To προφίλ του Ευρωπαίου καταναλωτή: Οι μεταβαλλόμενες τάσεις συναισθημάτων και συμπεριφοράς
- Λεπτομέρειες
Η αγορά λιανικής στην Ευρώπη βρίσκεται σε μια περίοδο ρευστότητας που διαμορφώνεται από πολλούς παράγοντες, όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι πληθωριστικές πιέσεις και οι ευρύτερες μακροοικονομικές προκλήσεις. Σε αυτό το περιβάλλον, η κατανόηση της εξελισσόμενης συμπεριφοράς και του συναισθήματος των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι απαραίτητη, προκειμένου οι επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους και να αναπτυχθούν.
Αντλώντας πληροφορίες από την πρόσφατη, σχετική έκθεση της McKinsey, αυτό το άρθρο στοχεύει να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς και τη μεταβαλλόμενη στάση των καταναλωτών. Εξετάζοντας αυτές τις πληροφορίες, οι επιχειρήσεις μπορούν να γνωρίσουν την πολυπλοκότητα της Ευρωπαϊκής αγοράς λιανικής και να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για να παραμείνουν μπροστά. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε μερικά από τα βασικά ευρήματα που παραθέτει το Parcel Monitor.
Super Markets (NIQ): Διψήφια ανάπτυξη στα νησιά - Η παρουσία των μεγάλων παικτών
- Λεπτομέρειες
Διψήφια ανάπτυξη συνεχίζουν να εμφανίζουν τα super markets (οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων) και κυρίως οι νησιωτικές περιοχές ελέω τουρισμού και… πληθωρισμού, όπως αποτυπώνεται σε πρόσφατη έρευνα της NielsenIQ.
Σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι ενώ τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνουν τον κύριο όγκο και τζίρο της κατανάλωσης, άνω του 50%, η περιφέρεια είναι αυτή που σταθερά εξακολουθεί να παρουσιάζει την πιο έντονη ανάπτυξη, με τις νησιωτικές περιοχές ειδικότερα, να αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς. Συγκεκριμένα, ενώ το 2023 ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, το αντίστοιχο ποσοστό για την Κρήτη και τα Νησιά του Ιονίου & Αιγαίου διαμορφώθηκε στο +12,9% και +14% αντίστοιχα.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΙΟΝΙΟΥ & ΑΙΓΑΙΟΥ
Εστιάζοντας περαιτέρω στα νησιά του Ιονίου & του Αιγαίου, τα οποία η NielsenIQ συμπεριλαμβάνει πλέον στην επίσημη συνολική εικόνα της αγοράς που αναλύει, αυτά συνεισέφεραν στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων κατά 8,4%, το οποίο αποτελεί έναν μέσο όρο για το σύνολο των διαφορετικών μηνών της περασμένης χρονιάς.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1853
Πηγή: www.fnbdaily.com
Η μέση δαπάνη στο eCommerce στην Ελλάδα ανά εξάμηνο έχει φτάσει τα 1.000 ευρώ
- Λεπτομέρειες
Η Focus Bari ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της Πανελλήνιας Έρευνας "Focus On Tech Life Tips" - την οποία διεξάγει από το 1995 - που αφορούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2023. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ραγδαία αυξάνονται και οι ηλεκτρονικές αγορές, με την μέση δαπάνη ανά εξάμηνο να έχει φτάσει τα 1.000 ευρώ στο eCommerce.
Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι:
• Όλοι οι Έλληνες (96%) ηλικίας 13-74 χρόνων είναι χρήστες ίντερνετ, συνδέονται κυρίως από το κινητό τους, και περνούν κατά M.O. 2 ώρες «συνειδητοποιημένο χρόνο» την ημέρα online.
• Ο κύριος λόγος σύνδεσης για όλες τις δημογραφικές ομάδες είναι τα social media, που στη νεαρή ηλικία φτάνουν να αφιερώνουν κατά μέσο όρο 3 ώρες την ημέρα «συνειδητά» (καθώς ο μη συνειδητοποιημένος χρόνος scrolling on social πιθανά είναι πολύ περισσότερος).
• Το Facebook είναι ξεκάθαρα το δίκτυο των «μεγαλύτερων 35+», ενώ στους Gen Z κυριαρχεί το Instagram και εξίσου «δυνατά» και το TikTok, που αναπτύχθηκε ραγδαία μέσα στα τελευταία τρία χρόνια.
10 B2C eCommerce συμβουλές για να αυξήσετε τις μετατροπές
- Λεπτομέρειες
Οι μετατροπές αποτελούν ένα από τα βασικά μέτρα απόδοσης στον χώρο του eCommerce. Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό των μετατροπών, τόσο περισσότερες πωλήσεις και κέρδη μπορεί να πραγματοποιήσει μια επιχείρηση. Γι’ αυτό τον λόγο, σας παραθέτουμε 10 συμβουλές για να αυξήσετε τις μετατροπές στο B2B eCommerce.
1. Βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας
Η πρώτη και σημαντικότερη συμβουλή για να αυξήσετε τις μετατροπές είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας. Αυτό περιλαμβάνει την εύκολη πλοήγηση για τους χρήστες, τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας φόρτωσης της ιστοσελίδας, του σχεδιασμού και της διαδικασίας checkout.
2. Παροχή επιπρόσθετων πληροφοριών
Ένας από τους λόγους που οι πελάτες αποφασίζουν να μην ολοκληρώσουν την αγορά είναι η έλλειψη επιπρόσθετων πληροφοριών. Παρέχοντας περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, μπορείτε να δώσετε στους πελάτες την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται για να πραγματοποιήσουν την αγορά.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr
Retail: Στα $8,5 τρισ. η παγκόσμια αγορά τροφίμων έως το 2030
- Λεπτομέρειες
Με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης 6,1% θα τρέξει από σήμερα έως το τέλος της δεκαετίας η παγκόσμια αγορά λιανικής πώλησης τροφίμων, για να ανέλθει σε αξία $8,5 τρισ. έως το 2030, σύμφωνα με νέα στοιχεία της Persistence Market Research. Σημειώνεται ότι η αξία της αγοράς λιανικής πώλησης τροφίμων, προ πανδημίας, το 2019, είχε διαμορφωθεί σε $5,64 τρισ.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΑΝΟΔΟΥ
• Η άνοδος της ιδιωτικής ετικέτας
• Η αύξηση των καταναλωτικών δαπανών
για τρόφιμα
• Η αυξανόμενη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου
• Η αύξηση της αστικοποίησης
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1841
Πηγή: www.fnbdaily.com
Τι αλλάζει στις πληρωμές το 2024: Κρίσιμοι παράγοντες AI, εξατομίκευση, ταξίδια, τεχνολογικές υποδομές
- Λεπτομέρειες
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο μετασχηματισμός στον τομέα των πληρωμών: Γίνονται περισσότερο διεθνείς, ανοιχτές, εξατομικευμένες και διαλειτουργικές. Την ίδια ώρα η ανάκαμψη των ταξιδιών αναψυχής και η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι δυο ακόμη σημαντικοί παράμετροι για το πως εξελίσσονται τα πράγματα στην εν λόγω αγορά.Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο μετασχηματισμός στον τομέα των πληρωμών: Γίνονται περισσότερο διεθνείς, ανοιχτές, εξατομικευμένες και διαλειτουργικές.
Την ίδια ώρα η ανάκαμψη των ταξιδιών αναψυχής και η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι δυο ακόμη σημαντικοί παράμετροι για το πως εξελίσσονται τα πράγματα στην εν λόγω αγορά. Σκιαγραφώντας τις βασικές τάσεις για το 2024, η Visa υπογραμμίζει επίσης πως επιχειρήσεις που κάποτε δραστηριοποιούνταν μόνο τοπικά αναμένεται να επεκταθούν σε παγκόσμιο επίπεδο, τεχνολογίες κλειστού κυκλώματος θα μετατραπούν σε ανοιχτού, γενικευμένες λύσεις θα εξειδικεύονται όλο και περισσότερο, ενώ τα δίκτυα θα γίνονται, σταδιακά, ολοένα και πιο διαλειτουργικά.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: epixeiro.gr
Οίνος: Η ιστορική πτώση της παραγωγής δημιουργεί ζητήματα επάρκειας
- Λεπτομέρειες
Η ιστορική πτώση της ελληνικής οινοπαραγωγής 2023/2024 κατά 35,14%, δημιουργεί θέματα επάρκειας στην αγορά Οίνου, όπως αναφέρεται σε report της ΚΕΟΣΟΕ, Ειδικότερα, ο όγκος της παραγωγής οίνου στη χώρα μας την αμπελοοινική περίοδο 2023/2024 καταγράφηκε σε 1.379.433 hl , σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του αρμόδιου τμήματος του ΥΠΑΑΤ, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για τον χαμηλότερο όγκο όλων των εποχών. Η οριστική και βασισμένη στις Δηλώσεις Παραγωγής των οινοποιείων και των μεταποιητών παραγωγή οίνου, εμφανίζεται μειωμένη κατά 35,14% το 2023/2024 σε σύγκριση με την παραγωγή 2022/2023 (2.126.844 hl). Μειωμένη, επίσης, κατά 40,2% εμφανίζεται η ελληνική οινοπαραγωγή σε σύγκριση με το μέσο όρο της προηγούμενης 5ετίας.
ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ Η ΠΤΩΣΗ
Η κατακόρυφη πτώση της οινοπαραγωγής, οφείλεται κυρίως στα ακραία καιρικά φαινόμενα την περασμένη άνοιξη και το καλοκαίρι (συνεχείς βροχοπτώσεις, διαδοχικοί καύσωνες Ιουλίου) και στις ασθένειες (περονόσπορος) και τις ζημιές που προηγήθηκαν εξαιτίας τους.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1845
Πηγή: www.fnbdaily.com
8 B2C στρατηγικές Digital Marketing για την eCommerce επιχείρησή σας
- Λεπτομέρειες
Η ψηφιακή εποχή έχει αναδιαμορφώσει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Η eCommerce επιχείρησή σας χρειάζεται να εφαρμόσει στρατηγικές Digital Marketing που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πωλήσεις και να διατηρήσετε τους πελάτες σας. Σε αυτό το άρθρο, σας παρουσιάζουμε 8 στρατηγικές που μπορείτε να υιοθετήσετε για να επιτύχετε τους στόχους σας.
Ανάλυση δεδομένων και αξιοποίησή τους
Η ανάλυση δεδομένων είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία της eCommerce επιχείρησής σας. Αξιοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγετε από τους πελάτες σας, μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα τις προτιμήσεις τους, τις συνήθειες και τις ανάγκες τους. Αυτή η γνώση μπορεί να σας βοηθήσει να προσαρμόσετε την προσέγγισή σας και να προσφέρετε εξατομικευμένες προσφορές και προϊόντα που θα ενδιαφέρουν τους πελάτες σας.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr
Εντυπωσιακά τα αποτελέσματα της τεχνητής νοημοσύνης στο e-commerce
- Λεπτομέρειες
Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου βρίσκεται μπροστά σε μια σημαντική αλλαγή. Χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο τεχνολογία GenAI, τόσο που κάνει αυτήν την τάση να γίνεται τελικά ένα κίνημα που μεταμορφώνει το μέλλον του retail. Αυτό δείχνει πρόσφατη μελέτη της Google που διεξήγαγε η NewtonX και στην οποία συμμετείχαν 274 υψηλόβαθμα στελέχη από τον κλάδο του λιανικού εμπορίου των ΗΠΑ. Αυτή η τάση δεν είναι εφήμερη.
Τα περισσότερα στελέχη του λιανικού εμπορίου (81%) βιάζονται να αρχίσουν να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και το 72% στοχεύει να το κάνει μέσα στο 2024. Αυτή η βιασύνη και η ανυπομονησία υποδηλώνουν τον σημαντικό ρόλο που αναμένεται να διαδραματίσει η GenAI στην επανάσταση του retail. Ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης στην εμπειρία των πελατών αποτελεί σημαντικό σημείο εστίασης, με το 95% των ερωτηθέντων να επιβεβαιώνουν τις μετασχηματιστικές δυνατότητές της.
Διαβάστε περισσότερα: E-Commerce News
Ποια είναι τα metrics για τη σωστή ανάλυση του e-shop σας
- Λεπτομέρειες
Στον σύγχρονο κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η ανάλυση των δεδομένων αποτελεί σημαντικότατο εργαλείο για την κατανόηση της επίδοσης ενός e-shop. Με τη χρήση των metrics, μπορείτε να παρακολουθείτε και να αξιολογείτε τις διάφορες πτυχές του e-shop σας, ώστε να λαμβάνετε ουσιαστικές αποφάσεις για τη βελτίωση της απόδοσής του. Σε αυτό το άρθρο, παραθέτουμε τις σημαντικότερες μετρήσεις που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας για τη σωστή ανάλυση του e-shop σας.
1. Επισκεψιμότητα (Visits)
Η επισκεψιμότητα αναφέρεται στον αριθμό των χρηστών που επισκέπτονται το e-shop σας. Αυτό το μέτρο σάς δείχνει πόσο δημοφιλές είναι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και πόσο καλά προωθείται. Μπορεί να είναι χρήσιμο να αναλύσετε την επισκεψιμότητα ανά περίοδο, ώστε να ανιχνεύσετε τις τάσεις και τις πιθανές αιτίες αυτών.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr
B2C Ecommerce: Οδηγός για αρχάριους για την οικοδόμηση μιας στρατηγικής B2C
- Λεπτομέρειες
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις λειτουργούν και συνδέονται με τους πελάτες τους. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, η ισχυρή διαδικτυακή παρουσία είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση, ειδικά όταν απευθύνεται στην αγορά B2C (Business-to-Consumer). Σε αυτόν τον οδηγό για αρχάριους, θα εξερευνήσουμε τα βασικά βήματα για την οικοδόμηση μιας αποτελεσματικής στρατηγικής ηλεκτρονικού εμπορίου B2C.
Κατανόηση του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C
Το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C αναφέρεται στη διαδικασία πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών απευθείας σε μεμονωμένους καταναλωτές μέσω διαδικτυακών πλατφορμών. Σε αντίθεση με το ηλεκτρονικό εμπόριο B2B (Business-to-Business), το οποίο επικεντρώνεται στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση των αναγκών και των προτιμήσεων των μεμονωμένων πελατών.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr