Σε κίνδυνο τα προϊόντα ΠΓΕ σε περίπτωση μη συμφωνίας με ΕΕ
- Λεπτομέρειες
Το Ηνωμένο Βασίλειο θα αντιμετωπίζεται ως τρίτη χώρα σε περίπτωση, που υπάρξει Brexit χωρίς συμφωνία, όπως αναφέρεται σε δελτίο τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με οδηγίες προς τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, προκειμένου να προετοιμαστούν, αφού θα σταματήσει να ισχύει το μεταξύ τους πρωτογενές και παραγωγό δίκαιο της ΕΕ.
Ιδιαίτεροι κίνδυνοι και μνεία γίνεται για την περίπτωση των Γεωγραφικών Ενδείξεων, οι οποίες δε θα προστατεύονται στο έδαφος του Ηνωμένου Βασιλείου, εφόσον δεν παραχθεί ανάλογη νομοθεσία από τη χώρα. Η Μεγάλη Βρετανία, παρά το γεγονός ότι έχει εκδηλώσει την πρόθεσή της να υιοθετήσει συστήματα ποιότητας αντίστοιχα με αυτά της ΕΕ, δεν έχει εκδώσει έως σήμερα σχετική νομοθεσία ή οδηγίες σχετικά με την διαδικασία αίτησης προστασίας μιας γεωγραφικής ένδειξης στην επικράτειά της, ενώ στη σχετική ιστοσελίδα παραπέμπει για περαιτέρω οδηγίες εντός Οκτωβρίου.
ΠΩΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΟΙ ΓΕ
Ο κίνδυνος για τις ευρωπαϊκές ΓΕ - και επομένως και για τις ελληνικές - θα προέλθει από το αν οι ΓΕ, ιδίως οι εμβληματικές, καταπέσουν σε κοινές (generic) στο έδαφος του Ηνωμένου Βασιλείου ή αν κάποιος τρίτος ζητήσει κατοχύρωση εμπορικού σήματος, καθώς ενδεχομένως να υπάρξουν συμφέροντα, τα οποία θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν το κενό, που θα προκύψει από την αποχώρηση άνευ συμφωνίας και την τυχόν έλλειψη νομοθεσίας για την προστασία των ΓΕ.
FnB Daily Τεύχος 866
Πηγή: www.fnbdaily.com
Επιστροφή του καταναλωτικού κοινού στην ποιότητα ως βασικό κριτήριο επιλογής αγαθών
- Λεπτομέρειες
Υψηλή αξιολόγηση του value-for-money στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ
Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) στην ετήσια πανελλήνια έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ, με δείγμα 2.000 ατόμων, εξετάζει ανάμεσα σε άλλα θέματα την αγοραστική εμπειρία στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Τα αποτελέσματα προσφέρουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε σχέση με καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, καθώς και σημαντικές απόψεις των Ελλήνων καταναλωτών σε σχέση με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες στα καταστήματα των αλυσίδων σουπερμάρκετ.
Ένα από τα συμπεράσματα που εξάγεται στην πιο πρόσφατη έρευνα είναι η επιστροφή του καταναλωτικού κοινού στην ποιότητα ως βασικό κριτήριο επιλογής προϊόντων. Μία από τις βασικές τάσεις που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια είναι η πολύπλοκη σχέση που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στην ποιότητα και στην τιμή, λόγω και της οικονομική κρίσης.
Όπως φαίνεται στο σχήμα 1 οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια αξιολογούν όλο και πιο θετικά την παρεχόμενη αξία σε σχέση με την τιμή που λαμβάνουν στις αγορές τους από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Η παρεχόμενη αξία (Value for Money) εμφανίζεται κυρίως με την αγοραστική εμπειρία και τα επώνυμα και ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα (αλλά και τη γενικότερη συμβολή του κλάδου στη ζωή του καταναλωτή π.χ. εταιρική κοινωνική ευθύνη, δημιουργία θέσεων εργασίας, υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας κλπ).
Παράλληλα όμως, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει τρόφιμα με βασικό κριτήριο την ποιότητα και δευτερευόντως τα χρήματα που δίνει. Όπως φαίνεται στο σχήμα 2, για πρώτη φορά δηλαδή η αξία το value for money (σχέση αξίας-τιμής) που απολαμβάνει ο καταναλωτής διαμορφώνεται πρωτευόντως από την ποιότητα και δευτερευόντως από την τιμή.
Οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ άλλωστε έχουν προσαρμοστεί σε αυτή την τάση, προσπαθώντας να παρέχουν πρώτον υψηλή ποιότητα για τον καταναλωτή και δεύτερον εναλλακτικές προϊοντικές επιλογές στον καταναλωτή, μέσω αύξησης της ποικιλίας των γνωστών επωνύμων προϊόντων, αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Παράλληλα μέσω της διατήρησης των προσφορών και προωθητικών ενεργειών παρέχουν στον καταναλωτή τα εργαλεία για τη διαχείριση των χρημάτων που δαπανά.
Το πλεονέκτημα του σουπερμάρκετ συγκριτικά με άλλα κανάλια πώλησης στο να προσφέρει στον καταναλωτή αυτό που ζητάει φαίνεται από το ότι το 80% των καταναλωτών θεωρούν ότι στα σουπερμάρκετ βρίσκουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με άλλα καταστήματα.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.ielka.gr/?p=2562
Πηγή: www.ielka.gr
Πώς οι ηλεκτρονικές αγορές διαμορφώνουν τις πωλήσεις λιανεμπορίου
- Λεπτομέρειες
Η απάντηση στην ερώτηση ποικίλει αν αναλογιστεί κανείς τους τρόπους. Σε γενικές γραμμές, είναι ευρέως γνωστό ότι οι ηλεκτρονικές αγορές αυξάνονται. Οι αριθμοί μπορεί να ποικίλλουν, αλλά όλα δείχνουν σημαντική ανάπτυξη. Οι τάσεις μας επιτρέπουν να εξετάσουμε και να αντιληφθούμε στη λεπτομέρεια τα ποιος, τι, πώς και γιατί των ηλεκτρονικών αγορών.
H ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΤΩΝ ONLINE ΑΓΟΡΩΝ
Ενώ το 43% των αγοραστών έχουν ψωνίσει online για είδη παντοπωλείου κατά το παρελθόν έτος, μόνο οι μισοί από αυτούς, ή το 21% όλων των αγοραστών, το κάνουν σε τακτική ή μηνιαία βάση. Ορισμένοι αγοραστές παντοπωλείων έχουν παρακινηθεί να δοκιμάσουν τις online αγορές με προωθητικές ενέργειες, διαφήμιση ή ακόμα και βασισμένοι στην περιέργεια, αλλά τελικά επιστρέφουν στην καθιερωμένη προτιμώμενη συνήθεια της αγοράς από το κατάστημα τροφίμων. Μόνο το 10% των αγοραστών είναι συχνοί online αγοραστές (τουλάχιστον μία φορά κάθε δύο εβδομάδες).
ΟΙ MILLENIALS KAI OI ΑΛΛΟΙ
Φέτος, υπερτερούν οι Gen Xers, οι οποίοι τώρα ψωνίζουν online σχεδόν στην ίδια έκταση με τους Millennials. Επιπρόσθετα, οι Gen Zers προέρχονται από μια εποχή, όπου υπερτερούν οι αγορές online. Ως εκ τούτου, εμφανίζουν τα ίδια επίπεδα προτίμησης αγορών online με τους millennials. Συμπερασματικά, θα μπορούσε να πει κανείς πως οι online αγορές δεν είναι χαρακτηριστικό μόνο των Millennials.
OI ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΤΟΥ ONLINE RETAIL
Oι αγοραστές online παντοπωλείων κάνουν πολλά ψώνια και παράλληλα συγκρίνουν τιμές. Να σημειωθεί ότι οι συχνοί αγοραστές στο διαδίκτυο, ενώ διαθέτουν το 39% των χρημάτων τους ηλεκτρονικά, εξακολουθούν να ξοδεύουν κατά μέσο όρο $108/εβδομάδα στο φυσικό κατάστημα.
ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Οι έμποροι λιανικής πώλησης προσφέρουν και βελτιώνουν τους τρόπους, με τους οποίους χειρίζονται την εκπλήρωση των παραγγελιών, ώστε να αφουγκράζονται τις διάφορες ανάγκες και επιθυμίες των αγοραστών. Φέτος, διαπιστώνεται ότι περισσότεροι αγοραστές επιλέγουν το click-and-collect/pick-up στο κατάστημα κατά την παράδοση της ίδιας ημέρας. Ένα αυξανόμενο μερίδιο αξιοποιεί επίσης τα μοντέλα εγγραφής και αποθήκευσης ή άλλα είδη συνδρομητικών υπηρεσιών.
ΕΠΙΛΕΞΙΜΑ ΕΙΔΗ
Έχουμε δει τις αλλαγές στις κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές ενσωματώνουν πιο εύκολα στις ηλεκτρονικές αγορές τους, αλλά οι κατηγορίες των μεγάλων αλυσίδων συνεχίζουν να κυριαρχούν. Αυτά είναι ακριβώς τα είδη των κατηγοριών που αποστέλλονται, αλλά και όπου οι αγοραστές μπορούν να εμπιστευτούν στην παράδοσή τους κατ' εξακολούθηση. Εν τω μεταξύ, οι αγοραστές αντιστέκονται στην αγορά φρέσκων προϊόντων (κρέας κ.α.) από το διαδίκτυο, καθώς προτιμούν να είναι σε θέση να επιλέξουν αυτά τα προϊόντα από το κατάστημα.
Είναι σημαντικό, ωστόσο, ότι οι συνήθεις αγοραστές στο διαδίκτυο εμφανίζουν μια αυξανόμενη τάση να αγοράζουν φρέσκα προϊόντα, και η προτίμηση αυτών των προϊόντων, φαίνεται να αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για να γίνει κανείς online αγοραστής.
FnB Daily Τεύχος 855
Πηγή: www.fnbdaily.com
Η δικαστική απόφαση για το τσίπουρο, ο Μοσκοβισί και οι μικροί παραγωγοί
- Λεπτομέρειες
Gluten-free: τρέχουν με + 12% μέχρι το 2022
- Λεπτομέρειες
• Το 24% των καταναλωτών (ήτοι 1 στους 4) αποφεύγουν τη γλουτένη πάντα ή συστηματικά
• Το 12% αύξησε τα gluten-free προϊόντα διατροφής που καταναλώνει τα τελευταία 2 χρόνια
• Το 25% ανησυχεί για την μη ανοχή στη γλουτένη και
• Το 4% ότι δεν μπορεί να καταναλώσει γλουτένη
Πηγή: https://www.boussias.com/
Tα ελληνικά προϊόντα που ζητούν αναγνώριση από την ΕΕ
- Λεπτομέρειες
Αιτήσεις αναγνώρισης για εννέα ελληνικά προϊόντα ως ΠΟΠ (προστατευόμενη ονομασία προέλευσης), ΠΓΕ (προστατευόμενη γεωγραφική ένδειξη) ή ΕΠΙΠ (εγγυημένο παραδοσιακό ιδιότυπο προϊόν) εκκρεμούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με στοιχεία από την κοινοτική βάση δεδομένων για αγροτικά προϊόντα DOOR.
iRi: Σε χαμηλό δεκαετίας τα PL
- Λεπτομέρειες
- αφενός στο γεγονός ότι η Ελλάδα έχει εξέλθει το μνημονίων οπότε το κλίμα και η ψυχολογία στην αγορά έχουν βελτιωθεί αισθητά,
- αφετέρου στο ότι οι προμηθευτές των επωνύμων προϊόντων, όταν αντιλήφθηκαν ότι θα έχαναν την κατανάλωση από τα ιδιωτικά σήματα, «επιτέθηκαν» τιμολογιακά και με διάρκεια στα ιδιωτικά σήματα, φέρνοντας εκ νέου κοντά τους μεγάλο μέρος των καταναλωτών που μέχρι και το 2014 επέμενε ιδιαίτερα στις ιδιωτικές «συλλογές».
Πηγή: https://www.boussias.com/
Διαιτησία ΕΒΕΑ: Ένας εναλλακτικός τρόπος επίλυσης εμπορικών διαφορών
- Λεπτομέρειες
Στο Ε.Β.Ε.Α. λειτουργεί Μόνιμη Θεσμική Διαιτησία προσφέροντας σε όλες τις επιχειρήσεις έναν εναλλακτικό τρόπο επίλυσης εμπορικών διαφορών, χωρίς τις καθυστερήσεις και την υπερβολική τυπικότητα των τακτικών δικαστηρίων, με έκδοση αποφάσεων σε μικρό χρονικό διάστημα.
Υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαιτητών από σχετικό κατάλογο που περιλαμβάνει Καθηγητές Νομικής, Δικαστικούς λειτουργούς, έμπειρους και εξειδικευμένους δικηγόρους αλλά και εκπροσώπους επιχειρηματικών οργανώσεων, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα διορισμού Διαιτητή ανάλογα με τη φύση της κρινομένης υπόθεσης.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο Τμήμα Διαιτησιών του Ε.Β.Ε.Α.
τηλ.: 210 3624341, 210 3382310, fax: 210 3624341, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα: https://bit.ly/2myIoAl
Πηγή: Γραφείο Τύπου Ε.Β.Ε.Α. www.acci.gr
ANUGA: 5-9 Οκτωβρίου 2019
- Λεπτομέρειες
Η έκθεση διοργανώνεται στην Κολωνία, στον εκθεσιακό χώρο KOELNMESSE. Στο πλαίσιο της έκθεσης προβάλλεται το σύνολο των προϊοντικών κατηγοριών της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, καθώς και τεχνολογικά προϊόντα για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, όπως και προϊόντα συναφή με τις υπηρεσίες εστίασης.
Ειδικότερα η έκθεση εκτείνεται σε 10 διακριτούς τομείς/αίθουσες:
• Fine Food (Γενικά Τρόφιμα)
• Frozen Food (κατεψυγμένα προϊόντα, παγωτά)
• Meat (είδη κρέατος - κρεατοσκευάσματα)
• Chilled & Fresh food (προϊόντα συντήρησης - νωπά)
• Dairy (γαλακτοκομικά)
• Bread & Bakery (αρτοσκευάσματα, είδη ζαχαροπλαστικής)
• Hot beverages (ζεστά ροφήματα)
• Drinks (ποτά)
• Organic (βιολογικά προϊόντα)
• Culinary concepts (εξοπλισμός & τεχνολογία στον τομέα της εστίασης)
Πληροφορίες από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: https://www.german-fairs.gr/kolonia/anuga/
Super market: Ο χάρτης πίεσης και υψηλού ανταγωνισμού στη Θεσσαλονίκη
- Λεπτομέρειες
Ισχυρός είναι ο ανταγωνισμός που αναπτύσσεται το τελευταίο χρονικό διάστημα σε επίπεδο λιανεμπορίου στη Θεσσαλονίκη. Η επέκταση του δικτύου της ΑΒ Βασιλόπουλος σε συνδυασμό με τη δραστηριοποίηση της Σκλαβενίτης στη μετά Μαρινόπουλου εποχή, την αναζήτηση νέων σημείων από το Γαλαξία, ο οποίος επίσης επιδιώκει να καταλάβει κομμάτι της πίτας και η δραστηριοποίηση παικτών όπως η Κρητικός και Market In, έχουν δημιουργήσει συνθήκες πίεσης, τόσο για τους υπάρχοντες παραδοσιακούς παίκτες όπως η Μασούτης - η οποία πλέον βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης στην Αττική , αλλά και για παίκτες όπως οι Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες αλλά και οι μικρότερες αλυσίδες καταστημάτων. Το δικό της ρόλο στο τοπίο διαδραματίζει επίσης η discount αλυσίδα Εγνατία Α.Ε., η οποία δραστηριοποιείται με το εμπορικό σήμα Discount Markt.
Ο τζίρος της στον τελευταίο ισολογισμό του 2017 καταγράφεται στα 15,9 εκατ. ευρώ. Για πρώτη φορά ωστόσο κατέγραψε ζημίες το 2017 ανερχόμενες σε 4 χιλ. ευρώ. Ταυτόχρονα εταιρείες όπως η OLLA με πέντε καταστήματα στο δίκτυό της, βρέθηκε σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους Κρητικό, Market In και Συνεργαζόμενους Παντοπώλες, χωρίς ωστόσο να καταλήξει σε συμφωνία. Από την πλευρά της η αγορά Ναταλί, φέρεται να είναι μία από τις μικρού βεληνεκούς αλυσίδες, οι οποίες θα μπορούσαν να προσελκύσουν μεγαλύτερους παίκτες για την απόκτησή της, με 12 καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα. Η εν λόγω επιχείρηση με κύρια δραστηριότητα την εμπορία λαχανικών θυμίζουμε ότι είχε αποκτήσει ορισμένα σημεία πώλησης, από αυτά που είχε στην κατοχή του ο Βασίλαγας πριν αποχωρήσει εν μία νυκτί, βάζοντας λουκέτο στην επιχείρησή του.
Πηγή: www.boussias.com
Οι τάσεις στη βιομηχανία μη αλκοολούχων
- Λεπτομέρειες
Οι millennials αποτελούν τη γενιά των καταναλωτών, που παίζουν ρόλο-κλειδί στη διαμόρφωση των τάσεων για τη βιομηχανία των μη αλκοολούχων ποτών τη φετινή χρονιά.
Σύμφωνα με έρευνα, που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο της California, το 36% των Αμερικανών ηλικίας 16-24 ετών, ανώτερης εκπαίδευσης, δήλωσαν ότι απέχουν από το αλκοόλ. Οι βιομηχανίες καλούνται να προσαρμοστούν σε αυτή τη μεταστροφή που παρατηρείται, όχι μόνο με το λανσάρισμα μη αλκοολούχων, αλλά και με προϊόντα που συνδέονται με την υγεία και την ευεξία.
Αυτές είναι οι κυρίαρχες τάσεις στην αγορά των μη αλκοολούχων ποτών για φέτος σύμφωνα με τη μελέτη του UCL.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
Το τελευταίο διάστημα, η παγκόσμια αγορά έχει κατακλυστεί από νέα προϊόντα, τα οποία υπόσχονται όχι μόνο ενυδάτωση, αλλά και διάφορα οφέλη στην υγεία, όπως χαλάρωση από το stress, ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού και ομορφιά. Σε αυτό το μονοπάτι, πολυεθνικοί όμιλοι αναψυκτικών έχουν κυκλοφορήσει προϊόντα εμπλουτισμένα με βιταμίνες και κολλαγόνο.
ΡΟΦΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η παγκόσμια αγορά των ποτών με προβιοτικά κινείται ανοδικά.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΟΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΛΚΟΟΛ
Το 2018 η κατανάλωση του αλκοόλ μειώθηκε κατά 1,5% σύμφωνα με την IWSR. Οι καταναλωτές εμφανίζονται διατεθειμένοι να μειώσουν τα οινοπνευματώδη ποτά, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για τα αναψυκτικά και τους χυμούς. Στις αρχές του έτους, η Sparklingly Sober και η Coca-Cola κυκλοφόρησαν καινούργιους κωδικούς ανθρακούχων ποτών χωρίς αλκοόλ, που απευθύνονται σε ενήλικες.
FnB Daily Τεύχος 817
Πηγή: www.fnbdaily.com