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του κορονοϊού στην Ελλάδα.
«Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι καταναλωτές ετοιμάζονται για μακρά περίοδο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, αλλά και ότι αλλάζουν δραστικά και γρήγορα αγοραστικές συνήθειες», σημειώνει στο FnB Daily ο Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ.
«ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ»
Με τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών να έχουν προχωρήσει σε αποθεματοποίηση των αγορών τους από τα super market, ο Λευτέρης Κιοσές περιμένει «αναπλήρωση των αποθεμάτων ανά τακτά χρονικά διαστήματα» και προσθέτει πως, παρά την απαγόρευση στις μετακινήσεις, «η κίνηση στα super market δεν θα καμφθεί». Σχετικά με το αν παρατηρούνται ελλείψεις σε βασικά είδη super market, ο Λευτέρης Κιοσές είναι κατηγορηματικός: «Δεν παρατηρούνται ελλείψεις, η τροφοδοσία εξελίσσεται ομαλά και μόνο στα αντισηπτικά παρατηρείται δυστοκία κάλυψης της ζήτησης».
ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΟΝΤΙΝΑ SUPER MARKET - ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές: Στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60% Ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48% Προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορονοϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί.
FnB Daily Τεύχος 969
Πηγή: www.fnbdaily.com
Ώρα εκπαίδευσης και εξειδίκευσης με την αιγίδα του κράτους και επίδομα 600 Ευρώ
- Λεπτομέρειες
Η δράση αφορά περισσότερους από 180.000 επιστήμονες και ελεύθερους επαγγελματίες για την παρακολούθηση προγράμματος 100 διδακτικών ωρών με πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων.
Οι κλάδοι που καλύπτονται είναι οι ακόλουθοι:
• μηχανικοί (κάθε ειδικότητας)
• οικονομολόγοι/λογιστές
• δικηγόροι (ασκούμενοι , συμβολαιογράφοι, ελεύθεροι επαγγελματίες ή με έμμισθη εντολή)
• γιατροί (κάθε ειδικότητας), οδοντίατροι, ψυχολόγοι και συναφή ιατρικά επαγγέλματα
• εκπαιδευτικοί
• ερευνητές
Οι δικαιούχοι του προγράμματος καλούνται να επιλέξουν ένα από τα 10 ακόλουθα σύγχρονα αντικείμενα κατάρτισης προκειμένου να βοηθηθούν άμεσα στον εκσυγχρονισμό των δεξιοτήτων και των γνώσεών τους στο διαρκές εξελισσόμενο ψηφιακό περιβάλλον:
1. Προστασία προσωπικών δεδομένων (GDPR/DPO)
2. Δημόσιοι Ηλεκτρονικοί Διαγωνισμοί
3. Ηλεκτρονικό Εμπόριο-Ηλεκτρονικές Συναλλαγές, με σύγχρονα λογισμικά και εργαλεία
4. Βασικές Ψηφιακές Δεξιότητες, σε λογισμικά της πλέον πρόσφατης έκδοσης
5. Σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές/ Ψηφιακή υπογραφή - Ψηφιακά πιστοποιητικά - Ψηφιακή ανταπόκριση με το δημόσιο/ Τηλεργασία & Τηλεδιάσκεψη
6. Τεχνικός προγραμματισμού έξυπνων κτιρίων (SMART BUILDINGS)
7. Διαχείριση έργων (Financial Spreadsheets/ Xρηματοοικονομική χρήση/ Πρακτικές DEVOPS) & Διαδικτυακή Συνεργασία
8. Σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές σε ψηφιακό περιβάλλον
9. Μέτρα πρόληψης και ελέγχου λοιμώξεων που σχετίζονται με χώρους παροχής φροντίδας υγείας
10. Χρήση τεχνικών και εργαλείων προώθησης μέσα από τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media Marketing), με σύγχρονα εργαλεία και mobile εφαρμογές